Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele sähköautoa - tai kerro mitä et enää ostaisi

Vierailija
23.06.2025 |

Aion vaihtaa autoa ja aion vaihtaa täyssähköön. Nyt kiinnostaisi sekä ruusut että risut täyssähkäreistä kokemusten pohjalta. Onko sulla hyvä vai huono sähkäri?

Budjetti vois olla joku max 40-45 tonnia.  

Kommentit (299)

Vierailija
261/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta 2v vanha sähköauto niin uuden hinnasta 40-50% pois eikä vielä häpeä uuden rinnalla.

Joo ja kaksi vuotta eteen päin , saat auton romustasi enintään tonnin jos yrität myydä sitä

Eikai se huono ole, sittenhän sullakin olisi sellaiseen melkein varaa.

Vierailija
262/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta 2v vanha sähköauto niin uuden hinnasta 40-50% pois eikä vielä häpeä uuden rinnalla.

Joo ja kaksi vuotta eteen päin , saat auton romustasi enintään tonnin jos yrität myydä sitä

Minä maksan milloin vain vaikka viisi tonnia neljä vuotta vanhasta sähköautosta. Montako voit tuoda minulle heti tänään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin keväällä uuden auton ja harkitsin sähköautoa mutta minä en uskalla lähteä tähän sähköautoteknologiaan vielä. Syitä muunmuassa että Talvella Suomessa hoidetaan tiestön kunnossapitoa ihan miten sattuu. Monesti jää valtavia jääpolanteita aurauksen jäljiltä tai sitten on 20 cm lunta teillä kun pitäisi töihin lähteä. Akustot kunovat poikkeuksetta sähköauton alustassa ja siihen ei saa kohdistua minkäänlaista iskua. Jos halutaa että sähköautot yleistyisi niin ihan ensimmäisenä tiestön talvikunnossapitoa on parannettava. Minä päädyin lopulta ostamaan itselataavan 4WD Toyota Prius Hybrid IV 2022 (neliveto) :) Yllättävän paljon näilläkin ajaa sähköllä. Tosi paljon näkyy se sähköajon merkkivalo jopa 80 km nopeuksissa. Olen ollut tosi tyytyväinen valintaan. Käsittämätöntä miten harvinainen tämä IV  facelift prius  jota valmistettiin 2020-2022 on Suomessa! Ei yhtään samalaista oo tullu täs vajaan 3 kuukauden aikana ja näitä oli myynnissäki vaan 5 koko Suomessa :O Oon myös saanu huomiota tällä autolla koska näitä ei oo. Vielä sähkön sininen metalliväri.

Vierailija
264/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syitä muunmuassa että Talvella Suomessa hoidetaan tiestön kunnossapitoa ihan miten sattuu. Monesti jää valtavia jääpolanteita aurauksen jäljiltä tai sitten on 20 cm lunta teillä kun pitäisi töihin lähteä. Akustot kunovat poikkeuksetta sähköauton alustassa ja siihen ei saa kohdistua minkäänlaista iskua."

Tuota varten autoihin otetaan vakuutukset. Ja se että sähköauton vakuuttaminen ei maksa yleensä juuri polttista enempää kertoo kyllä sen että tuo ei ole oikeasti kauhean iso riski.

Vierailija
265/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paristovispilää ei tarvi edes huoltaa eikä tankata

Vierailija
266/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ostin keväällä uuden auton ja harkitsin sähköautoa mutta minä en uskalla lähteä tähän sähköautoteknologiaan vielä. Syitä muunmuassa että Talvella Suomessa hoidetaan tiestön kunnossapitoa ihan miten sattuu. Monesti jää valtavia jääpolanteita aurauksen jäljiltä tai sitten on 20 cm lunta teillä kun pitäisi töihin lähteä. Akustot kunovat poikkeuksetta sähköauton alustassa ja siihen ei saa kohdistua minkäänlaista iskua. Jos halutaa että sähköautot yleistyisi niin ihan ensimmäisenä tiestön talvikunnossapitoa on parannettava. Minä päädyin lopulta ostamaan itselataavan 4WD Toyota Prius Hybrid IV 2022 (neliveto) :) Yllättävän paljon näilläkin ajaa sähköllä. Tosi paljon näkyy se sähköajon merkkivalo jopa 80 km nopeuksissa. Olen ollut tosi tyytyväinen valintaan. Käsittämätöntä miten harvinainen tämä IV  facelift prius  jota valmistettiin 2020-2022 on Suomessa! Ei yhtään samalaista oo tullu täs vajaan 3 kuukauden a

Pidä hyvää huolta! Toi on niin harvinainen malli muuallakin euroopassa että saattaa tulevaisuudessa arvo kääntyä nousuun. Toisin ku näillä patterivispilöillä jossa kymppitonnit palaa arvonalenemana

Vierailija
267/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön arvonalennus, varsinkin Teslassa. Katso youtubesta videoita. 

Yhtä hyvin voit polttaa rahasi nuotiossa.

Ja ajella edelleen jollain tonnin kottosella?

Vierailija
268/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrä Teslat kaukaa. Paljon pyöräntuennan vikoja.

Jännää kun mulla ollut jo 3 Teslaa ja olen ajanut niillä yhteensä noin 300t ja yhdessäkään ei ole sellaisia vikoja ole ollut.

Olet ilmeisesti ajellut rauhallisesti ja et ole tehnyt kovia kiihdytyksiä,esim nyt myynnissä olevissa käytetyissä S ja X pladeissa on 99% todennäköisyydellä edessä kallis remontti juuri noitten vikojen takia.

Kalliita vikoja? Muutamat puslat vaihtaa tai tukivarret. No, onhan ne tietty pahasti persaukiselle kalliita vikoja.

1000HP+ Tesloissa nuo joutuu vaihtamaan aika monta kertaa jos tykkää käyttää noita tehoja.

Todennäköisesti et sitten ymmärrä monia muitakaan asioita elämässä.

Vierailija
269/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin tuolla rahalla 2kpl mg4, vuosimallia 2023 ajettu 20tkm. Minulle oma ja vaimolle toinen.

Tyytyväisiä ollaan oltu molemmat. Pieni kulutus ja rangen näyttämä pitää kutinsa, toisin kuin esim kalliimmasta VW id3:ssa

Vierailija
270/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syitä muunmuassa että Talvella Suomessa hoidetaan tiestön kunnossapitoa ihan miten sattuu. Monesti jää valtavia jääpolanteita aurauksen jäljiltä tai sitten on 20 cm lunta teillä kun pitäisi töihin lähteä. Akustot kunovat poikkeuksetta sähköauton alustassa ja siihen ei saa kohdistua minkäänlaista iskua."

Tuota varten autoihin otetaan vakuutukset. Ja se että sähköauton vakuuttaminen ei maksa yleensä juuri polttista enempää kertoo kyllä sen että tuo ei ole oikeasti kauhean iso riski.

Mietin sähköauton vaihtoa. Täysillä bonuksilla sähkäri kuin sähkäri, 1200€/v

Polttiksessa en ole koskaan yli 600€/v maksanut samasta vakuutuksesta.

Vierailija
271/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää kun mulla ollut jo 3 Teslaa ja olen ajanut niillä yhteensä noin 300t ja yhdessäkään ei ole sellaisia vikoja ole ollut.

Yhdellä Teslalla pääsee siis 100000 km. Mulla oli diesel Rellu ja ajoin sillä yhdellä 350000.

Aika paljon löytyy maailmasta jo 200-300 tkm tienoilla ajettua Teslaa, missä akkukapasiteetti on edelleen hyvä. Jos Esson baarilaisten juttuja uskoisi, autojen pitäisi olla paalissa. Taksikäyttö toki on nykyisille sähkiksille melkoista myrkkyä, kun autoa teholadataan jatkuvalla syötöllä. 

Vierailija
272/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä muualta kuin Op pohjolasta. Esim If on ihan yhtä halpa polttiksen ja sähkärin suhteen.

Vierailija
273/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä Teslalla pääsee siis 100000 km. Mulla oli diesel Rellu ja ajoin sillä yhdellä 350000.

Aika paljon löytyy maailmasta jo 200-300 tkm tienoilla ajettua Teslaa, missä akkukapasiteetti on edelleen hyvä. Jos Esson baarilaisten juttuja uskoisi, autojen pitäisi olla paalissa. Taksikäyttö toki on nykyisille sähkiksille melkoista myrkkyä, kun autoa teholadataan jatkuvalla syötöllä. 

Maailmasta löytyy jo yli miljoona kisaa ajettuja tesloja. 

Vierailija
274/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Tesla ModelS mallissa täyskasko IFissä ja maksaa kaikki vakuutukset yhteensä 895€ toiseksi laajimmalla turvalla.

Vierailija
275/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkukapasiteetti voi olla ok mutta puolet kymmenen vuotta vanhoista Tesloista pomppaa katsastuksessa. 

Vierailija
276/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normihinta täyskaskossa vähän yli tonnin, alennushinta reilut 800 €. Samaa luokkaa olen maksanut polttiksen vakuutuksista ilman kilpailutusta. Hajonta eri yhtiöiden vakuutushinnoissa on melkoinen.

Vierailija
277/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nää polttikset toimii maailman tappiin eikä esim ilmastointi tai webasto hajoa ikinä. 

Vierailija
278/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkukapasiteetti voi olla ok mutta puolet kymmenen vuotta vanhoista Tesloista pomppaa katsastuks

Tällä viikolla käytin 13 vuotiaan Teslan katsastuksessa. 239tkm mittarissa, alkuperäiset jarrut ja ilma-alusta. Koiranluut ja raidetangon päät on uusittu 3 vuotta/60tkm sitten. 36€ maksoi katsastus ja kerralla läpi ilman huomautuksia. Vuoden huoltokulut ovat olleet 6 litraa pissapojan nestettä ja uudet pyyhkijän sulat. Sähköt eivät maksa mitään kun on ilmaiset latauksest Teslan latureilla.

Vierailija
279/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koeajamassa Tesla 3. Radio rätisi ihan reippaasti. Aivan varmasti hiilet moottorissa vetää viimeisiä. Jäi ostamatta.

Vierailija
280/299 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koeajamassa Tesla 3. Radio rätisi ihan reippaasti. Aivan varmasti hiilet moottorissa vetää viimeisiä. Jäi ostamatta.

Sä taidat olla se jakojäännös joka ei mistään mitään ymmärrä🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän