Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko poliittisesti enemmän oikealla vai vasemmalla?

Vierailija
28.06.2025 |

Kumpaa puolta tunnustaisit enemmän, vai oletko keskellä?

Olen itse hyvätuloisena kääntynyt iän myötä oikeiston suuntaan koska verorasitus alkaa tuntua. Opiskelijana olin kovinkin punainen, mutta ehkäpä myös miehelläni on tässä vaikutusta.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikesto-vasemmisto -jako on niin viime vuosituhannelta. Ulottuvuuksia on enemmän kuin yksi. 

Vierailija
2/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut olevani suht keskellä, mutta edellisissä vaaleissa vaalikoneista tuli enimmäkseen vasemmistoliittoa, niin olen kai sitten vasemmalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitavasemmalla. Itse taas olin nuorena kovakin talousoikeistolainen muka, mutta iän mukana tuoma viisaus vienyt vasemmalle. Haluaisin säilyttää hyvinvointivaltion perusrakenteet ja suoda kaikille mahd. tasa-arvoiset mahdollisuudet elää tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
4/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on käynyt juuri päinvastoin. Nuorempana olin melko talousoikeistolainen, mutta nyt kun on ihan hyvät tulot, olen alkanut kääntymään koko ajan enemmän vasempaan. Talousasioiden ulkopuolella minulla on ollut aina melko liberaalit arvot.

Vierailija
5/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä vasemmistolaista ajattelua lainkaan. En vaan käsitä, miten joku voi olla sitä mieltä, että itäraja pitäisi olla auki ja että jalkaväkimiinoja ei saisi Suomi käyttää. En ymmärrä, miten joku puolue voi ajaa lisää maa hanmuuttoa ja kotouttamisteollisuutta. En käsitä, miten joku puolue voi ajaa lapsille puberteettiblokkereita ja miehiä naisten urheiluun. Suu auki ihmetyksestä luen ammattiyhdistysväen itkupotkuraivareista, kun ansiotuloveroa alennettiin. Viimeinen pisara on kyllä ollut Palestiinan fanitus sen kuvottavan oksettavan ja täysin eläimellisen hyökkäyksen jälkeen. En yksinkertaisesti vain kykene ymmärtämään tällaisia ihmisiä. Olen siis poliittisesti enemmän oikealla :)

Vierailija
6/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän olen palstalla, sitä enemmän käännyn vasemmalle.

Jatkuva trollaus ja valehtelu ottaa päähän, ja kertoo oikeiston olemattomista arvoista.

Vierailija
7/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naivina lääkisopiskelijana tuli punainen, ekan palkkakuitin jälkeen kokoomus.

Vierailija
8/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ja haluan siitä syystä etuoikeuksia. Siksi kokoomus.

Vierailija
9/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikunkaakun, vaihtelee päivittäin.

Vierailija
10/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on hyviä sekä huonoja puolia, eli jossain keskellä.

Vierailija
11/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä vasemmistolaista ajattelua lainkaan. En vaan käsitä, miten joku voi olla sitä mieltä, että itäraja pitäisi olla auki ja että jalkaväkimiinoja ei saisi Suomi käyttää. En ymmärrä, miten joku puolue voi ajaa lisää maa hanmuuttoa ja kotouttamisteollisuutta. En käsitä, miten joku puolue voi ajaa lapsille puberteettiblokkereita ja miehiä naisten urheiluun. Suu auki ihmetyksestä luen ammattiyhdistysväen itkupotkuraivareista, kun ansiotuloveroa alennettiin. Viimeinen pisara on kyllä ollut Palestiinan fanitus sen kuvottavan oksettavan ja täysin eläimellisen hyökkäyksen jälkeen. En yksinkertaisesti vain kykene ymmärtämään tällaisia ihmisiä. Olen siis poliittisesti enemmän oikealla :)

Just toi on ongelmallista ihmisoikeuksien puolustamisessa. Niitä täytyy sitten puolustaa tasapuolisesti ihan kaikille, ei vaan heille jotka sopivat omaan kuplaan.

Vierailija
12/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vasemmalla, mutta koulutukseen, myös korkeakoulutukseen, panostamista pidän todella tärkeänä. 

Vierailija
13/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari

Vierailija
14/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt sieluani mainoksille joten vasemmalla. Ai nii, media vasureita täynnä 🤔

Vierailija
15/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen vasemmalla, nyt olen ehkä keskusta-oikeistoa. Aloin ottamaan selvää asioista ja jouduin luopumaan monista vanhoista uskomuksistani, kun havaitsin ne juuri sellaiseksi. Inhoan kuitenkin kaikkia poliittisiä puolueita, joten äänestän hyvin vaihtelevasti, välillä en ollenkaan. N 45

Vierailija
16/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspolitiikka ei oo tärkeää mulle, vaan arvopolitiikka. Ja siinä konservatiivi. 

Vierailija
17/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on sillä lailla kuten kommentoija 1 sanoi. Aikansa elänyt jaottelu.

Vierailija
18/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän on aina vasemmalla.

Vierailija
19/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen itse asiassa toi viestissään monia niitä asioita esille, jotka saivat mut luopumaan vasemmistosta. Ajatukseni askartelivat jotenkin niin erilaisten asioiden parissa, että otin monet vasemmiston asiat sellaisenaan. Olin muka hyvä ihminen hyvän puolella. #15

Vierailija
20/124 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten vasemmalla, mutta koulutukseen, myös korkeakoulutukseen, panostamista pidän todella tärkeänä. 

Koska yksikään vasemmistopuolue on halunnut leikata koulutuksesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä