Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9318)
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän häiritsi Karaokessa toi nopea tempo ja hakkaava biitti. Mullekin tuli vähän sekava vaikutelma, ehkä just tuon biitin takia. Mutta nyt kun on kuunnellut jo useamman kerran, korva tottuu jo, eikä se enää tunnu yhtä häiritsevältä. Ja tuo kertsihän vallan takertuu siihen korvaan.
Plussaa, että haitari on edelleenkin säilytetty mukana. Ja Axelilta huikea veto!
Video auttoi, kun näki sanat. Luulisin, että live-esitys/yhteislaulu on todella toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän häiritsi Karaokessa toi nopea tempo ja hakkaava biitti. Mullekin tuli vähän sekava vaikutelma, ehkä just tuon biitin takia. Mutta nyt kun on kuunnellut jo useamman kerran, korva tottuu jo, eikä se enää tunnu yhtä häiritsevältä. Ja tuo kertsihän vallan takertuu siihen korvaan.
Plussaa, että haitari on edelleenkin säilytetty mukana. Ja Axelilta huikea veto!
Millähän vaseliinilla Kevin on voidellut saranat kun Jåo nåo on entistä vikkelämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Poikien illat" ne käy aina vaan hurjemmiksi. Viimeksihän he menivät ja joivat läpi baristan koko kahvilistan kunnes hampaat muuttui ruskeiksi, ja nyt yltyvät vetämään läpi koko karaokelistan Satumaasta Hard Rock Hallelujaan. :D
Aivan. Ihan eloveenasta ecstasyyn -meininkiä, ovat ajaantuneet kaltevalle polulle. Ei voi kuin sydän syrjällä odottaa, mitä seuraavaksi.
Toivotaan että tämä ei kantaudu Kurt Bymanin korviin. Saisi raukka infarktin.
Aammun haastattelussa he kertoivat myös, että heillä on nykyään puoli tusinaa vaatekertaa, joten enää tarvitse nyrpistää nenää heidän lähellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Poikien illat" ne käy aina vaan hurjemmiksi. Viimeksihän he menivät ja joivat läpi baristan koko kahvilistan kunnes hampaat muuttui ruskeiksi, ja nyt yltyvät vetämään läpi koko karaokelistan Satumaasta Hard Rock Hallelujaan. :D
Aivan. Ihan eloveenasta ecstasyyn -meininkiä, ovat ajaantuneet kaltevalle polulle. Ei voi kuin sydän syrjällä odottaa, mitä seuraavaksi.
Sepä vielä puuttuisi, että houkuttelisivat näille reissuilleen mukaan Klasin, joka on niin vaikutteille altis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Video auttoi, kun näki sanat. Luulisin, että live-esitys/yhteislaulu on todella toimiva.
Tää on ihan totta. Video auttoi.
Videon lopputeksteissä muuten hauskasti "Lina Oh-man" 😊
Onko nuo videon paalausmuovirullat viittaus Botnia Paradiseen ja Bertelin bisneksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän vaseliinilla Kevin on voidellut saranat kun Jåo nåo on entistä vikkelämpi.
No joo. Nyt ei enää taivu umpisuomalaisen kieli laulamaan mukana tuota kohtaa mitenkään 😁
Vierailija kirjoitti:
Hei, älkää reagoiko häiriköihin ja provosaattoreihin millään tavoin. Älkää (ala)peukuttako, älkää vastatko. Poistatetaan vain heidän suolituotoksensa ja jatketaan eteenpäin.
Jep. Noillahan on vain yksi agenda. Ja se ei ole asiallisella ja rakentavalla tavalla keskusteluun osallistuminen.
Vapaapäivän kunniaksi käänsin suomensuomalaisena pokkaruotsin harrastajana Yle X3M:n joitain kohtia, eli tässä siis täysin vastuuton käännös:
- KOI on isoin syksyn KAJ-tapahtuma, joitain pienempiä esiintymisiä on
- miten pitävät jalat maassa: Kevin hiihtää rullasuksilla 1-2 kertaa viikossa ja odottaa runsaslumista talvea, Jakob käy Alfons-villakoiransa kanssa koirapuistossa sekä pelaa Hogwarts Legacy -peliä. Axelilta ei tuota ehditty edes kysyä, vaan että mitä mieltä hän on siitä, että Jakobkin ryhtyy kirjailijaksi. Axel: "nå det är ju en barnbok" ja kaikki nauroivat hyväntahtoisesti. Jakob halusi kirjoittaa lastenkirjan, koska tykkää riimitellä.
- heillä on nykyisin 5-6 pukuvaatekertaa, joita vaihtelevat. Puvuissa esiintymisessä on etunsa ja haittansa. Hikiset päivät täytyy vain kestää, koska toisaalta joskus on esiintymisiä, joissa puku ja sen alla oleva kerrasto on todella tarpeen, kuten Vöyrin paluujuhlassa. Säälivät Rockbjörnenissä vähävaatteisia esiintyjätyttöjä, "puku päälle vaan ja kerrasto alle"
- raiderista: yli kolmekymppisinä vaatimukset ovat muuttuneet, nykyisin tarvitsevat hiilihapottomia juomia ja lämmintä, mietoa ruokaa. Viiniäkin on, mutta se on lähinnä ääniteknikko Andersin tarpeisiin.
- yleisökysymys: miten KOI eroaa KAJ10-konsertista? Eivät halua paljastaa, mutta mukana tulee olemaan kansainvälistä meininkiä "with broken English". Ovat tietoisia, että eri puolilta maailmaa on tulossa faneja. Eikä nyt vaan voi olla sitä tilannetta, että vilustuisivat, "39-40 astetta kuumetta, molemminpuoleinen keuhkokuume ja vähän syöpää varpaassa".
- toimittaja: "ehdittekö lukea/vastata fanien viesteihin?" Eipä ole juuri aikaa lukea saati vastata, mutta Kevinin isä seuraa fani-foorumeita ja referoi pojille aineistoa niistä.
- toimittaja: "onko jokin artisti, jonka konserttiin haluaisitte matkustaa vaikka toiseen maailmanosaan?" Jakob: "Hamilton-musikaaliin matkustin kauaksi". Axel: "no se oli ilmainen matka, olit voittanut sen" (tästä Jakob kertoi sommarpratissaan) Kevin: "Olin katsomassa The Last Dinner Partya Lontoossa, heiltä muuten tulee tänään uusi albumi". Axel: "ei ole ketään artistia, jonka perään lähtisin toiseen maanosaan asti, mutta harkitsin mennä katsomaan Post Malonea Amsterdamiin, mutta en sitten jaksanut lähteä."
Karaoke-video: toimittaja: "Kahdella edellisellä singlellä herr Åhmanilla on ollut one-liner matalalla bassoäänellä: "Sauna" / "Mosquito". Uuden biisin alkupuolella sama toistui taas, mutta sitten tapahtuu jotain ja Axel raivaa muut syrjään ja ottaa stagen haltuunsa." KAJ: "tuo osio tehtiin aika myöhäisessä vaiheessa, ehkä kesäkuussa. Ensin oli aie tehdä se oopperatyyliin, mutta todettiin, että sellainen oltiin jo tehty." Keskustelivat, kuka tuon osion päälaulaja olisi ja Axel sanoi, että "voin kokeilla".
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/1-76359085?
KAJ-juttu alkaa n. 2:54.
En tajua miksi mä en saa näkymään enkä kuulumaan mitään tuosta klikkaamalla, ainakaan tästä puhelimesta. Pitääkö nyt ensin taas kirjautua johonkin... 😲
Tiedän, olen toivoton tumpelo näissä asioissa. Mielestäni olen kyllä katsellut Areenaa ennenkin kirjautumatta. Ei vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä vielä puuttuisi, että houkuttelisivat näille reissuilleen mukaan Klasin, joka on niin vaikutteille altis.
