Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä Tampereelle on oikein tapahtunut? Lomaviikolleni tyly alku

Vierailija
28.06.2025 |

Eivätkö tamperelaiset itse edes huomaa miten heidän kaupunkia ja sen tunnelmaa on pilattu verrattuna vielä 10 vuoden takaiseen aikaan?

Tämähän on ihan järkyttävä paikka nykyään, enkä puhu edes täällä liikkuvista ihmisporukoista.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pari vuotta sitten perheen kanssa ohikulkumatkalla Tampereen keskustassa syömässä. VR:n parkkiin oli helppo jättää auto, mutta keskusta oli luotaantyöntävä. Sähköskuutit sujahtelivat ja kusi haisi.

Vierailija
62/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on muuttunut karseaksi. Kävin ennen koronaa joka vuosi museoiden yössä ja rakastin Tamperetta. Nyt kävin just töiden puolesta parin päivän seminaarissa ja olin aivan järkyttynyt. Narkkareita tosiaan riittää, kaupassakin yksi kulki vain ympäriinsä ja puhui yksin kovaan ääneen, ties mitä peukkua oli vetänyt. Kahdesti pullonkerääjä tuli komentamaan, että haluaa energiajuoman mun laukusta, siis avaamattoman juoman ja laukusta sisältä. Aivan järkyttävää käytöstä ihmisiltä muutenkin.

Palveluiden puolesta autioituneen tuntuinen kaupunki nyt. No ratikka oli kiva uudistus. Samoin se joen varteen kyhätty puisto, tosin narkkejahan sielläkin oli.

Juttu oli uskottava ennen kohtaa "joen varteen kyhätty puisto". Missä täällä Tampereella edes on joki, ja mikä uusi puisto sellaisen varteen on kyhätty?

Tässä tyypillinen tamperelainen. Tyhmä ja ilkeä. 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se vihervasemmisto ideologia mikä on pilannut kaikki yliopisto kaupungit. Itse asun Tampereen vieressä mutta keskustassa en ole käynyt vuosiin kun ei sinne oiken pääse millään ja eikä siellä ole oikein mitään muuta kuin ylikalliita kahviloita ja baareja. Ei se keskusta voi pysyä elinvoimaisena kun ideologisilla päätöksillä sinne ei pääse asiakkaat tulemaan

Vierailija
64/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen  vanhaan Tre oli viihtyisä pikkukaupunki maalaiselle, jossa oli suuren kaupungin tuntua. Nyt en enää uskalla kävellä kadulla yksin muulloin kuin aikaisin aamulla. Viimeksi pari viikkoa sitten kävin Tullintorilla ja kaksi nuorta miestä tuli minua vastaan. Narkkareita. Oikeasti pelkäsin niitä. 

Vierailija
65/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole koskaan hyvin. Mitä hyvää näette Tampereen keskustassa?

Ei kiinnosta keskusta. Mulle Tampere on ihan muuta.

Vierailija
66/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämeenkatu näyttää kävelykadulta muttei siellä voi metron ja bussien suhatessa  kuitenkaan kävellä pelkäämättä että jää niiden alle vahingossa.

Entinen Hämeenkatu autoliikenteineen oli kodikkaampi ja keskusta elävämmän tuntuinen.

Metro suhaa Hämeenkadulla Tampereella. Sillä lailla.

Metrothan ne täällä maan päällä pörrää. 😂

Kyllä metrot itse asiassa yleensä pörrääkin. Etenkin, jos ikinä olet matkustanut metrolla muualla kuin Suomessa, tiedät tämän - kulkevat pitkiä matkoja ihan maan pintaa pitkin ja sitten taas sukeltavat tunneleihin. 

Usein kuitenkin varsinaiset maan alla kulkevat metrot on merkitty erikseen. Jos on matkustanut muualla kuin Suomessa, tietää tämän.

Vierailija
67/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on paljon jotka ei liikuta keskustassa. Verkkokaupat on keksitty ja meillä on täällä Länsi- Tampereella oma ostoskeskus. Ei tarvitse lähteä keskustaaan.

Vierailija
68/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkarit. Ongelma on levinnyt täysin käsiin.

Siellä ne makailee porukoissa  pitkin puistojen nurmikoita. Ei häiritse kun kiertää puistot kaukaa. Tullintorin edustan porukka nyt ehkä vähän mutta kiertää senkin.

Vierailija
69/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene muualle lomailemaan.

Vierailija
70/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon viihtyvyyttä heikentää myös kadulla milloin mitäkin tuputtavat kauppiaat. Pätkän kävelin hämeenkatua niin jo kahden eri firman kauppiaat tuputtivat tuotteitaan.  

Vierailija
71/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenkatu näyttää kävelykadulta muttei siellä voi metron ja bussien suhatessa  kuitenkaan kävellä pelkäämättä että jää niiden alle vahingossa.

Entinen Hämeenkatu autoliikenteineen oli kodikkaampi ja keskusta elävämmän tuntuinen.

Onko Tampereella metro ?

Vierailija
72/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos Tampesterissa nykyään metrokin? Onpas kaupunki kehittynyt!

Vierailija
73/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on muuttunut karseaksi. Kävin ennen koronaa joka vuosi museoiden yössä ja rakastin Tamperetta. Nyt kävin just töiden puolesta parin päivän seminaarissa ja olin aivan järkyttynyt. Narkkareita tosiaan riittää, kaupassakin yksi kulki vain ympäriinsä ja puhui yksin kovaan ääneen, ties mitä peukkua oli vetänyt. Kahdesti pullonkerääjä tuli komentamaan, että haluaa energiajuoman mun laukusta, siis avaamattoman juoman ja laukusta sisältä. Aivan järkyttävää käytöstä ihmisiltä muutenkin.

Palveluiden puolesta autioituneen tuntuinen kaupunki nyt. No ratikka oli kiva uudistus. Samoin se joen varteen kyhätty puisto, tosin narkkejahan sielläkin oli.

Juttu oli uskottava ennen kohtaa "joen varteen kyhätty puisto". Missä täällä Tampereella edes on joki, ja mikä uusi puisto sellaisen varteen on kyhätty?

Koski on eri asia kuin joki. 

Vierailija
74/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä nyt mitään noin radikaalia oo tapahtunut. Hyviä juttuja mm. kansiareena, ratikka ja rantatunneli. 

Tamperelaisena, ensinnäkin, kyllä meistä monet todellakin on huomanneet, millaiseksi tämä kaupunki on muuttunut, ja pahempaan ollaan menossa uuden pormestarin johdolla.  

Autoilijan näkökulmasta nuo mainitut on kaikkea muuta kuin hyviä asioita, rantatunnelin takia sen ympäristön liikenne on yksi sumppu, kansiareenan tapahtumien vuoksi keskustan liikenne on usein rajoitettua ja sumppu, ratikan rakentamisen vuoksi kaupungissa on jatkuvasti joku tärkeä liikenneväylä aivan tukossa, nyt useampi, eikä tilanne parane uuden osan valmistuttua. Kun vähemmän viisaasti päätettiin jättää rakentamatta eritasoristeys Tampereen valtatien ja Hatanpään valtatien risteykseen, siitä tulee vielä paljon Sammonaukiotakin pahempi sumppu. Jaa, että käytä ju

Tämä! Liikenneyhteydet ovat muuttuneet todella paljon huonommiksi niille, jotka eivät asu ratikkareitin varrella. Vanhemmat joutuvat kuljettamaan lapset autolla harrastuksiin, koska lapset eivät osaa vielä vaihtaa itse kesken matkaan ratikkaan ja muutenkin bussivuoroja on karsittu niin, että pitää lähteä puoli tuntia aikaisemmin ehtiäkseen, Tunneli on kiva länsiosien asukkaille, mutta idästä esim. Pyynikille kulkeminen on vaikeampaa. Ostosten tekemisen olen siirtänyt täysin Ideaparkiin. Keskustaan on aivan liian hankala päästä, kun joka katu on tukittu ja muutaman tunnin pysäköinti maksaa yli 15 euroa. 

Itseäni hiukan surettaa myös se, että kaupunki on nykyään täynnä muualta tulleita, jotka innokkaasti touhottavat siitä, millainen Tampereesta pitää heidän mielestään tehdä. Heillä ei ole täällä juuria, eivätkä he tunne kaupungin historiaa. Haluavat vain, että oltaisiin tosi suuria ja kansainvälisiä ja mahdollisimman samanlaisia kuin kaikki muutkin kaupungit, jotka unohtavat historiansa ja identiteettinsä ja menevät muodin mukana. 

Toki monet uudistukset ovat hyviä. Esim. Tullintorin ja yliopiston ympäristö on muuttunut edukseen 10-12 vuoden takaisesta, ja itse pidän Hämeenkatuakin ihan viihtyisänä. Toivoisin silti, että kaupungin kehittämisessä pidettäisiin enemmän kiinni Tampereen omaleimaisuudesta ja hyväksyttäisiin se, että ratikkareitin ulkopuolellakin on elämää.

Vierailija
75/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu oli uskottava ennen kohtaa "joen varteen kyhätty puisto". Missä täällä Tampereella edes on joki, ja mikä uusi puis

Koski on eri asia kuin joki. 

Jep, eikä koskipuistoa ole nyt mitenkään kyhätty, vaan se on ollut siinä iät ja ajat. 

Vierailija
76/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos pitää ruuhkaa ja pakokaasuja kodikkaina...

Tosi hyvä, että nykyään tätä keskustan pääkatua kulkee vain ratikka, bussit ja taksit. Metroa siellä ei sentään ei ole, kuten ei muuallakaan Tampereella.

Hämeenkatu oli ennen myös hienojen autojen näyttäytymispaikka joka omalta osaltaan loi kivaa kaupunkitunnelmaa. Nyt siellä näyttäytyy vuokrapotkulaudat😅

Vierailija
77/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Tampereella metro ?

Ei tarvii takertua "lillukanvarsiin" .  Joku kiskoilla liikkuva siellä kulkee kuitenkin ihmisten seassa.

Vierailija
78/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä mutta mulla on vapaa-ajan asunto Tampereen keskustassa enkä ihan ymmärrä valitusta. Jutikalla on kivaa matkustaa ja keskusta on täynnä hyviä ravintoloita.

Vierailija
79/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AI voi olla sitä mieltä, että Tammerkoski on joki, mutta kukaan ei koskaan ( paitsi junantuoma) kutsu Tammerkoskea joeksi. 

Vierailija
80/150 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskihan on siellä tammerkosken sillan seutuvilla

. Aika vähän koskea muistuttaa se suvanto missä vesi lipuu tasaisesti kohti pyhäjärveä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan