Kerrostalojen parvekkeet notkuu ulkokalusteita, mutta en koskaan näe niissä oleskelevan ketään
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut omakotitalojen pihoilla ei juurikaan oleskella. Ainoat ihmiset joita pihoilla näkyy on ruohonleikkajat ja kukkapenkkien kitkijät. Harvoin näkee lapsiakaan.
Allekirjoitan parissakin omakotitalossa asuneena. Siellä pihalla tulee korkeintaan käväistyä, ei oleskeltua. Parveke oli paljon suuremmalla käytöllä kun asuin kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut omakotitalojen pihoilla ei juurikaan oleskella. Ainoat ihmiset joita pihoilla näkyy on ruohonleikkajat ja kukkapenkkien kitkijät. Harvoin näkee lapsiakaan.
Tämä! Ei koskaan ketään. Tosiaan edes lapsia. Outoo.
Ei ne parvekkeet yleensä pahemmin notku ulkokalusteista, enemmin jos sinne raahaa kasvamaan puita isoihin betoniruukkuihin, tietty painorajoitus on neliötä kohden, mutta ei se tule jostakin sohvasta vaikka siinä istuisi kaksi yli satakiloista. Lasitukseen nojaamista kannattaa kyllä varoa kevyemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, parvekkeiden omistajat on töissä silloin kun sinä niitä katselet.
En ole AP. Mutta päättelysi mukaan ihmiset näyttävät olevan töissä 24/7 läpi koko vuoden. Mitään lomiakaan ei ole.
Tuleeko mieleen että he ehkä ovat niillä lomillaan pois kotoa? Ei ketään muuta kiinnosta päivystää parvekkeella 24/7 ympäri vuoden naapureita kytäten, kuin sua. Muilla on Elämä.
Millä tavoin se häiritsee ap:tä, että joku hankkii ulkokalusteet parvekkeelleen, mutta ei juurikaan ole siellä?
Olisiko ap:lla jotenkin rattoisampaa, että jokaisella parvekkeella olisi joku istumassa?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin se häiritsee ap:tä, että joku hankkii ulkokalusteet parvekkeelleen, mutta ei juurikaan ole siellä?
Olisiko ap:lla jotenkin rattoisampaa, että jokaisella parvekkeella olisi joku istumassa?
Olisihan se mielenkiintoisemaa kun saisi kytätä mitä tekevät ja kuunnella mitä puhuvat.
Parveke on melko turhaa tilaa hintaansa nähden. Voi siellä pyykkiä kuivattaa ja villavaatteita tuulettaa. Missään kenenkään luona en ole viihtyisää parveketta kokenut. Moni on kauniiksi laittanut, kesähuoneesta puhuvat, mutta tosiasia on, että lasitetuilla parvekkeilla on liian kuuma jos aurinko paistaa ja jos ei paista, niin miksi siellä sitten istuisi. Otan nuo parvekkeeseen menevät neliöt mieluummin olohuoneeseen tai keittiöön.
Itse en tykkäisi oleilla näkösällä. Meillä on tarpeeksi korkealla parveke, ja 70-luvun lähiöissä ei ole seuraava parveke lähelläkään, ja puutkin suojaa ja varjostaa kun ovat puita eikä mitään maisemointirisuja. Oleilemme siis parvekkeella mutta kukaan ei sitä pysty havainnoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa kyylätä naapureitten tekemisiä ja kuunnella näitten juttuja eli on kerrostalokyttääjä.
Tupakansavun takia ei voi olla parvekkeella eikä pitää edes ikkunaa auki. Eli tuli ostettua turhaan parvekehuonekalut.
Eipä tuollaisissa nykyajan parvekkeissa, jotka muistuttavat lattiasta kattoon asti menevillä ikkunoillaan lähinnä akvaariota, tee mieli oleskella. Kalusteet ovat vain koristeena.
Itsellä parveke on pääasiassa kasvihuoneena. Pieni pöytä ja jakkara siellä on, ja juon aina vapaapäivinä siellä aamukahvin. Ihana istuskella vihreässä keitaassa ja katsella tomaattien ym. kypsymistä!
Parveke kalustetaan kulissin takia. Ei siellä olla, mutta se toimii näyteikkunana millaista on sisällä.
Parvekkeelle pitää asentaa lasi luukullinen pieni takka. Hormi on helppo ja halpa rakentaa. Tupakan poltto onnistuu myös jos on hormi, sekä grillaus. Kesävesi kasveja varten.
Lattia pitää olla kuiva, puu ritilä lattian päällä matot. Valoverhot näkösuojaksi. Ovi voisi olla veto ovi. Parveke on suurin haaveeni.
Minulle lasitettu parveke on ylimääräinen viihtyisä kesähuone. Paljon kukkia ja köynnöksiä. Pehmeä sohva, jossa makailen ja lueskelen, kuuntelen kuulokkeilla musiikkia ym. Jos olen kotona, vietän paljon aikaa partsilla raittiissa ilmassa.
Mulla on iso lasitettu parveke, noin 19 m2, kulmahuoneisto, ilta-aurinko. Olen sisustanut sen viihtyisäksi, kaksi isoa mattoa, ruokapöytä (jota myös käytetään), parit isot viherkasvit. Kesällä pelkästään se, että parvekkeen ovi on auki, tuo ulkomaailman sisälle. Olen jo ikäihminen ja joudun ajattelemaan tulevia vuosia: jos jonakin päivänä on ongelmia liikkumisessa, iso parveke tuo vaihtelua sisällä olemiseen.
Olen joskus kokeillut "elää kesän luonnonvalolla" Seuraus oli se että valot päälle ja valot pois kun oli pilvinen sää. Meni hermot niin vedin verhot eteen ja valot päälle.