Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Tutkikaa ton hakkerin tietokone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jatkaa vaan, ilmoitus meni poliisille OIKEASTI.
Hönö 😵💫OIKEASTI
Kyllä, ihan kuule oikeasti. Paljonko luulet tulevan rangaistusta rumasta nimittelystä. Se on sanoman keskustelupalstoilla kielletty.
Ei mitään mutta kunnianloukkaus voi joistakin tulla.
Vierailija kirjoitti:
-Eri, mutta myös minä ilmoitin ketjun poliisille. Kiusaajat jotka nimittelee muita kuriin.
Ei se mikään rikos ole jollei kunnianloukkauksen tunnusmerkistöä täytä. Missä on palstan modet? Heidän työtänsä poistaa ja bannata häiriköt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri, mutta myös minä ilmoitin ketjun poliisille. Kiusaajat jotka nimittelee muita kuriin.
Ei se mikään rikos ole jollei kunnianloukkauksen tunnusmerkistöä täytä. Missä on palstan modet? Heidän työtänsä poistaa ja bannata häiriköt.
Yksityistietojen levittäminen on rikos. Hakkerista on ilmoitettu poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän minä sanoinkin että jos täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Pelkkä hönöttely ja trollaaminen ("kiusaamista"?) ei ole rikos vaan vammaista toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Kelan maksama takuueläke turvaa sinulle vähimmäiseläkkeen, jos kaikki eläkkeesi ennen verotusta ovat yhteensä alle 978,34 euroa kuukaudessa (2025). Sitten saa varmaan jotain asumistukea siihen päälle ja muita korvauksia lääkemenoihin sun muuhun. Kyllä ne kaikki eläkeläiset tuntuu jollain pärjäävän.
Niinpä. Vaikka eläkettä saisi vähän, eläkeläisenä pärjää hieman paremmin kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän minä sanoinkin että jos täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Pelkkä hönöttely ja trollaaminen ("kiusaamista"?) ei ole rikos vaan vammaista toimintaa
Yksityistietojen levittäminen toisesta ihmisestä on rikos. Se on eri rikos kuin kunnianloukkaus. Poliisi saa tutkia.
Toisen ihmisen henkilökohtaisten tietojen levittäminen miljoonien ihmisten saataville on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Toisen ihmisen henkilökohtaisten tietojen levittäminen miljoonien ihmisten saataville on rikos.
Sairaustiedot on hemmetin paha, niistä on sairaalassakin vaitiolovelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkejärjestelmä ehditään vielä romuttaa.
T. P. Orpo
Mutta siis, mistä ajattelit, että se sun eläke kertyy, jos ei ansiotuloista ( joita sulla ei vissiin ole)?
Siis töissä olen käynyt, mutta kylmäävää menoa jos ei tuon enempää ole. Tiedän toki takuueläkkeen, mutta eihän vajaalla tonnilla voi eläkkeellä maksaa laskuja, lääkkeitä tai matkustalla tai mitään. Eikö eläkkeellä ole ansainnut nauttia viimeisistä elinvuosista?
AP
Oletko tarkistanut sen työeläkeotteen? Sieltähän voi puuttua niitä työpaikkoja ja/tai palkkatuloja. Tarkista huolella kaikki.
Lisäksi eläkettä kertyy enemmän sitten kun olet vähän vanhempi, eli sullakin alkaa kertyä nyt 53-vuotiaasta aina 62-vuotiaaksi 8,56 % palkasta. Jos siis olet vielä töissä.
Jos sun eläkekertymä olisi esim. 600 euron huitteilla sitten eläkkelle siirtymisen aikaan, saat sen lisäksi kansaneläkettä osaksi.
Toisaalta kun olet ollut kotona lasten kanssa, niin sun olisi pitänyt pyytää että sun mies olisi osaltaan korvannut sulle eläkekertymääsi tulevaa puutosta ja vaikka laittanut joka kuukausi summan johonkin rahastoon sun nimellä.
En tajua miten aloittajan kertymä on mahdollista? Olen 36 ja ollut muutaman vuoden lasten kanssa kotona ja silti kertymä näytti viime vuonna kun katsoi, yli 500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vähän yli 40-vuotias ja eläkekertymä on ilmeisesti 0 euroa. En stressaa, sillä en pääse koskaan vanhuuseläkkeelle. Sairauseläkkeelle jäisin heti, jos pääsisin. Olen työttömänä, mutta en ole oikeasti työkykyinen. Se takuueläke vähän alle 1000 euroa tuntuu oikeasti houkuttelevalta lottovoitolta nykyisen tuloni työmarkkinatuen 595 euroa jälkeen. Kunpa tosiaan saisin edes tuon takuueläkkeen.
Voit saada sitten eläkeläisenä eläkkeensaajan asumistukea sekä jotain hoitotukea yms. Lisäksi eläkeläisalennuksia.
On se aina parempi tilanne kuin se pelkkä työmarkkinatuki ja yleinen asumistuki.
Poliisit on taitavia. Kyllä ne hakkerin kiinni saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityistietojen levi
Ei liity kiusaamiseen mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanoma ole vastuussa kenenkään viesteistä, se lukee säännöissä.
On sun omalla vastuulla, jos kirjoitat toisista yksityiselämään liittyviä viestejä, niistä voi tulla tuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanoma ole vastuussa kenenkään viesteistä, se lukee säännöissä.
On sun omalla vastuulla, jos kirjoitat toisista yksityiselämään liittyviä viestejä, niistä voi tulla tuomio.
"Säännöissä lukee, että jokainen keskusteluihin tai kommentointiin osallistuva henkilö on itse vastuussa viestiensä sisällöstä."
Ei sanoma poista mitään viestejä, jos ei joku ilmoita niitä asiattomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkejärjestelmä ehditään vielä romuttaa.
T. P. Orpo
Mutta siis, mistä ajattelit, että se sun eläke kertyy, jos ei ansiotuloista ( joita sulla ei vissiin ole)?
Siis töissä olen käynyt, mutta kylmäävää menoa jos ei tuon enempää ole. Tiedän toki takuueläkkeen, mutta eihän vajaalla tonnilla voi eläkkeellä maksaa laskuja, lääkkeitä tai matkustalla tai mitään. Eikö eläkkeellä ole ansainnut nauttia viimeisistä elinvuosista?
AP
Oletko tarkistanut sen työeläkeotteen? Sieltähän voi puuttua niitä työpaikkoja ja/tai palkkatuloja. Tarkista huolella kaikki.
Lisäksi eläkettä kertyy enemmän sitten kun olet vähän vanhempi, eli sullakin alkaa kertyä nyt 53-vuotiaasta aina 62-vuotiaaksi 8,56 % palkasta. Jos sii
Ei kyllä kerry 8,56 prosenttia.Eläkemaksu on 8,56 ja siitä kertyy eläkettä 1,7 prosenttia.
Mäkään en ymmärrä miksi oletetaan että nyt nelikymppisenä pärjään muka kuukaudesta ja vuodesta toiseen reilu 500€ kuussa, mutta eläkkeelle päästyäni summa nousee monta sataa euroa?? Kyllä mä tarvisin sitä rahaa nytkin. Joka kuukausi miinuksella. T: osapäivätyö työttömyys ja sairaus mutta eläkkeelle eimpäästetä. Ei toisaalta oteta myöskään töihin eikä opiskelemaan🤷
Hakkeroi toisten tietoja ja levittää niitä vauvapalstalla.
Poliisit, ottakaa toi hakkeri kiinni.