Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Kela taksia ei taida saada apteekki käyntiin, jos apteekit pikkupaikkakunnilla loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tällä hetkellä 1300€. Olen 49v ja tehnyt kesä- ja vltöitä 14v alkaen. Vakityössä yli 25v, josta 3v lasten kanssa kotona. Tosin eläkkeen laskeminen alotettiin vasta 23v. Eläkeikä 68v.
Anoppi jäi saman ikäisenä (49v) hajanaisista pätkätöistä eläkeputkeen ja saa 2000€/kk. Aika paljon on laskenut eläkkeet tässä yhden sukupolven aikana.Totta. Lähisukulainen oli töissä noin 15 vuotta ja teki lisäksi muutaman vuoden tuettuna osa-aikaista ja pätkää, eläke silti 2000 euroa. Nyt ei pääse samaan edes 30 vuoden työputkella.
Ennen oli superkarttuma eli eläke määräytyi viimeisen kahden työvuoden perusteella ja moni teki ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tällä hetkellä 1300€. Olen 49v ja tehnyt kesä- ja vltöitä 14v alkaen. Vakityössä yli 25v, josta 3v lasten kanssa kotona. Tosin eläkkeen laskeminen alotettiin vasta 23v. Eläkeikä 68v.
Anoppi jäi saman ikäisenä (49v) hajanaisista pätkätöistä eläkeputkeen ja saa 2000€/kk. Aika paljon on laskenut eläkkeet tässä yhden sukupolven aikana.Totta. Lähisukulainen oli töissä noin 15 vuotta ja teki lisäksi muutaman vuoden tuettuna osa-aikaista ja pätkää, eläke silti 2000 euroa. Nyt ei pääse samaan edes 30 vuoden työputkella.
Ennen oli superkarttuma eli eläke määräytyi viimeisen kahden työvuoden perusteella ja moni teki ylitöitä.
Muistan kuinka osa teki jopa 16 h päivävuoroja ja sai hyvän eläkkeen, vaikka oli kotiäitinä 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi osa tekee lapsia vasta 40- vuotiaana ja joutuvat samalla hoitamaan ikääntyvät vanhempansa ja käymään töissä.
Minulla on toinen vanhempi kuollut, lapset isoja ja ei työtä.
Tasan ei mene nallekarkit.
Ei naiset tuu enää tuossa iässä raskaaks. Niillä on jo ollu menopaussi
Ai jaa, no lukisit lehtiä. Kyllä moni saa lapsen yli 40-vuotiaana. Mutta jos on pieniä lapsia niin joutuu silti hoitamaan niitä eläkkeellä olevia vanhempia, kun noita palveluita ei riitä kaikille, kun hallitus leikkaa sotesta.
Nii joku julkkis on saanu hedel
"Voitte lopettaa nyt höpötykset omista mummoistanne kymmenpäisine lapsikatraineen. Yli nelikymppiset naiset ei lähtökohtasesti esikoisia enää synnyttele ja kolmivitosillaki se on siinä.
Jutelkaa näistä asioista lääkärien kanssa älkääkä ajatelko et ku joku on joskus saanu niin kaikki voi saada."
Ei tietenkään kaikki voi saada. Minkään ikäisenä. Mutta reippaasti yli nelikymppisten lastensaanti ei ole mitenkään harvinaista, tai "entistä aikaa". Mieheni sukulainenkin sai lapset 47- ja 48-vuotiaana. Luomusti. Kaksi aiempaa olikin jo täysi-ikäisiä pikkusisarukset saadessaan.
Miksei meillä nuoremmilla ole superkarttumaa?
En minäkään PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ-TÖNÖ-HERPES- POTKULAKI TIAINEN (nainen >50v) ole työtä hakiessa huudellut, että on korkea arvoisia sukulaisia.
Ja osa kuulemma mainostaa noita suhteita töitä hakiessa.
Kun ei kerro sukulaisista niin kukaan ei kaunistele asioita työpaikalla ja voi vaikka haukkua sun sukulaisen, kun ei tiedä, että se on sun sukulainen.
Itse olen antanut sukulaiselle vinkkejä mistä voi porukkaa vähentää.
Poliisi lukee tätä ketjua.
Mun tuttu on poliisi. Istuu tossa vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija, joka asuu vanhempien omistamassa asunnossa saa asumislisää jatkossa vain 83 euroa ja sitäkin vain opiskelukuukausilta. Opintotuki on 299.
Hyvä hallitus
Elokuusta alkaen vanhempi maksaa siis asuntolainaa omasta pussista.
Täysin järjetöntä, että verorahoista on ruhtinaallisesti tuettu vanhempien asuntosijoitustoimintaa. Asumislisän pitäisi olla 0 euroa tässä sijoitusmuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija, joka asuu vanhempien omistamassa asunnossa saa asumislisää jatkossa vain 83 euroa ja sitäkin vain opiskelukuukausilta. Opintotuki on 299.
Hyvä hallitus
Täysin järjetöntä, että verorahoista on ruhtinaallisesti tuettu vanhempien asuntosijoitustoimintaa. Asumislisän pitäisi olla 0 euroa tässä sijoitusmuodossa.
Asumislisää ei saa kuin opiskelukuukausilta eli esim. ei saa kesällä, jos koulussa ei ole opintoja.
Ja vanhemman omistamassa asunnossa saa jatkossa vain 83 euroa kuukaudessa niinä kuukausina, kun opiskelee ja saa opintotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hallitus
Eläkeläisiltä ei voi leikata, mutta kaikilta muilta voi.
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, koska hänen pitää nostaa opintolaina.
Vuosikymmeniä veroja maksaneelta ei tarvitsekaan leikata.Opiskelija saa ilmaiaen koulutuksen veronmaksajien piikkiin,paljonko vielä pitäisi saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hallitus
Eläkeläisiltä ei voi leikata, mutta kaikilta muilta voi.
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, koska hänen pitää nostaa opintolaina.
Vuosikymmeniä veroja maksaneelta ei tarvitsekaan leikata.Opiskelija saa ilmaiaen koulutuksen veronmaksajien piikkiin,paljonko vielä pitäisi saada?
No, vanhemmat sen lainam joutuu nyt maksamaan. Opiskelija voi muuttaa vaikka vieraalle vuokralle.
Kun ei saa enää asumistukea niin opiskelijan vanhempi sitä lainaa joutuu maksamaan, vanhempi sen asunnon omistaa. Ei nuori edes saa asuntolainaa opiskelijana.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei saa enää asumistukea niin opiskelijan vanhempi sitä lainaa joutuu maksamaan, vanhempi sen asunnon omistaa. Ei nuori edes saa asuntolainaa opiskelijana.
No, lapsi voi muuttaa muualle ja tilalle voi tulla vuokralle vaikka päihteiden käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei työpaikalla osaa ajatella, että työtön työkokeilija on poliitikon sukulainen ja ihmiset puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Olen ollut aika hyvä vakooja.
Ja mitä aiot asialle tehdä?Ei sun sukulainen saa sulle töitäkään hommattua vaikka muut pääsee suhteilla töihin.Kadehdit näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lapseton ja jo vanha, mutta mielestäni lapsia saaneille naisille tulisi joka lasta kohti taata tietty summa eläkkeeseen.
Ja miehille vuoden armeijasta satanen eläkkeeseen kans
Ei - lapsen saanti on aivan eri tason satsaus niin fyysisesti kuin muutenkin. Se tuo myös yhteiskunnalle uuden jäsenen.
Ja ennen kuin alat puhua kuolemisesta sodassa, armeijan käynti ei ole sitä.
Mikä ihmeen meriitti on äiti? Ihan sama kuin isä. Isille myös parempi eläke. Itseasiassa tulisi olla jopa parempi kun naiset elävät pidempään ja käyttävät yhteiskunnan tukia mm. eläkkeitä pidempään hyödyksi.
Ei tarvitse enää rahoittaa hyvätuloisten sijoutusasuntoja, missä asuu niiden lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lapseton ja jo vanha, mutta mielestäni lapsia saaneille naisille tulisi joka lasta kohti taata tietty summa eläkkeeseen.
Ja miehille vuoden armeijasta satanen eläkkeeseen kans
Ei - lapsen saanti on aivan eri tason satsaus niin fyysisesti kuin muutenkin. Se tuo myös yhteiskunnalle uuden jäsenen.
Ja ennen kuin alat puhua kuolemisesta sodassa, armeijan käynti ei ole sitä.
Mikä ihmeen meriitti on äiti? Ihan sama kuin isä. Isille myös parempi eläke. Itseasiassa tulisi olla jopa parempi kun naiset elävät pidempään ja käyttävät yhteiskunnan tukia mm. eläkkeitä pidempään hyödyksi.
Oma vika, miehet juo alkoholia ja polttaa tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei työpaikalla osaa ajatella, että työtön työkokeilija on poliitikon sukulainen ja ihmiset puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Olen ollut aika hyvä vakooja.
Ja mitä aiot asialle tehdä?Ei sun sukulainen saa sulle töitäkään hommattua vaikka muut pääsee suhteilla töihin.Kadehdit näitä.
En ole koskaan kertonut kuka mun sukalainen on. Kerroin kyllä pitkistä kahvitauoista ja eläkkeelle jäävien tilalle ei palkattu ketään.
Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 43-vuotiaana 4917e/kk
Totta. Lähisukulainen oli töissä noin 15 vuotta ja teki lisäksi muutaman vuoden tuettuna osa-aikaista ja pätkää, eläke silti 2000 euroa. Nyt ei pääse samaan edes 30 vuoden työputkella.