Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9680)

Vierailija
3421/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä, että heitä on kolme. Jos yhdellä on huono hetki, kaksi muuta voi hoitaa esim haastatteluissa äänessä olon. Esimerkiksi keväällä ilmeisesti kaikki kolme jäsentä oli kutsuttu Torille-podcastin vieraiksi, mutta Axelilla oli muuta menoa Vaasassa ja Kevin sairastui, mutta haastattelua ei silti tarvinnut perua vaan Jakob hoiti homman yksin. Grammis-gaalassa taas Kevin ja Jakob yrittivät houkutella Axelin lähtemään gaalaan. Axelin olisi pitänyt olla Vaasassa hoitamassa heidän tulevan viikonlopun Vaasan jäähallikeikkojen järjestelyjä, joten hän ei olisi halunnut/jaksanut lähteä. Lopulta Axel kuitenkin lähti mukaan ja tilanne menikin siihen, että Jakob ja Kevin olivat väsyneitä eivätkä jaksaneet minglailla, ja lähtöä vastustellut Axel oli se joka kävi höpöttelemässä kaikkien kanssa :D vaikkakin ilmeisesti hänkin hieman vastahakoisesti.

Heistä on myös älyttömästi tukea toisilleen. Liikutuin syvästi Axelin kesäpuheessa kertomasta tilanteesta, jossa Kevin oli tsempannut jännityksestä romahtamaisillaan ollutta Axelia ennen Mellofinaaliesitystä.

Vierailija
3422/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskinäisestä tuesta he puhuu usein. Se on heidän supervoima. Kerran jossain keskellä raskasta mello- ja euroviisurumbaa Jakob oli just ennen tärkeää lehdistötilaisuutta uupunut kokonaan. Kevin ja Axel istuttivat hänet väliinsä ja lupasivat ottaa tulituksen vastaan molemmilta laidoilta ja vastaamaan kysymyksiin.

Se onnistui ja Jakobkin onnistui hymyilemään säteilevää hymyään koko ajan, joten sekin Kaj'n salainen ase tuli käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut pojilla silloin tulla mieleenkään, että joskus vielä koko Rovaniemen (!) kaupunki asettuu jonoon päästäkseen juttelemaan HEIDÄN kanssaan...

Aika "mielenkiintoisia" valintoja keikkapaikoiksi Rovaniemi ja Oulu, minä ainakin yllätyin, kun keikkakalenteri tuli julki. No  KAJ'ta on järjestäjien puolelta tuonne pyydetty ja varmaan itsekin ovat halunneet testata, miten heidän musiikkinsa toimii supisuomalaisilla alueilla. Yhtään en tiedä enkä mistään ole lukenut, miten heidät otettiin vastaan yleisön puolelta esim. Rovaniemellä. Jonkun videonpätkän olen nähnyt ja vähän vaisulta vaikutti. Ymmärrettävää, tuntematon bändi ja tuntemattomat biisit, ja vielä murteella, jota kukaan ei ymmärrä. KAJ tietysti esiintyi ammattimaisesti  tutulla energiallaan. He antavat aina kaikkensa yleisön koosta  riippumatta. Toki tuonne meetgreetiin oli pitkä jono, ja moni kiinnostunut pääsi heidät tapaamaan. Hyvä niin.😊

Vierailija
3424/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on myös aivan tajuttoman hieno taito olla riitelemättä. Ovat puhuneet riitelevänsä erittäin harvoin, ja ne vähäisetkin riidat onnistuvat selvittämään hetkessä.

Jossain kertoivat tällaisesta tilanteesta:

KAJ oli jossain reissun päällä ennen viisuja. Axelilla ja Jakobilla oli ollut koko päivän erimielisyyttä jostain työasiasta. Lopulta molemmat lähtivät turhautuneina omiin hotellihuoneisiinsa. Kuluu 10 minuuttia, ja Jakob soittaa Axelille ja ilmoittaa haluavansa valittaa hirveästä työkaveristaan. Kas kummaa, myös Axel haluaa valittaa omasta hirveästä työkaveristaan. Ja näin he saivat erimielisyydet sovittua ja alustavan riidan selvitettyä. 

Ovat myös kertoneet heillä olevan käytössä "koodisana". Kun koodisana on sanottu, tarkoittaa se sitä että ollaan täysin rehellisiä ja kerrotaan suoraan, mikä toisen käytöksessä tympii. Näin riidat eivät pääse eskaloitumaan, kun ne selvitetään jo ennen kuin ehtivät muodostua riidaksi ja kerrotaan rehellisesti, mikä ärsyttää.

Vierailija
3425/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet työssä Oulussa tässä. Veikkaan että Oulussa ja Rovaniemellä on molemmissa ollut aika sama tilanne kuin muillakin suomalaisilla paikkakunnilla (Pori, Tampere, mitä niitä onkaan): fanit tuntee kappaleet, on opetelleet sanat ja laulaa mukana. Ne jotka ei BBB:n lisäksi muita lauluja tunne saati osaa niiden sanoja, kuitenkin jollain lailla myötäilee hekin. Jotainhan sekin jo kertoo, että ovat joka tapauksessa keikalle saapuneet. Ja jonotus tapaamiseen puhuu omaa kieltään myös se.

Vierailija
3426/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suomenkieliselle "uusfanille" antoisinta on ollut just toi sanojen opiskelu. Pirun vaativaa mutta siis myös antoisaa. Sellaisia helmiä sieltä teksteistä löytyy yksi toisensa jälkeen.

Laulaisinkin mielellään mukana, mutta valitettavasti oon syntynyt maailman epämusikaalisimmaksi ihmiseksi joten se ei onnistu.

Vierailija
3427/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet työssä Oulussa tässä. Veikkaan että Oulussa ja Rovaniemellä on molemmissa ollut aika sama tilanne kuin muillakin suomalaisilla paikkakunnilla (Pori, Tampere, mitä niitä onkaan): fanit tuntee kappaleet, on opetelleet sanat ja laulaa mukana. Ne jotka ei BBB:n lisäksi muita lauluja tunne saati osaa niiden sanoja, kuitenkin jollain lailla myötäilee hekin. Jotainhan sekin jo kertoo, että ovat joka tapauksessa keikalle saapuneet. Ja jonotus tapaamiseen puhuu omaa kieltään myös se.

Joo kyllä, tosi positiivista, että yleisöä kuitenkin on kaikkialle saapunut. Festarit tietysti houkuttelee aina väkeä. Mutta sitä "muurin murtamista" tämä on, ja luultavasti tuolla joukossa aina on joku, joka kiinnostuu enemmänkin. Hienoa, että tällainen tutustumismahdollisuus puolin ja toisin on KAJ'n läpimurron myötä avautunut. 

Vierailija
3428/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle suomenkieliselle "uusfanille" antoisinta on ollut just toi sanojen opiskelu. Pirun vaativaa mutta siis myös antoisaa. Sellaisia helmiä sieltä teksteistä löytyy yksi toisensa jälkeen.

Laulaisinkin mielellään mukana, mutta valitettavasti oon syntynyt maailman epämusikaalisimmaksi ihmiseksi joten se ei onnistu.

Voi kuule, anna palaa vaan! Aina voi laulaa mukana 🤗. Ei mullakaan ole maailman paras lauluääni, mutta ensi viikonloppuna Tammisaaressa aion laulaa sydämeni kyllyydestä, sen mitä sanoista osaan. Bastu menee jo kokonaan, muista biiseistä osaan vain pätkiä, mutta ei haittaa tahtia. Yhteislaulu yhdistää! 

Vierailija
3429/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on myös aivan tajuttoman hieno taito olla riitelemättä. Ovat puhuneet riitelevänsä erittäin harvoin, ja ne vähäisetkin riidat onnistuvat selvittämään hetkessä.

Jossain kertoivat tällaisesta tilanteesta:

KAJ oli jossain reissun päällä ennen viisuja. Axelilla ja Jakobilla oli ollut koko päivän erimielisyyttä jostain työasiasta. Lopulta molemmat lähtivät turhautuneina omiin hotellihuoneisiinsa. Kuluu 10 minuuttia, ja Jakob soittaa Axelille ja ilmoittaa haluavansa valittaa hirveästä työkaveristaan. Kas kummaa, myös Axel haluaa valittaa omasta hirveästä työkaveristaan. Ja näin he saivat erimielisyydet sovittua ja alustavan riidan selvitettyä. 

Ovat myös kertoneet heillä olevan käytössä "koodisana". Kun koodisana on sanottu, tarkoittaa se sitä että ollaan täysin rehellisiä ja kerrotaan suoraan, mikä toisen käytöksessä tympii. Näin riidat eivät pääse eskaloitumaan, kun ne selvitetään jo ennen kuin

Tuommoinen koodisanahan on loistava idea. Se on kohtelias tapa varoittaa toista, että nyt kuulet kummia. Meillä on kummallisen vähän ymmärrystä siitä, miten tärkeä asia ilmapiirin kannalta olisi, ettei toista ikinä potkaista hampaisiin. Eli että kun toinen hymyilee ja odottaa lämmintä kohtaamista, tuleekin ämpärillinen jäävettä päähän. Silloin iso osa sopeutumisesta kuluu ihan jo sen pettymyksen ja jonkinasteisen järkytyksenkin käsittelyyn. Siitä voi myös jäädä pelkoja, koska kokee ettei toisen seurassa ole turvallista rentoutua. Aina pitää pehmentää, aloittaa hitaasti ja varoittaa. Se on huolenpidon korkein muoto. 

Näistä jannuista tulee helposti hätäisemmälle vaikutelma, että ovat jotenkin teflonia päältä ja muovia sisältä ja pyhäkoulua ja mitä vielä, epäaitoja. On niin ilahduttavaa tajuta, etteivät ole. Ihan normaalisti tai jopa tavanomaista tehokkaammin näyttävät tunteita ja vuorovaikuttavat niillä, ja ilmeisesti myös kokevat niitä vähintään keskiverrosti. Ja huomaan miettiväni, ettei suomessa ole edes juurikaan ilmaisuja koko asialle. Tunneilmaston hoitamiselle ryhmätyönä. Puhutaan hyvästä ja huonosta ilmapiiristä töissä ja työllistetään psykologeja asialla, mutta kun tuo kannatteleva tai tukahduttava ilmapiiri on läsnä joka paikassa, missä on enemmän kuin yksi ihminen, ja lopulta hyvin pienetkin jutut tekevät kokonaisuuden. Ja jos oikein pitkälle viedään, ehkä yksinäänkin ihminen joko kannattelee tai tukahduttaa omaa ilmapiiriään. 

Vierailija
3430/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, anna palaa vaan! Aina voi laulaa mukana 🤗. Ei mullakaan ole maailman paras lauluääni, mutta ensi viikonloppuna Tammisaaressa aion laulaa sydämeni kyllyydestä, sen mitä sanoista osaan. Bastu menee jo kokonaan, muista biiseistä osaan vain pätkiä, mutta ei haittaa tahtia. Yhteislaulu yhdistää! 

Mä voin jopa muistaa melkoisen rotlan biisin sanoista, mutta eihän suu pysy mukana. Se on sitten rivi sieltä toinen täältä. 

Vierailija
3431/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täällä aiemminkin kommentoinut, että pohjoismaiset kielet ovat olleet intohimoni jo vuosikymmeniä. Siinä mielessä Vöyrin murre ei ole tuottanut ongelmia. Itse kuitenkin puhun vahvasti riikinruotsalaisittain, ja vaikka Vöyrin murre sopii muuten suuhuni kivasti, en tiedä, opinko ikinä suomenruotsalaisia tje- ja sje-äänteitä (suomenruotsalaiset ääntävät sanojen kyrka ja skina alussa olevat äänteet eri tavalla kuin Ruotsin puolella äännetään). Kun yritän laulaa mukana, kompastun aina näihin, ja se ärsyttää. Saan kuitenkin lohtua siitä, että juuri nämä äänteet tuntuvat olevan pojillekin vaikea paikka, kun he parodioivat riikinruotsia, esimerkiksi Ängeln i e-posten -biisissä ne menevät välillä suomenruotsalaisittain ja välillä riikinruotsalaisittain. :D

Vierailija
3432/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on koodisana myös siihen, milloin pitää lopettaa kollegoina olo (varsinkin siis, jos on jotain taiteellista erimielisyyttä) ja työasioista puhuminen tykkänään. Kun joku sanoo koodin, sen jälkeen ollaan ihan vaan parhaita ystäviä ja jutellaan vaikka makkaranpaistosta saunan jälkeen. :)

Vierailija
3433/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin jopa muistaa melkoisen rotlan biisin sanoista, mutta eihän suu pysy mukana. Se on sitten rivi sieltä toinen täältä. 

