En ole koskaan nähnyt Suomessa sellaisia supersairaalloisen lihavia kuin ne amerikkalaisten sarjojen ihmiset
Johtuuko se siitä että täällä ei ole niin lihavia vai siitä että Suomessa he ovat visusti neljän seinän sisällä eivätkä osallistu painonpudotustelevisio-ohjelmiinkaan? Suomessa on sairaalloisen lihavia mutta niin suuri lihavuus on jo ilmiö erikseen.
Kommentit (26)
Olisivatko he sisällä enemmän. Onhan heitä tietysti täällä paljon vähemmän myös. Amerikassa olen nähnyt monesti todella lihavilla sellaisia pikku mopoja joilla he liikkuvat, Suomessa sellaisia ei näe ikinä.
On tietysti ainakin suuremmissa kaupungeissa.
Eihän meillä ole väestöön suhteutettuna sarjamurhaajiakaan.
Suomalaisilla ei ole varaa ostaa niin paljon ruokaa että saisivat itsensä sellaiseen kuntoon.
Minä olen nähnyt. Jumbon kauppakeskuksessa yhden miehen, joka istui penkillä ja maha valui yli polvien puoleen väliin sääriä.
Kesällä Ouluun menevässä junassa oli samantyylinen nainen. En tiedä miten selvisi ulos junasta.
Amerikassa näitä näkee joka puolella.
Joku tolkku pitäisi olla.
Ehkä siitä, että superlihavien lihavuuteen on syynä joku sellainen sairaus, joka rajoittaa liikkumista. Minä olen nähnyt, ja kyse oli todella sairaalloisesta lihavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nähnyt. Jumbon kauppakeskuksessa yhden miehen, joka istui penkillä ja maha valui yli polvien puoleen väliin sääriä.
Kesällä Ouluun menevässä junassa oli samantyylinen nainen. En tiedä miten selvisi ulos junasta.
Amerikassa näitä näkee joka puolella.
Joku tolkku pitäisi olla.
Sama tolkuttomuus on joillakin seksin kanssa, onhan niitäkin, ei vaan ole yhtäpaljon huomiotaherättävä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon elämäni aikana nähnyt kaksi. Eipä ne varmasti halua kotoota liikkua mihinkään.
Mutta ero on valtava jenkkeihin verrattuna, siellä paljon enemmän ihmisiä ja paljon enemmän paskaruokaa tarjolla..
"Eivät _halua_ liikkua mihinkään"
- Eiköhän supersairaalloisesti lihavien liikkumattomuuden syy ole ennemminkin kykenemättömyydessä liikkua.
Samaan bussiin nousee usein mies, jolle liikkuminen kun on vaikeaa painon takia. Olen nähnyt 4 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siitä, että superlihavien lihavuuteen on syynä joku sellainen sairaus, joka rajoittaa liikkumista. Minä olen nähnyt, ja kyse oli todella sairaalloisesta lihavuudesta.
Amerikkalaisessa yhteiskunnassa ei huolehdita ihmisestä niin hyvin kuin meillä. Traumat ovat syviä. Tämä johtaa eri tyyppiseen syrjäytymiseen kuin Suomessa.
Täällä on perinteisesti juotu ongelmiin ennemmin kuin syöty.
Eiköhän ne liikkumiseen kykynemättömät ole pitkälti neljän seinän sisällä jenkeissäkin.
Mitenhän heiltä käy tuo wc-istuimella asiointi ? (onkohan siellä markkinoilla tarjolla heille jotain 'jättipyttyjä'P?)
Suomessa ei taida olla feedereitä niin paljon kuin Amerikoissa ihan väestön vähyyden takia. Saavat siis kiksinsä siitä, että kantavat toisen eteen ruokaa ylen määrin ja se mahdollistaa tuollaisen sängyssä elämisen. Tämä on yleensä syynä noissa kaikkein pahimmissa tapauksissa.
On niitä, mutta ovat neljän seinän sisällä.
Sääliä minussa herättävä ilmiö. Voi heitä ihmisparkoja ! Sellaisiin venyneisiin mittoihin paisuneesta kehosta ei taida olla enää tietä eikä pääsyä normaalin ihmisen mittoihin
Useimmat taitavat menehtyä vielä nuorella iällä johonkin sydämen vajaatoimintaan tms. komplikatioon.
(hautajaisetkin taitavat olla käytännössä melko ongelmalliset heidän omaisilleen)
Minä olen. Viimeksi eilen näin koiraa ulkoiluttomassa olleen miehen, jonka täytyi painaa 200 kiloa. Harvinaista se silti on.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Viimeksi eilen näin koiraa ulkoiluttomassa olleen miehen, jonka täytyi painaa 200 kiloa. Harvinaista se silti on.
No hienoa ,että edes sen verran jaksoi sentään vielä liikkua!
Jos on sellaista koko kuin tämän hengenvaaraallisesti lihava -sarjan tyypit, ei niitä näy kotiensa ulkopuolella. Ovat usein lähes liikuntakyvyttömiä.
No älä huoli, kyllä ne tulee lisääntymään sitä mukaa mitä tätä jo nyt olevaa sairaalloista ylipainoisuutta ja muuta kehopositiivisuutta normalisoidaan. Eipä täällä 90-luvulla Suomessakaan niin paljoa läskejä ollut kuin nykyään. Nuorilta naisiltakin pursuaa makkarat housuista valtoimenaan. Ja minun puolestani jokainen kantaa läskinsä voimaantuneesti ihan itse, mutta se ei ole mikään hyvä suunta mihin nyt ollaan menossa.
Mä oon elämäni aikana nähnyt kaksi. Eipä ne varmasti halua kotoota liikkua mihinkään.
Mutta ero on valtava jenkkeihin verrattuna, siellä paljon enemmän ihmisiä ja paljon enemmän paskaruokaa tarjolla..