Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalojen parvekkeet notkuu ulkokalusteita, mutta en koskaan näe niissä oleskelevan ketään

Vierailija
01.07.2025 |

Itse kyllä olen, mutta mikä muita vaivaa?

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. En koskaan näe vastapäisen kerrostalon parvekkeilla ihmisiä.

Vierailija
2/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta auringossa istuminen. Vältän aurinkoa jos vaan voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mene parvekkeelle koska en ole muutenkaan ulkoilmaa rakastava. Pysyttelen mielummin sisätiloissa.

Vierailija
4/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saunan jälkeen tulee istututtua parvekkeella jäähdyttelemässä. Eipä noita kahta tuolia oikein muulloin tule käytettyä. Tietty jos joku kaveri tulee käymään, niin silloin saatetaan istua parvekkeella.

Vierailija
5/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, etenkin kun tuntuu että nykyaikana ei parvekkeilla ole tosiaan mitään näkösuojaa. En itse edes harkitsisi asuntoa jossa parvekkeen pisin seinä on täysin läpinäkyvä, käsittämätön idea joltain.

Vierailija
6/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en mene parvekkeelle koska en ole muutenkaan ulkoilmaa rakastava. Pysyttelen mielummin sisätiloissa.

Mutta silti sulla on siellä kesäkalusteet?

Vierailija
7/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso lasitettu parveke, mutta eipä siellä kauheasti huvita olla, kuin joskus myöhään illalla saunan jläkeen ehkä kaljan nauttimassa. Ensinnäkin viihtyisyyttä huonontaa se, että vastapäätä on toinen kerrostalo, eli olen siinä kuin näyteikkunassa. Lisäksi olen talon päädyssä, ja vierestä menee vilkas tie josta tulee melua, pölyä ja pakokaasun katkua. Eipä sitä viitsi kauheasti parveketta käyttää. Isoin haitta on tuo näyteikkunassa olo, se että näkee väkisinkin naapurit huoneistoissaan touhuissaan, ja he näkee tietty mut myös.

Vierailija
8/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä oleiluun oikeasti hankita, vaan että saa näyttää että on kunnon kansalainen, jolla on varaa ja tyyliä pihakalusteisiin. Sellainen henkinen pihapääoma. Sama se on ruohonleikkuun kanssa; vaikka siellä isolla pihalla ei tepastella juurikaan kesällä, täytyy näyttää että sentään ajaa nurmikon.

Vierailija
9/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihosyövän voi saada partsillakin.  Lasitettuihn saa suojaverhoja, tai voi laittaa korkeita kasveja vaikka.  

Vierailija
10/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty jos joku kaveri tulee käymään, niin silloin saatetaan istua parvekkeella.

Ja naapurit kuulee kaiken mitä puhutte...

Vierailija
11/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso lasitettu parveke, mutta eipä siellä kauheasti huvita olla, kuin joskus myöhään illalla saunan jläkeen ehkä kaljan nauttimassa. Ensinnäkin viihtyisyyttä huonontaa se, että vastapäätä on toinen kerrostalo, eli olen siinä kuin näyteikkunassa. Lisäksi olen talon päädyssä, ja vierestä menee vilkas tie josta tulee melua, pölyä ja pakokaasun katkua. Eipä sitä viitsi kauheasti parveketta käyttää. Isoin haitta on tuo näyteikkunassa olo, se että näkee väkisinkin naapurit huoneistoissaan touhuissaan, ja he näkee tietty mut myös.

Ja meinaat, että joku olisi valtavan kiinnostunut katsomaan, kun istut parvekkeella? Miten pystyt istumaan esim. Puistonpenkillä, terassilla tai junassa?

Vierailija
12/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, etenkin kun tuntuu että nykyaikana ei parvekkeilla ole tosiaan mitään näkösuojaa. En itse edes harkitsisi asuntoa jossa parvekkeen pisin seinä on täysin läpinäkyvä, käsittämätön idea joltain.

Samallai nähtävissä olet jos istut terdellä kaljoinesi. Mitä eroa?  Eihä se ole pakko olla kummassakaan.

Vierailija
13/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta tässä oli kyse ihmisistä, jotka hankkivat parvekkeelleen ulkokalusteet, sisustavat siis partsin oleskeluun. 

Onko aina pakko päästä vastaamaan? 

Vierailija
14/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina kesäiltaisin, jos olen kotona. EIkä ole näkösuojaa. Muuten olen huomannut kyllä saman ilmiön.

Vierailija
15/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalojen ja rivitalojen pihoilla on nykyisin valtavia kalustettuja terasseja, porealtaita ym. mutta harvoin niillä terasseilla ketään näkee.

Vierailija
16/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istutko pilvisellä säällä sitten? Onko sulla niitä parvekekalusteita siis?

Vierailija
17/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märistään vuosia parveketupakoinnista kun ei voi olla parvekkeella, kun naapuri käy tupakalla, nyt kun naapuri on ajettu pihan perälle tupakalle, ei siellä kuitenkaan voi olla. 

Vierailija
18/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy ylipäätään kerrostalossa, eikä parveke sitä ollenkaan helpottanut. Sisustin sen nätiksi vain, koska se näkyi niin hyvin olohuoneeseen. Oli tekstiilejä ja paljon kasveja, pieni pöytä ja tuolit, mutta en siellä juurikaan viettänyt aikaa. Ainoa hyöty olikin lähinnä kasvihuonetarkoitus, siellä kasvoi tomaatit, kurkut, mansikat ja kukkia. Harvoin siellä kuitenkaan istuskelin koska äh, istua nyt ison laatikon sisällä olevan pienen laatikon yhteydessä olevassa lasitetussa laatikossa 😂 

Vierailija
19/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kesäkalusteet ja kukat mutta käyn vain kastelemassa ne, en istu siellä ikinä. Onko niin vaikea ymmärtää? 

Vierailija
20/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ostaa niitä jollekin markkinavoimien keksimällä ihanneminälle, jolla on aikaa nautiskella kesäpäivinä parvekkeella ja pihalla. Harvallla todellisuudessa on. Moni mielummin touhuaa vaikka työleirillä mökillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi