Oletko poliittisesti enemmän oikealla vai vasemmalla?
Kumpaa puolta tunnustaisit enemmän, vai oletko keskellä?
Olen itse hyvätuloisena kääntynyt iän myötä oikeiston suuntaan koska verorasitus alkaa tuntua. Opiskelijana olin kovinkin punainen, mutta ehkäpä myös miehelläni on tässä vaikutusta.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalainen eli pohjimmiltaan aika keskellä, hiukan oikeaan kallellaan.
Ps on eniten oikealla. Sekä.taloudessa että konservatiivisuudessa.
Suomen.puolueet arvokartalla.
Vierailija kirjoitti:
Voisi pyyhkiä jo perseeseen noilla puolue agendoilla jotka rikkoo tätä kansaa.
Me kaikki kuitenkin haluamme samaa asiaa eli, että Suomessa on hyvä elää ja olla ja että on vapaus tehdä asioita mistä tykkää ja tienata rahaa. Työnteon pitäsi olla oikeus eikä velvollisuus. Ja yhteiskunnan pitäisi olla meitä varten ha palvella kanssa eikä toisinpäin
Meillä on sisu ja puhdas luonto.
Meillä on kaunis kesä vaikka onkin joskus kolea.
Meillä on sauna perkele.
Meillä on koulujärjestelmä, jossa kaikki lapset pääsee kouluun taloudellisesta ja poliittisesta tilanteesta huolimatta ja saa ruoankin.
Me suomalaiset olemme hienoa kansaa ja mitä väliä vaikka naapurin Pekka on kommunisti tai Pirjo on lesbo . Samaan saunaan mahdutaan kaikki .
Mitä väliä sillä puolueella on, kun valta vaihtuu ja agendat vaihtuu.
Nyt on aika ottaa kaveria kädestä kiinni puristaa reilusti ja löytää ne yhteiset agendat eikä keskittyä niihin eroihin.
Muuten me taas annamme muiden isojen kiusaaja valtioiden voittaa.
Tärkeintä on Suomen ja lasten ja perheiden hyvinvointi.
Se ei köyhien ja työttömien ruoskaamisella parane siinä kärsii myös heidän lapset ja meidän lapset.
Ja kun tajuaa myös sen ettei kukaan meistä omista rahaa se on meillä vain lainassa . Valtio sen omistaa ja vaikka kuinka rikas olisi yhtä köyhiä ollaan kun täältä lähdetään. Joten miksi arvostella kaveria rahan, sukupuolen , iän, värin tai uskonnon takia. Älkää menkö vanhanaikaiseen.. lopettakaa polarisaatio sitä ne isot koot haluaa ja oikein nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmalla, mutta konservatiivi.
Tätä just ystäväni kanssa juteltiin, et miksihän Suomessa ei ole konservatiivista vasemmistoa. Monissa muissa maissa on, itsekin voisin sellaista äänestää.
Olen laiska, en pärjännyt koulussa ja elän tuilla. Siksi vasemmisto.
Vierailija kirjoitti:
Oikesto-vasemmisto -jako on niin viime vuosituhannelta. Ulottuvuuksia on enemmän kuin yksi.
Eikä ole.
Ilmeisesti olen oikeitsoliberaali. Luulin olevani vasemmistolainen. Mutta se liberaalisuus on se vallitseva ominaisuuteni. Noissa kyselykartoissa sijoitun vähän oikealle ja paljon liberaaliksi. En kyllä mitenkään tue tätä hallitusta. Olen opposition kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikkea muuta mutta en varmasti persu. Persuissa viimeinkin herättiin ja kannatus kolmessa vaaleissa peräkkäin romahti kaksikolmasosaa ja tippunut senkin jälkeen...syyn kaikki tietävät.
Eli käytännössä kaikki muu sulle käy, mutta humanitaarista maaahanmuuttoa et halua vähentää? Koska tuo on asia, joka erottaa persut muista puolueista.
itse näen Persut lähinnä äärikonservatiiveina. Ei ole mitään asiaa mitä.he ajaisivat mitä muut eivät aja. Mutta persujen tapa puhua ja ajaa asiaa on toisten vihaamista ,demonisointia ja ihmisoikeuksien mitätömistä. Esim humanitaarista maahanmuuttoa haluaa kaikki vähentää ja saada siitä väärinkäyttö pois. Se ei ole mikään persujen yksin ajama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten vasemmalla, mutta koulutukseen, myös korkeakoulutukseen, panostamista pidän todella tärkeänä.
Koska yksikään vasemmistopuolue on halunnut leikata koulutuksesta?
Vasemmitolla on kyllä kauniita mielipiteitä kerääviä lupauksia, mutta ei sitten mitään tolkun suunnitelmaa, millä ne maksetaan. Tuloksena on aina työssäkäyvien tappoverotus lai velan otto. Tai ryöstäminen "rikkailta", joita meillä ei enää juurikaan ole.
Olen mies ja en vihaa sukupuoltani niin paljoa että voisin kannattaa avoimen miesvihamielistä, feminististä vihervasemmistoa joka keskittyy vain naisten ja vähemmistöjen etujen, hyötyjen ja vallan kasvattamiseen miesten kustannuksella. Naiset kun yksinkertaisesti ei kykene ajattelemaan että mieskin olisi yhtä arvokas kuin nainen kun jokainen nainen ajattelee että nainen on aina kaikella tapaa arvokkaampi kuin kaikki miehet yhteensä
Oikeallepäin mennään vuosi vuodelta, noin vuodesta 2015 alkaen. Porvaria minusta ei saa mutta isänmaallinen realisti olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihän me päätettiin vihreiden ja vasemmistoliiton puoluekokouksessa tyttöjen kanssa niin tämä on pakko olla totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Kokoomus joka maamme ökyrikkaita hyysää ja on aina hyysännyt eikä Persut. Sulla on vielä oppimista politiikasta. Toki persuja äänestää moni yrittäjäkin ja tai muuten rikas.
Olisipa meilläkin isänmaallinen demaripuolue, joka vastustaa mmuuttoa, kuten on naapureissa Tanskassa ja Ruotsissa. Täällä on vain yksi puolue joka vastustaa islamisaatiota, joten pakko äänestää sitä.
Vaikka oikea-vasen jako on nimenomaan talouspolitiikkaa, on tämä minulle ratkaisevaa.
Suomessa puolueille on tärkeämpää omiin taskuihin vetäminen, kuin kansan hyvinvoinnin turvaaminen.
Korruptio näkyy hyvävelikerhon kovapalkkaisina virkoina järjestöissä ja viroissa, jotka rahoitetaan veroilla. Hankkeissa, jotka menevät kaverifirmoille jättimäisillä summilla. Viimeisin esimerkki taitaa olla Saarikon YTHS-pesti, joka ei ollut missään haussa.
Ihan jokainen poliittinen virkanimitys pitäisi lopettaa ja leikata ökypalkat alas takaisin yksityisen sektorin tasolle. Poliittiset kytkökset kilpailutuksissa pitää avata ja estää. Nämä ahneet verenimijät tuhoavat maamme. Viis oikean ja vasemman jaosta, molemmat ovat tavalliselle suomalaiselle tuhoavia vaihtoehtoja. Sitä on katseltu viimeiset 20 vuotta jokaisen suuren puolueen ollessa vetovastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa puolueille on tärkeämpää omiin taskuihin vetäminen, kuin kansan hyvinvoinnin turvaaminen.
Korruptio näkyy hyvävelikerhon kovapalkkaisina virkoina järjestöissä ja viroissa, jotka rahoitetaan veroilla. Hankkeissa, jotka menevät kaverifirmoille jättimäisillä summilla. Viimeisin esimerkki taitaa olla Saarikon YTHS-pesti, joka ei ollut missään haussa.
Ihan jokainen poliittinen virkanimitys pitäisi lopettaa ja leikata ökypalkat alas takaisin yksityisen sektorin tasolle. Poliittiset kytkökset kilpailutuksissa pitää avata ja estää. Nämä ahneet verenimijät tuhoavat maamme. Viis oikean ja vasemman jaosta, molemmat ovat tavalliselle suomalaiselle tuhoavia vaihtoehtoja. Sitä on katseltu viimeiset 20 vuotta jokaisen suuren puolueen ollessa vetovastuussa.
Kuinka ylen johtajan liksa voi olla melkein tupla presidentin ja pääministerin palkkoihin nähden?! Se vieläpä ajaa nykyisin vasemmiston agendaa. Todella ikävää että olemme menettäneet puolueettoman, faktapohjaisen median.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikkea muuta mutta en varmasti persu. Persuissa viimeinkin herättiin ja kannatus kolmessa vaaleissa peräkkäin romahti kaksikolmasosaa ja tippunut senkin jälkeen...syyn kaikki tietävät.
Eli käytännössä kaikki muu sulle käy, mutta humanitaarista maaahanmuuttoa et halua vähentää? Koska tuo on asia, joka erottaa persut muista puolueista.
itse näen Persut lähinnä äärikonservatiiveina. Ei ole mitään asiaa mitä.he ajaisivat mitä muut eivät aja. Mutta persujen tapa puhua ja ajaa asiaa on toisten vihaamista ,demonisointia ja ihmisoikeuksien mitätömistä. Esim humanitaarista maahanmuuttoa haluaa kaikki vähentää ja saada siitä väärinkäyttö pois. Se ei ole mikään persujen yksin ajama asia.
Emme me vihreät halua vähentää hum anitaarista maahan muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse näen Persut lähinnä äärikonservatiiveina. Ei ole mitään asiaa mitä.he ajaisivat mitä muut eivät aja. Mutta persujen tapa puhua ja ajaa asiaa on toisten vihaamista ,demonisointia ja ihmisoikeuksien mitätömistä. Esim humanitaarista maahanmuuttoa haluaa kaikki vähentää ja saada siitä väärinkäyttö pois. Se ei ole mikään persujen yksin ajam
Sepä onkin teidän vihreän puolueen ongelma. Meillä ei ole varaa humanitääriseen maahanmuuttoon. Ei taloudellisesti, kulttuurisesti, ei uskonnollisesti. Ei heidän tuomaan valtavaan rikollisuuden nousuun, ei paetussa maassa lomailuun ja neljään vaimoon per äijä. Mihin vedät rajan montaako ns autetaan? Meitä on 6 miljoonaa, kun tulijoita olisi miljardeja.
Äänestin ennen, mutta en enää koskaan.
Miettikääpä, jos tosiaan demarit siirtyisivät Tanskan demareiden linjalle. Kannatus nousisi varmaan lähemmäs 40 prosentin rajaa.
Itse olen talouspoliittisesti vasemmalla ja vankka hyvinvointivaltion puolustaja. Mielestäni se on ihmiskunnan historian paras yhteiskuntamalli, aivan ylivoimaisesti. Sitä ei saa antaa kokkareiden purkaa ja tuhota!
Mutta arvoni eivät ole noin muuten aina niin liberaalit kuin vihervasemmistolla yleisesti. Olen sellainen perinteinen demari, koulutettu ammattilainen ja myös ay-aktiivi.
Voisi pyyhkiä jo perseeseen noilla puolue agendoilla jotka rikkoo tätä kansaa.
Me kaikki kuitenkin haluamme samaa asiaa eli, että Suomessa on hyvä elää ja olla ja että on vapaus tehdä asioita mistä tykkää ja tienata rahaa. Työnteon pitäsi olla oikeus eikä velvollisuus. Ja yhteiskunnan pitäisi olla meitä varten ha palvella kanssa eikä toisinpäin