Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadan miljoonan raja paukahti just rikki. Bara bada bastua on striimattu Spotifyssa 100 015 831 kertaa.
Tuohon sataan miljoonaan ei muuten ole yltänyt yksikään muu tämän vuoden Euroviisujen osallistuja, ei siis edes voittaja. Jotain spesiaalia tuossa sympaattisessa saunalaulussa on, vaikka se ei edes edusta sitä Kaj'n parasta ydinosaamista. Tekivätpä vaan ohimennen pienen kivan rallattelun. :)
Juu KAJ oli viisuilijoista ensimmäinen tänä vuonna, joka tuon rajan rikkoi, ja nopeammin kuin ainakaan minä osasin odottaa. Hieno homma! Tommy Cash varmaankin on seuraava rajanrikkoja.
Bastu on minusta hyvä biisi. En ole ollenkaan kyllästynyt siih
Portugalilaista kappaletta striimataan päivittäin yli 500 000 kertaa. Se on saamassa kiinni Espresso Macchiaton. Se leviää sosiaalisessa mediassa suurimmissa maissa. Se päätyy todennäköisesti vuoden 2025 striimatuimmaksi kappaleeksi. En ole vieläkään vakuuttunut siitä, etteikö kyseessä ole botit haha.
JOs Portugalin laulu leviää Brasiliassa tai vanhoissa Portugalin siirtomaissa Afrikassa, voi se kiriä nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
JOs Portugalin laulu leviää Brasiliassa tai vanhoissa Portugalin siirtomaissa Afrikassa, voi se kiriä nopeastikin.
Se teki jo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallnin arvo on ymmärretty laajemmallakin kuin tässä ketjussa ja tällä palstalla. Tosiaan korkea aika saada sille jatkoa.
https://kulttuuritoimitus.fi/kritiikit/kritiikit-televisio/halln-on-kui…
Tämän arvion arvoa lisää se, ettei sitä ole kirjoitettu KAJ-lasien läpi. Mello oli vasta edessä päin muutaman viikon päässä. Hän ei edes mainitse Jakobin nimeä (eikä muitakaan näyttelijöitä).
Totta! Tuohon aikaan ei suomenkieliset suomalaiset olleet Kaj'sta ikinä kuulleetkaan, saati tunnistaneet Jonan näyttelijää joksikin musiikkijulkkikseksi. Näyttelijäntyö muuten ansaitsisi ihan oman artikkelinsa, Jakob on Jonana tyrmäävän hyvä, mutta myös muiden roolisuoritukset ovat erinomaisia. Emiliaa esittävä nuori näyttelijä on mulle aivan uusi tuttavuus, joka tulkitsee upeasti hahmonsa mielenliikkeitä. Tommyn esittäjästä nyt puhumattakaan; välillä unohtaa kokonaan, että Tommya ei ole oikeasti olemassa.
Hieno uutinen! Mikä haastattelu se on, pystyykö jälkikäteen katsomaan?
Se mainittiin tässä videossa, kun he katsoivat jaksoa.https://www.youtube.com/live/4IoCZ_xekq0
Seesar (Joel Rönn) ja Joel Forsbacka siis katsovat yhdessä Hallnin toista jaksoa (2:43:00 alkaen). Kiinnostavia kommentteja ja taustatietoa.
Mä sanoisin, että Joel hitusen ylinäyttelee Mikaelina. Mutta ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa, eihän hän ammattinäyttelijä ole. Innostuu vaan vähän liikaa omasta tekstistään. :)
Kokonaisuutena Halln on kyllä huippusuoritus. Olen katsonut sen nyt monta kertaa ja löytänyt joka kerran uusia vivahteita. Ja tietyt kohtaukset naurattaa joka kerran yhtä makeasti, kestävät kulutusta yhtään laimentumatta.
Vierailija kirjoitti:
Se mainittiin tässä videossa, kun he katsoivat jaksoa.https://www.youtube.com/live/4IoCZ_xekq0
Seesar (Joel Rönn) ja Joel Forsbacka siis katsovat yhdessä Hallnin toista jaksoa (2:43:00 alkaen). Kiinnostavia kommentteja ja taustatietoa.
Seesar kiinnittää huomion siihen, että Jakob näyttelee ensimmäistä kertaa jonkun muun tekstiä kuin KAJ:n ja pitää häntä luontaisena kykynä.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin, että Joel hitusen ylinäyttelee Mikaelina. Mutta ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa, eihän hän ammattinäyttelijä ole. Innostuu vaan vähän liikaa omasta tekstistään. :)
Kokonaisuutena Halln on kyllä huippusuoritus. Olen katsonut sen nyt monta kertaa ja löytänyt joka kerran uusia vivahteita. Ja tietyt kohtaukset naurattaa joka kerran yhtä makeasti, kestävät kulutusta yhtään laimentumatta.
Ainut asia mikä itseäni häiritsee, niin on se huutaminen. Suomenruotsalaiset ohjelmat monasti ovat sitä huutamista. Se huutaminen on myös kun KAJ.ta odotellaan lavalle, niin esitellään kuulutellaan ja huudetaan heidät lavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seesar kiinnittää huomion siihen, että Jakob näyttelee ensimmäistä kertaa jonkun muun tekstiä kuin KAJ:n ja pitää häntä luontaisena kykynä.
Selvähän se, että Jakob on luontainen kyky. Käsikirjoitus ei tietysti ole varsinaisesti Kaj'n, mutta onhan siinä Axelin myötä aika voimakas Kaj-panos. Mutta ei se oman tekstin ja jonkun muun tekstin tulkitseminen varmaankaan kovin erilaista ole, samalla lailla siinä mennään kuvitteellisen hahmon nahkoihin. Ennemmin kiinnittäisin huomion siihen, että Jakob on luontainen kyky myös kirjoittajana, ei pelkästään näyttelijänä. On toki muitakin kirjoittavia näyttelijöitä/näytteleviä kirjoittajia, mutta ei pilvin pimein kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun ehdoton suosikkikohtaus on Tommy ja jumppapallo, aivan loistavaa huumoria joka ei lakkaa naurattamasta vaikka on nähnyt useampaankin kertaan.
Myös siinä jossain sarjan alkupuolella kun Tommy ja Jona juttelevat Postnordista ja mistä kaikesta, ja kaikki mitä Jona sanon menee Tommylta yli hilseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen samaa mieltä siitä että Joel vähän ylinäyttelee. Siinä tympeässä Hbl:n arvostelussa sitä ei moitittu. Sanottiin vaan että hän esittää itselleen tuttua roolia ja onneksi hänellä on myös rauhallisempia hetkiä, joita olisi ollut mukava nähdä enemmänkin.
Jakobista sen sijaan todettiin ainoastaan, että ylinäyttelee. En ole muissakaan arvioissa nähnyt Jakobin suoritusta kehuttavan. Minusta hän ei ylinäyttele. Rooli on hauska juuri tuollaisena karikatyyrisen yliaktiivisena. Sopii tietenkin erityisen hyvin Jakobin persoonaan. Ja hei, Jakob ei repeile yhtään siinä Tommyn hulvattomassa jumppapallokohtauksessa. Mietin kyllä, että onkohan kohtaus pitänyt uusia monta kertaa.
Minä siis rakastan sarjaa ja olen nähnyt sen nyt monta kertaa; Celesten kanssa ja ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen samaa mieltä siitä että Joel vähän ylinäyttelee. Siinä tympeässä Hbl:n arvostelussa sitä ei moitittu. Sanottiin vaan että hän esittää itselleen tuttua roolia ja onneksi hänellä on myös rauhallisempia hetkiä, joita olisi ollut mukava nähdä enemmänkin.
Jakobista sen sijaan todettiin ainoastaan, että ylinäyttelee. En ole muissakaan arvioissa nähnyt Jakobin suoritusta kehuttavan. Minusta hän ei ylinäyttele. Rooli on hauska juuri tuol
Minusta Joel Forsbacka (Tommy, hankalaa kun on kaksi Joelia) on sarjan paras näyttelijä. Tommy on myös parhaiten kirjoitettu hahmo, jonka tarina avautuu pikku hiljaa ja hän osoittautuu sisäisesti vahvaksi ihmiseksi, vaikka alussa vaikuttaa aivan nössöltä.
Vierailija kirjoitti:
Suurkiitos tästä! Oli tosi mielenkiintoinen ja hauska. Katsoivat yhdessä sarjan toisen jakson. Vähän kuin olisi katsonut sohvaperunoita, mutta paljon parempi kun tekijät olivat itse kommentoimassa.
Olipa kiinnostava tuo Joel Rönnin (sarjassa Mikael) ja Joel Forsbackan (sarjassa Tommy) videokeskustelu!
Kiinnostavia juttuja Hallnin kirjoitus- ja kuvausvaiheesta. Kohtaukset ovat näyttelijöiden improvisoinnin ja omien lisäysten myötä vain petranneet käsikirjoituksesta. Esimerkiksi Jonan ja Emilian absurdin kehityskeskustelun pronominikohta (he/him jne.) on Jakobin ja Emiliaa näyttelevän Fannyn itse keksimä.
Myös Mikaelin älyttömät repliikit kettujen hyvinvoinnista (vaativat Granholmilta mangosmootia ym.) syntyivät osin lennossa ohjaajan kanssa hupaillessa.
Tommylle oli käsikirjoitettu vain lause, että piti lapsena valita äidin ja isän välillä, mutta hän improvisoi itse siihen sen päänkääntelyn ja mamm eller papp mamm eller papp mamm eller papp -hokemisen ja toisti saman, kun piti valita pingis tai makkara.
Joel vahvistaa kirjoittaneensa ne Gunin härskeimmät repliikit. Osa pahimmista (mun mielestäni onneksi) putosi leikkausvaiheessa pois. Gun muun muassa oli muistellut Raymondin aikaista tykypäivää ja siihen liittynyttä, hm, säpinää, mihin Emilia vastaa kommentilla herpeslääkkeistä...
Jäljelle jääneistä kohtauksistakin voi kyllä päätellä, että Gunilla ja Raymondilla on ollut sutinaa. Mutta härskiydet ei kyllä sarjaa paranna, joten Joel toivottavasti malttaa mielensä jatkossa.
Molemmat ihailevat Jakobin näyttelijäntaitoja ja sitä, kuinka suvereenisti hän ui Jonan hahmoon. Joel Forsbacka (ammattinäyttelijä) kiinnittää huomiota siihen, kuinka kokonaisvaltaista Jakobin kasvoilmaisu on. Mä en ollut huomannut, että hän Mufasa Mufasa Mufasa -repliikissa "puhuu" myös korvillaan. He myös kehuvat Jakobin palloilutaitoja ja sitä, kuinka aidosti Jona liikehtii kuin pingismestari.
Jonasta ja Emiliasta ei normioloissa tulisi paria, mutta Pro-Mink onkin oma universuminsa, paikka jossa epächarmikas mammanpoika Jona ja elämässään jumissa oleva Emilia voivat päätyä yhteen. (Nuo miekkoset eivät oikeasti taida tajuta Jakobin vetovoimaa...).
Käsikirjoittaja-Joel kertoo kakkoskauden sisällöstä, mutta melkein kaikki on poistettu piip-äänellä. Yksi paljastus on jätetty: Tommy ostaa asuntovaunun ja siitä seuraa kaikenlaista hulvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakobista sen sijaan todettiin ainoastaan, että ylinäyttelee. En ole muissakaan arvioissa nähnyt Jakobin suoritusta kehuttavan. Minu
Kyllä, Tommy on Hallnin sydän. Hänen roolinsa on paras, ja häntä esittävä Joel Forsbacka on Teatterikoulun käynyt ammattilainen. Sarjan toinen ammattinäyttelijä on Gunia esittävä Susanne Marins, mutta Gunin hahmo on kapeampi ja rooli pienempi. Toivotaan, että myös Gunista avautuu kakkoskaudella uusia puolia.
Areenasta löytyy myös Lidret-jakso, jonka kohteena on Joel Forsbacka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ehdoton suosikkikohtaus on Tommy ja jumppapallo, aivan loistavaa huumoria joka ei lakkaa naurattamasta vaikka on nähnyt useampaankin kertaan.
Myös siinä jossain sarjan alkupuolella kun Tommy ja Jona juttelevat Postnordista ja mistä kaikesta, ja kaikki mitä Jona sanon menee Tommylta yli hilseen.
Mä en tiedä mikä siinä jumppapallossa on, mutta oon pissat housussa joka kerran. Kuolematon kohtaus (olen kelannut sitä uusintana yhä uudestaan). Käsittämätöntä, että näyttelijät pysyy vakavina.
Mä en tiedä mikä siinVie ä jumppapallossa on, mutta oon pissat housussa joka kerran. Käsittämätöntä, että näyttelijät pysyy vakavina.
Jakobille on varmaan annettu pari Diapamia ennen kuvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mikä siinVie ä jumppapallossa on, mutta oon pissat housussa joka kerran. Käsittämätöntä, että näyttelijät pysyy vakavina.
Jakobille on varmaan annettu pari Diapamia ennen kuvauksia.
Normipäivä toimistolla. Sedatoidaan Jakob, kamera käy.
Tämän arvion arvoa lisää se, ettei sitä ole kirjoitettu KAJ-lasien läpi. Mello oli vasta edessä päin muutaman viikon päässä. Hän ei edes mainitse Jakobin nimeä (eikä muitakaan näyttelijöitä).