Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk

Vierailija
01.07.2025 |

TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio. 

Kommentit (1415)

Vierailija
441/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki

"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Ei saa enää 1.8. jälkeen.

No kyllä saa. Sekoitat eläkkeensaajan asumistukea, opiskelijoille maksettavaan asumistukeen. Eläkkeensaajan asumistuki jatkuu.

Vierailija
442/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ARMEIJAAN

Sulla on se käymättä luuseri. 

Olin kyl tykäri Niinisalossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole käynyt armeijaa.

Olet nössö HÖNÖ mies. 

Vierailija
444/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ARMEIJAAN

Et ollut, olet Hönö joka ei käynyt armeijaa.

Näytä todisteet, että olet käynyt armeijan, pelkkä puhe ei riitä. 

Vierailija
445/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuo yks meni psykoosiin ku se höpisi aluks betonirakentamisesta ja sit 27 viestiä armeijasta 😂

Vierailija
446/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ARMEIJAAN

Oota niin skannaan mun tykkimiehen sotilaspassin

Vierailija
447/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ARMEIJAAN

Sun pitää tuoda ryhmäkuva armeijasta ja tuntolaatta näytille. 

Vierailija
448/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on noin 900, joten jos jäät alle sen erotus maksetaan takuueläkkeenä ja sen lisäksi on asumistuki ja vielä toimeentulotukiin, joten pärjäät kyllä. Lisäksi jos jatkat vielä 10 vuotta tuo summa tulee kasvamaan roimasti! Suomi on edelleen hyvinvointivaltio. Terveisin köyhä eläkeläinen

Onneksi takuueläkkeen saa vaikka ei tekisi päivääkään töitä. 

Vierailija
449/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ARMEIJAAN

Oota niin skannaan mun tykkimiehen sotilaspassin

Et ole käynyt armeijaa. Armeijan käyneet miehet ei kirjoita hönö kirjoituksia palstalla. 

Vierailija
450/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä sontaa se hallitus teettää. Vaikka tekisit töitä ahkerasti joka päivä niin ei sitä eläkettä kerry jos palkka on ihan sysipaska. Köyhyys on sitten kiitos kaikista uhrauksista.

Tästä asiasta on turha nykyhallitusta syyttää, sillä eläkekarttumat ovat olleet nykytasolla jo kauan.

Itse asiassa eläkettä kertyy kaikille vain 1,5 % vuosipalkasta ensi vuodesta lähtien. Se 1,7 % poistetaan. 

Pienipalkkaista (ainakaan fyysisesti raskasta) työtä ei kannata tehdä, siinä rikkoo kroppansa ihan turhaan eikä siitä kerry juurikaan eläkettä. 

Vierailija
451/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä onnekseni saan 3400 kuussa ensi vuonna, kun jään tavoiteiässäni eläkkeelle.

Yritän parhaillaan säästää myös sijoitusyksiöön rahat, jotta saan vuokratuloja eläkkeen lisäksi. Aion myös jatkaa työntekoa niin kauan kuin vain jaksan. Ja toimin myös välillä airbnb-majoittajana vuokraten taloni alakertaa.

Onko sulla lapsia eli oletko ollut äitiyslomilla/hoitovapailla. Niistähän ei aiemmin eläkettä kertynyt kuten ei myöskään opiskelututkinnoista. Ja jos olit parisuhteessa niiin turha yrittää saada lapsia kunnalliseen hoitopaikkaan halvalla. Sait maksaa yksityiselle melkoisia hoitomaksuja varsinkin jos useampi lapsi. Moni joutuikin sitten itse jäämään lapsia hoitamaan kotiin siihen asti että menivät kouluun.

Ja lisäksi eläkettä alkoi kertymään vasta 24 vuoden ikäisenä olleista töistä ja jos sitten vielä työttömyysjaksoja kuten monilla silloin 90-luvun lamavuosina niin ainakin naisilla pienet eläkkeet. 

Jos olet mies jonka ei tarvinnut tuolloin jäädä lasten takia hoitovapaille niin eläke on varmasti ihan hyvä mutta naisilla aivan toinen tilanne ja pienihän se eläke tällöin on.

Vierailija
452/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nuoret nuoresta pitäen että keräätte eläkerahaa. Se ikä tulee yllättävän äkkiä. Elämä on lyhyt.

Vierailija
453/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuo yks meni psykoosiin ku se höpisi aluks betonirakentamisesta ja sit 27 viestiä armeijasta 😂

Pyydetään jatkossa töissä miehiä todistamaan ja baareissa, että armeija on käyty. 😂

Vierailija
454/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin iso pettymys, jos mies ei ole käynyt armeijaa. Se on joku nössö. 

Mene ARMEIJAAN 

Vierailija
455/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin iso pettymys, jos mies ei ole käynyt armeijaa. Se on joku nössö. 

Mene ARMEIJAAN 

Eikös se kerro mielenterveys ongelmista silloin. 

Vierailija
456/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 46 v. Tällä hetkellä kertymä 1548 e/kk ja jos about samalla palkkatasolla eläkkeelle saakka, niin 3895 e/ kk. Lisäksi työnantajan ryhmäeläkevakuutus, mutta realisoituu vasta kun olen muutaman vuoden samalla työnantajalla. Normi äitiysvapaan pidin (1 vuosi pois) ja yhden vuoden ulkomailla opiskelemassa ilman palkkatuloa.

Vierailija
457/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja väliin genitaaliherpestä,

mut se onkin se kuuluisa PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ-TÖNÖ-TEMU-HERPES-POTKULAKI TIAI(nai)NEN, >50v 😵💫

Kuuluisa Helsingissä asuva lyhyt raksaukko genitaaliherpes HÖNÖ Tiainen. 

Luuseri, joka ei käynyt armeijaa. 

Töissä huomenna aamulla jo klo 6.00 korkausrakentamassa taloa. 🥸🤡

Vierailija
458/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tässä on ongelmana siis se, että suuret ikäluokat jäivät tänne hoidettaviksi liikaa kuleksimään. Eivät kuukahtaneet sorvin ääreen kuten 60-luvulla, tai heti eläkkeelle jäätyään. Nuoriso on käärmeissään, kun moisia hoidetaan ja vaippoja vaihdetaan ja perintöjä hassataan.

Eiköhän toi korona-aika poistanut melkoisen määrän noita suurten ikäluokkien edustajia. 

Vierailija
459/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja, joita kannattaa miettiä jo oppikoulun / yläasteen lopulla, kun opiskelujen tielle ponnistaa. Itse mietin jo tuolloin mitkä ovat sellaiset alat, joilla maksetaan kunnollisia palkkoja ja mihin itselläni on taitoja ja mielenkiintoa. Nyt olen jäämässä ansaitulle työeläkkeelle vielä tämän vuoden aikana ja eläkkeeni tulee olemaan hieman yli 5.000 e/kk.

Vierailija
460/1415 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta miehellä on pahoja Hönö mielenterveys ongelmia, siksi se ei käynyt armeijaakaan. 

Noi sen hönö tekstit on kyllä sekoja. 

🥸🤡😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme