Oletko poliittisesti enemmän oikealla vai vasemmalla?
Kumpaa puolta tunnustaisit enemmän, vai oletko keskellä?
Olen itse hyvätuloisena kääntynyt iän myötä oikeiston suuntaan koska verorasitus alkaa tuntua. Opiskelijana olin kovinkin punainen, mutta ehkäpä myös miehelläni on tässä vaikutusta.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Muuten vasemmalla, mutta koulutukseen, myös korkeakoulutukseen, panostamista pidän todella tärkeänä.
Täh? Oikeistohan nimenomaan sitä korkeakoulutusta leikkailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä vasemmistolaista ajattelua lainkaan. En vaan käsitä, miten joku voi olla sitä mieltä, että itäraja pitäisi olla auki ja että jalkaväkimiinoja ei saisi Suomi käyttää. En ymmärrä, miten joku puolue voi ajaa lisää maa hanmuuttoa ja kotouttamisteollisuutta. En käsitä, miten joku puolue voi ajaa lapsille puberteettiblokkereita ja miehiä naisten urheiluun. Suu auki ihmetyksestä luen ammattiyhdistysväen itkupotkuraivareista, kun ansiotuloveroa alennettiin. Viimeinen pisara on kyllä ollut Palestiinan fanitus sen kuvottavan oksettavan ja täysin eläimellisen hyökkäyksen jälkeen. En yksinkertaisesti vain kykene ymmärtämään tällaisia ihmisiä. Olen siis poliittisesti enemmän oikealla :)
Just toi on ongelmallista ihmisoikeuksien puolustamisessa. Niitä täytyy sitten puolustaa tasapuolisesti ihan kaikille, ei vaan heille jotka sopivat omaan kuplaan.
Unohda nyt tuo kaikkien ihmisoikeuksien puolustaminen. Puolusta vain niiden ihmisoikeuksia jotka eivät halua ensitöikseen tappaa sinua kun mahdollisuus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten vasemmalla, mutta koulutukseen, myös korkeakoulutukseen, panostamista pidän todella tärkeänä.
Koska yksikään vasemmistopuolue on halunnut leikata koulutuksesta?
No myönnän, ajatukseni perustuvat johonkin vanhaan maailmaan. Eli varmaan olen sitten vasemmalla ihan täysin.
Mä en leimaa itseäni mihinkään muuhun kuin itsenäiseksi. Mielipiteet sitten ailahtelee aiheen mukaan. Mä vihaan äärilaitoja. Mutta tykkään mustasta huumorista, mikä voi olla ääriajattelua jonkun mielestä.
Vasemmalla. Raha on voimakas vallankäytön väline, ja juuri siksi pitää rajoittaa, kuinka paljon sitä yksilöllä voi olla.
Nuorena kova oikeistolainen mutta nyt vanhempana on tullut järkeä enemmän ja siksi nykyisin kannatan vasemmistoa.
Olen koko ikäni äänestänyt demareita. N.68v.
Minulla on henkilö suosikkeja monesta eri puolueesta. Pääasiassa fiksuja naisia.
Vierailija kirjoitti:
En ole myynyt sieluani mainoksille joten vasemmalla. Ai nii, media vasureita täynnä 🤔
Suurinosa nykytoimittajista on vasemmalle kallellaan. Valitettavasti näkyy ideologia työssä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kova oikeistolainen mutta nyt vanhempana on tullut järkeä enemmän ja siksi nykyisin kannatan vasemmistoa.
Pystytkö avaamaan?
Naiset pitäs laittaa koko maailman valtioiden johtopaikoille, kaikissa maissa.
Trumppia katellessa ...
En tiedä mitä tuo tarkoittaa, joten eos.
Kristallipallon jos sais. Isoissa asioissa rivit suorina muuten ollaan kuin ellun kanat
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni äänestänyt demareita. N.68v.
Miksi ihmeessä niitä maanpettureita?
Palkansaajana minulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin vasen. Tietenkään minkään puolueen kannanotoista en allekirjoita kaikkia, eivätkä varmasti kaikki edustajatkaan. Mutta talouspoliittinen linja on ja tulee aina olemaan sama, ja sen perusteella on äänestyspäätös tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajana minulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin vasen. Tietenkään minkään puolueen kannanotoista en allekirjoita kaikkia, eivätkä varmasti kaikki edustajatkaan. Mutta talouspoliittinen linja on ja tulee aina olemaan sama, ja sen perusteella on äänestyspäätös tehtävä.
Ja palkansaajana koet, että palkansaajan verotusta pitää kiristää? Olit varmaan hyvin pettynyt nykyhallituksen päätökseen alentaa veroja?
Jossain keskellä,liikkuen aiheen mukaan. Ei tarkoita keskustapuoluetta.
Hyvinvointivaltiota puolustan.
Mutta vasemmiston ulkopolitiikka en.
Riippuu asiasta.
Olen myös valmis muuttamaan mieltäni tiedon karttuessa.
Riippuu asiasta, maahanmuuton suhteen oikealla ja lähes kaiken muun suhteen vasemmalla.