Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (7140)

Vierailija
7101/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää sokeaa karaokea.

https://www.youtube.com/shorts/nKNp8dCQ8QE

Mä olen ällistynyt siitä, kuinka paljon Kaj osaa noita biisejä, siis muitakin kuin omansa. (Mutta ehkä se on ihan normaalia; mä vaan itse olen musiikillisesti täysin sivistymätön ja tietämätön.)

Mä ihailen tuota samaa. Karaokessahan ei mun ymmärtääkseni näytetä nuotteja ollenkaan (korjatkaa, jos olen väärässä), vaan melodia pitää tuntea ennalta. Ja noissa videopätkissä he eivät aina katso edes sanoja, joten he osaavat nekin ulkoa.

Vierailija
7102/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole aika selvää, että jos sanotaan "noin kaksi tuntia", niin kaksi tuntia on se minimikesto. Sitten tulevat päälle encoret aplodeineen, joten aika nopeasti ollaan kahdessa ja puolessa tunnissa. Tähän nimenomaiseen konserttiin on vielä odotettavissa yleisö, joka ei ihan helposti suostu päästämään artisteja pois lavalta.

Vaikea ymmärtää, miksi joku ainakaan paheksuisi sitä, että saa niin sanotusti enemmän samaan hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7103/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Screenillä näytetään äänessä olevaa, mutta on kiva tiirata silloin myös kahta muuta. Plus että kiikarin läpi katsoessa on tunne "näen heidät" eikä "näen screenin". Toki tässäkin smaken är som baken, den är delad.

Jep. Mä olen vähän kuin Dan-Olen naispuolinen vastine, mulla on (teatteri)kiikarit matkassa aina, missä sitten liikunkin. Aika usein kulttuuritapahtumissa, mutta eipä niistä metsäretkelläkään mitään haittaa ole. Jos ei näy silkkiuikkua, jotain muuta mielenkiintoista bongattavaa kyllä. Jäähallissa vaikka se Dan-Ole. :)

Vierailija
7104/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuskin paheksuu kahta tuntia. 

Kesto NOIN 2h voi tarkoittaa vähän alle tai vähän yli. Ja mullehan sopii miten vaan. En jaksanut pahoittaa mieltäni livebändin puutteestakaan, en nyt niin edes olettanut että sellainen olisi. Ihan sama, olen varma että hyvä konsertti tulee. Mulle riittää KAJ.

Vierailija
7105/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää sokeaa karaokea.

No huh! Tässä kuulee, ettei vain Jacobilla ole ääntä ja äänialaa vaan Axel ja Kevin vetävät upeasti. Tämä on nimittäin todella vaikea biisi ammattilaisillekin.

Ja musta myös ihana kuinka on pokkaa vet aitona karaokena ja ilmeisesti harjoittelematta, kun tulee pieniä virheitä sekä sanoissa että joskus jotain nuotin vierestäkin. Harvalla ammattilaisella riittäisi kehtaaminen julkisesti esiintyä "epätäydellisesti". (Jacobille ollut varmaan erityisen vaikeaa.)

Antaa meille väärinlaulajille rohkeutta ja luvan vetää myös täysillä ja tunteella, vaikka ei ihan oikein aina menisi. (Tai edes sinne päin.)

T. ketjun virallinen väärinlaulaja

Vierailija
7106/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulle tuli mieleen, olisko tuohon lippu.fi keikan kestoon laskettu myös poistumisaikaa tai muuten vähän suurpiirteisemmin se aika, niin en vielä innostuisi liikaa että on pidempi." 

Joo noin minäkin mietin, en hihku vielä. Ja kesto riippuu tietysti siitä, kuinka monta encorea suostuvat vetämään. Sauna-tourillahan niitä ylimääräisiä ei juuri herunut. Toki keikat olivat pääasiassa festareilla, joilla annetuissa  aikatauluissa on varmaan pakko pysytellä.

Lippu.fi-sivulla lukee että keikan kesto NOIN 2 tuntia. Instassahan oli että 100 min eli reilu puolitoista tuntia.

Vierailija
7107/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aika selvää, että jos sanotaan "noin kaksi tuntia", niin kaksi tuntia on se minimikesto. Sitten tulevat päälle encoret aplodeineen, joten aika nopeasti ollaan kahdessa ja puolessa tunnissa. Tähän nimenomaiseen konserttiin on vielä odotettavissa yleisö, joka ei ihan helposti suostu päästämään artisteja pois lavalta.

Vaikea ymmärtää, miksi joku ainakaan paheksuisi sitä, että saa niin sanotusti enemmän samaan hintaan.

Epäilenpä että tuo tarkoittaa max. 2 tuntia, sillä alun perinhän ilmoitettiin 100 min. 

Vierailija
7108/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen tieto tuli mulle just Lippu.fi:stä

HEJ! TERVETULOA KAJ ON ICE JÄÄHALLIKONSERTIN YKSI KAKSI KOLME VIPPIIN! 

Alla lyhyesti tietoa illasta 

VIP sisäänpääsy Helsingin Jäähalliin sijaitsee Nordenskiöldinkadun puolella pääovien vasemmassa laidassa.  

VIP sisäänkäynti alkaa puoli tuntia ennen yleistä sisäänkäyntiä klo 17:30 

Sisään päästessä saatte VIP passinne ja hostimme ohjaavat teidät Ravintola Pepes VIP tiloihin. 

Voitte jättää päällysvaatteenne hallin narikkapalveluun veloituksetta VIP PASSIA näyttämällä. 

YKSI KAKSI KOLME VIP TARJOILUUN KUULUU: 

Nachot & salsa fresca M, G 

Hotdog nakilla L 

Mehujää L, G 

Ilmoitathan allergioista tai erityisruokavaliosta suoraan ravintolaan joko sä

Taco hej! Mutta miten jaksaa viihtyä Jäähallilla koko saatanan illan. Jos sinne menee klo 17.30 safkaamaan, joutuu kuitenkin odottamaan yli kaksi tuntia ennen kuin keikka alkaa ja päästään asiaan.

Vierailija
7109/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen tieto tuli mulle just Lippu.fi:stä

HEJ! TERVETULOA KAJ ON ICE JÄÄHALLIKONSERTIN YKSI KAKSI KOLME VIPPIIN! 

Alla lyhyesti tietoa illasta 

VIP sisäänpääsy Helsingin Jäähalliin sijaitsee Nordenskiöldinkadun puolella pääovien vasemmassa laidassa.  

VIP sisäänkäynti alkaa puoli tuntia ennen yleistä sisäänkäyntiä klo 17:30 

Sisään päästessä saatte VIP passinne ja hostimme ohjaavat teidät Ravintola Pepes VIP tiloihin. 

Voitte jättää päällysvaatteenne hallin narikkapalveluun veloituksetta VIP PASSIA näyttämällä. 

YKSI KAKSI KOLME VIP TARJOILUUN KUULUU: 

Nachot & salsa fresca M, G 

Hotdog nakilla L 

Mehujää L, G 

Ilmoitathan allergioista t

Tuohan on vielä pliisua. Joskus viihdytty aamukuudesta asti jonottamassa stadionkeikalle, tosin silloin oli kesä. 

Tuota tulikin mieleen, että ilmeisesti jonottaminen tapahtuu ulkona?? En ole ollut jäähallikeikalla. Vai pääseekö jonottamaan permannolle sisätiloihin, joissa portit avataan? Voi nimittäin tulla vähän kylmä... 

Vierailija
7110/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää sokeaa karaokea.

No huh! Tässä kuulee, ettei vain Jacobilla ole ääntä ja äänialaa vaan Axel ja Kevin vetävät upeasti. Tämä on nimittäin todella vaikea biisi ammattilaisillekin.

Ja musta myös ihana kuinka on pokkaa vet aitona karaokena ja ilmeisesti harjoittelematta, kun tulee pieniä virheitä sekä sanoissa että joskus jotain nuotin vierestäkin. Harvalla ammattilaisella riittäisi kehtaaminen julkisesti esiintyä "epätäydellisesti". (Jacobille ollut varmaan erityisen vaikeaa.)

Antaa meille väärinlaulajille rohkeutta ja luvan vetää myös täysillä ja tunteella, vaikka ei ihan oikein aina menisi. (Tai edes sinne päin.)

Karaokessa on ilmeisesti oletusarvona, että mennään aina ja vain alkuperäiskappaleen sävellajissa? Omaan korvaani olisi komeampaa, jos miehet laulaisivat oktaavia alempaa. Varsinkin Axel pääsisi silloin oikeuksiinsa. Mutta kevyt(kin) vokaalimusiikki tuntuu suosivan tenoraalisia korkeuksia.

Vierailija
7111/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotus tapahtuu ulkona, jos joku jonottaa haluaa. Periaatteessahan ei tarvitse, vaan voi mennä paikalle vasta vähän ennen kahdeksaa, jolloin konsertti alkaa. Niin mä aion itse tehdä. Mulla on kyllä vip-lippu, jolla saisi syötävää ennen h-hetkeä (en edes huomannut lippua ostaessani, että siihen kuuluu ruokaakin), mutta en mä jonkun nakkisämpylän takia viitsi sinne ennen aikojaan vääntäytyä. Mulle riittää Kaj.  :)

Vierailija
7112/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonotus tapahtuu ulkona, jos joku jonottaa haluaa. Periaatteessahan ei tarvitse, vaan voi mennä paikalle vasta vähän ennen kahdeksaa, jolloin konsertti alkaa. Niin mä aion itse tehdä. Mulla on kyllä vip-lippu, jolla saisi syötävää ennen h-hetkeä (en edes huomannut lippua ostaessani, että siihen kuuluu ruokaakin), mutta en mä jonkun nakkisämpylän takia viitsi sinne ennen aikojaan vääntäytyä. Mulle riittää Kaj.  :)

Joo mutta olen menossa permannolle ja haluaisin päästä ihan eturiviin lavan eteen. Sillä mietin tuota jonotusta. Toki jos sinne menee etukäteen eikä jonoa juuri ole, niin kai sinne jäähalliin jonnekkin sisätiloihin pääsee lämmittelemään? Vai onko pakko mennä johonkin ravintolapaikkaan? 

Vierailija
7113/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse valitettavasti sisätiloihin etuajassa. Vip-lipun ostaneet pääsevät omasta ovestaan sisään kello 17.30, ja muille lipun ostaneille ovi avataan kello 18. Siksi kannattaa pukeutua mahdollisimman lämpimästi, jos haluaa jonottamalla kärkkyä paikkaa etupermannolta.

Vierailija
7114/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää sokeaa karaokea.

Karaokessa on ilmeisesti oletusarvona, että mennään aina ja vai

Joissain laitteissa on mahdollista nostaa tai laskea sävelkorkeutta. 

Vierailija
7115/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole, vaan maksimikesto ja voi olla lyhkäsempikin, mutta pysy sinä vaan harhoissasi. Plus harvoin tehdään encoreja enää nykyään.

Vierailija
7116/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parasta olisi kutsua joko molemmat, KAJ ja Erika, tai sitten ei kumpaakaan. Muuten riehaantuu taas puolet valtakuntaa ja media. 

Kyllä siihen kutsuun jokin meriitti pitää olla. Joten ihmettelisin jos Erika saisi kutsun. 

Hyvä sijoitushan Erikalla Suomen mittapuulla oli plus Kaj edusti Ruotsia, vieläkö tälläistäkin aletaan lässyttää täällä.

Vierailija
7117/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kukapa sen ainutkertaisen konsertin täsmällisen keston pystyisi etukäteen ennustamaan, ei edes Kaj itse. Mutta tietysti mitä pitempi, sen parempi. Saisi makeaa enemmän kuin mahan täydeltä.  :)

Vierailija
7118/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parasta olisi kutsua joko molemmat, KAJ ja Erika, tai sitten ei kumpaakaan. Muuten riehaantuu taas puolet valtakuntaa ja media. 

Kyllä siihen kutsuun jokin meriitti pitää olla. Joten ihmettelisin jos Erika saisi kutsun. 

Hyvä sijoitushan Erikalla Suomen mittapuulla oli plus Kaj edusti Ruotsia, vieläkö tälläistäkin aletaan lässyttää täällä.

Sen verran vielä lässytän, että ei sijoitus 11 oikeuta Linnan kutsuun pelkästään. Ei kai Erika tänä vuonna ole muutoin mainittavaa tehnyt? Käärijä sai kutsun 2. sijalta sillä se oli hieno sijoitus ja yleisön suosikki sekä se hype Suomessa oli niin suuri ja levitti iloa ja yhteenkuuluvuutta ympärille, siinäpä syyt miksi Käärijä kutsuttiin (tiedä sitten oliko Niinistöllä muitakin syitä). 

Vierailija
7119/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan edellinen kirjoittaja tarkoitti, että pelkkä euroviisuedustus ei ole riittävä meriitti Linna-kutsuun (mitenkään Erikaa artistina tai henkilönä väheksymättä). Ei ainakaan aiempina vuosina ole ollut. Lordi aikoinaan kutsuttiin, koska se voitti kisan, mikä taas jo on meriitti. Kaj'n (melko) varma kutsu perustuu siihen, että he olivat yhtenä isäntänä presidentin maakuntavierailulla. Tällaisten vierailujen isännät/emännät saavat aina vastakutsun itsenäisyyspäivänä. Lisäksi Kaj on tänä vuonna pokannut monta palkintoa, merkittävimpänä Vuoden vientiteko -palkinnon. Eri alojen palkitut kuuluvat myös linnanjuhlien vieraslistalle.

Vierailija
7120/7140 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Karaokessa on ilmeisesti oletusarvona, että mennään aina ja vain alkuperäiskappaleen sävellajissa?  - Joissain laitteissa on mahdollista nostaa tai laskea sävelkorkeutta."

Kiitos tiedosta! Tuossa Kaj'n käyttämässä laitteessa ei ehkä ole ollut tuota mahdollisuutta tai sitten he eivät kunnianhimoisina ole halunneet käyttää sitä. No, totta kaj se ns. kovaa ja korkealta monen mielestä varmaan onkin ainoa oikea tyyli.  :-)