Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että pallosalaman olemassaoloa ei ole voitu tieteellisesti todistaa eikä osoittaa miten se on edes mahdollinen?

Vierailija
29.06.2025 |

Sellaista ei fysiikan lakien mukaan, sellaisena kuin me ne tunnemme, voi syntyä.

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkko on täynnä autenttista matriaalia pallosalamavideoista ja tämä avohoitopotilas sanoo , ettei kukaan ole koskaan dokumentoinut 😂😂😂😂

Kumma miten tutkijat eivät ole nähneet niitä jos niitä joka paikassa on.

Juu, tieteen mukaan äärimmäisen harvinainen joskin todellinen ilmiö, mutta kaikki ja heidän äitinsä ovat nähneet vähintään kerran. 

Vierailija
82/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvainen ja haiseva pillusalami, sen olen nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratto Seija kirjoitti:

Kyllä pallosalama on olemassa. Näin sellaisen 70 luvulla kotipaikalla. Tuo oli noin greipin kokoinen oranssinhohtoinen pallo joka liikkuu ilmavirtojen mukaan. Lapsena en tiennyt miten moisen kanssa käyttäytyä ja jotenkin onnistuin väistelemään sitä mökille asti jossa äiti sanoi että pysy paikallasi ja älä hengitä sitä kohti. Äiti avasi varovasti oven ja pallosalama meni leivinuunin savupiipusta pois. 

Olen kuullut melkein tuon saman, siis että pallosalama tuli piipusta sisään ja seikkaili ympäri taloa, omassa mummolassa lapsena. Lieneekö yleinenkin urbaanilegenda. 

Ei ole urbaani legenda. Näin itse lapsena pallosalaman. Tuli savupiipun kautta lieden luukusta ulos, tuhkat vaan pöllähtivät lattialle. Paikalla oli minun lisäksi äitini ja mummoni. Minun käskettiin olla paikoillaan ja koskematta palloon. Aikansa kiersi keittiötä, kunnes mummo kävi avaamassa ulko-oven, lensi siitä hitaasti ulos. Muistan että liikkui paljon hitaammin kuin oikea salama. Muistutti tulipalloa. Ei todellakaan ollut heijastus mistään. Tämä tapahtui 1960-luvulla. 

Vierailija
84/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä nähnyt kuvassakin pallosalaman.

Vierailija
85/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lisääntyny pallosalaman kaa kesällä 1997. Kaksospoikia tekkee, ekan nimi on Pablo, toisen Hertsi

Vierailija
86/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on lasi? Tiede on ymmällään!

https://www.tue.nl/en/news/features/the-glass-phase-a-physics-mystery

Uutta tutkimusta aiheesta Miksi jää on liukasta?

https://phys.org/news/2022-12-approaches-mystery-ice-slippery.amp

On epätieteellistä suhtautua tieteen kuin uskontoon. On paljon asioita joita ei osata nykytieteellä selittää, ja se on ihan ok! 

Vierailija
87/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkko on täynnä autenttista matriaalia pallosalamavideoista ja tämä avohoitopotilas sanoo , ettei kukaan ole koskaan dokumentoinut 😂😂😂😂

Juu, tieteen mukaan äärimmäisen harvinainen joskin todellinen ilmiö, mutta kaikki ja heidän äitinsä ovat nähneet vähintään kerran. 

Jokaisesta suvusta löytyy kymmenittäin näitä jotka ovat nähneet tämän äärimmäisen harvinaisen tieteelle tuntemattoman luonnonilmiön.

Vierailija
88/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti noin kymmensenttinen halkaisijaltaan ilmassa leijuvasti etenevä pallonmuotoinen tuli, ei siitä erehdy silloin jos sattuu osumaan kohdalle. Tulee rakennukseen suojaamattomien sähköjohtojen kautta ja sammuu poksahtaen.

Vierailija
89/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratto Seija kirjoitti:

Kyllä pallosalama on olemassa. Näin sellaisen 70 luvulla kotipaikalla. Tuo oli noin greipin kokoinen oranssinhohtoinen pallo joka liikkuu ilmavirtojen mukaan. Lapsena en tiennyt miten moisen kanssa käyttäytyä ja jotenkin onnistuin väistelemään sitä mökille asti jossa äiti sanoi että pysy paikallasi ja älä hengitä sitä kohti. Äiti avasi varovasti oven ja pallosalama meni leivinuunin savupiipusta pois. 

Olen kuullut melkein tuon saman, siis että pallosalama tuli piipusta sisään ja seikkaili ympäri taloa, omassa mummolassa lapsena. Lieneekö yleinenkin urbaanilegenda. 

Ei ole urbaani legenda. Näin itse lapsena pallosalaman. Tuli savupiipun kautta lieden luukusta ulos, tuhkat vaan pöllähtivät lattialle. Paikalla oli minun lisäksi äitini ja mummoni. Minun käskettiin olla paikoillaa

Täysin sama tarina on kerrottu minulle monta kertaa usean eri ihmisen toimesta.

Vierailija
90/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli oven raosta lapsena pallosalama sisälle, kiersi pitkin seiniä ja häipyi pistorasiasta pois, jäi tumma jälki seiiniin ja pistorasia kärähti. . Tuusulassa pyöräillessä kotiin (siellä on kivikkoista ja jyrkkä mäki sekä iso puro jossa voi vaikka soutaa) ) usein ollut pallosalama perässä, pyörän olen nakannut tielle ja hypännyt ojaan, se kiertää pyörää ja häviää. Liikennevaloissakin pyörän vieressä samoissa kohti tuli pallosalama viereen, jotkut autot pysähtyivät ja osa kaasutteli kiireesti pois.. Ennen ukkos sateita aina, kun sade alkaa niin ne häipyy.  Ukkoset on täällä hirveitä, maa tärisee ja jyrisee. 

Vierailija
91/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta suvusta löytyy kymmenittäin näitä jotka ovat nähneet tämän äärimmäisen harvinaisen tieteelle tuntemattoman luonnonilmiön.

Kaikilla on vähintään yksi mummo, jota pallosalamat jahtasivat aina ukonilmalla. Pallosalama-mummo.

Vierailija
92/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täysin sama tarina on kerrottu minulle monta kertaa usean eri ihmisen toimesta.!"

...Ja se on aina leivinuuni.

Vierailija
93/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää olla ukonilman kaltaiset sääolosuhteet sen syntymiselle. Ei se tyhjästä tule. 

Vierailija
94/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös Pallosalaman...se Bond leffa

.

Vierailija
95/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratto Seija kirjoitti:

Urbaanilegenda ei riko ja tuhoa meillä pallosatama jätti jälkensä mökkiin ja oli polttaa sen. 

Vierailija
96/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on vähintään yksi mummo, jota pallosalamat jahtasivat aina ukonilmalla. Pallosalama-mummo.

Ennen vanhaan talojen sähköjä ei ollut maadoitettu samalla tavoin kuin nykyään, siitä se mummohavaintojen lukuisuus johtuu. Todennettavat reunaehdot sentään pitäisi pystyä hyväksymään. 

Vierailija
97/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täysin sama tarina on kerrottu minulle monta kertaa usean eri ihmisen toimesta."

Mä taas en oo kuullut noita, joissa tilisi piipusta. Yksi kertoi, että tuli rikkinäisestä hellanlevystä, yksi kertoi, että tuli ovesta ja yksi ei tiennyt, mistä se tuli.

Vierailija
98/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt pallosalaman ja kyse ei ollut optisesta harhasta.

Vierailija
99/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sen olemassaoloon. Kukaan ei ole ikinä pystynyt sitä dokumentoimaan ja kaikki silminnäkijähavainnotkin ovat pelkästään toisen käden tietoa, eli joku on kuullut jonkun nähneen sellaisen, mutta varsinaisesti silminnäkijää ei voida edes nimetä. Lisäksi kyseistä ilmiötä ei ole kukaan edes nähnyt aika moneen kymmeneen vuoteen. Ainakaan uutisia siitä ei löydy mistään 

Minä en tiedä katsotaanko sellainen ilmiö pallosalamaksi, kun hiustenkuivain ykskaks kärähtää ja sen virtajohdon läpi syöksyy sellainen 20 cm läpimittainen sinisenä sähisevä pallo, joka leijuu 2-3 sekuntia ja katoaa sitten. Sellaisen olen nähnyt omin silmin. Olkaa hyvät.

Vierailija
100/200 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sitten on, koska se kuitenkin on olemassa oleva ilmiö?

Voi olla esim. kirkkaan valonvälähdyksen tuottama näköharha silmässä?

Ja näköharha tappoi? Näimme äitini kanssa saman näköharhan yhtä aikaa?

No se valonvälähdyksen aiheuttanut salamanisku tietenkin on tuhojen tekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi