Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa, että on muitakin miehiä, joita ei kiinnosta rakennella terasseja yms.?

Vierailija
23.06.2025 |

Haaveilen terassista ja paljusta tai porealtaasta, seinien maalaamisesta tai tapetoinnista ym. Harmi vaan, että joutuisin suorittaa kaikki tällaiset yksin siitä huolimatta, että mies on rakennusalan insinööri. Ei varmaan tarvitse mainita, että talommekin on avaimet käteen -valmispaketti. Some on täynnä näitä tarinoita, kun vaimo haaveilee ja suunnittelee kaikenlaista ja mies sitten reippaasti toteuttaa, ja samoin tuntuu, että tutut ympärillä puhuvat jatkuvasti tällaista. Kuvittelenko vaan? Onko muillakin miehiä, jotka eivät näitä halua ja viitsi toteutella? Ymmärrän, että kyse lienee siitä, ettei vapaa-ajalla huvita tehdä sitä, mitä tekee työkseen 8h/pv, mutta silti vähän harmittaa.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä omakotitalo "lahoaa" paikoilleen, koska edes perus kunnossapitoa ei ole. Muinoin haaveilin terassista ym., mutta sitten totesin sen olevan utopiaa. Edes tapettien vaihto ei onnistu. Itse maksamalla sain keittiöön uudet pöytätasot eli ostin tasot ja maksoin työmiehen.  Pienellä hoitajan eläkkeellä en enempään pysty. Haluaisin muuttaa kerrostaloon, mutta mies ei suostu. Hän ei näe tilanteessa mitään ongelmaa. Suren tilannetta ja olen vähän kateellinen remonttireiskojen vaimolle. 

En edelleenkään ymmärrä miksi tämäkään nainen ei tee terassia itse?

Ei tuollaiseen röysköön kannata alkaa panostaa pelkkään terassiin. 

Hei, muuta itse sinne kerrostaloon, mies tulee tai ei tule. 

Vierailija
122/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap kuinka isolla prosentilla invalidi, vai miksi ei itse pysty tekemään?

Joo ja sitten lopputulos on vaarallinen,heiluva epämääräisesti terassia muistuttava rakennelma. Nyt ei puhuta mistään lintulaudasta jonka lapsikin osaa nikkaroida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa itse tilata jätelavaa? Ihan samalla vaivalla millä kirjoitit ton viestin olisit jo googlettamalla löytänyt toimijan, joka sen lavan teille tuo, soittanut sinne ja sopinut jo aikataulutkin.

Voi herttilei, sun herne sun aivoissa ei nyt toimi. Mies on pihi, joten en voi sitä lavaa tilata edes omaan laskuun koska vetäis herneen nenään ja joutuisin maksamaan tyhjästä kun käskis kuskin ajamaan sen muualle.

Herneile keskenäs, jos sinä olet lavan tilannut ja maksanut omistamallesi tontille, ei sitä viedä kenenkään muun pyynnöstä pois ennen kuin sovittuna noutopäivänä

Vierailija
124/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miestä ei kyllä kiinnosta minkään rakentaminen. Eikä se kyllä osaiskaan. Muuten on hyvä mies.

Vierailija
125/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei myöskään osaa tehdä mitään nikkarointihommia eikä tee. Jos jotain tarvitaan, pitää kutsua ammattilainen tekemään. En minä myöskään osaa, joten en edes yritä. Jotain pientä ulkomaalausta voisin tehdä, mutta eipä sellainen tällaisessa sadekelissä onnistu. 

Luultavasti ne nikkaroijan puolisot tai itse nikkarointitaitoiset vain laittelee niitä kuvia someen niin innokkaasti, että vaikuttaisi siltä, että kaikilta nuo hommat taittuisi. 

En osaa, joten en edes yritä? Miten tuollaisella asenteella voi oppia yhtään mitään koskaan?

Vierailija
126/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten lopputulos on vaarallinen,heiluva epämääräisesti terassia muistuttava rakennelma. Nyt ei puhuta mistään lintulaudasta jonka lapsikin osaa nikkaroida.

Aikuinen osaa monasti lukea. Useimmat jopa ymmärtävät lukemaansa, esim. terassinrakennusohjetta tms. kirjallista materiaalia. Youtube-aikakaudella lukutaidottomatkin voivat opiskella video-ohjeita.

Terassi jos joku on todellakin linnunpönttöön vertautuva, jos rakennusprojektien haastavuuksia ajatellaan.

Vierailija
127/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei myöskään osaa tehdä mitään nikkarointihommia eikä tee. Jos jotain tarvitaan, pitää kutsua ammattilainen tekemään. En minä myöskään osaa, joten en edes yritä. Jotain pientä ulkomaalausta voisin tehdä, mutta eipä sellainen tällaisessa sadekelissä onnistu. 

Luultavasti ne nikkaroijan puolisot tai itse nikkarointitaitoiset vain laittelee niitä kuvia someen niin innokkaasti, että vaikuttaisi siltä, että kaikilta nuo hommat taittuisi. 

En osaa, joten en edes yritä? Miten tuollaisella asenteella voi oppia yhtään mitään koskaan?

Ajattelin lähinnä tuota terassin rakentamista, liian vaikeeta mulle. Miten ylipäätään pitäisi oppia, jos ei ole ketään, joka opettaisi? Youtube-videoistako? Oon kyllä joskus maalannut ja öljynnyt jotain puutarhakalusteita, terassin kaiteita ja sellaista, ja nytkin pitäisi, jos olisi poutaa edes muutaman päivän putkeen. 

