Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa, että on muitakin miehiä, joita ei kiinnosta rakennella terasseja yms.?

Vierailija
23.06.2025 |

Haaveilen terassista ja paljusta tai porealtaasta, seinien maalaamisesta tai tapetoinnista ym. Harmi vaan, että joutuisin suorittaa kaikki tällaiset yksin siitä huolimatta, että mies on rakennusalan insinööri. Ei varmaan tarvitse mainita, että talommekin on avaimet käteen -valmispaketti. Some on täynnä näitä tarinoita, kun vaimo haaveilee ja suunnittelee kaikenlaista ja mies sitten reippaasti toteuttaa, ja samoin tuntuu, että tutut ympärillä puhuvat jatkuvasti tällaista. Kuvittelenko vaan? Onko muillakin miehiä, jotka eivät näitä halua ja viitsi toteutella? Ymmärrän, että kyse lienee siitä, ettei vapaa-ajalla huvita tehdä sitä, mitä tekee työkseen 8h/pv, mutta silti vähän harmittaa.

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rakennusinsinööri osaa suunnitella terassin, kun joku muu sen toteuttaa."

Rakennusinsinööri osaa myös rakentaa terassin huomattavasti todennäköisemmin kuin vaikka keskiverto leipuri. Rakennusinsinööri tietää mitä materiaalia menee mihinkin, mitä kiinnitetään mitenkin ja miten kaikki pysyy kasassa. Siitä on aika lyhyt matka siihen käytännön toteutukseen. Terassit yms. pienet hommat ovat lopulta hyvin suoraviivaisia ja helppoja kun vain tietää ihan perusasiat.

Mutta osaako insinöörin opettajavaimo edes ohjeistettuna osallistua tekemiseen?

Ilmeisesti ketjun lopputulema on että ei, nainen ei pysty kuin haaveilemaan ja ideoimaan. Fyysinen toiminta on hänelle mahdottomuus.

Vierailija
102/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tykkää rakennella, rakensi jopa oman verstaan autotallin kylkeen. On vastapainoa sille siistille toimistotyölle. Vaativammat työt toki teetetään ammattilaisilla. Ja en minä naisena yksin suunnittele, yhdessä me suunnitellaan kaikki ja yhdessä päätetään. 

Miksi ette yhdessä myös tee?

En minä osaa eikä parisuhteessa tarvitse kaikkea yhdessä tehdä :) Se on hänen harrastus työn ohella, minä tykkään puutarhanhoidosta. Yhdessä näistä kuitenkin jutellaan ja päätetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kammoan naisten järjestämiä ilon työleirejä pitkän työpäivän päätteeksi. Niitä on niin kiva suunnitella ja vähemmän mukavaa toteuttaa.

Vierailija
104/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihailen ja rakastan miehiä joilla pysyy vasara kädessä. Siis olen aina sanonut että eipä tarvitsisi sellaisen miehen kotona puutetta kärsiä, joka nikkaroisi kotona ja tekisi talon puitteita viihtyisämmäksi. Yhdessä käytännöllistä ja kaunista luoden.

Olen aivan kuumana puuhakkaisiin terassinrakentajamiehiin. 

Mä pistän peliin rahaa ja oman osaamiseni, esim sisustus ja ideointi. Ja sitten siinä rinnalla tekeväinen mies. Oi että. Siitä syntyisi koti molemmille. Ja pedissä takuu-vipinää.

Ymmärrän sua AP.

Meillä aikanaan isä nikkaroi kaikenlaista huonekaluista terassiaitoihin. Ihan sairaan rumia virityksiä. 

Vierailija
105/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nikkaroinnista pitävä mies ja hän osaa myös, olisi viisainta yhdessä sopia vain suuntaviivat ja sitten antaa miehen luoda se lopputulos. Hän saattaa jopa nauttia siitä. Mikromanageeraus on vihonviimeinen systeemi. 

Entinen naapurini oli tällainen. Tosi taitava. 

N50

Vierailija
106/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meillä on täsmälleen sama tilanne. 

Vierailija
107/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paskamaista kuin tuollainen remppojen nakittaminen naiselta on miehen irtisanoutuminen yhteisen kodin laittamisesta kokonaan henkisesti ja taloudellisesti. Toinen on työleirin pitäjä ja toinen loinen. 

Vierailija
108/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei suurinta osaa miehistä taida oma koti kiinnostaa millään tavalla. Ihan sama miltä siellä näyttää, kunhan on sohva millä maata.

Vierailija
109/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että kyse lienee siitä, ettei vapaa-ajalla huvita tehdä sitä, mitä tekee työkseen 8h/pv, mutta silti vähän harmittaa.

Tuo lause! Kysyin ammatikseen veneitä myyvältä, minkä verran on ehtinyt tänä kesänä veneillä. Sanoi, ettei ole laskenut vielä venettä vesille. 

Naama paljasti, ettei paljoa kiinnosta.

