Tiesitkö että pallosalaman olemassaoloa ei ole voitu tieteellisesti todistaa eikä osoittaa miten se on edes mahdollinen?
Sellaista ei fysiikan lakien mukaan, sellaisena kuin me ne tunnemme, voi syntyä.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sitten on, koska se kuitenkin on olemassa oleva ilmiö?
Voi olla esim. kirkkaan valonvälähdyksen tuottama näköharha silmässä?
En usko sen olemassaoloon. Kukaan ei ole ikinä pystynyt sitä dokumentoimaan ja kaikki silminnäkijähavainnotkin ovat pelkästään toisen käden tietoa, eli joku on kuullut jonkun nähneen sellaisen, mutta varsinaisesti silminnäkijää ei voida edes nimetä. Lisäksi kyseistä ilmiötä ei ole kukaan edes nähnyt aika moneen kymmeneen vuoteen. Ainakaan uutisia siitä ei löydy mistään
Mä oon kuullut kolmelta ihmiseltä henkilökohtaisen todistuksen pallosalamasta.
Jossain selitettiin sen olevan magneettikentän aiheuttama näköharha.
Se nyt on vain joku ainehitunen, joka palaa kirkkaasti ja jonka ilmavirta ja lämpö nostaa ilmaan. Ei siinä muuta mystistä ole kuin sen harvinaisuus ja toistamisen vaikeus labrassa (koska ei tiedetä, missä olosuhteissa sellainen syntyy).
Onhan se olemassa kun siitä on elokuvakin tehty.
Olen nähnyt pallosalaman omin silmin ja kanssani oli kaksi muutakin ihmistä todistamassa sitä silloin. Eli on totta.
Se ei välttämättä ole edes todellinen, vaan välähdyksen verkkokalvolle jättämä jälkikuva, joka liikkuu katseen mukana ja katoaa.
Olen nähnyt pallosalaman myös, toisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kuullut kolmelta ihmiseltä henkilökohtaisen todistuksen pallosalamasta.
Ja mä oon kuullut kun järjissään olevalta vaikuttava sukulainen selitti nähneensä ufoja Pyhäjoella. Juu, epäilemättä jotain koti tai näki tai luuli näkevänsä.
Mummolassa ei ennen saanut missään nimessä pitää ikkunaa auki ukkosella, ettei pallosalama tule sisään, ja se olikin toimiva konsti, koska pallosalama ei kertaakaan tullut sisään.
Voihan se olla Jumalan aikaansaama ihme. Silloin se olisi todiste Jumalan olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se olemassa kun siitä on elokuvakin tehty.
Juu, kuten Batman, King Kong ja Sharknado!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla esim. kirkkaan valonvälähdyksen tuottama näköharha silmässä?
Joo, ja se "näköharha" samaan aikaan usealla ihmisellä. Ja harha jättää palojäljen seinään reitillään.
Vierailija kirjoitti:
Mummolassa ei ennen saanut missään nimessä pitää ikkunaa auki ukkosella, ettei pallosalama tule sisään, ja se olikin toimiva konsti, koska pallosalama ei kertaakaan tullut sisään.
Heh. Hienosti kiteytit uskonnon kantavan voiman.
Lentokoneetki pysyy ilmassa (yleensä), koska jumala kannattelee niitä jne. Jos ei olisi jumalaa, niin lentokoneet tippuisivat maahan.
Kyllä pallosalama on olemassa. Näin sellaisen 70 luvulla kotipaikalla. Tuo oli noin greipin kokoinen oranssinhohtoinen pallo joka liikkuu ilmavirtojen mukaan. Lapsena en tiennyt miten moisen kanssa käyttäytyä ja jotenkin onnistuin väistelemään sitä mökille asti jossa äiti sanoi että pysy paikallasi ja älä hengitä sitä kohti. Äiti avasi varovasti oven ja pallosalama meni leivinuunin savupiipusta pois.
Lapsena näin mummolassa. Tuli ukonilmalla lankapuhelimesta, kulki ilmassa pari metriä ja hävisi kovan pamahduksen kera. Oli kuin kirkas rengas, ehkä 20 cm halkaisijaltaan.
Ratto Seija kirjoitti:
Kyllä pallosalama on olemassa. Näin sellaisen 70 luvulla kotipaikalla. Tuo oli noin greipin kokoinen oranssinhohtoinen pallo joka liikkuu ilmavirtojen mukaan. Lapsena en tiennyt miten moisen kanssa käyttäytyä ja jotenkin onnistuin väistelemään sitä mökille asti jossa äiti sanoi että pysy paikallasi ja älä hengitä sitä kohti. Äiti avasi varovasti oven ja pallosalama meni leivinuunin savupiipusta pois.
Olen kuullut melkein tuon saman, siis että pallosalama tuli piipusta sisään ja seikkaili ympäri taloa, omassa mummolassa lapsena. Lieneekö yleinenkin urbaanilegenda.