Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noni myt selvisi miksi Ensitreffit alttarilla - parit epäonnistuvat: Hanna Myllymaa laukoo periaatteitaan Hesarissa

Vierailija
23.06.2025 |

Tämä siis ohjelman juontajan ja terapeutin Hannan suusta:

Helposti esimerkiksi ajatellaan, että kaksi energialtaan hyvin samankaltaista ihmistä sopii hyvin toisilleen, Myllymaa sanoo.

Rauhallinen tyyppi saattaa kuitenkin kaivata elämäänsä lisää säpinää, ja aktiivinen jotakuta, joka opettaisi olemaan paikallaan.

Ei, se ei todellakaan ole noin. Pirteä kyllästyy kun ei saa sohvamatoa liikkeelle ja sohvamato ahdistuu kun ei pysty vastaamaan odotuksiin.

Todellakin pitää olla samat energiat, kuinka urpo pitää olla ettei tätä ymmärrä, ja vielä parisuhdeterapeutti?

Niin monen parin kohdalla nähty ja riittää kun katsoo omaa parisuhdettaan ja kavereiden onnistuneita ja epäonnistuneita. Yhdessä ovat pysyneet ne, jotka tykkäävät tehdä samanlaisia asioita samoilla energioilla: oli se juhlimista, matkustelua, sohvailua tai urheilua. Parisuhde kaatuu jos toinen menee ja toinen ei jaksa. Piste.

https://www.hs.fi/elama/art-2000011304505.html

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna näki tämän kipeästi sen blondin ja kaljun kanssa. Sori nimet unohtuneet. 

Vierailija
2/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, lainausmerkit näemmä katosivat. Tämä on siis Hannan sanomaa:

Helposti esimerkiksi ajatellaan, että kaksi energialtaan hyvin samankaltaista ihmistä sopii hyvin toisilleen, Myllymaa sanoo.

Rauhallinen tyyppi saattaa kuitenkin kaivata elämäänsä lisää säpinää, ja aktiivinen jotakuta, joka opettaisi olemaan paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole enemmän pienestä todennäköisyydestä löytää ohjelman kautta sopiva puoliso.

Vierailija
4/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kaudella saatetaan yhteen 1. häntäheikki ja aseksuaali, 2. Persu ja viherpiipertäjä, 3. Homo ja lesbo ja kummastellaan kauden päätteeksi kun mätsiä ei syntynyt.

Vierailija
5/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pari olisi paperilla täydellinen toisilleen niin se "kemia" saattaa puuttua täysin eikä sitä yrittämällä suhteeseen saa.

Vierailija
6/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole enemmän pienestä todennäköisyydestä löytää ohjelman kautta sopiva puoliso.

Tasapainoiset tavalliset ihmiset eivät tuollaiseen televisio-ohjelmaan mene. Epävakaat ihmiset eivät keskenään muodosta kestäviä liittoja.

Vierailija
7/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kaudella saatetaan yhteen 1. häntäheikki ja aseksuaali, 2. Persu ja viherpiipertäjä, 3. Homo ja lesbo ja kummastellaan kauden päätteeksi kun mätsiä ei syntynyt.

Spede ja tosikko sekä lesta ja dancing queen olisivat myös jänniä seurattavia.

Vierailija
8/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kyllä halunnut rinnalleni tasapainottavan, rauhallisen ihmisen, joka ei sätki sinne tänne kuten itse. En todellakaan kestäisi olla toisen yhtä impulsiivisen ja nopealiikkeisen kanssa. Eli kyllä Hanna on ihan oikeassa. Toki ei pidä parittaa ääripäitä, jotka eivät osaa joustaa yhtään toisen suuntaan. Silloinhan elämä on yhtä tuskaa molemmilla.

Vierailija
9/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapainoiset tavalliset ihmiset eivät tuollaiseen televisio-ohjelmaan mene. Epävakaat ihmiset eivät keskenään muodosta kestäviä liittoja.

Täytyy myöntää, että on surullista katsella niitä automatkalla olevia aviomiehiä, joiden puoliso vierellä kehittää ahdistuskohtausta siitä, miten mies aamulla sulki jääkaapin oven vasemmalla kädellä, vaikka se suljetaan aina oikealla. Tai miten nainen haluaa puhua puhki jotain mitätöntä asiaa, joka ei merkitse mitään, mutta kun naisen terapeutti on opettanut, että tunteista pitää puhua, niin sitten puhutaan. Ei arvoista, ei asenteista, ei toiveista - vain omista subjektiivisista tunteista.

Jokainen suhde kaatuisi, jos noudattaisi tuon ohjelman oppeja analysoida kaikki pohjia myöten, vaikka asia ei itselle merkitsisi mitään.

