Oletko poliittisesti enemmän oikealla vai vasemmalla?
Kumpaa puolta tunnustaisit enemmän, vai oletko keskellä?
Olen itse hyvätuloisena kääntynyt iän myötä oikeiston suuntaan koska verorasitus alkaa tuntua. Opiskelijana olin kovinkin punainen, mutta ehkäpä myös miehelläni on tässä vaikutusta.
Kommentit (124)
Monissa asioissa kallistun hieman vasemmalle, aluepolitiikassa sijoitun keskelle ja arvoiltani olen varsin konservatiivinen. Kyllä on vaikea äänestää!
Onneksi reseptien kirjoitteluun ei tarvitse äidinkielen taitoa. Naivi 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajana minulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin vasen. Tietenkään minkään puolueen kannanotoista en allekirjoita kaikkia, eivätkä varmasti kaikki edustajatkaan. Mutta talouspoliittinen linja on ja tulee aina olemaan sama, ja sen perusteella on äänestyspäätös tehtävä.
Ja palkansaajana koet, että palkansaajan verotusta pitää kiristää? Olit varmaan hyvin pettynyt nykyhallituksen päätökseen alentaa veroja?
Suomen talous alkoi sen jälkeen mennä alamäkeä ja taloutta piti nostaa alv-veroa korottamalla. Huono päätös oikeistolta.
Sydän on luonnollisesti vasemmalla (ei äärilaidassa kuitenkaan). T. Demariäänestäjä
Mä en ole äänestänyt missään vaaleissa koska en usko että äänestämisellä voi vaikuttaa asioihin ja että suomessa on vain surkeita puolueita. Jos olisi pakko äänestää niin äänestäisin lähes varmasti persuja.
Olen siis reilusti enemmän oikealla mutta ei persutkaan hyvä puolue ole vaan paska se on. Kannatan että valtio leikkaa menojaan ja kannatan että tukia leikataan mutta nykyinen hallitus tekee väärin leikkaukset kiitos kokoomuksen.
Itse olen duunari ja vuosituloni ovat noin 45 000e. Mitään tukia en saa yhteiskunnalta.
M34
Vasemmalla, todellakin. Ja hyvätuloinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pitäs laittaa koko maailman valtioiden johtopaikoille, kaikissa maissa.
Trumppia katellessa ...
Kuten naisvaltaisista työpaikoista opimme, olis maailmansota heti.
Aika keskellä. Mielestäni molemmissa suunnissa on omat hyvät puolensa ja ymmärrän eri perusteluilta, ja olen jokaisen puolueen kanssa samaa mieltä jostain.
Kaikesta en ole minkään kanssa samaa mieltä, toisaalta ja toisaalta...
Verorasitus on vain hyvä asia kaikille muille paitsi ahneiden mielestä. Fiksu ymmärtää, et ei ole oikeasti ansainnut muihin verrattuna moninkertaisia tulojaan. Kyse on alasta, ja tuottavassa jobissa nyt vaan saa enemmän palkkaa.
Kaikkea rehellistä työtä tarvitaan ja arvostankin esim. siivoajia valtavasti. Ei he ole minua laiskempia, vaikka tienaavatkin murto-osan.
hyvätuloinen iloinen veronmaksaja
Hyvin se polarisaatio on taas Suomeen levinnyt jenkeistä. Haistan sellaisia maailmansodan alkuaikoija. Samanlaisia vastakkain asettelua oli hillerin aikoihin. Suomessa oli kommarit vastaa hillerin kannattajat. Onko oikeasti pakko ajaa suomea taas tähän riitelyyn.
Ketään ei kymmenen vuotta sitten kiinnostanut hevon kukkua politiikka ja nyt yhtäkkiä ihmiset riitelee,että kenen näkemystä pitäisi kuunnella.
Mitä jos tuhottaisiin nuo vanhanaikaiset puolueet ja heidän agendat ja keskitytään olennaiseen eli siihen miten saamme pidettyä yllä sen kaiken hyvän mitä sodan jälkeen jälleen rakennettii. ai niin mutta kun kapitalisti haluaa sotaa koska silloin saadaan nousu kausi niin kuin viimeksi.
Miettikää kuka hyötyy tästä miettikää.
Ei tässä ole kyse mistään muusta kun, että halutaan leipoa sota .
Olen poliittisesti enemmän ylhäällä.
Ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä. Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ilman muuta, ovat vaan jotenkin se järkevämpi puoli.
Johtajansa eivät ole kyllä järkeviä olleet enää aikoihin. Missä sivistysporvarit kuten presidentti?
No vasemmistolla ei näytä sitä järkeä olevan yhtään, pelkkää riidan haastamista ja tyhjän räksytystä, ovat ihan pelleporukkaa.
Vasemmalla, mutta konservatiivi.
Yhtä vasemmalla kuin Sanna Marin,eli aika porvari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä vasemmistolaista ajattelua lainkaan. En vaan käsitä, miten joku voi olla sitä mieltä, että itäraja pitäisi olla auki ja että jalkaväkimiinoja ei saisi Suomi käyttää. En ymmärrä, miten joku puolue voi ajaa lisää maa hanmuuttoa ja kotouttamisteollisuutta. En käsitä, miten joku puolue voi ajaa lapsille puberteettiblokkereita ja miehiä naisten urheiluun. Suu auki ihmetyksestä luen ammattiyhdistysväen itkupotkuraivareista, kun ansiotuloveroa alennettiin. Viimeinen pisara on kyllä ollut Palestiinan fanitus sen kuvottavan oksettavan ja täysin eläimellisen hyökkäyksen jälkeen. En yksinkertaisesti vain kykene ymmärtämään tällaisia ihmisiä. Olen siis poliittisesti enemmän oikealla :)
Tämä. Nuorena duunarina olin vasemmalla, ja jopa vihreä luonnonsuojelija, kunnes ymmärsin että nykyvihreitä ei kiinnosta eläimet ja suomalainen luonto. Uusimpana tämä hulluus, että
Vasemmisto on nykyään kaikkea muuta kuin sitä mitä perinteisesti luulisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen poliittisesti enemmän ylhäällä.
Ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä. Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.
.
Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'
Vierailija kirjoitti:
Hyvin se polarisaatio on taas Suomeen levinnyt jenkeistä. Haistan sellaisia maailmansodan alkuaikoija. Samanlaisia vastakkain asettelua oli hillerin aikoihin. Suomessa oli kommarit vastaa hillerin kannattajat. Onko oikeasti pakko ajaa suomea taas tähän riitelyyn.
Ketään ei kymmenen vuotta sitten kiinnostanut hevon kukkua politiikka ja nyt yhtäkkiä ihmiset riitelee,että kenen näkemystä pitäisi kuunnella.
Mitä jos tuhottaisiin nuo vanhanaikaiset puolueet ja heidän agendat ja keskitytään olennaiseen eli siihen miten saamme pidettyä yllä sen kaiken hyvän mitä sodan jälkeen jälleen rakennettii. ai niin mutta kun kapitalisti haluaa sotaa koska silloin saadaan nousu kausi niin kuin viimeksi.
Miettikää kuka hyötyy tästä miettikää.
Ei tässä ole kyse mistään muusta kun, että halutaan leipoa sota .
Ja meitä on lapsesta asti aivopesty tähän tilanteeseen kouluissa puhuttu miten iso paha venäjä hyökkäsi aivan ilkeyttään ja suuruuden hulluttaan Suomeen. Vaikka oikea syy on se , että Venäjä koki uhkana Suomen ja Saksan välisen lirkuttelun joka on aivan sama tilanne kuin nyt paitsi, että saksa on nyt tässä tapauksessa USA ja NATO.
Miettikää miks muualla maailmassa aina itsenäisyyspäivä on iloinen juhla, mutta Suomessa vaan suru juhla ja itketään ja jauhetaan venäjän uhasta.
Propagandaa se on jos sitä ei joku oikeasti muka tajua niin on aika Ding Dong
En sano että Venäjä yhtään parempi on mutta Suomen pitäisi jo lopettaa tämä vuosi satojen ajan lampaan rooli ja ottaa oman maan johto omiin käsiin ja meidän pitäisi puhaltaa yhteen hiileen ja estää sitä eikä lietsoa erimielisyyttä.
Perussuomalainen eli pohjimmiltaan aika keskellä, hiukan oikeaan kallellaan.