Tiesitkö että pallosalaman olemassaoloa ei ole voitu tieteellisesti todistaa eikä osoittaa miten se on edes mahdollinen?
Sellaista ei fysiikan lakien mukaan, sellaisena kuin me ne tunnemme, voi syntyä.
Kommentit (200)
Ei sika, vaan aika. Tulipa hassy typo 🙂
Isoisäni kertoi pyöräilleensä töistä kotiin, kun näki sähkölinjaa pitkin hitaasti liikkuvan valopallon, joka sähkötolpan kohdalla katosi ja kuului paukahdus.
Tuossa tarinassa ei ollut minkäänlaista dramatiikkaa, eikä oikein pointtiakaan jos sen oli tarkoitus olla jokin ihmeteltävä ufojuttu. Pallo liikkui jopa tylsän hitaasti eikä jahdannut ketään.
Vierailija kirjoitti:
En usko sen olemassaoloon. Kukaan ei ole ikinä pystynyt sitä dokumentoimaan ja kaikki silminnäkijähavainnotkin ovat pelkästään toisen käden tietoa, eli joku on kuullut jonkun nähneen sellaisen, mutta varsinaisesti silminnäkijää ei voida edes nimetä. Lisäksi kyseistä ilmiötä ei ole kukaan edes nähnyt aika moneen kymmeneen vuoteen. Ainakaan uutisia siitä ei löydy mistään
Höpö höpö. Olen nähnyt sellaisen omin silmin.
https://youtube.com/shorts/v-bGYheujEo?si=A3VHYJlGEq6GXW50
Pallosalamoista on videomateriaalia, esimerkiksi tämä.
Olen myös nähnyt. Seinälle kiinnitetystä lankapuhelimesta tuli sisään, toisen huoneen ikkunasta ulos sytyttäen valtavan kuusen ulkona palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tämän videon aiemminkin. Se on pyörinyt netissä kauan ennen tekoälyjä.
Tulevat madonreiästä rinnakkaistodellisuudesta. Sähkökentät ilmeisesti aukaisee portaaleja hetkellisesti ja ne livahtaa sieltä tänne, mutta poistuu melkein samantien.
Tämä on yhden tiedemiehen teoria.
Vierailija kirjoitti:
Tulevat madonreiästä rinnakkaistodellisuudesta. Sähkökentät ilmeisesti aukaisee portaaleja hetkellisesti ja ne livahtaa sieltä tänne, mutta poistuu melkein samantien.
Tämä on yhden tiedemiehen teoria.
Tämähän se on.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kuullut kolmelta ihmiseltä henkilökohtaisen todistuksen pallosalamasta.
Mä olen kuullut ainakin kolmelta miljardilta ihmiseltä henkilökohtaisen todistuksen jumalasta. Yhtään todistetta jumalan olemassaolosta vaan yksikään ei ole kyennyt esittämään. Sama on asianlaita pallosalamassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sitten on, koska se kuitenkin on olemassa oleva ilmiö?
Voi olla esim. kirkkaan valonvälähdyksen tuottama näköharha silmässä?
Joka räjähtää avoimen oven luona. Näköharha kun ihminen lentää rappusten yli maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vit tu mitä paskaa :D:D:D
Jotenkin epäilen, että et saa vastausta kysymykseesi vauvikselta. Mielenkiintoinen ilmiö toki ja vieläkin haaste tiedemiehille.
Fysiikan lait ovat historian aikana muutamaan kertaan muuttuneet. Matematiikka on pysynyt jokseenkin samana Pythagoraan ajoista, mutta fysiikassa on tapahtunut paljon: sähkö, ydinfysiikka, radioaallot ym. Tuskin Einstein olisi uskonut, jos hänelle olisi kerrottu nykyaikaisista videopuheluista kännykällä. Eikä Tesla, vaikka hän suunnitteli langatonta sähkön siirtoa.
Nähtäväksi jää, elänkö niin pitkään, että pallosalamalle löytyy selitys. Urbaanilegendaksi niitä luulevat ne, jotka eivät ole koskaan nähneet. Jostakin syystä pallosalamoita ei havaita taajamissa yhtä paljon kuin maalla. Eihän kaupungeissa ole savupiippuja, aitalankoja eikä muita, joiden kautta ne yleensä liikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näköharha, joka jättää jälkeensä toisinaan nokisen viivan lattiaan, tai aiheuttaa tulipaloja, aikamoista!
Ei se varmasti mikään salama ole, mutta sähköön liittyy. Itse en ole mitään palloa koskaan nähnyt, mutta joskus oli kova ukkonen aivan päällä ja kyllä huoneessa sinisiä välähdyksiä tuli vähän joka suunnasta. Kovin sähköinen tunnelma eikä tehnyt mieli olla minkään sähkölaitteen lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mummolassa ei ennen saanut missään nimessä pitää ikkunaa auki ukkosella, ettei pallosalama tule sisään, ja se olikin toimiva konsti, koska pallosalama ei kertaakaan tullut sisään.
Pallosalamat ilmestyivät vain mummolassa !
Koska sitä ei oikeasti ole olemassa. Kukaan ei itse ole koskaan nähnyt sitä, se on aina jonkun muun kokemus, eikä tästä ilmiöstä ole edes keskusteltu pariinkymmeneen vuoteen. Koko ilmiö on iäkkäämpien ihmisten uskomus. Samanlainen kuin ufot tai mikrosiru rokotteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näköharha tappoi? Näimme äitini kanssa saman näköharhan yhtä aikaa?
Joukkopsykoosi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallosalamasta olisi paljon videoita jos niitä olisi olemassa.
Voi olla kuvaajalla paska housussa. Se välähtää ja samalla pamahtaa. Ei jyrinöitä.
Maailma on täynnä 24/7 päällä olevia kameroita, olisi tallentunut sellaiseen jos olisi totta.
Ja kaikilla ihmisillä kamera taskussa !
Paljon on videoita salamaniskuista, valokaarista sähköjärjestelmissä, lankoja pitkin etenevistä valokaarista jne. Hyvinkin lähelläollut havaitsija voi nähdä purkaukset pallomaisina valoina ja leimahduksen jälkikuvat silmissä sekoittaa pakkaa entisestään.
Ilmiön kestoaikoja ihmiset ovat huonoja arvioinaan, pelästymisen jälkeen tuntuu sika matelevan, puolikin sekuntia arvioidaan useiksi sekunneikai, muutama sekunti minuutiksi jne.