Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen

Vierailija
30.06.2025 |

Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.

Kommentit (753)

Vierailija
601/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tätä äidiltäni ja sanoi että tuntuu että on ikuisuus siitä kun oli 40v. On nyt 65v. 

Vierailija
602/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi, nyt melkein 35v kuvitella että olen jo todella vanha ja raihnainen? Eikö senkin aika sitten tule ( jos edes tulee) ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska 35v on ollut "nuori"...? Takavuosina sanomalehti uutisoi 33v keski-ikäiseksi.

Ehkä jos alaa n. 66 vuotiaaksi. Aika moni elää sinne 75-85v

Vierailija
604/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 42. Omassa mielessäni olin vielä 35v ihan hetki sitten. Viimeiset 7 vuotta mennyt aivan pikakelauksella.

Vierailija
605/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahimpia on nää 45-55vuotiaat jotka alkaa hokea "mä oon niin wanha m ä en voi tehdä enää mitään ja kuolen pian, kaikki on ohi"

Vierailija
606/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 33 vuotias ja tuntuu että siitä on ikuisuus kun olin 25. Johtuu ehkä siitä että olen alkanut elää vasta tuossa 28v jälkeen ja olen kasvanut henkisesti tosi paljon tuon iän jälkeen. En näe edes itseäni nuorena, paitsi pinnallisesti näytän vielä nuorelta ja saan kuulla jatkuvasti tytöttelyä. Mutta kotona otan usein tunnin tai kahden päikkäreitä enkä jaksa tehdä mitään.

Vierailija
607/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perspektiivi kysymys, miten olet elänyt, elämäntavat yms.

Kun katsoo Tom Cruisea niin näkee mihin se ihmiskeho kykenee vielä 40-63 vuotiaanakin (aloitti mission impossiblen ehkä 34-35 vuotiaana)

Vierailija
608/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että kolmevitosen jälkeen vanhenee nopeasti?

Ei pidä paikkaansa, samma tahtia senkin jälkeen tulee ikää lisää.

Kolmevitosena aloitin lenkkeilyn uudestaan. Pari vuotta siitä eteenpäin niin 25 km lenkkiin meni aikaa 1.35.

Kolmevitosesta kaksikymmentäyksi vuotta siitä menin toisen kerran naimisiin.

Parin vuoden päästä tulee seitsemänkymmentäyhdeksän vuotta mittariin.

Pyhä Pietari ei huoli ja pimeyden ruhtinas tietää saavansa jossain vaiheessa.

Neljä kertaa on käyty rajalla.

Vierailija
609/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä kolmevitosena kuvittelere olevansa nuori ja vieläpä "ikuisesti", täytyy olla päässä vikaa. Vanhenemisessa ei ole mitään vikaa sinänsä ellei nyt kuvittele olevansa "ikinuori". Ikä-dysmorfia on kansantauti.

Vierailija
610/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on se, et sisin ei vanhene samaa tahtia. Tätä aina vanhat ihmiset sanoo, mutta ymmärrän se oikeastaan vasta nyt kun itse koen saman. Ulkokuoro ei läheskään aina vastaa sitä omaa fiilistä. 

Vierailija
611/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä kolmevitosena kuvittelere olevansa nuori ja vieläpä "ikuisesti", täytyy olla päässä vikaa. Vanhenemisessa ei ole mitään vikaa sinänsä ellei nyt kuvittele olevansa "ikinuori". Ikä-dysmorfia on kansantauti.

en valehtele mut tuossa 20-22 v luulin jotenkin et en tuu vanheneen. mikähän siin on :D ajattelin että ei ei voi tapahtua mulle!

Vierailija
612/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmevitosena aloitin lenkkeilyn uudestaan. Pari vuotta siitä eteenpäin niin 25 km lenkkiin meni aikaa 1.35.

Eihän tässä vanhenemisesta kai puhuttu, vaan siitä et vuoden vierii nopeasti.

Ei rajalla ole Pyhä Pietari vaan Jeesus. Miksi valitset mieluummin helvetin? Vaikea ymmärtää.

Vierailija
613/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mietin. Sain esikoisen 20-vuotiaana ja yhtäkkiä hän on 15. Jos tuokin 15 vuotta meni kovin äkkiä, niin varmasti menee myös seuraavat 15. 

Juuri äsken olin 30, nyt jo 35 ja minulla on taas pieniä lapsia. Aika menee pelottavan nopeasti ja elämä on lyhyt.

Mutta tässä 35 vuoden tienoilla ikä alkaa näkyä kasvoilla eikä olo aina ole kovin fresh. Jo nyt tuntuu, että sitä on ajoittain vaikea hyväksyä. Elämä on irtipäästämistä ja jatkuvaa muutosta.  

Vierailija
614/753 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta viisikymppisenäkään ei tajua kuinka äkkiä se seuraava 15 vuotta menee ja sitten onkin jo liki eläke-ikäinen seniorikansalainen vaikka just oli kolmikymppinen ja elämä edessä.

Hyvinkin helppo on uskoa tuo.

t. 50-v

Vierailija
615/753 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 55v ja elän parasta aikaa ikinä. lapset on omillaan. Voin tehdä mitä ikinä haluankin ja on rahaa toteuttaa monta asiaa. En edes kaipaa parikymppisenä oloa. Enkä varsinkaan siitä eteenpäin 20 vuotta. Olen mieleltäni ikinuori.

Vierailija
616/753 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? 35-vuotias ei ole enää lähelläkään nuorta, siinä kohtaa nuoruus on jo muisto vain, eikä sitä todellakaan ole edessäpäin enää luvassa. Pitää olla vakavat harhaluulot päällä, jos näin kuvittelee.

Yllättävän moni, varsinkin lapseton sinkku kuvittelee näin ja käytös on sen mukaista. Haukutaan vanhempia ikäluokkia ja lasten aika on sitten joskus, auotaan päätä lapsiperheille ja vihjaillaan, ettet pääse illanviettoon, kun kotona on pirttihirmu jne. Julistetaan suureen ääneen kuinka on mahtava olla nuori ja vapaa jne.

Vierailija
617/753 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska 35v on ollut "nuori"...? Takavuosina sanomalehti uutisoi 33v keski-ikäiseksi.

Ehkä jos alaa n. 66 vuotiaaksi. Aika moni elää sinne 75-85v

Onhan se keski-ikä pitempi ajanjakso kuin juuri se hetki puolivälissä elämää. Jotkut laskevat sen jopa 20-30 vuoden mittaiseksi.

Vierailija
618/753 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä vanhenemisesta kai puhuttu, vaan siitä et vuoden vierii nopeasti.

Ei rajalla ole Pyhä Pietari vaan Jeesus. Miksi valitset mieluummin helvetin? Vaikea ymmärtää.

Eikös pyhä Pietari ole portinvartijana taivaan portilla?

Eikä tuo ole valinta kysymys vaan sanotaan kun muutamia kertoja on henki ollut lähteä, niin Pietari ei huolinut

Ja pimeyden ruhtinas ei pidä kiirettä kun tietää saavansa.

Vierailija
619/753 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi pitkässä liitossa oli parasta tuossa 5-kymppisenä. Nyt lähes 6-kymppisenä tahti on harventunut niin, että edellinen kerta oli elokuussa. Eikä nyt puhuta edes edellisestä elokuusta...

Vierailija
620/753 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi pitkässä liitossa oli parasta tuossa 5-kymppisenä. Nyt lähes 6-kymppisenä tahti on harventunut niin, että edellinen kerta oli elokuussa. Eikä nyt puhuta edes edellisestä elokuusta...

Jotkut eivät ikinä pääse pitkään liittoon. Näin ollen saat olla onnellinen, että seksiä oli edes elokuussa, aivan sama minkä vuoden.