Kerrostalojen parvekkeet notkuu ulkokalusteita, mutta en koskaan näe niissä oleskelevan ketään
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso lasitettu parveke, mutta eipä siellä kauheasti huvita olla, kuin joskus myöhään illalla saunan jläkeen ehkä kaljan nauttimassa. Ensinnäkin viihtyisyyttä huonontaa se, että vastapäätä on toinen kerrostalo, eli olen siinä kuin näyteikkunassa. Lisäksi olen talon päädyssä, ja vierestä menee vilkas tie josta tulee melua, pölyä ja pakokaasun katkua. Eipä sitä viitsi kauheasti parveketta käyttää. Isoin haitta on tuo näyteikkunassa olo, se että näkee väkisinkin naapurit huoneistoissaan touhuissaan, ja he näkee tietty mut myös.
Ja meinaat, että joku olisi valtavan kiinnostunut katsomaan, kun istut parvekkeella? Miten pystyt istumaan esim. Puistonpenkillä, terassilla tai junassa?
Parveke on osa ihmisen kotia eli yksityisempi paikka. On mukavampi olo, jos siellä voi tuntea olonsa vapaammaksi.
Eli joku naapurikyylä syynää tienoon parvekkeet läpi ja tekee pitkälle meneviä päätelmiä pelkästään sen hetken pohjalta jolloin on käyttöastetta havainnoimassa. Varmaan munkin parveke näyttäisi olevan vähällä käyttöasteella satunnaiseslle kyylälle. Kas kun olen vuorotyössä ja siten oleilen parvekkeellani epätyypillisiin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, etenkin kun tuntuu että nykyaikana ei parvekkeilla ole tosiaan mitään näkösuojaa. En itse edes harkitsisi asuntoa jossa parvekkeen pisin seinä on täysin läpinäkyvä, käsittämätön idea joltain.
Mitäs jos laittaisi näkösuojaa
Sekä parveke että ikkunat ovat joskus niin lähellä toisen talon seinää, jolla myös on parvekkeita ja ikkunoita, että kumpikikin puoli kokee sen epämukavaksi. Se ei ole kauhean kivaa. Mielellään saisi rakentaa niin, että toisten parvekeseinä on ikkunattomaan seinään päin (tai vastassa voisi olla vain pieniä ikkunoita) tai ainakin vähän kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso lasitettu terassi talon pohjoispuolella. Suora näkymä kadulle ja naapureihin. Istutaan paljon terassilla kahvilla, syömässä ja joskus kaljalla. Ollaan lihavia ja keski-ikäisiä, eikä asu ja kampaus ole aina tiptop. Tämä on arvoaluetta. Naapureita ei näy ulkosalla ja omistajia on vaihtunut. Olen alkanut epäillä, että syynä on talomme epäesteettinen terassinäkymä. Liika rentous tai jotain.
Tämä sai minut nauramaan. En ole nauranut viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Kun asuin kerrostalossa ja minulla oli parveke, oleskelin siellä jatkuvasti. Ei kiinnostanut tippaakaan näkeekö joku sinne vai ei. Kirjan lukemiseni tms. ei ollut kuitenkaan niin kovin salaista puuhaa.
Kamalaa. Joku on voinut nähdä kiikarilla mitä kirjaa kulloinkin luit.
Tulee kyllä harvoin istuttua, tänä kesänä sää esteenä. Minulla on kiva metsänäkymä, jäniksiä näkee usein.
Itselläni on hienosti sisustettu lasitettu parveke. Asun ylimmässä kerroksessa eikä lähistöllä ole muita taloja parvekkeeni suuntaan joten ihan omissa oloissani saan olla parvekkeellani.
Parvekkeeni kaide on huurrettua lasia eli siitä valitettavasti näkyy vähän läpi. Olen ratkaissut ongelman ostamalla siihen kaislasta tehdyn näköesteen jotta kukaan ulkopuolinen ei näe minua oleilemassa parvekkeellani. Verhokiskot olen myös asentanut sinne, jotta saan tarvittaessa auringonvalon blokattua.
Vietän paljon aikaa parvekkeellani. Keväällä jo maaliskuusta lähtien lämpiminä päivinä, se lämpenee hyvin johtuen siitä että sen ilmansuunta on lounaaseen. Liiallisen kuumuuden iskiessä availen parvekkeen lasituksia.
Naapureita ei omat parvekkeensa onneksi tunnu juurikaan kiinnostavan. Kuulisin kyllä jos joku naapurini viettäisi aikaa parvekkeellaan. Minua ei haittaa, nautin rauhastani.
Nauttisin lasitetusta parvekkeestani ilman naapurien tupakansavua.
Voisit parvekkeiden kalusteiden vahtaamisen jälkeen aloittaa vähän intensiivisemmän harrastuksen, kuten pölkkärin huudattamisen komerossa tai pimeän pelkäämisen.
Ostin temusta valkoisen näkösuojaverkon..kyllä nyt kelpaa.Laitoin toisen ruokapöydän ,tuli kiva.kuuntelen hiljaisella radiota ja maalaan tauluja.kesäparatiisi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä oleiluun oikeasti hankita, vaan että saa näyttää että on kunnon kansalainen, jolla on varaa ja tyyliä pihakalusteisiin. Sellainen henkinen pihapääoma. Sama se on ruohonleikkuun kanssa; vaikka siellä isolla pihalla ei tepastella juurikaan kesällä, täytyy näyttää että sentään ajaa nurmikon.
Olen asunut kaupungissa samalla alueella nyt 20 vuotta, ensin kerrostalossa ja nyt rivitalossa. Näiden kahden alueen välissä on omakotitaloalue. Olen tehnyt kävelylenkkejä lähes kaikkina vuorokaudenaikoina tällä alueella koko sen 20 vuotta ja kiinnittänyt huomiota siihen, että omakotitaloalueella ei oleskella pihoilla. Ei grillata, ei istuta iltaa, ei olla päiväkahveilla, lapsia ei juuri näy eikä kuulu omilla pihoillaan kuin pyörätielläkään. Ruohon joku käy leikkaamassa ja kukkaistutuksia on, mutta ilmeisesti ne on tarkoitettu tietä pitkin käveleviä varten, ei omaksi iloksi? Minä asuin lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitaloalueella, jossa oli ääntä ja tuoksuja. Kesäisin ihmiset viettivät aikaa selkeästi enemmän pihoilla kuin sisätiloissa. Kai sitten jokin elämäntavan muutos on tapahtunut 40-50 vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin se häiritsee ap:tä, että joku hankkii ulkokalusteet parvekkeelleen, mutta ei juurikaan ole siellä?
Olisiko ap:lla jotenkin rattoisampaa, että jokaisella parvekkeella olisi joku istumassa?
Ap haluaa kyylätä naapureitten tekemisiä ja kuunnella näitten juttuja eli on kerrostalokyttääjä.
No eikä halua. Käy ilmi ihan aloituksesta, jos osaa lukea.
Mistähän mammapalstalla johtuu se, että aloittajaa on aina lupa lytätä. Haistakaa vttu. Ja en itse ole aloittaja, täysin kyllästynyt vain mammojen iänikuiseen kusipäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin se häiritsee ap:tä, että joku hankkii ulkokalusteet parvekkeelleen, mutta ei juurikaan ole siellä?
Olisiko ap:lla jotenkin rattoisampaa, että jokaisella parvekkeella olisi joku istumassa?
Ap haluaa kyylätä naapureitten tekemisiä ja kuunnella näitten juttuja eli on kerrostalokyttääjä.
Mistähän mammapalstalla johtuu se, että aloittajaa on aina lupa lytätä. Haistakaa vttu. Ja en itse ole aloittaja, täysin kyllästynyt vain mammojen iänikuiseen kusipäisyyteen.
Ap:tä vituttaa kun en hengaile parvekkeella höpöttämässä asioitani ja näin ollen ei kuulu meheviä juoruja. Tosiasiassa minulla ei olelle mitään höpötettävää, ei ole meheviä juoruja, yksinkö siellä höpöttelisin ja toisekseen parvekkeella käy hirveä tupakansavu 24/7, on paljon siitepölyä, paljon ampiaisia, olen allerginen kissoille ja parvelleelta näkyy kaikki läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:tä vituttaa kun en hengaile parvekkeella höpöttämässä asioitani ja näin ollen ei kuulu meheviä juoruja. Tosiasiassa minulla ei olelle mitään h
Ja niin, itse en tupakoi eikä minulla ole viherkasveja, mutta ap;lla on parvekkeella viherkasveja ja ne kerää ampiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on hienosti sisustettu lasitettu parveke. Asun ylimmässä kerroksessa eikä lähistöllä ole muita taloja parvekkeeni suuntaan joten ihan omissa oloissani saan olla parvekkeellani.
Parvekkeeni kaide on huurrettua lasia eli siitä valitettavasti näkyy vähän läpi. Olen ratkaissut ongelman ostamalla siihen kaislasta tehdyn näköesteen jotta kukaan ulkopuolinen ei näe minua oleilemassa parvekkeellani. Verhokiskot olen myös asentanut sinne, jotta saan tarvittaessa auringonvalon blokattua.
Vietän paljon aikaa parvekkeellani. Keväällä jo maaliskuusta lähtien lämpiminä päivinä, se lämpenee hyvin johtuen siitä että sen ilmansuunta on lounaaseen. Liiallisen kuumuuden iskiessä availen parvekkeen lasituksia.
Naapureita ei omat parvekkeensa onneksi tunnu juurikaan kiinnostavan. Kuulisin kyllä jos joku naapurini viettäisi aikaa parvekkeellaan. Minua ei haittaa, nautin rauhastani.
Mä en ole koskaan viettänyt minkäänlaisessa asunnossa paljoa aikaa parvekkeella, mutta olisi kiva tuulettaa joskus kun tuntuu ettei ilma vaihdu ollenkaan sisällä. Valitettavasti parvekkeella ei voi kuivata pyykkiäkään kun niin kova tupakansavu ja niin paljon siitepölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillulliset on niin häiriintyneitä ja paranoideja. Luulevat että ovat niin tärkeitä, että kaikki heitä kyttää.
Ukkonen iskee helposti metallisiin parvekekalusteisiin. Puiset kalusteet ja etenkin pehmusteet homehtuvat sateella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun asuin kerrostalossa ja minulla oli parveke, oleskelin siellä jatkuvasti. Ei kiinnostanut tippaakaan näkeekö joku sinne vai ei. Kirjan lukemiseni tms. ei ollut kuitenkaan niin kovin salaista puuhaa.
Kamalaa. Joku on voinut nähdä kiikarilla mitä kirjaa kulloinkin luit.
En lue kirjoja ollenkaan. En ole kirjojen ystävä. Luin paljon lapsena kirjoja ja nyt aikuisena olen niin kyllästynyt kirjoihin ja lukemiiseen, että en lue kirjoja ollenkaan. Inhoan myöskin kirjastoja ja historia/sota ja runokirjoja yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillulliset on niin häiriintyneitä ja paranoideja. Luulevat että ovat niin tärkeitä, että kaikki heitä kyttää.
Ap on häiriintynyt vakoojaäijä ja pitivät mekkalaa yöaikaan. Kännissä olivat. Odotan vaan milloin ap alkaa tupakoida ja pudotella häiriintyneitä heippalappuja minulle kun on pakko saada savustettua ja valtiolle töihin ja milloin taas alkaa se häiriintynyt koputtelu ja naputtelu.
Pötyä.