Vierailija
128/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen osaa monasti lukea. Useimmat jopa ymmärtävät lukemaansa, esim. terassinrakennusohjetta tms. kirjallista materiaalia. Youtube-aikakaudella lukutaidottomatkin voivat opiskella video-ohjeita.

Terassi jos joku on todellakin linnunpönttöön vertautuva, jos rakennusprojektien haastavuuksia ajatellaan.

Oikeesti? Terassin pitää kuitenkin olla täysin tukeva ja täydellisen tasainen, joten en nyt sanoisi, että sen rakentaminen on yhtä helppoa kuin linnunpöntön tekeminen. En oo kyllä tehnyt sitä linunpönttöäkään. Tässä täytyy varmaan tunnustautua peukalo keskellä kämmentä -osastoon, jos kerran terassin rakentaminen on lastenleikkiä. Oon kerran kasannut sängyn melkein yksin, ja kerran kasasin yhden pienen lipaston, siihen mun taidot riittää. 

Vierailija
129/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Terassin pitää kuitenkin olla täysin tukeva ja täydellisen tasainen, joten en nyt sanoisi, että sen rakentaminen on yhtä helppoa kuin linnunpöntön tekeminen. En

Perustukset vaatii jonkin verran osaamista. Laudoitus onkin sitten lasten leikkiä.

Vierailija
130/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi edes yrittää, jos ei ole kokemusta eikä kiinnostusta asiaan? Ei yhden taidon opettelemattomuus poissulje sitä, ettei osaisi tai opettelisi joitain muita taitoja.

Vierailija
131/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustukset vaatii jonkin verran osaamista. Laudoitus onkin sitten lasten leikkiä.

No tuon saatan uskoa. Olis tietysti kiva kokeilla joskus, jos ois kuitenkin taustalla joku tyyppi, joka tietäisi, mitä tekee ja katsoisi, etten mokaa. 

Vierailija
132/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin monia joilla ei ole taloa tai tonttia missä rakennella. Kiinnostus on tietysti eri asia, mutta tokkopa kukaan kiinnostuu asioista, joita ei ole mahdollista tehdä.

Vierailija
133/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin lähinnä tuota terassin rakentamista, liian vaikeeta mulle. Miten ylipäätään pitäisi oppia, jos ei ole ketään, joka opettaisi? Youtube-videoistako?"

No vaikka siitä. En minä ole oppinut juuri mitään asioita nikkaroinnista niin että joku olisi kädestä pitäen opettanut. Olen ihan itse katsonut mallia niistä mitä olen muualla nähnyt, hankkinut tietoa itse eri puolilta ja monesti vain järkeillyt että miten ne asiat toimivat.

Mutta jos ei koskaan edes yritä niin mitään ei myöskään opi.

Vierailija
134/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terassin pitää kuitenkin olla täysin tukeva ja täydellisen tasainen, joten en nyt sanoisi, että sen rakentaminen on yhtä helppoa kuin linnunpöntön tekeminen. "

No tuohon riittää kyllä aika lailla vain se että katsoo millaisesta puutavarasta ne muut terassit on yleensä tehty tai kysyy vaikka sieltä puutavaraliikkeestä neuvoa. Ja suoraksi saa kun ottaa vatupassin käteen ja mittaa että jokainen runkopuu on suorassa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. 

Vierailija
135/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun meillä vaimo ei toteuta minun unelmaani kauniista, siististä kodista, mittatilausvaatteista, herkullisista monen ruokalajin aterioista yms. Olisi niin kiva kuvata sellaista elämää someen.

Minä olisin valmis osallistumaan omalla panoksellani, eli maksamaan puolet kauppalaskusta ja suunnittelemaan ateriakokonaisuuksia ja asuja, mutta valitettavasti käytännön tekeminen ei ole omaa vahvuusaluettani joten toteutus jäisi vaimolle. Hän ei vaan jostain syystä ole yhtään kiinnostunut haaveideni toteuttamisesta ompelemalla ja kokkaamalla, vaikka nainen onkin? Onko muilla tällaista?

Vierailija
136/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin miehen kanssa, jolle ei ne miesten työt maittaneet, mutta ei onnistuneet ne naistenkaan työt.

Vierailija
137/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa timpuri tekemään, ei kaikkea tarvitse itse rakentaa.

Ja mies maksaa timpurin, että pikkuvaimo voi toteuttaa rakennuttajahaaveita?

Vierailija
138/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon nikkaroinnin pitäisi olla yhteinen harrastus? Jos toinen haaveilee ja toinen ei ole kiinnostunut, niin eihän se toimi. Kädettömyyden ja laiskuuden kanssa sillä ei ole tekemistä.

Vierailija
139/139 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet vain eivät osaa rakentaa, ei kaikki osaa laulaakaan, silloin kannattaa palkata osaava työntekijä tai vaikka vaimo laittaa tekemään. Toiset miehet osaavat rakentaa, mutta vaimon pitää olla vieressä mittaamassa  ja vahtimassa, että vaikka kulmat ovat suoria oikein just eikä sinnepäin.

Mulla on sellainen kyky, että näen onko esim. taulut suorassa. Usein tekisi mieli kylässäkin oikaista, mutta koetan välttää. Mutta en ole koskaan opetellut rakentamaan.

Kuinka moni on nähnyt, kun kotiin on tilattu vaikka joku Ikean kaluste. Ei helkkari millään voi katsoa niitä ohjeita ja kasata sitä oikeassa järjestykessä, vaan laittiallle vain kaadetaan koko pakkauksen sisältö ja aletaan siten kiroilemaan, kun ei onnistu. Samalla hävitetään osa ruuveista ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi