Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk

Vierailija
01.07.2025 |

TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio. 

Kommentit (1415)

Vierailija
881/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja sut irtisanotaan niin et saa enää e-passia etkä työterveyshuoltoa. 

Lääkäri maksaa noin 30 euroa ja poliklinikka maksu 60 euroa. 

Nuo pitää maksaa 595 työmarkkinatuella ja siitä maksetaan myös vuokraa ja ruokaa. 

Et varmasti maksa.

Vierailija
882/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupunki ei palkannut 700 eläkkeelle jäävän tilalle ketään. Eli kyllä on ollut helpot työt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä ja työttömiä on yhteensä 2 miljoonaa satatuhatta.. Kestääkö Hyvinvointialueen talous, kun kaikki hakevat alennusta?

Itse ainakin haen vuokralla asun ja työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Kaikki eivät olekaan jatkuvasti sairaalahoidossa tms niinkuin sinä

Eläkeläisiä on sairaalat täynnä. Milloin olet viimeksi käynyt sairaalassa? Taidat käydä työterveyshuollossa, sitä ei ole sulla enää, kun tulee potkulaki ja sut irtisanotaan

Ja kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea eli ei kela maksa lääkäriä eikä lääkkeitä esim. jos sun puoliso tienaa 2200 brutto - verot ja 2 lasta. 

Viimeksi taisin käydä sairaalassa v -97, kun nuorin lapseni syntyi.   Olen jo eläkkeellä, joten ei oo enää työterveyshuoltoa.  ole tarvinnut Yksityislääkärillä olen viimeksi käynyt ja ihan itse maksoin.

Edelleenkään kaikki eivät ole köyhiä ja kipeitä.

Vierailija
884/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja sut irtisanotaan niin et saa enää e-passia etkä työterveyshuoltoa. 

Lääkäri maksaa noin 30 euroa ja poliklinikka maksu 60 euroa. 

Nuo pitää maksaa 595 työmarkkinatuella ja siitä maksetaan myös vuokraa ja ruokaa. 

Et varmasti maksa.

Maksan. En saa toimeentulotukea, kun puoliso saa pientä palkkaa. Olen aina maksanut puolet vuokrasta ja ruoat 

Aina kun saan töitä koitan säästää tohon vähän lisä rahaa, koska emme ole koskaan saaneet asumistukea eikä toimeentulotukea. 

Puoliso tarvitsee auton työssäkäyntiin. Nytkin on tulossa autoremontti. Kaikissa kaupungeissa ei kulje linja-autoa aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä. 

Vierailija
885/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä ja työttömiä on yhteensä 2 miljoonaa satatuhatta.. Kestääkö Hyvinvointialueen talous, kun kaikki hakevat alennusta?

Itse ainakin haen vuokralla asun ja työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Kaikki eivät olekaan jatkuvasti sairaalahoidossa tms niinkuin sinä

Eläkeläisiä on sairaalat täynnä. Milloin olet viimeksi käynyt sairaalassa? Taidat käydä työterveyshuollossa, sitä ei ole sulla enää, kun tulee potkulaki ja sut irtisanotaan

Ja kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea eli ei kela maksa lääkäriä eikä lääkkeitä esim. jos sun puoliso tienaa 2200 brutto - verot ja 2 lasta. 

Viimeksi taisin käydä sairaalassa v -9

Niin sinä narsistina kehut itseäsi ja mitätöit muita. 

Vierailija
886/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen saa alennusta, jos on sairaalassa osastolla yön yli hoidoissa eli vaikka kaksi viikkoa osastolla niin se on 25,80 vuorokausi. 

Toimeentulotukea ei saa saa, jos omistaa kesämökin. 

Kyllä saa, painu jo potkulakihullu palstalta ulos levittämästä noita valheita ja spämmäämästä samoja linkkejä joka ketjuun. 

Vierailija
887/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina maksanut puolet vuokrasta + perheen ruoat myös 595 työmarkkinatuella ollessa.

Ei kaikilla ole puolisoa joka voisi maksaa koko vuokran.

Leikkaan hiukset itse ja laitetaan nutturalle tai ponnarille tai letille myös töissä ollessa. Palkkarahaa koitan aina säästää työttömyysajan ruokaan. 

Vierailija
888/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä onnekseni saan 3400 kuussa ensi vuonna, kun jään tavoiteiässäni eläkkeelle.

Yritän parhaillaan säästää myös sijoitusyksiöön rahat, jotta saan vuokratuloja eläkkeen lisäksi. Aion myös jatkaa työntekoa niin kauan kuin vain jaksan. Ja toimin myös välillä airbnb-majoittajana vuokraten taloni alakertaa.

Olen aina kuvitellut, että tällä palstalla ei paljoa juristit ja lääkärit kirjoittele. Joku sellainenhan sinun täytyy olla. Tavallisen duunarin palkoilla ei tuohon eläkkeeseen pääse. Poikkeus vahvistanee säännön...

Vierailija
889/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen saa alennusta, jos on sairaalassa osastolla yön yli hoidoissa eli vaikka kaksi viikkoa osastolla niin se on 25,80 vuorokausi. 

