Oletko poliittisesti enemmän oikealla vai vasemmalla?
Kumpaa puolta tunnustaisit enemmän, vai oletko keskellä?
Olen itse hyvätuloisena kääntynyt iän myötä oikeiston suuntaan koska verorasitus alkaa tuntua. Opiskelijana olin kovinkin punainen, mutta ehkäpä myös miehelläni on tässä vaikutusta.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikkea muuta mutta en varmasti persu. Persuissa viimeinkin herättiin ja kannatus kolmessa vaaleissa peräkkäin romahti kaksikolmasosaa ja tippunut senkin jälkeen...syyn kaikki tietävät.
Eli käytännössä kaikki muu sulle käy, mutta humanitaarista maaahanmuuttoa et halua vähentää? Koska tuo on asia, joka erottaa persut muista puolueista.
itse näen Persut lähinnä äärikonservatiiveina. Ei ole mitään asiaa mitä.he ajaisivat mitä muut eivät aja. Mutta persujen tapa puhua ja ajaa asiaa on toisten vihaamista ,demonisointia ja ihmisoikeuksien mitätömistä. Esim humanitaarista maahanmuuttoa haluaa kaikki vähentää ja saada siitä väärinkäyttö pois. Se ei ole mikään persujen yksin ajama asia.
Ajaako muka esim. vihreät humanitaarisen maa han muuton alasajoa? Tai vasemmistoliitto? SDP on varsinainen syöpä tässä asiassa. Niiden on pakko alkaa pehmennellä kantojaan, jos meinaavat seuraavaan hallitukseen (luoja meitä siitä varjele). Toivon, että persut jaksavat vielä tikistää tämä hallituksen loppuun saakka. Ovat parasta mm asioissa, mitä Suomelle on pitkään aikaan tapahtunut, niin paljon hyviä uudistuksia. Ja jokaista mm uuton kiristystä on parjattu oppositiosta täysillä. Silti tietävät, ja kaikki tietää, että eivät olisi itse kyenneet lähellekään samaan. Eikö kukaan vieläkään oikeasti käsitä, miten kovaa me ollaan menossa samaan mihin Ruotsi? Jos sdp on seuraavassa hallituksessa, niin vauhti vaan kiihtyy.
Keskellä, mutta valitettavasti mikään puolue ei ole keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä, jos tosiaan demarit siirtyisivät Tanskan demareiden linjalle. Kannatus nousisi varmaan lähemmäs 40 prosentin rajaa.
Itse olen talouspoliittisesti vasemmalla ja vankka hyvinvointivaltion puolustaja. Mielestäni se on ihmiskunnan historian paras yhteiskuntamalli, aivan ylivoimaisesti. Sitä ei saa antaa kokkareiden purkaa ja tuhota!
Mutta arvoni eivät ole noin muuten aina niin liberaalit kuin vihervasemmistolla yleisesti. Olen sellainen perinteinen demari, koulutettu ammattilainen ja myös ay-aktiivi.
No tämä. Sitten minäkin palaisin demareihin. Jopa englannissa vasemmisto PM on muuttanut kantansa ja herännyt siihen että laiton mm tuhoaa heidän saarensa. Voi lukea muualta kuin ylen uutisista.
Olen samaa mieltä että sosiaaliturva pitää säilyttää parempana, ja vain omille kansalaisille, mutta olen myös sitä mieltä että vyötä pitää kiristää
Kuulostat täsmälleen perussuomalaisten äänestäjältä, sori siitä :) eri
No tämä. Sitten minäkin palaisin demareihin. Jopa englannissa vasemmisto PM on muuttanut kantansa ja herännyt siihen että laiton mm tuhoaa heidän saarensa. Voi lukea muualta kuin ylen uutisista.
Olen samaa mieltä että sosiaaliturva pitää säilyttää parempana, ja vain omille kansalaisille, mutta olen myös sitä mieltä että vyötä pitää kiristää isosti ja elää tulojen mukaan. Rahaa jaetaan liian hövelisti sinne ja tänne tässä taloustilanteessa. Yritystuet pois, Ylestä riittää max puolikas, järjestöt, sitrat, byrokratia yms leikkuriin. Koulutukseen ja yrittäjyyteen panostettava.
Yrittämisestä pitää tehdä järkevä ja ylipäätään mahdollinen vaihtoehto työttömyydelle. Nythän se ei ole sitä, ja yrittäjänä joutuu käytänössä sosiaaliturvan ulkopuolelle.