Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk

Vierailija
01.07.2025 |

TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio. 

Kommentit (1415)

Vierailija
921/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja sut irtisanotaan niin et saa enää e-passia etkä työterveyshuoltoa. 

Lääkäri maksaa noin 30 euroa ja poliklinikka maksu 60 euroa. 

Nuo pitää maksaa 595 työmarkkinatuella ja siitä maksetaan myös vuokraa ja ruokaa. 

Et varmasti maksa.

Eli et maksa vaan sulla on myös puoliso..Jos mun mies pakottaisi maksamaan näistä tuloista osan vuokrasta ja ruoasta niin hän olisi aika äkkiä entinen puoliso.

Niin, minulla on puoliso jolla pieni palkka ja olen aina maksanut puolet vuokrasta ja ruoat myös 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella. 

Eihän tässä kukaan valittaisi, jos oikeasti jäisi ruokaan se mitä toimeentulotuessa jää. 

Toimeentulotuessa ei oteta huomioon auton kuluja eikä remontteja. Jos luovumme autosta niin puoliso ei voi käydä töissä. 

Tilasimme auton remontti osat kyllä ulkomailta, siinä vähän säästää. 

Vierailija
922/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä olikin yleisökirjoitus yhdeltä äidiltä, kun hänen 16-vuotias tytär on Prismassa töissä kassalla ja asiakkaat hirveästi valittavat kaikesta. Tämä äiti oli ihan järkyttynyt. 

Mahtaako eläkeläis mummut edes tajuta, että he valittavat kaikesta jollekin 16 - vuotiaille lapsille.

Sama itsellä, kun olin ollut virastossa 3 viikkoa töissä ja asiakas sanoi, sinä olet virkamies sinun kuuluu tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen virkamies 6 kuukautta en voi tietää kaikkea samaa mitä virkamies, joka on ollut töissä 20 vuotta. 

Vierailija
924/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli olet tilanteessa kuin jos et olisi tehnyt päivääkään töitä. Saat siis sen saman eläkkeen kuin ne, joilla ei ole eläkekertymää ollenkaan.

Jaa, mut onpa tässä elävässä ajassa saanut oikeaa palkkaa. Onneksi hänelle ln se takuueläke.

Vierailija
925/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala säästää vapaaehtoista eläkettä.

Vierailija
926/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen virkamies 6 kuukautta en voi tietää kaikkea samaa mitä virkamies, joka on ollut töissä 20 vuotta. 

Yksi asiakas sanoi, että hän soittaa puolen vuoden päästä minulle. No, en voinut vastata, että olen taas silloin työttömänä. Määräaikainen työ. 

Vierailija
927/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala säästää vapaaehtoista eläkettä.

Ei ne voi joilla ei ole tulojakaan, vain leikkuri.

Vierailija
928/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtön saa säästää mitään vapaaehtoista eläkettä. 

Vierailija
929/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä, että ihmiset luopuisivat autosta ja kävisivät töissä vain niissä työpaikkoissa mihin kulkee linja-autoa esim. kun ravintola menee kiinni klo 2.00 yöllä niin kukaan ei suostuisi sinne töihin, jos ei kulje linja-autoa kotiin töistä. 

Vierailija
930/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi hyvä, että ihmiset luopuisivat autosta ja kävisivät töissä vain niissä työpaikkoissa mihin kulkee linja-autoa esim. kun ravintola menee kiinni klo 2.00 yöllä niin kukaan ei suostuisi sinne töihin, jos ei kulje linja-autoa kotiin töistä. 

Nyt pitää autoremottia maksaa jollain 30 h osa-aikatyöllä eikä voi ottaa toista työtö, koska työnantajat ei sovittele työvuoroja. 

Vierailija
931/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönö 😵💫

Vierailija
932/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää autoremottia maksaa jollain 30 h osa-aikatyöllä eikä voi ottaa toista työtö, koska työnantajat ei sovittele työvuoroja. 

Hönö 😵💫

Vierailija
933/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua elää niin ankeeta elämää. Kuljin just bussilla pienen pätkän lastenvaunujen kans nii joku ulkomaalaisen näkönen nuori seiso siinä paikassa mihin lastenvaunujen kans mennään eikä siirtyny vaikka siel oli tyhjiä penkkejä

Vierailija
934/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä olikin yleisökirjoitus yhdeltä äidiltä, kun hänen 16-vuotias tytär on Prismassa töissä kassalla ja asiakkaat hirveästi valittavat kaikesta. Tämä äiti oli ihan järkyttynyt. 

Mahtaako eläkeläis mummut edes tajuta, että he valittavat kaikesta jollekin 16 - vuotiaille lapsille.

Sama itsellä, kun olin ollut virastossa 3 viikkoa töissä ja asiakas sanoi, sinä olet virkamies sinun kuuluu tietää.

Hönö 😵💫

Vierailija
935/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö 😵💫

Niin sinä vielä ilkeilet. Lehden oli, että Niuvanniemessä saa käyttää puhelinta ja sieltä sinä kirjoitat. 

Vierailija
936/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönö 😵💫

Vierailija
937/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos lääkäri ei tee diagnoosia niin ihan yhtä lailla se kehitysvammainen hoitaa päiväkodissa myös lääkärin, palomiehen ja poliisin lapsia. 

Vaikka lääkäri tekisikin sen kv-diagnoosin, niin henkilö voi silti työskennelle päiväkodissa. Myös kehitysvammaiset saavat käydä töissä. Oliko tämä sinulle uutta?

Vierailija
938/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asiakas sanoi, että hän soittaa puolen vuoden päästä minulle. No, en voinut vastata, että olen taas silloin työttömänä. Määräaikainen työ. 

Hönö 😵💫

Vierailija
939/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö 😵💫

Niin sinä vielä ilkeilet. Lehden oli, että Niuvanniemessä saa käyttää puhelinta ja sieltä sinä kirjoitat. 

Hönö 😵💫

Vierailija
940/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykyiset maksut eivät riitä kattamaan tulevaisuuden eläkkeitä."

https://yle.fi/a/3-12103818

Töitä siis tehdään siihen asti kunnes pökerrytään työpaikalla.