Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9758)

Vierailija
3101/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit täsmälleen sen mitä mietin. Ja kyllähän siitä tulee mieleen, että he ovat eläneet aika suojattua elämää. Se on mahdollistanut heille sen, mitä heistä on tullut. Mutta löytyykö rasvaa selkäsulkiin riittävästi, kun aggressio kohdistuukin itseen eikä rooliin. Kyllä tämä minua mietityttää. Ehkä sitä silti ei tule liikaa, ja he oppivat nopeasti. Senhän he jo ymmärtävät nähtävästi, että isompi yleisö tarkoittaa kaikenlaista muutakin kuin pienempi yleisö. 

Vierailija
3102/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo huumoriyhtye-termi ärsyttää. Eihän Kaj ole mikään huumoribändi (vaikka teinipoikina ovat itsensä Humorgruppeniksi nimenneetkin) eikä esitä huumorimusiikkia.

He kertovat vakavista asioista hauskasti ja nokkelasti, ja siinä on iso ero pelkkään vitsailuun. Muinoinen Esa Pakarinen oli (yhden miehen) huumoriyhtye, jollaisesta Kaj on valovuosien päässä.

Leimakirveet kai tosin ovat lähinnä niitä, jotka ovat nähneet kolme miestä hassuissa vanhanaikaisissa puvuissa laulamassa saunan löylyistä. Sukeltaminen hitusenkaan syvemmälle Kaj'n tuotantoon kyllä nopeasti kertoisi heillekin, mistä on kyse.

Olisi parempi, jos erilaisessa kommentoinnissa ja mediassa puhuttaisiin ennemmin vaikkapa musiikki- ja viihderyhmästä tms. kuin huumoriyhtyeestä. Pitäisikö KAJ'n itsensä uudistaa tuo Humorgruppen-nimitys...? 

Mä en ainakaan pidä kynttilää vakan alla, vaan hehkutan KAJ'ta kaveripiirissä, niin että katsovat jo hieman vinoon mua... 😅. En ole saanut vielä ketään kaveriani siinä määrin innostumaan KAJ'sta, että saisin keikka- tai konserttiseuraa, osalla on kielimuuri tosi iso este. Mutta kaikki tykkäävät KAJ'sta ihmisinä ja kehuvat heidän iloista asennettaan. Ehkä mun käännytystyö vielä tuottaa tulosta jonakin päivänä 🙂. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se mukavaa, että maailmassa on vielä mukaviakin ihmisiä!

Vierailija
3104/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle KAJ on KAJ vaikka voissa paistaisi, mutta tässä kieliviranomaisen linjaus https://kotus.fi/yhtyeen-nimi-kaj-taipuu-kajn/

Lyhyesti: virallisesti hyväksytyt muodot ovat KAJ ja Kaj.

Luehan uudestaan.

Vierailija
3105/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle KAJ on KAJ vaikka voissa paistaisi, mutta tässä kieliviranomaisen linjaus https://kotus.fi/yhtyeen-nimi-kaj-taipuu-kajn/

Luehan uudestaan.

Luin: "Suomen kielen ohjeiden mukaan sanana luettava lyhennenimi on mahdollista kirjoittaa joko KAJ tai Kaj. Ruotsin kielessä sanana luettavat nimien lyhenteet kirjoitetaan sen sijaan yleensä niin, että vain alkukirjain on iso (Kaj). Koska kyseessä on artistinimi, joka kuuluu taiteellisen vapauden piiriin, voidaan kuitenkin ruotsin kielessä käyttää myös yhtyeen omaa kirjoitustapaa."

Vierailija
3106/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee paheen salaamiseen, oma ystävä paljastui faniksi, kun kerran tuli puheeksi... Älkää liikaa pitäkö kynttilää vakan alla. 

Minä kyllä aina kerron pitäväni KAJ:n musiikista, mutta ystävistäni ei toistaiseksi ole löytynyt vielä ketään joka edes pitäisi. Kysyinkin muutamia kaveriksi jäähallikonserttiin, mutta eivät halunneet lähteä. En siis salaa sitä, että pidän yhtyeestä, mutta en kehtaa kertoa miten koukussa olen.

Vierailija
3107/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska haastattelu, jossa myös leikkimielinen kilpailu, josta pojat oikein innostuvat

Vierailija
3108/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siinä onnellisessa asemassa, että aika moni lähipiirissäkin fanittaa Kaj'ta. On siis löytynyt hyvin keikkaseuraa ja isommassa porukassa ollaan menossa Jäähalliinkin.

Toisaalta olen kyllä tottunut käymään festareilla ja keikoilla yksinkin, joten mulla ei tahtia haittaisi, vaikkei kavereissa Kaj'n ystäviä oliskaan. Molempi parempi!

Vierailija
3109/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oli täysin typerää että media änki hotellille heti finaalin jälkeen ja KAJ joutui varmaan todella väsyneinä jakamaan haastatteluita lukuisille medioille keskellä yötä. Huomasi väsymyksen selkeästi, esimerkiksi suomenkielisissä haastatteluissa Axel unohteli sanoja, mitä hänelle ei usein käy. Kevin oli ihana, Axel katsoi Keviniin kun ei muistanut sanaa ja Kevin viimeisteli lauseen.

Totta kai media änki pyytämään lausuntoa. Myös pettymyksestä uutisoiminen kuuluu kisan henkeen. Mehän emme tiedä (emmekä välitä) miten Israelin tai Viron edustajaa kohdeltiin voiton ratkettua.

Mutta mielestäni tuon mediarumban olisi voinut säästää aamuun. Mieti itse, miltä tuntuisi kun oot juuri päässyt elämäsi jännittävimmästä hetkestä uupuneena hotellille 2 aikaa yöllä, ja heti pitäisi antaa haastatteluita miljoonalle eri medialle ja kieliä vaihdellen välillä englanniksi, välillä suomeksi, välillä ruotsiksi. Ja sitten kysytään heti että "Miltä tuntuu? Harmittaako???" Vaikka jätkät tuskin olivat ehtineet edes prosessoida tulosta mielessään 

Vierailija
3110/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oli täysin typerää että media änki hotellille heti finaalin jälkeen ja KAJ joutui varmaan todella väsyneinä jakamaan haastatteluita lukuisille medioille keskellä yötä. Huomasi väsymyksen selkeästi, esimerkiksi suomenkielisissä haastatteluissa Axel unohteli sanoja, mitä hänelle ei usein käy. Kevin oli ihana, Axel katsoi Keviniin kun ei muistanut sanaa ja Kevin viimeisteli lauseen.

Totta kai media änki pyytämään lausuntoa. Myös pettymyksestä uutisoiminen kuuluu kisan henkeen. Mehän emme tiedä (emmekä välitä) miten Israelin tai Viron edustajaa kohdeltiin voiton ratkettua.

Mutta mielestäni tuon mediarumban olisi voinut säästää aamuun. Mieti itse, miltä tuntuisi kun oot juuri päässyt elämäsi jännittävimmästä hetkestä uupuneena hotellille 2 aikaa yöllä, ja heti pitäisi antaa haa

Luuletko ettei media ollut muidenkin kilpailijoiden kimpussa heti tuoreeltaan? Jopa sen joka jäi viimeiseksi? Uusi kierros alkoi heti aamulla ja jatkui kun KAJ laskeutui Ruotsiin. Suomessa odotti toinen rumba.

Vierailija
3111/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luehan uudestaan.

Luin: "Suomen kielen ohjeiden mukaan sanana luettava lyhennenimi on mahdollista kirjoittaa joko KAJ tai Kaj. Ruotsin kielessä sanana luettavat nimien lyhenteet kirjoitetaan sen sijaan yleensä niin, että vain alkukirjain on iso (Kaj). Koska kyseessä on artistinimi, joka kuuluu taiteellisen vapauden piiriin, voidaan kuitenkin ruotsin kielessä käyttää myös yhtyeen omaa kirjoitustapaa."

Jos KAJ itse kirjoittaa ja on aina kirjoittanut nimensä versaalein, miksi meidän täytyy siitä riidellä? Kun kyseessä ei ole miehen etunimi.

Vierailija
3112/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, että kyseessä on kuitenkin 30-v. miehiä, eivät he ehkä mieti kaikkea negaa mitä tulee eteen. 

Vierailija
3113/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, että kyseessä on kuitenkin 30-v. miehiä, eivät he ehkä mieti kaikkea negaa mitä tulee eteen. 

Lisätään vielä, että hieman yli 30-v kuitenkin ja että eivät ole mitään idavainioita, jotka jokaista kommenttia seuraavat.

Vierailija
3114/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luehan uudestaan.

Jos KAJ itse kirjoit

Tässä ei ole kyse siitä, kuinka Kaj itse kirjoittaa nimensä vaan siitä, mikä on kieliviranomaisen ohjeistus. Älköön siis mollattako niitä, jotka kirjoittavat Kaj, koska se on täysin oikea vaihtoehto sekin. Älköön myöskään niitä ruotsinkielisiä, jotka kirjoittavat KAJ, koska sallittua on sekin. Sillä, että lyhenne Kaj sattuu olemaan myös Kaj-erisnimen homonyymi, ei ole merkitystä. Mutta lopetettaisiinko nyt kirjoitusasukeskustelu kuitenkin tähän?

Vierailija
3115/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee paheen salaamiseen, oma ystävä paljastui faniksi, kun kerran tuli puheeksi... Älkää liikaa pitäkö kynttilää vakan alla. 

Minä kyllä aina kerron pitäväni KAJ:n musiikista, mutta ystävistäni ei toistaiseksi ole löytynyt vielä ketään joka edes pitäisi. Kysyinkin muutamia kaveriksi jäähallikonserttiin, mutta eivät halunneet lähteä. En siis salaa sitä, että pidän yhtyeestä, mutta en kehtaa kertoa miten koukussa olen.

Ehkä se keskustelu saisi heidät tuntemaan sinut paremmin? Tiedätkö itse, mikä sinua ajaa? Ei sillä, omat syyni ovat moninaiset, enkä tiedä avaisinko niitä kaikkia miten paljon. Älyllisen mielenkiinnon lisäksi on tietysti dynaamiset syyt. Puoliso tietää, enkä asiaa häneltä piilottele. Hänelle myös kerron kaikki syyt. Hän alkoi olla hiukan huolissaan kunnes ymmärsi, että olen saanut tästä ilmiöstä energiaa paljon enemmän kuin siihen on kulunut. Olemme eläneet vuosia raskaita aikoja, ja toipuminen siitä keskeytyi keväällä juuri ennen Melloa, kun tuli uusi vaikka pienempi vastoinkäyminen. Tästä perehtymisestä tuli pelastusrengas, joka toimi, kun oli niin raskasta ottaa takapakkia. Sain ajatukset muualle ja jaksoin arkea paremmin. Nyt olen irtautumassa intensiivisimmästä vaiheesta, mutta seuraaminen ei jää. Onneksi nyt on vähemmän seurattavaa, kun viisuhullunmylly on laantunut. Luen kirjat talvella ja kuuntelen loput biisit, joihin en ole vielä ehtinyt. Olen oikein kiitollinen, että he sattuivat tähän saumaan. Ja kiitän teitä kaikkia, joiden kanssa on niin mahtavaa keskustella täällä. 

Vierailija
3116/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen rupeama on tulossa Sauna Tourin kahdesta viimeisestä viikosta. 9 päivän sisällä 8 keikkaa, ja vain kaksi lepopäivää. Voi olla aika väsynyttä miestä kun kiertue viimein päättyy. Mutta sen jälkeen pääsevät ansaitulle lomalle viimein hullun puolivuotisen jälkeen.

Vierailija
3117/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen rupeama on tulossa Sauna Tourin kahdesta viimeisestä viikosta. 9 päivän sisällä 8 keikkaa, ja vain kaksi lepopäivää. Voi olla aika väsynyttä miestä kun kiertue viimein päättyy. Mutta sen jälkeen pääsevät ansaitulle lomalle viimein hullun puolivuotisen jälkeen.

Onneksi heillä on tällä viikolla muutama keikaton päivä, ja sitten Rovaniemi/Åminnen jälkeen vielä vajaa viikko, ennenkuin tiivis putki alkaa. 

Minäkin yritän mennä tuonne Tammisaareen heitä katsomaan, vaikka vähän hankala matka. Ihan pakko päästä! 🤗 Toivottavasti ovat saaneet siellä järjestäjiltä tunnin esiintymisaikaa. Se tunti menee niin hirveän nopeasti! 

Vierailija
3118/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen NIIN iloinen tästä ketjusta ja keskustelumahdollisuudeksi. Niin paljon uutta, sivistävää(kin) tietoa ja mielenkiintoisia näkökantoja ja -kulmia. Kunpa tämä saisi pysyä täällä ikuisesti; tässä olisi tutkittavaakin niin lingvisteille kuin sosiologeille. Ihan tavallisten Kaj'sta kiinnostuneiden lisäksi.

Vierailija
3119/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä, että hieman yli 30-v kuitenkin ja että eivät ole mitään idavainioita, jotka jokaista kommenttia seuraavat.

Kokemus varmasti kasvattaa paksumpaa nahkaa ja kykyä suodattaa pois tuota ikävämpää kommentointia. Pitää varmaan myös yrittää ajatella, että itsessä ei välttämättä ole vikaa, vaan tylsät tai dissaavat kommentit kielivät ennemminkin kommentoijan omasta ongelmasta. 

Onhan tuo julkisuuden henkilönä oleminen aikamoista. Olet suunnilleen vapaata riistaa ja kaikkien raadeltavissa. Ihmiset osaavat halutessaan olla aika julmia toisilleen, valitettavasti. Meikäläisen hermoilla varustetusta ei ikipäivänä olisi tuohon hommaan! 

Vierailija
3120/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin enemmän tuota, miten nuo erikoisen happamat arvostelut vaikuttavat. Toivottavasti he ymmärtävät, että jos tuo jotain uutta ja laadukasta, jota muiden on vaikea hahmottaa, tulee väistämättä murinaa. Että osaavat ottaa kehuna.