Liikuntamuotoja, jotka tuntuvat vähiten liikunnalta mutta ovat hyväksi terveydelle?
Kävely totta kai, mutta mitä muuta liikkumista voi harrastaa ilman että tuntuu kovin raskaalta tai vaatii paljon valmisteluja?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän persoonallisuuskysymys, mutta mulle toimii tanssilliset jumpat. En todellakaan ole hyvä koreografioissa, minkä vuoksi varmaan homman liikunnallisuus unohtuukin. Olen usein ollut hiestä läpimärkä tunnin päätteeksi, ja aika on vain hujahtanut ilman että on tajunnut huhkineensa tehokkaasti.
Ja näitä voi harrastaa kotonakin, sen kun laittaa YouTubesta videon pyörimään. Esim. Burpeegirlillä paljon dance cardio tunteja, joissa ei tehdä mitään vaikeita askelsarjoja.
Ooo kiitos, kävin tsekkaamassa tuon kanavan ja näyttää just sellaiselta mitä voin pienessä asunnossani tehdä! Pistänpä yhden heti pyörimään ja alan hommiin.
Nyt voin raportoida että tein pari walking workouts ja toimii! Hauskaa ja tuli ihan kunnolla hiki, muutama tuhat askeltakin! Ulkona kun on 35 astetta niin oikea lenkkeily ei edes tulisi kyseeseen, en pistä tänään nokkaani ulos ollenkaan ja sain nyt silti päivän askeleet täyteen :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilates. Sitä pystyy tekemään kaiken kuntoiset.
Jooga ja pilates ei kyllä ole helppoja ja kevyitä. Sellaisiin asentoihin ei niin vain pääse
Olen 62 vee ylipainoinen, hotellisiivoojana liki 40 vuotta itseäni rikkonut. Löysin youtubesta pilates for beginners. Ihan lähdin kokeilemaan jotain 15 minuutin vetoja. Ja on kyllä todella tehokasta, helppoa ja miellyttävää. Eikä ole vielä tullut vastaan yhtään sellaista asentoa, johon meikäläisen kroppa ei taipuisi. Todellakaan. Joogasta en tiedä ku en ole kokeillut.
Siivous on hyvää liikuntaa. Musiikki soimaan ja tanssahtelemaan mopin kanssa.
Ratsastus!!
Erityisesti syvät vatsalihakset ja selkä pysyy hyvässä kunnossa. Kuluttaa myös yllättävästi energiaa, kun aikoinaan mittasin (olin silloin 62kg). Estetunti 600kcal, koulutunti 550-600kcal, maasto 350kcal.
Tosin vielä kun ennen ja jälkeen hoiti hevosen + vei/haki laitumelta, niin vajaa 1000kcla tuli kulutettua helposti.
Lihaskuntotreeni kotona. Kävely niin että kävelet osan matkaa ripeämpään tahtiin kunnolla itseä haastaen.
Vierailija kirjoitti:
Ratsastus!!
Erityisesti syvät vatsalihakset ja selkä pysyy hyvässä kunnossa. Kuluttaa myös yllättävästi energiaa, kun aikoinaan mittasin (olin silloin 62kg). Estetunti 600kcal, koulutunti 550-600kcal, maasto 350kcal.
Tosin vielä kun ennen ja jälkeen hoiti hevosen + vei/haki laitumelta, niin vajaa 1000kcla tuli kulutettua helposti.
Ja tämä on todella helppo arkipäivän harrastus, ihan huomaamatta tulee liikuntaa. Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hissin sijasta voi kävella rappusia pitkin.
Monissa paikoissa on nykyään rakennettu hienoja ulkoilmaportaita. Porrastreeni on tosi tehokasta ja ei maksa mitään.
Mutta porrastreeni on juurikin liikuntaa, joka tuntuu liikunnalta. AP peräänkuulutti sellaista, joka EI tunnu liikunnalta.
Tehokasta se porrastreeni toki on, varsinkin jos tekee siellä erilaisia liikkeitä eikä pelkästään kävele tai juokse niitä ylös.
Voihan sitä hipsutella vähitellen omaa tahtiaan, eikä tarvitse juosta muiden perässä. Voi mennä vaikka kymmenen rappusta tai ylös asti. Vaihtoehtoja kyllä on.
Itsellä uinti, pyöräily ja metsäretket - eikä metsäretkillä ole mukana makkaraa. Ainoastaan vesipullo ja varaeväänä hedelmä mutta yleensä se jää syömättä. Myös tanssi joillakin. Itse tykkään kotona musiikin tahtiin liikkumisesta.
Kaikenlainen luonnossa liikkuminen, varsinkin jos on hyvä sää ja kauniit maisemat. Varsinkaan tuntureilla tai vuoristossa vaeltaminen ei edes tunnu liikunnalta.
Ja yksi mikä ei oikeastaan edes ole liikuntamuoto on sienestys. Mäkisessä maastossa kun kävelee ympäriinsä pari tuntia, niin ei todellakaan tarvitse enää erikseen lenkille lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelyllä ei ole kukaan parantunut tai laihtunut, jos näin olisi olisimme kaikki terveitä.
Harva kävelee lähellekään askelsuosituksia.
Muista erityisesti miten nyrkkeilyvalmentaja joka ennestän oli jo erittäin timmissä kunnossa, kertoi miten kävelyllä laihtui vielä muutaman kilon.
Kävely myös syy miksi monissa maissa naiset pysyy hoikkina, esim Ranska, Venäjä jne
No ei se nyt varsinaisesti kävelystä johdu, vaan siitä ettei syödä mussuteta joka välissä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Seksi
ihan yliarvostettua toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyöräily pelasti henkeni,
Ensimmäinen kokeilemistani kymmenistä pakkopullista.
Sähköpyörät kiinnostavat. Olen hyvin särkyinen ja pitää harrastaa liikuntaa, että sairaudet pysyvät kurissa. Toisaalta ei saa tehdä liikaa. Minulla on normi fillari ja kunto on välillä loppua. Olen toivottoman hidas. Olisi ihanaa jos saisi jonkun pienen kevennyksen polkemiseen ylämäissä.
Sähköpyörä tappaa ylämäet ja vastatuulen. Silläkin pitää polkea suhteellisen pitkiä lenkkejä nostaakseen kuntoaan. Pyöräily ei ole hauskaa jos hyytyy jokaiseen ylämäkeen. Myös mahdollisten ajojen pituus kasvaa. Voi käydä retkillä ja vaikka missä jos ei halua vain käydä lenkillä.
Tämä kesä on ollut tosi tuulinen, ja lycrapelleäkin alkaa ottaa päähän loputon vastatuuleen hinkkaaminen. Se on raskasta sekä fyysisesti että psyykkisesti.
t. Setämies lycrassa
Olenko ainut jonka mielestä kuntosali ei tunnu liikunnalta? Painojen nostelu on monipuolista, kiinnostavaa omien lihasten hallintaa. Jos vertaa muihin lajeihin niin paljon monipuolisempaa. Juostessa tehdään yhtä asiaa jatkuvasti, eli juostaan. Uidessa kokoajan uidaan, pyöräillessäkin toistetaan samaa kaavaa. Mutta salilla voi treenata mitä vain lihaksia mitä erikoisemmilla liikkeillä ja tekniikoilla jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
TV:n liikuntaohjelmat.
Kanava 5 klo 8 Kesäjumppaa Sofian kanssa
Kanava 2 klo 8.50 Jumppahetki
Kanava 66 klo 11 Jumppavartti Viivin jne. seurassa
Nämä on kyllä hyviä, joskus tuli tehtyä enemmänkin! En muista minkä ohjelman tahtiin jumppasin, mutta se oli juuri sopivan kevyt. Samalla myös ihanan retroa kun jotkut YLE:n jumppaohjelmista on 90-luvulta.
Hyppynarulla hyppiminen ja funk-musiikki. Oho, tunti meni ja puoli tuntia jäljellä. Kerkeää kuunnella kaksi kappaletta vielä.
Yök.