Mä muuten rakastan Klasia ja Kennethiä yli kaiken. Heidän tarinastaan on puhuttu yllättävän vähän, ehkä siksi että Gambämarkissa riittää niin paljon pohdittavaa ja keskusteltavaa. Mutta mä olen todella ylpeä Kaj'sta siksikin, että he loivat nämä kaksi hahmoa ja esittelivät heidät pohjalaiselle yleisölle, joka mun ymmärtääkseni on aika konservatiivista ja ehkä suvaitsematontakin sakkia. (Voin olla ja toivon olevani väärässä; ainakin sen taltioidun näytöksen yleisö otti heidät hyvin lämpimästi vastaan.)
X3M:n lähetyksessä kysely "Kuka todennäköisimmin teistä kolmesta?":
- lähtee soolouralle?
Axel: Jakob, perusteluna "lead singer aura"
Jakob: Kevin
Kevin: Kevin, unelmana olisi tehdä rentoutusmusiikkia, johon voisi nukahtaa.
- katsoo TikTok-videoita itsestään?
kaikki: Axel.
- kompuroi lavalla?
Axel: Jakob
Jakob: Jakob
Kevin: Kevin "sitä haluaa tehdä hienoja muuveja ja joskus menee vähän sinnepäin"
- lopettaa murteella puhumisen?
kaikki: Kevin
Axel: Kevin on ainut, jolla on puoliso "toisesta pitäjästä"
- tekisi vähiten ryhmän puolesta?
Axel: Axel tai Jakob
Jakob: Jakob. "laget framför jaget, mutta toisinaan sitä on vaan niin väsynyt".
Kevin: ei valitse
- joutuu todennäköisimmin vankilaan?
kaikki: Axel, veronkierrosta
- on huonoin kuski?
kaikki: Jakob. Jakob: "olen se, joka on naarmuttanut eniten autoja." Jakobilla oli Lidret-lähetyksen aikaan auto vanhempiensa luona Maksamaalla, koska hänellä ei ollut varaa korjauttaa sitä silloin. Nyt se on myyty ja toimittaja arveli, että hinta oli varmaan kymmenkertaistunut.
Toimittaja: "miltä tuntuu, kun Vöyrissä kaikkialla on nyt "KAJ-tunnukset", onko kottikärrynkin oltava "KAJ"? Nolottaako?" Jakob: "Ei, mutta välillä tuntuu, että ei tällainen huomio ole tarpeen".
- saa Nobel-palkinnon?
Axel: "Kevin saisi kemian Nobelin, hän miettii ratkaisuja erilaisiin pulmiin". Vähän myöhemmin: "Jakob, koska hänen hymynsä voi parantaa maailman."
Jakob: Axel, Nobelin kirjallisuuspalkinto
Kevin: Axel, Nobelin kirjallisuuspalkinto
ÄLÄ ANNA HUOMIOTA HÄIRIKÖILLE. Älä alapeukuta äläkä varsinkaan vastaa, jotteivät sontaviestit jää elämään ilmiannon ja poiston jälkeen.
Ah, ihanaa sanoilla leikittelyä tässä kevyessä Karaokessakin. Pojat esimerkiksi saavat yhteen lyhyeen säkeeseen mahtumaan kolme kieltä: "Party time i vårt satumaa".
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tykkäätte Karaokesta? Parin ekan kuuntelun perusteella en säkeistöistä tykkää niin kauheasti, jotenkin vähän levottoman kuuloiset, mutta tuo kertosäe on kyllä tosi hyvä ja sitä varmasti on upea hoilata mukana sitten siellä jäähallin Kaj-moshpitissä. :D Saa nähdä muuttuuko mielipide kun on enemmän ehtinyt kuunnella, tällä hetkellä sanoisin että ihan ok biisi muttei mene mun Kaj-suosikeiden joukkoon.
Nyt kun oon ehtinyt kuunnella pari kertaa lisää, niin ei nuo säkeistötkään enää tunnu niin häiritseviltä ja levottomilta. Se alun kakka karaoke kuulostaa näin suomenkielisen korvaan vähän hassulta, mutta tarkemmin ajateltuna on kyllä varmasti 100% tarkoituksellista. Kyllä Kajn jätkät sen verran suomea osaavat, että tietävät varmasti miltä se kuulostaa.Varsin kiva biisi siis kaiken kaikkiaan, vaikka ei mun suosikkien joukkoon nousekaan. Parempi kuin Mosquito ehdottomasti. Ja on soinut mun päässä koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/1-76359085?
