Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntamuotoja, jotka tuntuvat vähiten liikunnalta mutta ovat hyväksi terveydelle?

Vierailija
01.07.2025 |

Kävely totta kai, mutta mitä muuta liikkumista voi harrastaa ilman että tuntuu kovin raskaalta tai vaatii paljon valmisteluja?

Kommentit (240)

Vierailija
221/240 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyliikunta eli esim. puutarhanhoito, kotityöt kunnollisine siivouksineen, työmatkapyöräily tai -kävely, marjastus ja sienestys, kauppareissut päivittäin jalkaisin, remontointi, halonhakkuu, soutaen verkoille, lasten kanssa ulkoilu vaikka hiihtämällä, roskien keräilylenkit harrastuksena, kasvimaan kitkeminen.

Vierailija
222/240 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ratsastuksesta ja uinnista. Yleensä ratsastuksessa kuluu yli 600 kaloria kerralla, kun hevosen laitto ja tallityöt kuuluu mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/240 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan nykyään vain hyötyliikuntaa; portaiden nousua, imurointia, pyöräilyä ja kävelyä töihin ja muualle. Paikat on jo sen verran huonot, esim. polvet, että nämä ovat tarpeeksi.

Vierailija
224/240 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihmisestä kiinni mistä tykkää. Moni tykkää tanssia, ja sehän ei muuta vaadi kuin musat päälle ja menoksi.

Minä en tanssimisesta piittaa, mutta sulkis on ihan parasta. Ei tunnu liikunnalta, vaikka juoksen pallon perässä minkä kerkiän. Kaatuu vain siihen, ettei ole pelikaveria kovin usein.

Vierailija
225/240 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtuaalivesijumppa on kivaa.  Laittaa vain videon pyörimään ja jumppaa omaan tahtiinsa,  Vedessä liikkuminen on yllättävän vaivatonta. Edullisempaa, kuin ohjattu vesijumppa.  Monipuolisempaa, kuin vesijuoksu.  Virkistävää.

No mistä  sä sitä virtuaalivettä saat? Mökkirannassa, omassa uima-altaassa? Mihin se videonauhuri ja näyttö on laitettu?

Vierailija
226/240 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelyllä ei ole kukaan parantunut tai laihtunut, jos näin olisi olisimme kaikki terveitä.

Ai ei. Naurettavaa. Millä tahansa liikunnalla laihtuu, jos sitä tekee tarpeeksi. Päätin ryhtyä kävelemaan n. 15000 askelta päivässä. En edes jättänyt sokeria pois. Kaiken kaikkiaan kuitenkin syödä kohtuullisesti. Laihduin 12 viikossa 15 kg.

Alkupaino ja loppupaino mitä.

Miten sait 15000/pvä askelta, enemmän hyöty- vai aktiiviaskelia.

Vierailija
227/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtuaalivesijumppa on kivaa.  Laittaa vain videon pyörimään ja jumppaa omaan tahtiinsa,  Vedessä liikkuminen on yllättävän vaivatonta. Edullisempaa, kuin ohjattu vesijumppa.  Monipuolisempaa, kuin vesijuoksu.  Virkistävää.

Mitä tää on? Siis en ymmärrä. Anteeksi tyhmyyteni.

Vierailija
228/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus ja tanssi.

Kulutus ratsastustunnilla (koulu/este) oli mulla enemmän tai saman verran kuin jumpparääkkitunnilla. Silti ratsastustunnin jäljeen olo ei ollut "rääkätty". Tähän päälle hevosen hoitotoimet + haku/vienti laitumelta, niin vajaassa 2 tunnissa kulutus 60kg naiselta hieman vajaa 1000kcla.

Toisena listasin tanssin. Useamman tunnin tanssisessio esim. lavatansseissa kuluttaa energiaa kuin huomaamatta.

Vierailija
229/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkoo. Onnistuu vaikka työpaikalla taikka vaikka vaatekomeros. Eikä tartte esivalmisteluja, Välineeksi ehkä Tummelia.

Vierailija
230/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokemon go:ta on moni kehunut... jos tykkää pelillisyydestä ja tavoitteista. Askelia kertyy ja tulee seikkailtua uusissa paikoissa. Voi tehdä missä vain.

Vierailija
231/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeittaus .

Vierailija
232/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratsastus!! 

Erityisesti syvät vatsalihakset ja selkä pysyy hyvässä kunnossa. Kuluttaa myös yllättävästi energiaa, kun aikoinaan mittasin (olin silloin 62kg). Estetunti 600kcal, koulutunti 550-600kcal, maasto 350kcal.

Tosin vielä kun ennen ja jälkeen hoiti hevosen + vei/haki laitumelta, niin vajaa 1000kcla tuli kulutettua helposti.

Ja tämä on todella helppo arkipäivän harrastus, ihan huomaamatta tulee liikuntaa. Haloo.

Ja sopiikin ihan kaikille tulotasosta riippumatta, oliko näin?? Eiku.

Vierailija
233/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullin imeminen

Vierailija
234/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan nämä seksipetterit kovinkin ylpeitä aikaansaannoksistaan?

Vierailija
235/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyntä.

Jyystämällä itsensä säännöllisesti hikeen ja vieläpä tyhjennys, niin polttaa kaloreita ja piristää mielen!

Vierailija
236/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan nämä seksipetterit kovinkin ylpeitä aikaansaannoksistaan?

Orpo-pojan valssi.

Vierailija
237/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssi onnistuu myös kotona hyvin.

Vierailija
238/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on siitä kiinni, mistä tykkää.

Moni mielellään tanssii. Minä en. Mutta sulkapalloa pelaan huvikseni. Minua ei saa juoksemaan muuten kuin pallon perässä.

Vierailija
239/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyjalkapallo

Ulkokuntosali

Pihatyöt

Valitse portaat hissin sijasta

Tanssiminen 

Siivous

Vierailija
240/240 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut monia lajeja ja mielestäni ratsastus on eniten sellainen, että hengästyminen tapahtuu oikeasti huomaamatta ja ilman sellaista tunnetta, että saisko jo lopettaa. 

No mutta jos sitten taas mennään lajeihin jotka eivät vaadi paljon valmisteluja, niin miten olisi näin kesäaikaan pyörällä uimaan ajo? Ylämäissä toki tuntuu hyvinkin urheilulta. 

Kerran  oli tutkittu ratsastajien kuntoa, ei  ollut häävi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan