Kerrostalojen parvekkeet notkuu ulkokalusteita, mutta en koskaan näe niissä oleskelevan ketään
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. En koskaan näe vastapäisen kerrostalon parvekkeilla ihmisiä.
Juuri tämän takia en mene edes parvekkeelle.Naapurien naamat ei kiinnosta.en yhmmärrä ,että talot pitää rakentaa vastakkain eikä parvekerauhaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntomyyntiesitteissä silti tärkein ominaisuus on ISO parveke tai mikälie, miksi jos sitä ei käytetä?
Kriteerisi vuokra-asunnolle -ketjussa moni listaa parvekkeen. Itse en parveketta kaipaa (enkä saunaa).
Kyllähän parveke kiva olisi, jos se avautuisi luonnon helmaan niin ettei kukaan näkisi sinne pihasta tai toisesta talosta. Tämmöisiä taloja vaan ei missään taida olla. Toisekseen vaikka olisikin, niin parvekkeella ei voisi ainakaan kenenkään kanssa jutella, koska se kaikuisi lähiparvekkeille ja häiritsisi naapureita.
Aina kun olen itse parvekkeelliseen asuntoon joutunut, parveke on ollut lähinnä roskapussin ja likaisten kenkien säilytyspaikka.
Mielikuvituksen puutetta. Mun parveke on täynnä kukkia, siellä on miellyttävä lämpömatto ja kivat kalusteet. Ja todellakin juon siellä kahvit ja joskus kuuntelen musiikkia luurit päässä.
Avoparvekkeellekin saa näkösuojaa kukkalaatikolla, jossa on köynnösristikko ja päivänvarjolla. Sermillä, jossa on painoa alhaalla, ettei tuuli kaada. Voipi tehdä vaikka raudoitusverkosta ja betonilaatoista.
Lasikaiteen voi pinnoittaa mattakalvolla, kukkia riviin lattialle kaiteen eteen.
Myös isoon kukkaruukkuun pystytetyllä humalasaloilla, joihin vaikka herneitä kiipeämään jos ei muuta keksi.
Ap, parvekkeiden omistajat on töissä silloin kun sinä niitä katselet.
Kuulkaa siihen lasiin on olemassa kalvoa josta näkyy ulos muttei sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. En koskaan näe vastapäisen kerrostalon parvekkeilla ihmisiä.
Juuri tämän takia en mene edes parvekkeelle.Naapurien naamat ei kiinnosta.en yhmmärrä ,että talot pitää rakentaa vastakkain eikä parvekerauhaa ole.
Itse kai valitsit asuinpaikkasi? Mä valitsin niin, ettei ole vastapäätä kuin isot, tuuheat puut.
Ja näkösuojaa saa kasveilla. Mulla on metrin korkuiset anopinkielet ym ym rivissä parvekelasien edessä.
-omistusasuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kai valitsit asuinpaikkasi? Mä valitsin niin, ettei ole vastapäätä kuin isot, tuuheat puut.
Ja näkösuojaa saa kasveilla. Mulla on metrin korkuiset anopinkielet ym ym rivissä parvekelasien edessä.
-omistusasuja
Vai että oikein omistusasuja. Ainoa laatuaan.
Parveke on kesällä tosi kiva. Mulla on kaunis viidakkoparveke, koska kannan viherkasvini kesäksi sinne. On teräshyllyjä, joissa ne seisovat sekä amppeleita katossa. On kaukosäädettävät valot lattianrajassa hämäriin iltoihin. Heijastuvat seinien ja maton kautta kauniisti eivätkä takuulla häiritse ketään.
Kesäkukkia en hanki koska ne eivät mahtuisi. Lisäksi huolehdin taloyhtiön istutuksista ja siinä on ihan tarpeeksi hortonomiaa.
Vietän siellä aikaa kyllä, enkä ole huomannut että työttömät/eläkeläiset vahtaisivat, milloin siellä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso lasitettu parveke, mutta eipä siellä kauheasti huvita olla, kuin joskus myöhään illalla saunan jläkeen ehkä kaljan nauttimassa. Ensinnäkin viihtyisyyttä huonontaa se, että vastapäätä on toinen kerrostalo, eli olen siinä kuin näyteikkunassa. Lisäksi olen talon päädyssä, ja vierestä menee vilkas tie josta tulee melua, pölyä ja pakokaasun katkua. Eipä sitä viitsi kauheasti parveketta käyttää. Isoin haitta on tuo näyteikkunassa olo, se että näkee väkisinkin naapurit huoneistoissaan touhuissaan, ja he näkee tietty mut myös.
Ja meinaat, että joku olisi valtavan kiinnostunut katsomaan, kun istut parvekkeella? Miten pystyt istumaan esim. Puistonpenkillä, terassilla tai junassa?
😅😅
Lasitetulle parvekkeelle saa asennettua näkösuojat, ihan ammattilainen voi tehdä sen jos ei itse osaa. Meillä näin ja ei tänne kukaan näe. Itse olen parvekkeellä kesäisin suuren osan päivästä. Mutta olen ainoa, ei ketään muuta näe samalla tavalla. Kuuntelen äänikirjaa, selaan nettiä, luen kirjaa tai otan påivätorkut 😊
Minulla on alaosasta umpinainen parveke. Se antaa riittävästi suojaa, niin että voin istua vaikka kalsarit jalassa siellä. Iltaisin useimmiten. Nyt odotan viikonlopun ukkosia, salamoinnin seuraaminen on upeaa.
Miksi tälläinen asia niin rasittaa sivullisia kuten joidenkin parvekkeellaan istumattomuus. Oli syksyä kun muutin nykyiseen asuntoon. Tuli seuraava kesä, eräänä päivänä ulkona tuli vastaan aivan tuntematon henkilö vastaani avaten keskustelun: " etkö sinä koskaan istu siellä parvekkeella". Minä ihmeissäni, lähes suu auki, sanoin että miten niin, hän sanoi : " kun minä suoraa olohuoneeni ikkunasta näen parvekkeellesi". Ei helevata, teki mieleni sanoa että hanki itsellesi elämä🤫
Saman olen huomannut omakotitalojen pihoilla ei juurikaan oleskella. Ainoat ihmiset joita pihoilla näkyy on ruohonleikkajat ja kukkapenkkien kitkijät. Harvoin näkee lapsiakaan.
Avoparvekkeellekin saa näkösuojaa kukkalaatikolla, jossa on köynnösristikko ja päivänvarjolla. Sermillä, jossa on painoa alhaalla, ettei tuuli kaada. Voipi tehdä vaikka raudoitusverkosta ja betonilaatoista.
Lasikaiteen voi pinnoittaa mattakalvolla, kukkia riviin lattialle kaiteen eteen.
Myös isoon kukkaruukkuun pystytetyllä humalasaloilla, joihin vaikka herneitä kiipeämään jos ei muuta keksi.
Olet selvästi keski-ikäinen 😊
Juon usein aamukahvin parvekkeella. Meidän parvekkeen läheltä kulkee autotie ja lähes joka hetki on jotain melua, ruohonleikkurit, viereisen kerrostalon piharemontti ym. mutta vastapäätä ei ole muita rakennuksia, vanhat lehtipuut ja meri pilkottaa puiden välistä. Parveke on valtavan iso joten olisi sääli olla käyttämättä sitä. Iltaisin on myös kiva katsella auringonlaskua tai seurata lintuja parvekkeelta. Asumme korkealla ja saa olla rauhassa katseilta, tosin en usko että ketään kiinnostaisi tuijottaa parvekkella olijaa
Vierailija kirjoitti:
Ap, parvekkeiden omistajat on töissä silloin kun sinä niitä katselet.
En ole AP. Mutta päättelysi mukaan ihmiset näyttävät olevan töissä 24/7 läpi koko vuoden. Mitään lomiakaan ei ole.
Itse hankin pari parvekkeen seinien väriin sointuvaa kallista ja kovaa tuolia, kun muutimme nykyiseen asuntoomme. Mitään sohvaa sinne ei mahtuisi.
Ensimmäisenä kesänä emme istuneet parvekkeella kertaakaan; kukapa nyt haluaisi ensinnäkään kovilla tuoleilla istua, kun sisällä on pehmeä sohva. Toiseksi, ei siellä parvekkeella ole mitään tekemistä. Asumme sen verran ylhäällä, että pitää seisoa, että näkee jotain muuta kuin taivasta. Tässä mielessä ne alas asti läpinäkyvät parvekkeet olisivat kivoja.
Tuon ensimmäisen kesän jälkeen sitten myin ne kaksi kovaa tuolia. Parvekkeella ei ole nyt yhtään mitään, koska ei sinne edes juuri näy asunnosta sisältä, eikä kukaan näe ulkoakaan, mitä siellä on tai ei ole. Nykyään vain puristelen vaatteita ym. tekstiilejä parvekkeelle, ja imuroin sen sitten aina välillä.
Itellä on parvekkeella pöytä ja pari tuolia, ja sähkögrilli. Satunnaisesti tulee grillattua tuolla, ja saunan jälkeen istun jäähdyttelemässä. Talojen pihalla harvemmin näkyy ketään, ja vastapäisistä taloista ei ole suoraa näköyhteyttä. Kiitos, pihalla oleville isoille männyille. Parveketta tulee käytettyä pyykkien kuivatukseen varsinkin kesällä. Aurinkoisella & lämpimällä säällä kuivuvat nopeasti.
Samoja asioita pohditaan okt. Itselleni tärkeää, että ostetut terassikalusteet tulee oikeasti käyttöön. Jokunen ylimääräinen tuoli löytyy (juhlia varten) mitä käytetään harvemmin, mutta kyllä noi muut huonekalut on ihan viikoittain käytössä, riippuen säästä. Haluisin jonkun ison löhösängyn pihalle, mutta koska sillä ei käytön takia ole mitään funktiota niin jäänyt ainakin toistaiseksi ostamatta. Sit kun/jos tulee lapsenlapsia niin ehkä jotain heille? Tai sit pitää jo muutenkin uusia jotain.
Itselläni on suuri, "läpinäkyvä" parveka, ja toisesta talosta näkyy suoraan siihen. Silti siinä tulee vietettyä paljon aikaa kesäisin, lukemassa tai kuuntelemassa kuulokkeilla musiikkia. Itseäni ei haittaa, vaikka naapurit näkevät minut. Toisaalta ei vastapäisen talon parvekkeilla ole oikeastaan ketään koskaan.