Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk

Vierailija
01.07.2025 |

TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio. 

Kommentit (1415)

Vierailija
1401/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuun inflaatio oli 0,2%. Se palkkakerroin, jolla eläkertymää korotetaanhan on juuri se, mitä itse eläkkeellä olevat on vonganneet itselleen viimeiset 20 vuotta! Eli he olisivat halunneet että itse eläke sidottaisiin vahvemmin palkkaindeksiin, eikä inflaatioon. Parina vuonna toki saivat sen inflaation takia hyvät korotukset eläkkeisiin. Mutta sen jälkeen valitus jatkui.

Kesäkuun kusetettu inflaatio (=pohjainflaato) oli 0,2%. Se lasketaan kiinalaisten muistitikkujen hinnasta, eikä sillä ole kilowattitunnin ja perunan kilohinnan kanssa mitään yhteyttä.

Vierailija
1402/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuun inflaatio oli 0,2%. Se palkkakerroin, jolla eläkertymää korotetaanhan on juuri se, mitä itse eläkkeellä olevat on vonganneet itselleen viimeiset 20 vuotta! Eli he olisivat halunneet että itse eläke sidottaisiin vahvemmin palkkaindeksiin, eikä inflaatioon. Parina vuonna toki saivat sen inflaation takia hyvät korotukset eläkkeisiin. Mutta sen jälkeen valitus jatkui.

Kesäkuun kusetettu inflaatio (=pohjainflaato) oli 0,2%. Se lasketaan kiinalaisten muistitikkujen hinnasta, eikä sillä ole kilowattitunnin ja perunan kilohinnan kanssa mitään yhteyttä.

Mitä ihmettä jankkaat? Paljon on perunat kallistuneet? En ole huomannut mitään! Sähkön kwh hinta on ainakin todella halpa, kun vertaa parin vuoden takaiseen, niin hintahan on tippunut alle puoleen. 365 päivän keskihinta alle 5 centtiä per kwh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä jankkaat? Paljon on perunat kallistuneet? En ole huomannut mitään! Sähkön kwh hinta on ainakin todella halpa, kun vertaa parin vuoden takaiseen, niin hintahan on tippunut alle puoleen. 365 päivän keskihinta alle 5 centtiä per kwh!

Mites ne siirtomaksut on kehittyneet ja miten kauan luulet, että sähköä tuotetaan 0-4 cnt/kwh?

Taidat olla viiskybänen ja luulet että eläke pelastaa.

Sori mutta 10v päästä eläkkeesi ei ole takuueläkettä arvokkaampi.

Vierailija
1404/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä jankkaat? Paljon on perunat kallistuneet? En ole huomannut mitään! Sähkön kwh hinta on ainakin todella halpa, kun vertaa parin vuoden takaiseen, niin hintahan on tippunut alle puoleen. 36

Mites ne siirtomaksut on kehittyneet ja miten kauan luulet, että sähköä tuotetaan 0-4 cnt/kwh?

Taidat olla viiskybänen ja luulet että eläke pelastaa.

Sori mutta 10v päästä eläkkeesi ei ole takuueläkettä arvokkaampi.

Nyt ymmärrän! Olet tyyppi, jota odottaa se takuueläke! 😆🤣😂

Jaxuhalit sulle!🥰

Vierailija
1405/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu välillä siltä, että eläkeläinen joka saa takuueläkettä, asumistukea ja erilaisiin menoeriin harkinnanvaraista toimeentulotukea pärjää yhtä hyvin tai ajoittain jopa paremmin kuin vajaat 2100 bruttona eläkettä saava joka yrittää selvitä kaikista menoistaan ilman mitään tukia.

Vierailija
1406/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän! Olet tyyppi, jota odottaa se takuueläke! 😆🤣😂

Jaxuhalit sulle!🥰

Ja tässä yksi vajakkíalbiinomogoli luulee, että hymiöitä postaamalla sähkölaitokset tuottaa sähköä ilmaiseksi.

Onneksi olen todennäköosesti suraamassa, kun viimeinen suomalainen syntyy v 2067. Korkkaan sille shampanjan, kun maailman turhin kansa häviää planeetalta ja maailmasta tulee parempi paikka.

Vierailija
1407/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, tee työtä jolla on tarkoitusta.

Pyllistä koko elämä minimipalkalla ja juokse firmasta toiseen karenssin pelossa vain sen vuoksi että mitään ei jäänyt käteen ja kaikki ne vuosien uhrauksetkin oli turhaa, koska eläkesummat ei koskaan ylittäneet tuota 900-kattoa.

Oisko kellään vaihtoehtoisia ohjeita miten pääsisi helposti työkyvyttömyyseläkkeelle ilman että tarvii puhkasta silmämunia tai tai leikata raajoja irti ? 

Ois kiva viettää jotain stressivapaata vielä ennen nelikymppisiä

Vierailija
1408/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, tee työtä jolla on tarkoitusta.

Pyllistä koko elämä minimipalkalla ja juokse firmasta toiseen karenssin pelossa vain sen vuoksi että mitään ei jäänyt käteen ja kaikki ne vuosien uhrauksetkin oli turhaa, koska eläkesummat ei koskaan ylittäneet tuota 900-kattoa.

Oisko kellään vaihtoehtoisia ohjeita miten pääsisi helposti työkyvyttömyyseläkkeelle ilman että tarvii puhkasta silmämunia tai tai leikata raajoja irti ? 

Ois kiva viettää jotain stressivapaata vielä ennen nelikymppisiä

Aika moni näyttää hoitavan asian huumausaineilla.

Ne taitaa olla se Suomen valtion tarjousta kilpailukykyisempi vaihtoehto elämänlaadun suhteen.

Vierailija
1409/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ei me saada edes tuota sit joskus.

Meidän rahat on jaeltu muualle, Suomi on konkurssissa.

Me tehdään töitä kunnes dropataan, tai jos töitä ei ole, niin ollaan kerjäläisinä.

Vierailija
1410/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 440 ja pari lastakin on. Eläkejärjestelmää tuskin on enää sitten, kun olen 100-vuotias ja mahdollisesti saavuttanut alimman sen hetkisen eläkeiän :'D

N27

Vierailija
1411/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 440 ja pari lastakin on. Eläkejärjestelmää tuskin on enää sitten, kun olen 100-vuotias ja mahdollisesti saavuttanut alimman sen hetkisen eläkeiän :'D

N27

Ihmettelin hetken, että miten tuossa iässä voi jo olla noin suurikin potti, mutta sitten muistin, että sinun ikäluokallesi on kertynyt eläkettä koko ajan. Minulle sitä alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana.

Vierailija
1412/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin itseltäsi montako vuotta olet tehnyt täyttä työaikaa ja mikä on ollut palkkasi. Sen jälkeen mieti että mikä oli odotuksesi kun sinulla on työelämää jäljellä (jos nyt 53v) noin 15v. Kyllä se eläkekin siinä vielä karttuu ei turha tässä kohtaa on nyt raivota.

Vierailija
1413/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut työeläkettä alle 23-vuotiaana työskentelystä, yliopistotutkinnosta, äitiyslomasta enkä yrityseläkkeestä (erorahan korvike, kun jouduin eläkkeelle 61,5 vuotiaana). Saan silti 3500 e bruttoeläkkeen. Enkä edes työskennellyt täyttä 40 vuotta. 

Tarkista työeläkeotteesi: onko siinä kaikki työsuhteet mukana. Ja tiedot oikein. 

Vierailija
1414/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

53v lähes 30v yhtäjaksoisesti ollut duunissa kertymä 1200€.Kyllä kannattaa nuorten kadehtia🥰.Yli 30v siis painettu duunia ( oli työttömyys jaksoja ysärillä).

Vierailija
1415/1415 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53v lähes 30v yhtäjaksoisesti ollut duunissa kertymä 1200€.Kyllä kannattaa nuorten kadehtia🥰.Yli 30v siis painettu duunia ( oli työttömyys jaksoja ysärillä).

Kyllä nyt nuoria itkettää kun ovat terveitä ja elämä edessä kun tienaavat n. 400e vähemmän.