Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkejärjestelmä ehditään vielä romuttaa.
T. P. Orpo
Mutta siis, mistä ajattelit, että se sun eläke kertyy, jos ei ansiotuloista ( joita sulla ei vissiin ole)?
Siis töissä olen käynyt, mutta kylmäävää menoa jos ei tuon enempää ole. Tiedän toki takuueläkkeen, mutta eihän vajaalla tonnilla voi eläkkeellä maksaa laskuja, lääkkeitä tai matkustalla tai mitään. Eikö eläkkeellä ole ansainnut nauttia viimeisistä elinvuosista?
AP
Niinä vuosina kun olit vain kotona, sinun miehesi olisi pitänyt maksaa sinulle eläkevakuutusta.
Mikänihme saa naiset aina ajattelemaan että kun ensin nainennihan itse päättää jäädä lasten kanssa kotiin niin ja siihen ei mies voi mitenkään vaikuttaa ja tämän johdosta naiset haluaa rangaista miesta ja vaatii mieheltä maksuja siittä?
Suostuisitko itse naisena maksamaan miehelle eläkettä jos mies päättää että nyt haluan jäädä ainakin muutamaksi vuodeksi pois töistä ja tämän ajan naisen on yksin maksettava kaikki kulut ja tämän lisäksi maksettava vielä miehen eläkkeet?
Valtiolle yhteen työpaikkaan haki 3000.
Minä olen aina tehnyt yksin kotityöt ja hoitanut lapset yksin. Mutta naiset saa vain haukkumista eikä töihin pääse.
En aio hoitaa eläkkeellä olevia vanhempia, ei niin mitään hyötyä asiasta. Valtio saa hoitaa eläkeläiset. Petteri palkkaa hoitajia.
Takuu eläke ei ole 900 euroa vasäan se on se erotus mikä maksetaan jos kokonaiseläke jää minimin. Ap:n tapauksessa ap saa kansaneläkettä, josta vähennetään työeläke/2. Sen päälle on mahdollista saada takuueläkettä. Minulla vielä 50- vuotiaana työeläke oli samaa luokkaa kuin aloittajan samoista syistä. Sain hyvän työn ja nyt se on jo yli 1000 euroa 10 vuotta myöhemmin.
E
Itse aion olla töissä jos saan vielä muutanan vuoden yli 65. En vielä paikkaa nuoremmilta sillä esinieheni on sanonut että lopettaa silloin kun minäkin. Olen ainoa työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee nousemaan tuosta vielä rajusti viimeisinä työvuosina, olethan vasta 53. Ihan turha ihmetellä 10 vuotta ennen eläkettä.
No salli mun nauraa. Rajusti se ei tule nousemaan. Jos tulosi ei merkittävästi muutu isommaksi.
Niinpä. Kallut ehkä luulevat että se olisi jollain tavoin kannattavaa olla töissä siihen maksimiin n. 70v asti kun sillonhan saa viimeisiltä vuosilta sitä hyvää lykkäyskorotusta!
Niin saa joo, mutta se on täysi kusetus ja erityisen typerää miehille joilla odotettavissa oleva elinikä on paljon lyhyempi ja terveet vuodet käyvät todella vähiin tilastollisesti. Kusetus onnistuu koska ne työvuodet revitään alkupäästä jolloin tyhmimmät eivät vielä tajua että terveys heikkenee tuossa iässä jo eksponentiaalisesti ja mitä siitä seuraa jo aika nopeasti sitten sen hyv
Niin se menee. Elämä pitää suunnitella niin, ettei omat valinnat ala kaduttamaan jos kuulet tänään, että kuolet huomenna
Naisten pitäisi hoitaa lapset ja kotityöt yksin ja sitten tehdä palkatonta työkokeilua.
Ja pelkkää haukkumista saat.
En tule hoitamaan eläkkeellä olevia vanhempia. Petteri saa ottaa sen 10 miljardia velkaa eläkeläisten hoitoon minkä thl laski.
Minä en tee enää vapaa-ajalla ilmaistöitä, vain omat kotityöt.
Eli Petteri joutuu ottamaan vanhusten hoitoon 10 miljardia velkaa ja puolustusmenoihin 10 miljardia.
Petteri voi itse mennä hoitamaan eläkeläisiä ilman palkkaa, jos haluaa.
Minä en enää vapaa-ajalla hoida ketään ilmaiseksi. Nyt on miesten vuoro tehdä ilmaistöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko saamassa perintöä ennen eläköitymistä? Se voi pelastaa.
Itsellä pieni eläkekertymä, mutta tulen perimään vanhempani (sisarukseni kanssa), ennen eläkeikääni. Noh, olettaen ettei vanhempani elä 100+ vuotiaiksi molemmat.
Hirveää tuokin vanhemmat on kerryttäneet perittävää ja jälkeläiset satsaa sen varaan että se on omissa hyppysissä. Kuolemaa odotellen...
Moni kituuttaa et jää perintöä, omaan hyvään ei satsata mitään.
Palvelua ja hoitoja voisi ostaa mutt ei raaski.
Nauttia elämästä ja vapaasta.
Tämä.
Kannattaa tehdä mahdollisimman VÄHÄN töitä, jolloin demaripaskat ei saa saastaisia kommarikouriaan siihen väliin, ei tule tappiota kun eivät pääse varastamaan itselle kuuluvia hyviä omasta työstään, ei tarvi tehdä talkoita vaan töitä maksimaalisella hyötysuhteella eikä tarvi itseään fyysisesti eikä henkisesti kuluttaa paskoilla työmarkkinoilla. Oma terveys, omat maksimaaliset rahat omalla tilillä minimaalisella effortilla takaa parhaan elämänlaadun. Plus nautinnon kun tietää että saastaiset demaripirut jää nuolemaan näppejään ja raakkumaan tyhjin käsin kun eivät pääse taskuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha valittaa se oli ihan sinun oma valinta jättäytyä joiksikin vuosiksi lasten kanssa kotiin ja se on ihan sinun oma valinta kun päätit alan mille työllistyä. Älä valita ja syytä muita ihan sinun omaista valinnoista. Olisit työllistynyt semmoiselle alalle missä on töitä ettei tule työttömyys jaksoja ja olisit mennyt lasten jälkeen mahdollisimman nopeasti takaisin töihin.
Tällä hetkellä valmistuvat hoitajat ei saa töitä. Sama juttu kuin oli 1990-luvulla.
Niin, ja toisaalla on jatkuva haku päällä kun ei löydetä työntekijöitä hoitoalalle.
Miksi pitää yrittää samaan paikkaan tunkeutua asumaan kuin kaikki muutkin. Hoitajan palkalla voi isossa osassa Suomea hankkia omakotitalon, mutta ei tunnu kelpaavan kun pitää päästä sinne tuplasti kalliimpaan kerrostalokaksioon ja sitten valittaa kun rahat ei riitä mihinkään ja naapurin juopot metelöi.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi hoitaa lapset ja kotityöt yksin ja sitten tehdä palkatonta työkokeilua.
Ja pelkkää haukkumista saat.
En tule hoitamaan eläkkeellä olevia vanhempia. Petteri saa ottaa sen 10 miljardia velkaa eläkeläisten hoitoon minkä thl laski.
Minä en tee enää vapaa-ajalla ilmaistöitä, vain omat kotityöt.
Paljonkos HÖNÖn eläkekertymä on? 😂
Ikä jo yli 50v, anoppikin porskuttaa, potkulaki vie viimosetkin mahikset työllistyä, jatkuva paskahätä ja elämä pelkkää vauvapalstailua 😂
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v ja mulla on 2700/kk.
Olen 38 ja mulla on työeläkekertymää 4800e kk., eläkeiässä varmaan jotain 6000 euroa että hyvin pyyhkii kaupiaalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tehnyt yksin kotityöt ja hoitanut lapset yksin. Mutta naiset saa vain haukkumista eikä töihin pääse.
En aio hoitaa eläkkeellä olevia vanhempia, ei niin mitään hyötyä asiasta. Valtio saa hoitaa eläkeläiset. Petteri palkkaa hoitajia.
HÖNÖn vanhemmat kokevat vuoroin kuoleman, vuoroin ylösnousemuksen.
Anopille taasen helvettikin mieluummin, kuin HÖNÖn hoiva 😂
PALJONKOS höntsä turkulaisen putkimiehen eläkekertymä on.
Miehet on hönöjä, oikein sivari HÖNÖ
🥸
Vierailija kirjoitti:
PALJONKOS höntsä turkulaisen putkimiehen eläkekertymä on.
Miehet on hönöjä, oikein sivari HÖNÖ
🥸
Oliko sulla mielenterveyssyyt miksi et käynyt armeijaa
HÖNÖ kävi sivarin.
Vierailija kirjoitti:
Ahne sukupolvi tuhosi Suomen.
Jos he olisivat olleet rintamalla (kuten vanhempansa), he kunnioittaisivat tätä maata ja sen jatkuvuutta enemmän. Mutta kun ei. Kivempi tuhota hienosti toiminut valtio.
Sullahan on vielä 20 vuotta aikaa kasvattaa sitä eläkettäsi.
Sun pää ei kestänyt armeijaa.
Eli sua kutsutaan palstalla HÖNÖKSI.
🥸🤡
Moni kituuttaa et jää perintöä, omaan hyvään ei satsata mitään.
Palvelua ja hoitoja voisi ostaa mutt ei raaski.
Nauttia elämästä ja vapaasta.