Vierailija
110/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei myöskään osaa tehdä mitään nikkarointihommia eikä tee. Jos jotain tarvitaan, pitää kutsua ammattilainen tekemään. En minä myöskään osaa, joten en edes yritä. Jotain pientä ulkomaalausta voisin tehdä, mutta eipä sellainen tällaisessa sadekelissä onnistu. 

Luultavasti ne nikkaroijan puolisot tai itse nikkarointitaitoiset vain laittelee niitä kuvia someen niin innokkaasti, että vaikuttaisi siltä, että kaikilta nuo hommat taittuisi. 

Vierailija
111/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin minä olen se, joka kotona rakentelee ja remppaa. Nainen siis olen. Minusta olisi mukava touhuta kotona yhdessä, muttei tuota miestä juurikaan täällä näy. 

Vierailija
112/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi ketuttamaan PK seudulla hiekkasandaalien keskellä asuminen, joten rakensin iltahommina perheellemme 150m2  omakotitalon 60m2 terassilla varustettuna.

Burnoutti siinä tuli ympäripyöreitä päiviä tehdessä, mutta saapahan vaimo postailla someen kaikenmaailman puutarhankuokkimiskuvia kun ei enää asuta kerrostalossa.

T. Insinööri raksalta

Vierailija
113/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minua ei kiinnostele helvettiäkään semmoset hommat.

Vierailija
114/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei myöskään osaa tehdä mitään nikkarointihommia eikä tee. Jos jotain tarvitaan, pitää kutsua ammattilainen tekemään. En minä myöskään osaa, joten en edes yritä. Jotain pientä ulkomaalausta voisin tehdä, mutta eipä sellainen tällaisessa sadekelissä onnistu. 

Luultavasti ne nikkaroijan puolisot tai itse nikkarointitaitoiset vain laittelee niitä kuvia someen niin innokkaasti, että vaikuttaisi siltä, että kaikilta nuo hommat taittuisi. 

Jep, juuri näin.

Minä ja mies olemme molemmat täysin kädettömiä mitä tulee nikkarointeihin ja vastaaviin. Joten miten siinä sitten päivität tekemisiäsi someen, kun et osaa mitään sellaista mistä saisi kivan ja tyhjentävän kuvan? 

Veikkaan, että tänä päivänä enemmistö miehistä alkaa olemaan kädentaidottomia jo ihan kaupunkilaistumisen johdosta, joten some antaa tästäkin asiasta harhakuvaa.

Vierailija
115/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi ketuttamaan PK seudulla hiekkasandaalien keskellä asuminen, joten rakensin iltahommina perheellemme 150m2  omakotitalon 60m2 terassilla varustettuna.

Burnoutti siinä tuli ympäripyöreitä päiviä tehdessä, mutta saapahan vaimo postailla someen kaikenmaailman puutarhankuokkimiskuvia kun ei enää asuta kerrostalossa.

T. Insinööri raksalta

Miksi sä saat kuulostamaan vaimosia vialta sen, että olet itse, omasta halustasi ja päätöksestäsi ottanut tehdäksesi itsellesi liian suuren projektin?

Vierailija
116/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alueella on käärmeitä, niin terassin alta niitä sitten löytyy.

Se on loistava piilopaikka niille.

Vierailija
117/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alueella on käärmeitä, niin terassin alta niitä sitten löytyy.

Se on loistava piilopaikka niille.

Oman terassin alla on vieraillut ainakin lumikko ja vesimyyrä, mutta käärmettä ei ole (onneksi) näkynyt, vaikka niitä täällä onkin. 

Vierailija
118/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä omakotitalo "lahoaa" paikoilleen, koska edes perus kunnossapitoa ei ole. Muinoin haaveilin terassista ym., mutta sitten totesin sen olevan utopiaa. Edes tapettien vaihto ei onnistu. Itse maksamalla sain keittiöön uudet pöytätasot eli ostin tasot ja maksoin työmiehen.  Pienellä hoitajan eläkkeellä en enempään pysty. Haluaisin muuttaa kerrostaloon, mutta mies ei suostu. Hän ei näe tilanteessa mitään ongelmaa. Suren tilannetta ja olen vähän kateellinen remonttireiskojen vaimolle. 

En edelleenkään ymmärrä miksi tämäkään nainen ei tee terassia itse?

Vierailija
119/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa itse tilata jätelavaa? Ihan samalla vaivalla millä kirjoitit ton viestin olisit jo googlettamalla löytänyt toimijan, joka sen lavan teille tuo, soittanut sinne ja sopinut jo aikataulutkin.

Voi herttilei, sun herne sun aivoissa ei nyt toimi. Mies on pihi, joten en voi sitä lavaa tilata edes omaan laskuun koska vetäis herneen nenään ja joutuisin maksamaan tyhjästä kun käskis kuskin ajamaan sen muualle.

Vierailija
120/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! On niitäkin miehiä, jotka haluavat miellyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi