Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa minimieläkkeenä toimii takuueläke, jonka täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa vuonna 2025, tarkentaa Eläketurvakeskus. Takuueläkettä maksetaan, jos muut eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) jäävät alle tämän summan. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on.
Takuueläkkeen täysi määrä on 986,30 euroa kuukaudessa, jos kaikki eläkkeet (kuten kansaneläke ja työeläke) ennen verotusta ovat yhteensä enintään 978,34 euroa kuukaudessa, tarkentaa Eläketurvakeskus. Jos eläkkeensaaja saa muita eläkkeitä, takuueläkkeen määrä vähenee sen mukaan, kuinka paljon muita eläkkeitä hänellä on. Takuueläkettä ei makseta, jos muut eläkkeet ylittävät tulorajan.
Esimerkiksi, jos henkilön työeläke on 200 euroa kuukaudessa, ja hän saa lisäksi täyden kansaneläkkeen, jonka määrä on 783,41 euroa kuuk
Herää kysymys. Minulla meni 30 vuotta töissä tuon eläkekertymän saamiseen. Kymmenen vuotta tienasin eläkettäni. Alle 23 vuotiaana työskentelystä ei kertynyt silloin eläkekertymää, jota tein seitsemän vuotta. Eläkkeeni on brutto n 1500. Tosi kivaa,vai onko?
Sä olet julkisella hommissa Helsingissä, mutta sun pää ei kestänyt armeijaa ja sua kutsutaan HÖNÖKSI
HÖNÖ mies
Vierailija kirjoitti:
Sun pää ei kestänyt armeijaa.
Eli sua kutsutaan palstalla HÖNÖKSI.
🥸🤡
Intti on nykyään nii lepposa et lihavat silmälasipäiset tytötki saa sen käytyä.
60-luvulla oli kunnollista ku kapiaiset oli sodankäyneitä
Minimieläkkeellä yksin asuvalla jää käteen enemmän kuin työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen varassa elävällä yksinasuvalla, jos asumiskulut on samat.
Olen 48v. Ollut välissä monta vuotta kotona ja todella monta vuotta osittaisella työajalla . Tarkistin just ja 1107 eur/kk näytti tähän saakka ihan tavallisesta sairaanhoitajan palkasta eläkekertymää. Eli kyllä olet ollut vähän työssä tuolla kertymällä ikä huomioiden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PALJONKOS höntsä turkulaisen putkimiehen eläkekertymä on.
Miehet on hönöjä, oikein sivari HÖNÖ
🥸
Oliko sulla mielenterveyssyyt miksi et käynyt armeijaa
HÖNÖ kävi sivarin.
Heh heh
kalikka kalahti ja PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ TIAINEN, >50v nainen älähti
Hönön elämän ainoita tähtihetkiä, palstalla riitely 😵💫😂🤣😆
Mites se helsinkiläinen raksamies joka laittaa korjausrakentamisessa märkään betoniin laattoja. Niin tekee mies joka on HÖNÖ.🤣🥸😎🤡
Ihan sama juttu kuin ap:llä, eikä kauhistuta yhtään. Mielummin olen elänyt vapaammin aikuisena ja hoitanut lapsia pidempään kotona kuin juossut oravanpyörässä. Onneksi avioliiton kautta tulossa joka tapauksessa rahaa, olemme sitten yhdessä tai eroamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pää ei kestänyt armeijaa.
Eli sua kutsutaan palstalla HÖNÖKSI.
🥸🤡
Intti on nykyään nii lepposa et lihavat silmälasipäiset tytötki saa sen käytyä.
60-luvulla oli kunnollista ku kapiaiset oli sodankäyneitä
Mutta lyhyt kalju mies ei pysty inttiä käymään. Itkisi pimeässä mettässä äitiä vartiossa.
🤠🥸🤡
Lusmu, eikös sen pitäisi olla 3000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on AP ainakin 15 vuotta aikaa painaa pitkää päivää ja tukevoittaa eläkettä. Takuueläkkeet ja kansaneläkkeet huolehtivat sinusta kyllä lopulta - kävi miten kävi, mutta nyt oikeasti se ruusunpunainen idealismi mäkeen ja onni omiin käsiin.
Olen tehnyt jo ihan tarpeeksi töitä, olen kuule viiskymppinen akka jo. Tiedä itekin ettei tuo tonni riitä mihinkään.
AP
No hyvin monet nykyeläkeläiset elää sillä tonnilla. Näin se vaan on.
Ei oma äitinikään saanut sitä tonniakaaan eläkettä. Häntä auttoi se, että oli sotaveteraani ja sai kaikki tarvitsemansa palvelut ilmaiseksi.
Sinä ja minä emme mitään sellaisia etuuksia saa. Vaikka tulisi sotakin, emme kelpaisi palvelukseen enää.
Ehdit vielä kerryttää eläkettäsi, kun vain pysyt työelämässä, etkä tee kuten nuoremmat, jotka jättäytyy toimeentulotuelle, kun joku työkaveri ei tervehtinyt tai pomo ehdotti ylitöitä. Pysy työpaikassasi. Ja laita joka kk vaikka pienikin hitu palkastasi säästöön.
Ai siksi sä olet sivari, kun et olisi uskaltanut olla pimeässä vartiossa metsässä. Siellä voi tulla mörkö vastaan 😱.
Työpaikan kahvitauolla kysytään ketkä on käyneet armeijan. Sä et käynyt pelkuri.
Eläkkeeläkin voi tehdä töitä. En ymmärrä miksi suomalaisten elämän tarkoitus tuntuu olevan päästä 64v. eläkkeelle ja lojua seuraavat 30 vuotta hautaan saakka?
Palstan miesten olisi kannattanut käydä armeija. Armeija tekee miehen. Sä et käynyt. Pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeläkin voi tehdä töitä. En ymmärrä miksi suomalaisten elämän tarkoitus tuntuu olevan päästä 64v. eläkkeelle ja lojua seuraavat 30 vuotta hautaan saakka?
Voi töitä tehdä vaikka 100 vuotiaana, mutta itselläni on parempaakin tekemistä. Mielellään jäisin eläkkeelle nyt välittömästi.
HÖNÖT on Helsingissä laittamassa kerrostalo työmaalla märkään betoniin laattoja. Te miehet ette osaa edes rakentaa. Menkää ompelutöihin.
Sulla on genitaaliherpes, sinä lyhyt raksaukko Helsingissä.
Mitä ihmettä? Minä jouduin eläkkeelle 53-v ja sitä ennen oli 2 v kuntoutustuella. Eläkkeeni on 1427 e br. Sairaalassa olen toimistopuolen hommia tehnyt eli ei ole palkka päätä huimannut ja äitiyslomalla ollut 4 kertaa sen 10 kk/lapsi. Kertoisitko työhistoriasi pituuden, niin tuota voisi jotenkin yrittää ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
HÖNÖT on Helsingissä laittamassa kerrostalo työmaalla märkään betoniin laattoja. Te miehet ette osaa edes rakentaa. Menkää ompelutöihin.
Toivottavasti kukaan ei osta tollasta paskaa isolla hinnalla.
Ei ne nuoret sitä eläkettä saa vasta kuin 23-vuotiaasta lähtien.