Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk

Vierailija
01.07.2025 |

TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio. 

Kommentit (1415)

Vierailija
581/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuon palstan hönö vainoojan. Tiedättekö, että se on palkkatuella rakennuksella Helsingissä töissä ja aina välillä suljetulla mielisairaalassa. Koko mies on ihan sekasin. 

Vierailija
582/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykyiset maksut eivät riitä kattamaan tulevaisuuden eläkkeitä."

https://yle.fi/a/3-12103818

Ei riitäkään. 

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan samanlailla miehet niitä lapsia hankkii. Mies joka on käyny vuoden armeijan ja tehny kolme lasta on melkonen tukipilari joka ansaitsis paljon eläkekertymää.

Nainen joka ei oo tehny lapsia eikä käyny armeijaa on kusettanu tätä yhteiskuntaa kahteen kertaan.

Onko mies synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja ollut äitiyslomalla 9 kuukautta. 

Sit se lastenkasvatustyö vasta alkaa ku se on synnyttäny.

Ei yhteiskunta hyödy mitenkään synnytyksestä ilman epiduraalipuudutusta niin outo fleksaus

Ei olisi sun äidin pitänyt ikinä synnyttää tollasta k-päätä.

Mene jatkossa leikkauksiin ilm

Ei kaikki saa mitään epiduraalia synnytyksessä, ei sitä itse voi päättää. 

Vierailija
584/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v ja mulla on 2700/kk.

Elvistelijä.

Vierailija
585/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Tämä. Me maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä.

Toivottavasti joku kumma sitten maksaa ne mun eläkkeet 20 vuoden päästä🤔

Turhaa kuvittelet, MITÄÄN _ ELÄKKEITÄ _ EI _ OLE _ TULOSSA _ !

Ne menee nykyisten syöpäisten eläkeläisloisten, demaripirujen hyysäykseen. Ne pumppaavat eläkepajatson tyhjäksi ja kuolevat tyytyväsinä rikkaina ja l ä s k e i n ä  muiden rahat tileillään. Itsehän ne ei ole niitä kuppaamiaan eläkkeitään maksaneet, vain loisineet meidän nykyisin töissäkäyvien piikkiin.

&nbsp

Aivan kuten sinä olet loisinut lapsena ja nuorena muiden lompakolla.Nytkin kuvittelet olevasi joku maksaja.Et ole,olet köyhä ja saamaton etkä osaa kuin kadehtia.

Turpa kiinni loisiva demari! Ne nyrkit helvettiin muiden taskuilta!

Vierailija
586/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Saman verran kuin opintotuki + asumislisä.

Vierailija
587/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v ja mulla on 2700/kk.

Ei kenelläkään ole mitään ennen kuin sinne eläkkeelle päästään, jos päästään. Nostavat eläkeiän sataan vuoteen sitä ennen.

Vierailija
588/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri käy vähän vippaamassa rahaa niin kohta et saa yhtään mitään 

Vierailija
589/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeestä menee sitten ihan s**tanasti veroa. 

Vierailija
590/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Saman verran kuin opintotuki 

Opintotukeen kuuluu myös opintolaina. Kukapas eläkeläiselle lainaa antaa elämiseen? Ei kukaan. 

Vierailija
591/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on noin 900, joten jos jäät alle sen erotus maksetaan takuueläkkeenä ja sen lisäksi on asumistuki ja vielä toimeentulotukiin, joten pärjäät kyllä. Lisäksi jos jatkat vielä 10 vuotta tuo summa tulee kasvamaan roimasti! Suomi on edelleen hyvinvointivaltio. Terveisin köyhä eläkeläinen

En ole lähelläkään vanhuuseläkeikää, mutta sen verran on sanottava, että toimeentulotuki ei normaalia ihmistä lohduta. Niin per seestä olla kelan orjana, lähetellä tiliotteita ja olla kelan tanttojen armoilla. Tiedän, että oma tulevaisuuteni(kin) on taloudellisesti turvattu, mutta tällä hetkellä on valitettavasti kokemusta tt-tukihelvetistä ilman omaa syytäni, ja voi luoja että vihaan tätä. Minulla on kyllä oma asunto ja aina ollut raha-asiat sillä tavalla mallillaan, mutta tässä nyt on tuhat ja sata asiaa ja ongelmaa, joita en sen enempää avaa. 

Vierailija
592/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonko niistä menee veroa? Ei yhtään. Vertaapa eläkkeen verotukseen. Jos osaat. 

Vierailija
593/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja mulla on 1200€/kk.

Vierailija
594/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonko niistä menee veroa? Ei yhtään. Vertaapa eläkkeen verotukseen. Jos osaat. 

Eläketulosta myönnetään eläketulovähennys ja perusvähennys sekä kunnallis- että valtionverotuksessa. Vähennysten ansiosta pienestä eläkkeestä ei mene lainkaan veroa, esimerkiksi jos henkilö saa vain kansaneläkettä ja takuueläkettä.

Vierailija
595/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse arvioida tulevan eläkkeesi netissä työeläkelaskurissa. Olet sen ikäinen, että taidat päästä eläkkeelle vasta lähellä 70 ikävuotta joten sinulla on vielä hyvin aikaa tienata eläkettä. Nyt sitten kannattaa paiskia työeläkettä kartuttavia töitä ja tehdä vaikka jotain mistä saat lisäansioita. Nyt kannattaa myös pitää itsestään hyvää huolta jotta jaksat tehdä töitä eläkeikääsi asti. 

Vierailija
596/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat lisäksi kansaneläkettä ja takuueläkettä, yhteensä työeläkkeen kanssa vähän vaille 1000e

Vierailija
597/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 172 cm mies lyhyt?

On, mutta pidempi kuin 171.

T. 173 kalju lihava tonttumies

Vierailija
598/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit itse arvioida tulevan eläkkeesi netissä työeläkelaskurissa. Olet sen ikäinen, että taidat päästä eläkkeelle vasta lähellä 70 ikävuotta joten sinulla on vielä hyvin aikaa tienata eläkettä. Nyt sitten kannattaa paiskia työeläkettä kartuttavia töitä ja tehdä vaikka jotain mistä saat lisäansioita. Nyt kannattaa myös pitää itsestään hyvää huolta jotta jaksat tehdä töitä eläkeikääsi asti. 

Ei ole töitä. Kannattaa siis muuttaa ulkomaille esim. Norjaan töihin. Norjasta ei makseta eläkemaksua Suomeen eli nyt eläkkeellä olevien 39,1 miljardin eläkkeitä ei pystytä maksamaan, kun tarpeeksi moni muuttaa.

Vierailija
599/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää olla vähintään 180 cm.

Ja naisen 60 kg max

Vierailija
600/1415 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää olla vähintään 180 cm.

Ja naisen 60 kg max

Paino ja pituus ei ole sama asia, sun olisi pitänyt laittaa naisen pituus.