Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Ei ole paljon työt napostellu. Joitain vuosia kotona HAH😅
En ihmettele noita Hönö kirjoituksia, kun palstan mies on niin mielenterveys ongelmainen, että ei ole edes armeijaa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele noita Hönö kirjoituksia, kun palstan mies on niin mielenterveys ongelmainen, että ei ole edes armeijaa käynyt.
Se on täysi 🤡, joka ei pystynyt edes armeijaa käymään.
Minä kysyn työpaikan miehiltä onko armeija käyty.
Hei naiset kysykää työpaikalla ketkä miehistä on käyneet armeijan.
Vai onko päästään Hönö mies joka ei pysty armeijaa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkejärjestelmä ehditään vielä romuttaa.
T. P. Orpo
Mutta siis, mistä ajattelit, että se sun eläke kertyy, jos ei ansiotuloista ( joita sulla ei vissiin ole)?
Siis töissä olen käynyt, mutta kylmäävää menoa jos ei tuon enempää ole. Tiedän toki takuueläkkeen, mutta eihän vajaalla tonnilla voi eläkkeellä maksaa laskuja, lääkkeitä tai matkustalla tai mitään. Eikö eläkkeellä ole ansainnut nauttia viimeisistä elinvuosista?
AP
Sä ennätät olla töissä ja kasvattaa eläkekertymääsi vielä n. 15vuotta.
Palstan mies ei käynyt armeijaa, sen sijaan hän kirjoittaa hönö tarinoitaa
🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🤡🥸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan?????????????? 🤣😂😆
Vierailija kirjoitti:
Niin eli olet tilanteessa kuin jos et olisi tehnyt päivääkään töitä. Saat siis sen saman eläkkeen kuin ne, joilla ei ole eläkekertymää ollenkaan.
Tämä on käsittämättömän väärin. Itselläni on n. 1500 euroa kertymä, olen 53-v. Pieneltä tuntuu, kun 900 saa tekemättä mitään. No onneksi on talo maksettu ja säästöjä, niin ei tarvitse vuokrasta huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan?????????????? 🤣😂😆
Työttömiä kiertää monissa eri työpaikoissa.
Näytä sun tuntolaatta, että olet käynyt armeijan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on erikoinen eläkejärjestelmä. Sitä, minkä verran joutuu maksamaan, ei mitenkään kohtuullisteta tai oteta tulevassa eläkkeessä huomioon. Suuret ikäpolvet maksoivat vähemmän ja saivat enemmän, heidän lapsilleen käynee päinvastoin. Vaikka sekä x että milleniaalit ovat kuitenkin syyttömiä sekä ikätoveriensa määrään että suurten ikäpolvien määrään.
Tämän kusetus-systeemin nimi on DEMARISYÖPÄ. Täysi Ponzi-pyramidihuijaus ja valtiotasolla pyöritettynä, eli se on täysin suunnitelmallinen ja sille on oikeudettomuusjärjestelmän hyväksyntä. Kaikki tietää ja näkee että kyse on lain nojalla tapahtuvasta varkaudesta, mutta kukaan sille ei ala mitään tekemään. Kaikista vähiten oikeuskansleri, jonka asiaan pitäisi puuttua.
Suomen "oikeusjärjestelmä" eli oikeudettomuusjärjestelmä sekä perustuslaki ovat täysiä farsseja ja itse itsensä kirjoittavia vitsejä.
Pitää baareissa pyytää miehiä näyttämään toi tuntolaatta, että onko armeija käyty.
Sun nimeä ei ole ylennyksissä.
Etkö ole käynyt armeijaa?
Luuseri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pää ei kestänyt armeijaa.
Eli sua kutsutaan palstalla HÖNÖKSI.
🥸🤡
Intti on nykyään nii lepposa et lihavat silmälasipäiset tytötki saa sen käytyä.
60-luvulla oli kunnollista ku kapiaiset oli sodankäyneitä
Miksi osa miehistä ei sitten käy armeijaa?
Eikö pää kestä.
Eihän se kestä sitten töissäkään.
Onneksi tulee potkulaki.
Se ei oo mies eikä mikään, joka ei armeijaa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pää ei kestänyt armeijaa.
Eli sua kutsutaan palstalla HÖNÖKSI.
🥸🤡
Intti on nykyään nii lepposa et lihavat silmälasipäiset tytötki saa sen käytyä.
60-luvulla oli kunnollista ku kapiaiset oli sodankäyneitä
Miksi osa miehistä ei sitten käy armeijaa?
Eikö pää kestä.
Eihän se kestä sitten töissäkään.
Onneksi tulee potkulaki.
Se ei oo mies eikä mikään, joka ei armeijaa käy.
Ei todellakaan. Mies joka, ei ole käynyt armeijaa on nössö vässykkä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä sontaa se hallitus teettää. Vaikka tekisit töitä ahkerasti joka päivä niin ei sitä eläkettä kerry jos palkka on ihan sysipaska. Köyhyys on sitten kiitos kaikista uhrauksista.
Tästä asiasta on turha nykyhallitusta syyttää, sillä eläkekarttumat ovat olleet nykytasolla jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on erikoinen eläkejärjestelmä. Sitä, minkä verran joutuu maksamaan, ei mitenkään kohtuullisteta tai oteta tulevassa eläkkeessä huomioon. Suuret ikäpolvet maksoivat vähemmän ja saivat enemmän, heidän lapsilleen käynee päinvastoin. Vaikka sekä x että milleniaalit ovat kuitenkin syyttömiä sekä ikätoveriensa määrään että suurten ikäpolvien määrään.
Vuoden 2005 suuren eläkeuudistuksen tekivät nykyään +70 -vuotiaat, se selittää asiaa.
Näitä nykyisiä eläkkeellä olevia uudistuksen tekijöitä haastateltiin Hesarissa jokin aika sitten ja kyseltiin eläkeuudistuksen onnistumisesta. Yksi sentään myönsi rehellisesti, että "tämä saatiin aikaan, mutta saatiinpahan edes jotain aikaan". Yksi ilkesi jälleen kerran kehua parannusta "nuoremmille kertyy eläke nuorena tehdystä työstä, meille ei kertynyt". Se on mielenkiintoista miten aina unohdetaan, että tuo parannus ei koske myöskään 60-70 -luvulla syntyneitä, kun aina eläkeläiset mainostavat miten HEILLE ei eläke kertynyt alle 23 v....
Yhden ainoan kerran olen haastattelussa nähnyt Eläketurvakeskuksen johtajan myöntävän, että kaikki nämä viimeisimmät eläkeuudistukset ovat olleet kaikista huonoimmat juuri 60-70 -luvuilla syntyneille:
1.) Eläkeiän nosto takaisin 65 v koskee 1962 ja jälkeen syntyneitä (joilla eläkeikä toki nousee tuosta vuosi vuodelta), eläkeikä laskettiin nimenomaan vanhempien ikäluokkien mieliksi aikoinaan
2.) Elinaikakerroin eli vuosittain nouseva eläkeleikkuri leikkaa eläkkeitä, tämäkin uudistus koskee meitä nuorempia. 1963 syntyneillä on 5,2 % (korona-aika onneksi leikkasi leikkuria hiukan)
3.) Eläke ei kertynyt myöskään meille alle 23 vuotiaana tehdystä työstä, koskee vasta 80-luvulla ja myöhemmin syntyneitä.
4.) Mitkään parannukset eivät koske meitä, esim. korkeakoulututkinnosta saatava eläke, joka tosin sekin on hyvin pieni. Vastaa n. 700 euron kk-tuloja eli maisterista saa reilut 50 euroa (laskettu 5 vuoden mukaan opiskeluajan mukaan).
5.) Leskeneläkkeen heikennykset koskevat 1975 syntyneitä ja nuorempia
Huomaatte varmaan jotain yhteistä näissä vuosiluvuissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä sontaa se hallitus teettää. Vaikka tekisit töitä ahkerasti joka päivä niin ei sitä eläkettä kerry jos palkka on ihan sysipaska. Köyhyys on sitten kiitos kaikista uhrauksista.
Tästä asiasta on turha nykyhallitusta syyttää, sillä eläkekarttumat ovat olleet nykytasolla jo kauan.
Itse asiassa eläkettä kertyy kaikille vain 1,5 % vuosipalkasta ensi vuodesta lähtien. Se 1,7 % poistetaan.
Mene ARMEIJAAN
Sulla on se käymättä luuseri.
Mene töihin.