Toimeentulotukea ei saa saa, jos omistaa kesämökin. 

Kyllä saa, painu jo potkulakihullu palstalta ulos levittämästä noita valheita ja spämmäämästä samoja linkkejä joka ketjuun. 

Ei saa. 

"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen." https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Vierailija
890/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun saisikin 580 käyttää kuukaudessa yksin ruokaan ja vaatteisiin. Mutta ei saa. 

Vierailija
891/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut aina ostaa 400 eurolla kuukaudessa 4 hengen ruoat ja siivousaineet ja hygienia tuotteet.

Voitte koska tahansa jäädä työttömäksi, jos haluatte. 

Vierailija
892/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, on varmaan kyllä paniikki potkulaista, jos on hoitaja, joka ottaa itsestä ja lapsista saikkua ja on 200 000 asuntovelkaa.

Työmarkkinatuki on 595 netto 3 lapsen vanhemmalle ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Sinulla se suurin paniikki näyttää olevan,vaikka et ole töissäkään.

Ehkä sen takia, kun olen ollut työttömänä ja tiedän, että jos puoliso tienaa 2200 brutto - verot ja 2 lasta niin puoliso saa pelkän 595 työmarkkinatuen. Noilla tuloilla ei saa vuokralla asumistukea eikä toimeentulotukea.

Varaudu siis lähihoitajan palkalla elättämään perheesi, jos sun aviomies irtisanotaan, ja se saa pelkän 595 työmarkkinatuen.

Meillä eletään käytännössä jo neljättä vuotta lähärin (minun) palkalla. Mies ja neljä teiniä. Okt, pks. Ei ongelmaa, kun osaa hallita talouttansa eikä juppeile yli varojensa.

Vierailija
893/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työministeri Lauri Ihalainen (sd.) ehdottaa eläketukea poikkeuksellisen pitkään työttöminä olleille ikääntyneille työnhakijoille. Hänen mukaansa eläketuen myöntäminen olisi inhimillistä.

Mahdollisuus päästä varhaiseläkkeelle tai eläketuelle koskisi vähintään 60-vuotiaita, jotka ovat olleet työttöminä 10 vuotta tai 2 500 päivää viimeisten 12 vuoden aikana. Työ- ja elinkeinoministeriö arvioi, että tällaisia henkilöitä on noin 3 600.

Eläketuen myöntäminen vapauttaisi ministeriön mukaan sekä TE-toimiston että kuntien resursseja niiden henkilöiden työllistymisen edistämiseen, joilla on aidosti edellytyksiä sijoittua työmarkkinoille. (2015)

Vierailija
894/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, on varmaan kyllä paniikki potkulaista, jos on hoitaja, joka ottaa itsestä ja lapsista saikkua ja on 200 000 asuntovelkaa.

Työmarkkinatuki on 595 netto 3 lapsen vanhemmalle ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Sinulla se suurin paniikki näyttää olevan,vaikka et ole töissäkään.

Ehkä sen takia, kun olen ollut työttömänä ja tiedän, että jos puoliso tienaa 2200 brutto - verot ja 2 lasta niin puoliso saa pelkän 595 työmarkkinatuen. Noilla tuloilla ei saa vuokralla asumistukea eikä toimeentulotukea.

Varaudu siis lähihoitajan palkalla elättämään perheesi, jos sun aviomies irtisanotaan, ja se saa pelkän 595 työmarkkinatuen.

Paljonko teillä on vuokra. 

Lähihoitajan palkka on kyllä isompi kuin mun puolison

Vierailija
895/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

On väärin, että toiset on työkyvyttömyyseläkkeellä ja toiset 595 työmarkkinatuella. 

Suomessa on yhdenvertaisuus laki. 

Lääkärit pitäisi vetää oikeuteen. 

Vierailija
896/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole diagnoosia niin työkkäri voi laittaa kehitysvammaisen työkokeiluun päiväkotiin lapsia hoitamaan. 

Hyvä Suomen lääkärit

Vierailija
897/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehitysvammaisella ei ole diagnoosia niin hän saa työskennellä missä haluaa.. Yleensä myös työkokeilupaikan saa valita itse. 

Pieniä 9 kuukautta vauvoja hoitamaan. 

Vierailija
898/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kehitysvammaisella ei ole diagnoosia niin hän saa työskennellä missä haluaa.. Yleensä myös työkokeilupaikan saa valita itse. 

Pieniä 9 kuukautta vauvoja hoitamaan. 

On se lykky, että suurin osa Suomen ihmisistä ei tiedä yhtään mitä Suomessa tapahtuu. Elävät omassa kuplassaan. 

Vierailija
899/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 ja tällä hetkellä näyttää 526e. Olen ollut suurimman osan työuraani osa-aikatöissä matalapalkka-alalla, 6 vuotta lasten kanssa kotona ja työttömänäkin olen ollut. 

Vierailija
900/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveetä, että Suomessa isoja päätöksiä voi tehdä ihmiset, joilla ei ole mitään tietoa asioista. Pelkkä oma kupla.