KAJ-juttu alkaa n. 2:54.
En tajua miksi mä en saa näkymään enkä kuulumaan mitään tuosta klikkaamalla, ainakaan tästä puhelimesta. Pitääkö nyt ensin taas kirjautua johonkin... 😲
Tiedän, olen toivoton tumpelo näissä asioissa. Mielestäni olen kyllä katsellut Areenaa ennenkin kirjautumatta. Ei vaan ymmärrä.
Kokeile niin, että menet Areenaan ja haet "X3m morgon video". Minä pääsin sillä kirjautumatta. Vasemmanpuolimmaisesta kuvasta klikkasmalla pitäisi löytyä päivän ohjelma. Pojat 3 tunnin kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäivän kunniaksi käänsin suomensuomalaisena pokkaruotsin harrastajana Yle X3M:n joitain kohtia, eli tässä siis täysin vastuuton käännös:
- KOI on isoin syksyn KAJ-tapahtuma, joitain pienempiä esiintymisiä on
- miten pitävät jalat maassa: Kevin hiihtää rullasuksilla 1-2 kertaa viikossa ja odottaa runsaslumista talvea, Jakob käy Alfons-villakoiransa kanssa koirapuistossa sekä pelaa Hogwarts Legacy -peliä. Axelilta ei tuota ehditty edes kysyä, vaan että mitä mieltä hän on siitä, että Jakobkin ryhtyy kirjailijaksi. Axel: "nå det är ju en barnbok" ja kaikki nauroivat hyväntahtoisesti. Jakob halusi kirjoittaa lastenkirjan, koska tykkää riimitellä.
- heillä on nykyisin 5-6 pukuvaatekertaa, joita vaihtelevat. Puvuissa esiintymisessä on etunsa ja haittansa. Hikiset päivät täytyy vain kestää, koska toisaalta joskus on esiintymisiä, joissa puku ja sen alla oleva kerrasto on todella tarpeen, kuten V
Melkoista, kun bändillä on yksi todella kova laulaja eli Jacob. Ja sitten tekevät biisiin todella vaikean sävelen ja laajaa äänialaa vaativan pätkän. Eivät laitakaan sitä "kovinta" laulajaa vetämään tuota pätkää, vaan vetävät pakasta toisen vetämään sen. Ja vetääkin vielä todella upeasti.
Harvalla bändillä riittää sen tasoisia laulajia, että tuohon kykenee useampi bändistä. Saati huumoriryhmällä.
Olen yrittänyt malttaa olla tekemättä tätä vertausta, koska tämä on jo omassa luokassaan musiikin historiassa, mutta en malta enää.Tulee mieleen yksi bändi, jolla oli neljä kovaa solistia: Queen.
Queen oli bändi, joka myls leikitteli eri tyylilajeilla. Varsinkin bändin alkuvaiheissa oli ymmärtääkseni haasteita albumi ei mennyt mihinkään tyylilajiin, vaan oli kaikenlaista sekaisin.
KAJ harrastaa samaa leikittelyä, mutta ei ole luovuttanut siitä uran edetessä vaan lyö vain lisää pökköä pesään ja tekee aivan kaikkea.
KAJ on toki ihan eri tyyppinen ja perustuu enemmän sanoituksien rikkauteen ja musiikki on "vain" keino esittää niitä mahtavia tarinoita. Mutta en silti voi olla näkemättä yhtymäkohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan totta. Video auttoi.
Videon lopputeksteissä muuten hauskasti "Lina Oh-man" 😊
Onko nuo videon paalausmuovirullat viittaus Botnia Paradiseen ja Bertelin bisneksiin...
Hyvä bongaus! Nämä ovat sellaisia piilovihjeiden viljelijöitä, että en usko sattumaan, eli varmasti olivat.