Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk

Vierailija
01.07.2025 |

TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio. 

Kommentit (1415)

Vierailija
541/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän työssäoloaikaa. Ei me muut makseta  sulle eläkettä. Tämä on syytä muistaa, kun jää pois töistä.

Itse asiassa me muut maksetaan. Jos työeläke ja kansaneläke jää alle tonnin, maksetaan lisäksi takuueläkettä, asumistukea ja toimeentulotukea. Eläkeläisille näitä tukia riittää.

Vierailija
542/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan paljoa ole mutta en enään eläkkeellä edes  tarvitse rahaa kuten esim. nyt 46 vuotiaana eli ei haittaa vaikka on pieni eläke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin saa aina vähintään vaikka siellä lukisi miten pieni summa tahansa.

Vierailija
544/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi edes muuttaa ulkomaille, kun et saa takuueläkettä sinne mukaasi. Työeläkkeen saat.

Niin, totta kai ihmisen, joka ei työikäisenä tehnyt mitään, pitäisi saada asua "eläkkeellä" ulkomailla muiden kustannuksella. Vai....?

Jossain on pakko asua, miksei siis ulkomailla? Mikä siitä ulkomaasta tekee niin erikoisen, että siellä ei saa asua?

Taitaa olla se totuus, että siellä on parempaa kuin Suomessa. :D Kukaan ei nimittäin valittaisi, jos köyhällä menisi huonosti, mutta jos sillä menee yhtään millään tavalla hyvin, niin se on kauhistus. 

Vierailija
545/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut onnea, 45v ja eläkekertymä n. 2700€/kk

Vierailija
546/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä, paljonko se lopullinen eläke on. Sitä paitsi et voi tietää, elätkö eläkeikään asti.

Vierailija
547/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tomeraa työtä on painettava 40 vuotta 60 000 vuosipalkalla. Siitä tulee 3199 euron eläke, kuten minulla

Siis palkkasi oli 40 työputken päätteeksi 60 000 euroa vuodessa? Ei se alussa voinut olla.

Ihan hyvin voi olla, kun valitsee oikean alan ja työn. 

Siinä tapauksessa ansiotulo on suhteessa ajan kulumiseen ja inflaatioon vuosi vuodelta heikentyneen. Eikä muka ole palkankorotuksia saanut... minun ensimmäinen palkkani 90 luvulla, korkeakoulusta valmistuttuani, oli 10 000 markkaa, nyt 4800 euroa. 

Vierailija
548/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 172 cm mies lyhyt?

Minun mies on 172cm ja minulle oikein sopiva kun on 10cm lyhyempi. Poikani on 173cm ja hänen kihlattunsa on kaksi senttiä pitempi.

Tosi lyhyitä miehiä.

Oikein sopivia!

Vierailija
549/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 172 cm mies lyhyt?

Minun mies on 172cm ja minulle oikein sopiva kun on 10cm lyhyempi. Poikani on 173cm ja hänen kihlattunsa on kaksi senttiä pitempi.

Tosi lyhyitä miehiä.

Oikein sopivia!

Liian lyhyitä.

Vierailija
550/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko palstan vainooja miestä?

Vierailija
551/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän keskusteluun ujutettiin mukaan aiheiksi  armeija, miesten pituudet ja synnytyskivut?

Vierailija
552/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän keskusteluun ujutettiin mukaan aiheiksi  armeija, miesten pituudet ja synnytyskivut?

Hönö vainooja.

Vierailija
553/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sekopää se hönö vainooja on?

Vierailija
554/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sekopää se hönö vainooja on?

Se on Venäjältä.

Vierailija
555/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulette, että teillä on jotain eläkettä tulevaisuudessa.... =D

Parempi itse toimia oman tulevaisuuuden suhteen...

Vierailija
556/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kiinnostu lyhyestä miehestä.

Totta joka sana 

Vierailija
557/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyiset maksut eivät riitä kattamaan tulevaisuuden eläkkeitä."

https://yle.fi/a/3-12103818

Vierailija
558/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa minimieläkkeenä toimii takuueläke, jonka täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa vuonna 2025, tarkentaa Eläketurvakeskus. Takuueläkettä maksetaan, jos muut eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) jäävät alle tämän summan. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on.

Takuueläkkeen täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa, jos kaikki eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) ennen verotusta ovat yhteensä enintään 978,34 euroa kuukaudessa, tarkentaa Eläketurvakeskus. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on. Takuueläkettä ei makseta, jos muut eläkkeet ylittävät tulorajan.

Esimerkiksi, jos henkilön työeläke on 200 euroa kuukaudessa, ja hän saa lisäksi täyden

Öööh, saitkos ostettua omistusasunnon, uudehkon auton säännöllisesti, kesämökin ja ulkomaanmatka tuona 40v aikana? Kelan asiakkaana ja joka kolmas vuosi kuntouttavassa työpajatoiminnassa eläen ei käytännössä saa mitään omaisuutta kerrytettyä. Jo yksi suuri lasku, kuten silmälasit tai hajonnut hammas pitää maksaa osamaksulla pitkään ja syödä näkkäriä ja kaurapuuroa sen ajan.

Eli kertaan. Kun teillä on taivas sentään vakityö, saa lainaa. Ja lainalla se elintaso nousee ei Kelan työmarkkinatuella. Ja jos pitkä asuntolaina pelottaa, voi tottakai asua kivasti vuokralla, ja sijoitella varmoihin kohteisiin pitkällä aikavälillä, jolloin on taatusti xxx xxx €uroa odottamassa kunhan eläkepaperit napsahtaa tulla. Työttömällä ei voi olla edes säästöjä pankissa!

Nämä narsistit jotka kuvittelee vakityössään että Kelan työttömyyskorvauksella ostetaan uusi auto ja osake keskustasta voivat haistaa paskan ja toisenkin. Tervetuloa kokeilemaan miten pitkään pää kestää köyhyyttä nyky-Suomessa.

Vierailija
559/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Tämä. Me maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä.

Toivottavasti joku kumma sitten maksaa ne mun eläkkeet 20 vuoden päästä🤔

Turhaa kuvittelet, MITÄÄN _ ELÄKKEITÄ _ EI _ OLE _ TULOSSA _ !

Ne menee nykyisten syöpäisten eläkeläisloisten, demaripirujen hyysäykseen. Ne pumppaavat eläkepajatson tyhjäksi ja kuolevat tyytyväsinä rikkaina ja l ä s k e i n ä  muiden rahat tileillään. Itsehän ne ei ole niitä kuppaamiaan eläkkeitään maksaneet, vain loisineet meidän nykyisin töissäkäyvien piikkiin.

Vierailija
560/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Tämä. Me maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä.

Toivottavasti joku kumma sitten maksaa ne mun eläkkeet 20 vuoden päästä🤔

Turhaa kuvittelet, MITÄÄN _ ELÄKKEITÄ _ EI _ OLE _ TULOSSA _ !

Ne menee nykyisten syöpäisten eläkeläisloisten, demaripirujen hyysäykseen. Ne pumppaavat eläkepajatson tyhjäksi ja kuolevat tyytyväsinä rikkaina ja l ä s k e i n ä  muiden rahat tileillään. Itsehän ne ei ole niitä kuppaamiaan eläkkeitään maksaneet, vain loisineet meidän nykyisin töissäkäyvien piikkiin.

Siitä lähtien kun työeläkejärjestelmä otettiin Suomessa käyttöön työssäkäyvät ovat maksaneet osittain eläkeläisten eläkkeet (alussa kokonaan). Osa maksuista on rahastoitu ja rahastoihin on tähän mennessä kertynyt n 275 miljardia. Vuoden 2024 aikana rahastot kasvoivat lähes 20 miljardia.