Mitä ihmettä Tampereelle on oikein tapahtunut? Lomaviikolleni tyly alku
Eivätkö tamperelaiset itse edes huomaa miten heidän kaupunkia ja sen tunnelmaa on pilattu verrattuna vielä 10 vuoden takaiseen aikaan?
Tämähän on ihan järkyttävä paikka nykyään, enkä puhu edes täällä liikkuvista ihmisporukoista.
Kommentit (150)
Itsekin olin Tampereella lomalla pitkästä aikaa. Huono-osaisten määrä keskustassa oli silmiinpistävä: osa tonki roskiksia, osa terassien tuhkakuppeja, joku pummasi tupakkaa, toinen mölisi käsittämättömiä jokaiselle vastaantulijalle. Pikkukaupassa alkoholijuomat olivat lukkojen takana. Piti pyytää myyjä-vartija avaamaan oven, että sai ostettua yhden siiderin. Elokapina osoitti mieltään biovoimalan edessä. Ens vuonna vois mennä mieluummin vaikka Turkuun tai Kuopioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä järkyttää? Ahtaalle paikalle tungettu kansiareena tornitaloineen? Kivijalkaliikkeistä tyhjenevä keskusta? Tilalle tulleet halvanoloiset syöttölät ja juottolat? Ratikka 3:n matkustajat? Ratinan ostosparatiisi?
Puhumattakaan siitä lentokoneiden kiitoradasta siinä keskellä jonka ympäriltä piti kaikki puutkin tappaa.
Sori mikä tämä kiitorata on?
Yhtä asiaa en Tampereella ymmärrä, miksei narkeille tehdä mitään?!?
Ei ole edes vitsi, kaupunginhallituksen kokoukset on kirjaimellisesti Vanhan Kirkon puistoa vastapäätä, missä liki aina nurkkeja laumottain. Yksikään asioista päättävä ei ole voinut olla näkemättä mikä meno keskustassa on, ei vaikka ajelisi laput silmillä omalla autolla jostain 'Teiskosta' kokouksiin.
Miksei kukaan tee asialle mitään?!?
Olen matkustanut ympäri maailmaa paljon, mutta liki kaikissa muissa kaupunkien keskustat pidetään siisteinä, poliisit partioivat näkyvästi (jalkapatikassa) eikä narkkilaumoja näy.
MOT tai vastaava ohjelma voisi tutkia, miksi ongelmaan ei puututa? Miksei mitään tahoa kiinnosta täysin avoin huumekauppa ja käyttö, sekä narkkien laumat keskustassa? Ja nyt ei puhuta mistään pikku polttelusta, mikä alkaa olla normi monissa maissa, vaan kovemmista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes vitsi, kaupunginhallituksen kokoukset on kirjaimellisesti Vanhan Kirkon puistoa vastapäätä, missä liki aina nurkkeja laumottain. Yksikään asioista päättävä ei ole voinut olla näkemättä mikä meno keskustassa on, ei vaikka ajelisi laput silmillä omalla autolla jostain 'Teiskosta' kokouksiin.
Olen matkustanut ympäri maailmaa paljon, mutta liki kaikissa muissa kaupunkien keskustat pidetään siisteinä, poliisit partioivat näkyvästi (jalkapatikassa) eikä narkkilaumoja näy.
MOT tai vastaava ohjelma voisi tutkia, miksi ongelmaan ei puututa? Miksei mitään tahoa kiinnosta täysin avoin huumekauppa ja käyttö, sekä narkkien laumat keskustassa? Ja nyt ei puhuta mistään pikku polttelusta, mikä alkaa
täällähän on poliisin resursseja karsittu joka paikassa, eihän poliisia näy kun jonkun hälytystehtävän yhteydessä ja kohtuu harvoin. siitä olen samaa mieltä että tälle rehottavalle täysin avoimelle kaupalle pitäisi jotakin tehdä, kaikissa kaupungeissa missä se on ongelma ja näitähän riittää. Epämääräiset laumat kun karsii melko tehokkaasti muita ihmisiä pois sieltä aikaa viettämästä ja se näkyy sitten yrittäjienkin taskussa/tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole koskaan hyvin. Mitä hyvää näette Tampereen keskustassa?
" Entisenä ja ehkäpä vielä tulevana tamperelaisena näen Hämeenkadun, Hämeensillan, upea Ratina, Patsaat sillalla. Paras ravintola Tillikka jossa käymme aina vierailumme aikana syömässä. Ihana Koskipuisto, munkkikahvit Laukontorilla, ehkä matka lautalla Viikinsaareen. Aleksanterin kirkon alue ja se vanha hautuumaa. Sitten vähän ulompana Pyynikin harjun maisemat. Näkymät on sieltä kuin Gardajärvellä. Kokemusta on. Tosi on, ettei keskustaa kannata " antaa" täysin vaan riivi_öiden käyttöön. Tampereelle taas elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit. Ongelma on levinnyt täysin käsiin.
Suomalaiset narkkaa ja kiskoo alkoholia. Se on pakko lukea muslimien ansioksi, että he ei ainakaan huumeita tai muitakaan päihteitä käytä.
Eivät käytä, he myyvät sitä Tampereella. Huumebusiness on lähi-idän ja afrikkalaisten heiniä Tampereella. Tervetuloa katsomaan.
" No, tästä saimme näytettä, kun asuimme siinä Koskipuiston kupeessa olevassa hotellissa. Puisto ja ulkovessa näyttelivät sitä toimintaympäristöä ja sekä lähi-itälaiset että afrikaanit olivat kimpassa " työtehtävissä". Iljetti ja pelotti."
No jos haukut, niin kerro ihmeessä vähän tarkemmat speksit, että mikä täällä nyt on niin kamalaa? Edelleen Suomen vetovoimaisin kaupunki eli aika moni ei ole sun kanssa samaa mieltä. Ei tänne ole pakko tulla, jos noin sieppaa.
Vierailija kirjoitti:
MOT tai vastaava ohjelma voisi tutkia, miksi ongelmaan ei puututa? Miksei mitään tahoa kiinnosta täysin avoin huumekauppa ja käyttö, sekä narkkien laumat keskustassa? Ja nyt ei puhuta mistään pikku polttelusta, mikä alkaa
Ihan sama ongelma se on Helsingissä ja muissa isoissa kaupungeissa Suomessa. Ei ole poliisilla resursseja. Siellä pitäisi yhden partion olla vuorokauden ympäri passissa. Jos kaupungissa haluaa asua tai olla, niin tiettyjä lieveilmiöitä ei nyt vaan voi välttää. Lomailkaa jossain pikkupaikkakunnilla, jos ette kaupunkielämää kestä. Ei siinä sen kummempaa.
Itse en noissa paikoissa käy, missä käyttäjät hengaa. Ei mulla ole Laukontorille mitään asiaa, enkä pyöri huvikseen rautatieasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Pormestari Illu ensimmäinen on jo aloittanut Tampereenkin tuhoamisen. Mitäpä muuta pridehomokommarilta voi odottaa?
Mitä on jo ehtinyt tehdä? Luin kaupungin sivuilta pormestariohjelman, mutta luulin, että hommat alkaa vasta syksyllä lomien jälkeen.
Minkä me sille voidaan, että jengi narkkiutuu kiihtyvällä tahdilla. Tässä olen viime syksystä asti katsellut sopivaa osakekämppää tai ok-taloa jostain naapuripaikkakunnalta, mahdollisimman kaukaa vuokrataloista. Mänttä-Vilppula houkuttelee nyt eniten.