Pojat ovat itse sikamoisia moottoriturpia. En ymmärrä miten Kevin ei seonnut Kuckelikuun räppiosassa vaan jokainen sana erottuu (kun on kuullut sen 10 kertaa).

Vierailija
3434/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rohkaisusta. Kyllä mä kotona annankin palaa Kaj'n biisejä kuunnellessa. Onneksi asun yksin joten en häiritse muita kuin korkeintaan naapuria. Joka taas opiskelee (aika kehnolla menestyksellä) harmonikansoittoa, joten tasoissa ollaan. Ehkä pitää rohkaista mielensä jäähallissa lokakuussa, eiköhän mun varisvaakunta huku siellä yleiseen meteliin. :D

Vierailija
3435/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on koodisana myös siihen, milloin pitää lopettaa kollegoina olo (varsinkin siis, jos on jotain taiteellista erimielisyyttä) ja työasioista puhuminen tykkänään. Kun joku sanoo koodin, sen jälkeen ollaan ihan vaan parhaita ystäviä ja jutellaan vaikka makkaranpaistosta saunan jälkeen. :)

Me ollaan yrittäjiä, ja tuo täytyy ottaa välittömästi käyttöön. Mies ei ole niitä taitavimpia ymmärtämään näitä henkiasioita, tai siis on niissä asioissa jotka hän ymmärtää, mutta tämä on ollut hänelle tosi vaikea asia ymmärtää. Ei vain voi läsähtää viereen kotona ja alkaa puhua työasioita. Ehkäpä kehitämme koodisanan sekä aloitukseen että loppuun, ja odotamme vastausta, onko ok (ja onko lyhyt vai pitempi juttu).

Ja tosiaan, hehän ovat yrittäjiä myös. Jos näiden yhteistyö avaa mun miehelle sen lopullisesti, miten tärkeistä asioista on kyse, niin kiitos ikuisesti K, A sekä J. Taidanpa tietää, mistä sunnuntailounaalla kohta puhutaan. 

Vierailija
3436/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat ovat itse sikamoisia moottoriturpia. En ymmärrä miten Kevin ei seonnut Kuckelikuun räppiosassa vaan jokainen sana erottuu (kun on kuullut sen 10 kertaa).

Todellakin. Myös kun Fabbo ränttää nuorisodiskossa, ei hukkaa tavuakaan vaikka motarilla saisi sakot huomattavasta ylinopeudesta.

Vierailija
3437/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatinee kielen huoltoa?

Vierailija
3438/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tietysti Aikamoisia😆. Täsdä ei pysy sormetkaan perässä.

Vierailija
3439/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Joku logopedi voisi hyvin ottaa harjoitteeksi muutamankin räppipätkän Kaj'lta. Heiltä ei totisesti mene kieli niin sanotusti solmuun, missään mielessä.

Vierailija
3440/9680 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon ja vakaasti uskonkin, ettei se heidän luontainen suomalainen vaatimattomuus karise heistä koskaan, vaikka mitä tapahtuisi. Sehän juuri on yksi heidän viehätysvoiman salaisuus. Se ujo Kevin, joka lavalla kuitenkin syttyy, voi hyvänen aika...  Ja Jakob, joka piti ekan keikan estradille muiden tyrkätä väkipakolla.

Se on juurikin näin! Olen paljon lukenut mm. ruotsalaisten fanien kommentointia, ja todella todella monet ovat hurmaantuneet juuri tästä KAJ'n tavallisuudesta, vaatimattomuudesta ja maanläheisyydestä. "Så jordnära och duktiga killar. " Päälle päätteksi tietysti se ilo ja positiivisuus, mikä heistä säteilee. Heissä on kyllä charmia ja karismaa vaikka muille jakaa!