Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko poliittisesti enemmän oikealla vai vasemmalla?

Vierailija
28.06.2025 |

Kumpaa puolta tunnustaisit enemmän, vai oletko keskellä?

Olen itse hyvätuloisena kääntynyt iän myötä oikeiston suuntaan koska verorasitus alkaa tuntua. Opiskelijana olin kovinkin punainen, mutta ehkäpä myös miehelläni on tässä vaikutusta.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kova oikeistolainen mutta nyt vanhempana on tullut järkeä enemmän ja siksi nykyisin kannatan  vasemmistoa.

Itäraja auki, lisää m-muuttoa kehitysmaista, jyrkkä ei Natolle ja miinoille sekä lisää veroja? Jotenkin ei oikein iske nämä nykyvasemmiston teemat. Ne oli kai joskus kaukana menneisyydessä työväen puolue.

Vierailija
42/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspoliittisesti vasemmalla, ihmisoikeuspoliittisesti äärioikealla, ulkopoliittisesti keskellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vasemmalla,niin taivas pudotkoon niskaani.

Vierailija
44/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset pitäs laittaa koko maailman valtioiden johtopaikoille, kaikissa maissa.

Trumppia katellessa ...

Sinänsä. 

Voisihan sitä kokeilla. Miehet saaneet rellestää jo vuosia, tuhansia. Naisia ei vielä kokeiltu laajalla skaalalla.

Vierailija
45/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain keskellä. En ole vasemmistolainen enää, mutta sellainen näkökulma on tärkeä pitää mukana. Julkista terveydenhuoltoa ei pitäisi ajaa alas.

Vierailija
46/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta äärivasemmalla sikäli kun kannatan tuotantovälineiden ottamista työläisten haltuun, mutta toisaalta en usko perinteisen vasemmiston arvoihin, kuten sorron lopettamiseen tai muihin suureellisiin juttuihin. En vain halua, että me proletaarit kuolemme kuin koirat.

Vierailija
47/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten vasemmistolaisiski identifoituvat näyttävät olevan asioista samaa mieltä kuin minä.

Vierailija
48/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kova oikeistolainen mutta nyt vanhempana on tullut järkeä enemmän ja siksi nykyisin kannatan  vasemmistoa.

Itäraja auki, lisää m-muuttoa kehitysmaista, jyrkkä ei Natolle ja miinoille sekä lisää veroja? Jotenkin ei oikein iske nämä nykyvasemmiston teemat. Ne oli kai joskus kaukana menneisyydessä työväen puolue.

Ja taas tyypillistä oikeistolaista valehtelua kun Sanna Marin vei suomen natoon tuossa on yksi syy että järki on vanhemmiten kasvanut.

Vierailija
49/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän vasta lapsellinen kommentti on. 

Vierailija
50/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisten mielestä olen oikeistolainen ja oikeistolaisten mielestä olen vasemmistolainen. Kieltäydyn ottamasta mitään lokeroituja puolia, ikään kuin totuus eläisi jossain tietyssä lokerossa.

Vierailija
51/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisten mielestä olen oikeistolainen ja oikeistolaisten mielestä olen vasemmistolainen. Kieltäydyn ottamasta mitään lokeroituja puolia, ikään kuin totuus eläisi jossain tietyssä lokerossa.

No ääripersuille kokoomuskin on vassareita.

Vierailija
52/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen umpipersu joissain asioissa ja toisaalta umpide grönä. Äänestä tässä nyt sitten.

Vierailija
53/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto ilman muuta, ovat vaan jotenkin se järkevämpi puoli. 

Vierailija
54/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla. Lähestulkoon vihaan vihervasemmistoa. Niiden arvot ja teot on nykyään enimmäkseen kaikkea sitä mitä inhoan, halveksin ja vastustan. Mitään hyvää eivät ole esittäneet enää pitkään aikaan. Aina kaikki ulostulot on jollain tavalla negatiivisia ja haitallisia minulle ja sille mitä pidän tärkeänä.

Vierailija
55/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla. Olen ollut jo 18-vuotiaasta lukiolaisesta alkaen. Ja tuntuu, että nyt 57-vuotiaana olen vielä enemmän oikealla 

Vierailija
56/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten vasemmalla, mutta koulutukseen, myös korkeakoulutukseen, panostamista pidän todella tärkeänä. 

Täh? Oikeistohan nimenomaan sitä korkeakoulutusta leikkailee.

Töh, täh, oikeistolaiset nimeonmaan ovat koulutettua joukkoa (siis oikeisiin ammatteihin), vasemmisto opiskelee voidakseen puhua tyhjästä muiden maksamana...

Vierailija
57/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tyypillistä oikeistolaista valehtelua kun Sanna Marin vei suomen natoon tuossa on yksi syy että järki on vanhemmiten kasvanut.

Siis Sannahan edusti äärivasemmistolaista liberaalipolitiikkaa, jossa taloudella tms. ei ollut mitään roolia - otettiin lainaa vailla huota huomisesta. Miten sotket tämän oikeistolaiseen ajatteluun?

Vierailija
58/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vasemmalle ja en pysty olemaan niin itsekäs kun ap on. Verot ei ole kovat vaan ihan ok. Sijoita äläkä ulise verojen takia.

Vierailija
59/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto ilman muuta, ovat vaan jotenkin se järkevämpi puoli. 

Johtajansa eivät ole kyllä järkeviä olleet enää aikoihin. Missä sivistysporvarit kuten presidentti?

Vierailija
60/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani keskeltä hieman vasemmalla. Siksi äänestän SDP:tä. Olen tehnyt vaalien alla monia vaalikoneita ja usein saan Kristillisdemokraatit 1. vaihtoehdoksi. Vastaan myöntävästi kysymyksiin: "Minua ei haittaa jos presidentti toivottaa Jumalan siunausta uudenvuodenpuheessaan" ja " minua ei haittaa jos kouluissa lauletaan Suvivirttä kevätjuhlissa" :D En silti halua äänestää heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän