Mitä ihmettä Tampereelle on oikein tapahtunut? Lomaviikolleni tyly alku
Eivätkö tamperelaiset itse edes huomaa miten heidän kaupunkia ja sen tunnelmaa on pilattu verrattuna vielä 10 vuoden takaiseen aikaan?
Tämähän on ihan järkyttävä paikka nykyään, enkä puhu edes täällä liikkuvista ihmisporukoista.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit. Ongelma on levinnyt täysin käsiin.
Rakastan Tamperetta enkä halua asua missään muualla Suomessa (kokeiltu on), mutta narkkarit ovat täällä kyllä todellinen ongelma ja huono puoli.
Omasta mielestäni he ovat oikeastaan ainoa huono puoli, mutta kieltämättä aika iso ja kurja sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Tamperelaiset itse ovat näköjään tottuneet kaupungin sekamelskaan. Katu- ja tietöitä, joten ruuhkia siellä täällä, liikkeitä lopettanut, keskustan mukava tunnelma kadonnut. Tuollaisia uutisia olen lehdestä lukenut. Nyt jälleen emme mene Tampereelle lomamatkalle.
Olet lehdestä jotain lukenut, ja sen pohjalta teet näkemättä päätöksen? :D Kuulostaa järkevältä.
Lehdissä kirjoittelevat aika paljon vannoutuneet ratikanvastustajat, jotka täyttävät kommenttikentät propagandalla siitä, miten keskusta on täysin autio ja tunnelma pilalla. Siinä ei ole totta siteeksikään. En tiedä, milloin itse ovat oikeasti keskustassa käyneet.
Vierailija kirjoitti:
No älä vaan kerro, mitä Tampere teki, jota sai pilattua lomasi alun 😂 Mä oon asunut täällä nyt tasan 10 vuotta, enkä ole havainnut mitään erityistä "pilaantumista". Ihmismäärä on kasvanut valtavasti ja sen myötä tulee tietysti erilaisia lieveilmiöitä, mutta Helsingistä muuttaneena en osaa niitäkään vielä kovin pahoina pitää.
Tämäpä juuri. Hyvä se on puskista haukkua, mutta jättää kuitenkin tollaseen puolihaukkumiseen eli ei oikeesti kerro yhtään mitään. Tarkoittaa siis, että ei ole mitään vikaa. Kunhan vaan turhaan leukojaan louskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeenkatu näyttää kävelykadulta muttei siellä voi metron ja bussien suhatessa kuitenkaan kävellä pelkäämättä että jää niiden alle vahingossa.
Entinen Hämeenkatu autoliikenteineen oli kodikkaampi ja keskusta elävämmän tuntuinen.
Metro suhaa Hämeenkadulla Tampereella. Sillä lailla.
Metrothan ne täällä maan päällä pörrää. 😂
Moni tamperelainen on omasta mielestään asettunut täydelliseen kaupunkiin, mikä tekee rakenteellisesta kritiikistä tabuaiheen.
Tää on jonkun manseänkyrän aloitus, johon hän on myös itse vastaillut. Näitä samoja änkyräkommentteja voi lukea Aamulehden mielipidesivuilta: Hämeenkatu kuollut, ratikka maailman surkein kulkuneuvo, Rantatunneli täysin turha, Areena aivan järkyttävä ja väärässä paikassa, joka ikinen korkeampi uudisrakennus on maisemaa pilaava torahammas ja kaupunki on menetetty narkkareille.
Hohhoijaa.
Tampere on jäänyt minulle jotenkin etäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni tamperelainen on omasta mielestään asettunut täydelliseen kaupunkiin, mikä tekee rakenteellisesta kritiikistä tabuaiheen.
Sitten taas monen paljasjalkaisen tamperelaisen mielestä asiat olivat viimeksi hyvin silloin kun Viistokatu oli vielä olemassa ja uudistukset eivät näin ollen VOI tuoda tullessaan mitään hyvää. :D
Vierailija kirjoitti:
Tää on jonkun manseänkyrän aloitus, johon hän on myös itse vastaillut. Näitä samoja änkyräkommentteja voi lukea Aamulehden mielipidesivuilta: Hämeenkatu kuollut, ratikka maailman surkein kulkuneuvo, Rantatunneli täysin turha, Areena aivan järkyttävä ja väärässä paikassa, joka ikinen korkeampi uudisrakennus on maisemaa pilaava torahammas ja kaupunki on menetetty narkkareille.
Hohhoijaa.
Joo, klassinen tamperelaisratkaisu: jos joku sanoo että kaikki ei oo täydellisesti, niin se on änkyrä ja varmaan vielä Lempäälästä. Mutta ei se Hämeenkatu siitä suoremmaks muutu vaikka kuinka tekis mieli laittaa sormet korviin ja laulaa Tapparan maalibiisiä. Kaupunkia ei rakenneta sillä että ollaan tyytyväisiä tuuliseen betonilaatikkoon kunhan siinä on sinikeltanen logo kyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Älä unohda Viistokatua! Kyseisen kadunpätkän perään jaksetaan itkeä vuosi toisensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Joo se änkyräpropaganda on todella turhauttavaa. Esimerkiksi jatkuvasti tuutattavat väitteet siitä, että ratikka ajaa päivästä toiseen tyhjänä / kymmenen ihmistä kyydissä ainakin ruuhka-aikojen ulkopuolella. Itse satun asumaan niin, että näen ohi menevät ratikat ikkunastani pitkin päivää ja tiedän sataprosenttisen varmasti, ettei se todellakaan aja puolityhjänä. (Kaikki eivät edes istumaan mahdu kuin todella hiljaisiin aikoihin.)
Jos muuttaisin kaupunkiin, niin ehdottomasti Tampereelle Varsinkin kesäisin siellä on mukavaa chillailla menemään. Aina se Vaasan voittaa 5-0, mikä on itselleni lähin kaupunki. Oikeen rytöläjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamperelaiset itse ovat näköjään tottuneet kaupungin sekamelskaan. Katu- ja tietöitä, joten ruuhkia siellä täällä, liikkeitä lopettanut, keskustan mukava tunnelma kadonnut. Tuollaisia uutisia olen lehdestä lukenut. Nyt jälleen emme mene Tampereelle lomamatkalle.
Olet lehdestä jotain lukenut, ja sen pohjalta teet näkemättä päätöksen? :D Kuulostaa järkevältä.
Lehdissä kirjoittelevat aika paljon vannoutuneet ratikanvastustajat, jotka täyttävät kommenttikentät propagandalla siitä, miten keskusta on täysin autio ja tunnelma pilalla. Siinä ei ole totta siteeksikään. En tiedä, milloin itse ovat oikeasti keskustassa käyneet.
Joo toi on muuten NIIN totta! Ne on ne samat tyypit, jotka edelleen jaksaa jauhaa "museovälineestä" ja "tyhjästä possujunasta". Eivät ole neljässä vuodessa sopeutuneet ajatukseen, vaan haikailevat edelleen bussiliikenteen perään. Keskusta ei ole millään tapaa autioitunut, eikä siellä ole sen enempää narkkeja tai sekakäyttäjäjuopporemmejä kuin muissakaan isommissa kaupungeissa. Mielipidepalstoilla keskustan juottoloista, narkeista ja autioitumisesta kirjoittelevat ovat niitä, jotka ei oikeasti seillä koskaan käy. Itse käyn noin kerran viikossa ja ihan mukava paikka on edelleen ja kesällä erityisesti keskustaa halkovan veden takia.
Vierailija kirjoitti:
Hämeenkatu näyttää kävelykadulta muttei siellä voi metron ja bussien suhatessa kuitenkaan kävellä pelkäämättä että jää niiden alle vahingossa.
Entinen Hämeenkatu autoliikenteineen oli kodikkaampi ja keskusta elävämmän tuntuinen.
No jos pitää ruuhkaa ja pakokaasuja kodikkaina...
Tosi hyvä, että nykyään tätä keskustan pääkatua kulkee vain ratikka, bussit ja taksit. Metroa siellä ei sentään ei ole, kuten ei muuallakaan Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Ilmari alkaa sopeuttamaan Tampereen taloutta. Toimenpiteet eivät vaikuta erityisen reiluilta. Varsinkaan kun leikataan myös opetuksesta. Pride-tapahtumat eivät sentään ole Ilmarin leikkauslistalla.
Omalla leikkauslistalla on. Yhtään Pride-yritystä en poliittisen pohjan vuoksi kannata ja boikotoin jatkossakin. Aina on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmari alkaa sopeuttamaan Tampereen taloutta. Toimenpiteet eivät vaikuta erityisen reiluilta. Varsinkaan kun leikataan myös opetuksesta. Pride-tapahtumat eivät sentään ole Ilmarin leikkauslistalla.
Eihän sellaisesta rahakoneesta kuin PRIDE voi leikata tietenkään
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä nyt mitään noin radikaalia oo tapahtunut. Hyviä juttuja mm. kansiareena, ratikka ja rantatunneli.
Tamperelaisena, ensinnäkin, kyllä meistä monet todellakin on huomanneet, millaiseksi tämä kaupunki on muuttunut, ja pahempaan ollaan menossa uuden pormestarin johdolla.
Autoilijan näkökulmasta nuo mainitut on kaikkea muuta kuin hyviä asioita, rantatunnelin takia sen ympäristön liikenne on yksi sumppu, kansiareenan tapahtumien vuoksi keskustan liikenne on usein rajoitettua ja sumppu, ratikan rakentamisen vuoksi kaupungissa on jatkuvasti joku tärkeä liikenneväylä aivan tukossa, nyt useampi, eikä tilanne parane uuden osan valmistuttua. Kun vähemmän viisaasti päätettiin jättää rakentamatta eritasoristeys Tampereen valtatien ja Hatanpään valtatien risteykseen, siitä tulee vielä paljon Sammonaukiotakin pahempi sumppu. Jaa, että käytä julkisia. Paha käyttää, ratikka on kingi, bussilinjojen kustannuksella. Kulkeehan se bussi, tuossa 50 m päässä ovelta on pysäkki, puolen tunnin välein, entisen 10 min sijaan, sillä ei pääse keskustaan vaan Ratinan sillalle ja Hämeenpuistoon, ja lopettaa liikennöinnin iltaysiltä. Luvattua saattoliikennettä ratikalle ei ole näkynyt, ja sen pysäkille on 2,5 km.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tamperelaiset voisivat tehdä asialle? Vaikkei siihen haluaisi tottua, niin minkäs teet? Muuta kun muutat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Onko tänne metro tullut? Ja eikös ne yleensä kulje maan alla. Metroissa ja raitiovaunuissa sekä junissa on yksi ainoa hyvä puoli. Ne kulkevat kiskojaan myöten, joten on hyvin helppoa ennakoida niiden liikkeet verrattuna mihin hyvänsä kulkuvälineeseen. Ja aika sokea saa olla, jos Hämeenkatu kävelykadulta näyttää kaikkine karmeine ratikan tolppineen, kiskoineen ja jatkuvasti näkyvine busseineen. Mielelläni minäkin silti sen entisen Hämeenkadun ottaisin takaisin.