Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä teen tuon miehen kanssa?

Vierailija
13.05.2025 |

Meillä on pitkä parisuhde ja mies on aina mennyt tosi "rajoilla", mitä tulee toisiin naisiin. Ja rajojen yli on mennyt sitten valehtelu toisista naisista. Jo suhteen alkupuolella esimerkiksi saattoi viettää iltaa naispuolisen kaverin kanssa, vaikka mulle oli sanonut menevänsä baariin miespuolisen kaverimme kanssa. 

Vuosien varrella on tosi monesti käynyt niin että mies saattaa vaikka kertoa jostain työpaikan uudesta naistyökaverista, mutta sanoo ettei ole koskaan jutellut hänen kanssaan tai ollut muutenkaan missään tekemisissä. Kunnes sitten yhtäkkiä käy ilmi että ovat hyviäkin kavereita, nainen tietää meidän lasten nimet ja harrastukset jne jne jne. Välillä on tullut treffikutsujakin ym, ja mies on sanonut ettei ymmärrä miten nämä naiset ovat "ymmärtäneet hänet aivan väärin".

Tai, mies sanoo jotain naistyökaveria todella ärsyttäväksi tyypiksi jota ei siedä yhtään, mutta kun menen hänen työpaikkansa ohi, he nojailevat pihalla toisiinsa ja on oikein läheinen hetki menossa.

En OLLUT mustasukkainen, mutta näiden kymmenien ja kymmenien kertojen takia olen sellaiseksi tullut. Ennen kaikkea en ymmärrä miehen valehtelua. Hänellä ei ole mitään syytä valehdella mulle, koska totuus on aina parempi. Joskus on voinut kertoa jostain asiasta ja itsekin huomannut etten suutu. Ja niin se onkin, en mä mikään seko ole, vaan tajuan että työkaverin kanssa voi tulla hyväksikin kaveriksi, tottakai. Mutta valehtelu on aivan pskaa, se pilaa aivan kaiken. Ja kaiken tämän keskelläkin en usko että hän olisi touhunnut petipuuhia kenenkään kanssa. Sekoilu on ollut kevyempää.

Nyt joitain vuosia meillä on mennyt hyvin. Mies ei ole "jäänyt kiinni" mistään ja minulla on ollut avoin pääsy hänen puhelimelleen, jossa en kuitenkaan ole aikoihin käynyt. 

Kunnes nyt. Kävin hänen facessaan ja näkyi että hän on käynyt jonkun naisen sivuilla useita kertoja. Tykännyt profiilikuvasta, ja sitten poistanut tykkäyksen. Nimestä päätellen arvelen kyseessä olevan jonkun saman alan ihmisen, mutta en tiedä. Kysyin mieheltä tästä, ja taas rehellinen vastaus olisi ollut niin hyvä, on nainen sitten kuka vaan. Mutta mies kiisti kaiken. Ei ole käynyt naisen profiilissa. Ei tiedä kuka on kyseessä. Ei ole tykännyt mistään kuvasta. Ja jos/kun sieltä näkee että hän ON naisen profiilissa ollut, niin se on ollut täysin vahinko.

Samalla selvisi että hän käy useinkin katselemassa vähäpukeisten/nakujen naisten kuvia, eri maalaisten, mitä nyt vastaan tulee. Tästä kertoi itse. Klikkaa kuvia auki kuulemma "vaan nähdäkseni onko ne naiset niin nättejä kuin pikkukuvissa näyttää". Ilmankos hänelle on tyrkyllä tällaisia kuvia koko ajan.

Mies raivostui tästä keskustelusta täysin. Ei ole kuulemma tehnyt mitään väärää, ei tiedä ketä ne naiset on ja kaikki on ollut about vahinkoa. Huusi kuinka minun pitäisi nyt löysätä vähän ruuvejani, koska olen sairas. Huusi, raivosi ja haukkui minua. Kuinka pska olenkaan. Ja käskin hänen lähteä.

Ja tänään hän laittoi viestiä josko tulisi kotiin ja voitaisiin nyt saada jokin keskitie sovittua.

Minä nyt vaan en jumanauta tajua. Jos hän ei salaisi minulta asioita, valehtelisi ja kiistäisi asioita, en todellakaan olisi mustasukkainen. Mutta tämä kaikki saa minut tuntemaan oloni niin arvottomaksi. Ja sitten muka kaikki syy on vain minussa.

Onko??

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi?

Vierailija
2/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

M58

Vierailija
4/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa yhdessä. Kun mies on "muuten niin tosi ihana". 

Vierailija
5/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä ap olet ottanut alunperin pelimiehet. Olet luullut, että hän muuttuu, mutta hän ei ole halunnut muuttua. Joko elät sen asian kanssa,  että mies takuulla pettää ja pyörittää muita naisia tai eroat.

Vierailija
6/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian mustasukkainen. Eikö hän kertonut asiasta selvästi, mistä oli kyse. Et ilmeisesti itse mitään koskaan katsele. Kaikesta tietenkin voi saada riidan aikaiseksi, jos tykkää riitelystä. Jos haluat tehdä tuosta ongelman kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiota, niin siitä tulee iso. Ei kaikki elämässä ole niin vakavaa. 

Vierailija
7/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä ap olet ottanut alunperin pelimiehet. Olet luullut, että hän muuttuu, mutta hän ei ole halunnut muuttua. Joko elät sen asian kanssa,  että mies takuulla pettää ja pyörittää muita naisia tai eroat.

Muutama vuosi sitten oltiin eroamassa. Tuolloin mies tuntui vihdoin tajuavan mikä tilanne on ja miten tässä käy. Muuttui monessa asiassa todella paljon, on keskittynyt parisuhteeseen enkä ole todellakaan epäillyt mitään.

Nyt sitten tämä. En voi uskoa että taas olisi käynyt vain vahinko. Enkä voi ymmärtää mitä tämä jatkuva toisten naisten katselutarve on. Ja mistäänhän en tiedä, puhuuko hän nyt totta vai ei. AP

Vierailija
8/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian mustasukkainen. Eikö hän kertonut asiasta selvästi, mistä oli kyse. Et ilmeisesti itse mitään koskaan katsele. Kaikesta tietenkin voi saada riidan aikaiseksi, jos tykkää riitelystä. Jos haluat tehdä tuosta ongelman kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiota, niin siitä tulee iso. Ei kaikki elämässä ole niin vakavaa. 

Kuten sanottu, mä ymmärrän että on hyviä kavereita, mä ymmärrän silmänilot, ja ymmärrän senkin jos pitkässä suhteessa toiseen joskus ihastuu, kaikki se on täysin normaalia.

Mutta normaalia EI OLE valehdella ja kiistää aina kaikkea. Sitä en ymmärrä ja siinä on se ongelma. AP

Vierailija
9/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette liian erilaisia, siinä syy eroon. Joko molemmat ovat flirttejä tai ei kumpikaan muuten ette ymmärrä toisianne.

Vierailija
10/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki tämä saa sinut tuntemaan itsesi niin arvottomaksi ja syylliseksi. Arvostus ja arvostamattomuus ja syyllisyys ei voi tulla ensin ulkopuoleltasi vaan tulee sisältäsi. Ja vasta sen jälkeen ulkopuolelta. Arvosta itse itseäsi ja sinun kannattaa alkaa elää omaa elämääsi ja tehdä sinua kiinnostavia asioita eli lopettaa tuon käytöksen huomiointi ja katsoa mitä sitten tapahtuu. Saatko arvostusta myös ulkopuoleltasi t mieheltäsi. 

Vierailija
11/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua petetään. Puolisosi ei ole rehellinen. Mä sijassasi en jatkaisi suhteessa. Mutta, itsehän päätät.

Vierailija
12/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kaikki tämä saa sinut tuntemaan itsesi niin arvottomaksi ja syylliseksi. Arvostus ja arvostamattomuus ja syyllisyys ei voi tulla ensin ulkopuoleltasi vaan tulee sisältäsi. Ja vasta sen jälkeen ulkopuolelta. Arvosta itse itseäsi ja sinun kannattaa alkaa elää omaa elämääsi ja tehdä sinua kiinnostavia asioita eli lopettaa tuon käytöksen huomiointi ja katsoa mitä sitten tapahtuu. Saatko arvostusta myös ulkopuoleltasi t mieheltäsi. 

Jaa että alottajan syy?

Vierailija
13/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vaikuta olevan sinun mies kirjoituksesi perusteella.

Vierailija
14/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Manipuloi sinua ja yrittää sinut saada syylliseksi omiin tekosiinsa. T 50v. nähnyt saman joskus..

Vierailija
15/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on syytä ap:ssä. On tivannut asioita, on tutkinut facea, kännykkääkin tietenkin.

Miehesi ei halua kertoa sinulle totuutta viattomista asioista, koska ylireagoit.

Vierailija
16/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, mä ymmärrän että on hyviä kavereita, mä ymmärrän silmänilot, ja ymmärrän senkin jos pitkässä suhteessa toiseen joskus ihastuu, kaikki se on täysin normaalia.

Mutta normaalia EI OLE valehdella ja kiistää aina kaikkea. Sitä en ymmärrä ja siinä on se ongelma. AP

Molemmat kiistätte toisenne. Hän kiistää että olisi tehnyt jotain väärää ja sinä kiistät sen ettei hän ole tehnyt mitään väärää. Keskustelkaa asiasta kun tuossa on kuitenkin molemminpuolisia tunteita toisianne kohtaan olemassa, niin ei se mahdotonta ole että molemmat muuttavat tapojaan sen verran että suhteessa olisi molemmilla hyvä olla. Sitähän parisuhteet kuitenkin ovat, yhdessä oppimista ja kehittymistä.

Vierailija
17/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman. Olen ollut useissa suhteissa ja vain harvoin tulen mustasukkaiseksi. Silloin harvoin siihen on aina johtanut tuollainen käytös. Mies EI muutu. Jotkut vain ovat itsekkäitä valehtelijoita. Et voi tehdä asialle yhtään mitään. Voit vain päättää, haluatko elää tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
18/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua petetään. Puolisosi ei ole rehellinen. Mä sijassasi en jatkaisi suhteessa. Mutta, itsehän päätät.

Et voi sanoa varmasti kenenkään toisen ihmisen asiassa siis tuo sua petetään. Puolisosi ei ole rehellinen.

Vierailija
19/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten oltiin eroamassa. Tuolloin mies tuntui vihdoin tajuavan mikä tilanne on ja miten tässä käy. Muuttui monessa asiassa todella paljon, on keskittynyt parisuhteeseen enkä ole todellakaan epäillyt mitään.

Nyt sitten tämä. En voi uskoa että taas olisi käynyt vain vahinko. Enkä voi ymmärtää mitä tämä jatkuva toisten naisten katselutarve on. Ja mistäänhän en tiedä, puhuuko hän nyt totta vai ei. AP

Keskustelkaa nyt sitten jos hän ehdotti. Voit kyllä aina käsitellä sitä hänen valehteluaan. 

Ehkä hän jossain vaiheessa itse lähteekin. 

Tai ehkä sinä sitten lähdet jos on tullut ilmi selkeää pettämistä. 

No olet kai kyllä aikoinasi itse vapaaehtoisesti lähtenyt hänen mukaansa, liian pikaisestiko. 

Vierailija
20/158 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko luiskaan. Tilalle sellainen, joka puhuu totta.