Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Ennenkuin haukut työttömiä naisia niin käy itse ensin armeija ja kasva mieheksi.
Älä ole vässykkä. 🤡🥸
Ikää 32v ja eläkettä kertynyt joku 45€. 😬 Kuulun siihen sukupolveen väliinputoajia jotka valmistui ns. työvoimapula-alalta kortistoon, parhaimmillaankin pelkkää ns. paskaduunia, pätkää ja ilmaista harjoittelua. Viimeiset 5 vuotta olen ollut omaishoitajana, josta maksetaan naurettavan vähän, mutta verotetaan lähes 1/4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pää ei kestänyt armeijaa.
Eli sua kutsutaan palstalla HÖNÖKSI.
🥸🤡
Intti on nykyään nii lepposa et lihavat silmälasipäiset tytötki saa sen käytyä.
60-luvulla oli kunnollista ku kapiaiset oli sodankäyneitä
Miksi osa miehistä ei sitten käy armeijaa?
Eikö pää kestä.
Eihän se kestä sitten töissäkään.
Onneksi tulee potkulaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa minimieläkkeenä toimii takuueläke, jonka täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa vuonna 2025, tarkentaa Eläketurvakeskus. Takuueläkettä maksetaan, jos muut eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) jäävät alle tämän summan. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on.
Takuueläkkeen täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa, jos kaikki eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) ennen verotusta ovat yhteensä enintään 978,34 euroa kuukaudessa, tarkentaa Eläketurvakeskus. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on. Takuueläkettä ei makseta, jos muut eläkkeet ylittävät tulorajan.
Esimerkiksi, jos henkilön työeläke on 200 euroa kuukaudessa, ja hän saa lisäksi täyden
Juu, eikä kannata pienipalkkaisessa työssä käydä, jos aikoo saada enemmän kuin nuo työnvieroksujat.
Laittakaa säästöön kuukaudessa vaikka 50€, niin vähän ehtii kertyä pahan päivän varalle. Minä laitoin, mutta se meni kun oli pakko auttaa omaa lasta pahassa paikassa. Olisi pitänyt laittaa vähän enemmän.
Ehdottomasti pitäisi olla armeija käyty, jos ollaan vakituisia. Kyllä sen verran pitää miehen kestää.
Ei saa olla HÖNÖ.
Toi Helsingissä asuva raksaukko nimeltään HÖNÖ menee aamulla klo 6.00 töihin ja pääsee klo 14.00 ja hönöilee palstalla.. On ylpeä, kun korjausrakentaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkejärjestelmä ehditään vielä romuttaa.
T. P. Orpo
Mutta siis, mistä ajattelit, että se sun eläke kertyy, jos ei ansiotuloista ( joita sulla ei vissiin ole)?
Siis töissä olen käynyt, mutta kylmäävää menoa jos ei tuon enempää ole. Tiedän toki takuueläkkeen, mutta eihän vajaalla tonnilla voi eläkkeellä maksaa laskuja, lääkkeitä tai matkustalla tai mitään. Eikö eläkkeellä ole ansainnut nauttia viimeisistä elinvuosista?
AP
Nykyään ideana on kuolla saappaat jalassa. Eläkkeitä ei jatkossa tule kuin murusia. Maksoimme vain suurten ikäluokkien massiiviset eläkkeet ja siinä oli koko juttu.
Kohta voi saada potkut töistä, jos on huolimaton ja laittaa märkään betoniin laattoja.
Kiire kiire rakentaa nopeasti paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Toi Helsingissä asuva raksaukko nimeltään HÖNÖ menee aamulla klo 6.00 töihin ja pääsee klo 14.00 ja hönöilee palstalla.. On ylpeä, kun korjausrakentaa paskaa.
Sillä on lippalakki raksalla päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on lippalakki raksalla päässä.
Ja välillä kypärä.
Pääsispä jo eläkkeelle. Sais hieman enemmän rahaa.
-työtön
Mistä eläkkeestä sinä höpiset? Eläkeikääsi mennessä kaikki mahdollinen on jo automatisoitu, puhumattakaan meistä nuoremmista. Eläkkeen käsite ei päde maailmassa, jossa edes työelämää ei tunneta.
Jos tulee sota niin nämä sivarit tunnistaa siitä, että ovat väestönsuoja tehtävissä.
Käy armeija ja kasva mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v ja mulla on 2700/kk.
Miten tää tieto aloittajaa auttaa?
Mulla 652 e jos jaksan vanhuuseläkkeelle asti. Vuosia työttömänä, opiskelijana ja osa-aikatöissä.
Tervetuloa eläkkeelle, meitä kadehditaan suurten eläkkeiden vuoksi, eiks oo upeeta,
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa eläkkeelle, meitä kadehditaan suurten eläkkeiden vuoksi, eiks oo upeeta,
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Tässä on ongelmana siis se, että suuret ikäluokat jäivät tänne hoidettaviksi liikaa kuleksimään. Eivät kuukahtaneet sorvin ääreen kuten 60-luvulla, tai heti eläkkeelle jäätyään.
Nuoriso on käärmeissään, kun moisia hoidetaan ja vaippoja vaihdetaan ja perintöjä hassataan.
HÖNÖ käy haukkumassa työttömiä naisia palstalla, kun itse rakentaa paskaa Helsingissä.
Hönöööööö