Vierailija
10/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kyllä halunnut rinnalleni tasapainottavan, rauhallisen ihmisen, joka ei sätki sinne tänne kuten itse. En todellakaan kestäisi olla toisen yhtä impulsiivisen ja nopealiikkeisen kanssa. Eli kyllä Hanna on ihan oikeassa. Toki ei pidä parittaa ääripäitä, jotka eivät osaa joustaa yhtään toisen suuntaan. Silloinhan elämä on yhtä tuskaa molemmilla.

Ydinkysymys: onko se rauhallinen vierelläsi onnellinen, kun sinä sätkit sinne tänne ja hänen tehtävänsä on toimia kiviriippana?

Vierailija
11/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Juuri näin. Eiköhän tuo ohjelma ole tehty ihan viihteeksi, ei sitä varten että ihmiset oikeasti löytäisivät puolison. Perus tositelkkaria siinäkin mielessä että se draama tehdään ^10 leikkauksilla jos ei muuten irtoa.

Vierailija
12/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa.

Minä introvertti, mies ekstrovertti.

Minä kotikissa, mies sosiaalinen.

Minä rauhallinen, mies eloisa.

Minä en harrasta, mies harrastaa ja paljon.

Jne.

Jne.

T. Erilaisuus täydentää ja yhdessä 8v sekä sovitaan oikein hyvin yhteen 

Vierailija
13/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, taidat tuntea meidät. Olemme olleet noilla spekseillä yhdessä vain 55 v.😅

Vierailija
14/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lika barn leka best, mutta kyllä energialtaan epätasaisien liitto voi onnistua. Parisuhteessa tärkeintä on, että molemmat hyväksyvät toisen sellaisena kuin tämä on. Antaa juoksevan juosta ja rauhallisen etsiä energiaa kotoa. Yhteistä voi löytyä muualtakin.

Vierailija
15/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee käsistys, että ohjelmassa etsitään ja halutaan hyvin yhteensopivia onnistuvia pareja? Sellainen olisi huonoa kontenttia. 

Vierailija
16/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin salaisuus on siinä, että sopuisasti yhteensopivilla pareilla ohjelmaan ei saataisi lainkaan kaivattua draamaa?

Vierailija
17/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin salaisuus on siinä, että sopuisasti yhteensopivilla pareilla ohjelmaan ei saataisi lainkaan kaivattua draamaa?

Jep. Haetaan vaikeuksien kautta voittoon -tyylistä draaman kaarta, ei mitään tavanomaista neuvottelun ja fiilistelyn kautta etenevää suhdetta. Ja sitten ihmiset näkevät tämmöistä ja kuvittelevat, että tämä on jotenkin normaalia meininkiä ja sekoilevat tosimaailmassa. 

Vierailija
18/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rauhallinen tyyppi saattaa kuitenkin kaivata elämäänsä lisää säpinää, ja aktiivinen jotakuta, joka opettaisi olemaan paikallaan.

Ei, se ei todellakaan ole noin. Pirteä kyllästyy kun ei saa sohvamatoa liikkeelle ja sohvamato ahdistuu kun ei pysty vastaamaan odotuksiin.

Todellakin pitää olla samat energiat, kuinka urpo pitää olla ettei tätä ymmärrä, ja vielä parisuhdeterapeutti?"

Tämä on niin totta. Olen miettinyt monesti, että kysyvätkö nuo "asiantuntijat" ohjelmaan osallistuvilta ihmisiltä, että minkätyyppistä tyyppiä kaipaavat elämänkumppaniksi. Olkoonkin niin, että ohjelman idea on juuri se, ettei pariutumisepäonnistujaa päästetä itse sohlaamaan ja sabotoimaan parinvalintaa, koska kuitenkin tekisi sen vanhan kaavan mukaan, niin uskoisin, että jokainen kyllä tietää  haluaako kumppanikseen sellaisen, joka ei kestä olla hetkeäkään paikallaan, vai sellaisen, joka on vähän enemmän rauhallinen, tai suorastaan sohvaperuna. 

Tai ylipätään mitä osallistujat toivovat parisuhteelta. Onhan tuossa ohjelmassa nähty sellainenkin pari, jossa toinen osapuoli oli sanonut jo hakuprosessissa ettei missään nimessä halua lasta ja toinen sitten, että haluaa ja nämä paritettiin yhteen, koska "mielihän voi muuttua". Olisi pitänyt mieluummin parittaa "en halua" ja "en tiedä haluanko, asia ei ole niin tärkeä minulle tai vaikka toinen "en halua". 

Vierailija
19/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinkysymys: onko se rauhallinen vierelläsi onnellinen, kun sinä sätkit sinne tänne ja hänen tehtävänsä olla kiviriippana...

Jos se rauhallinen vastaavasti tykkää sittä, että eloisa ja sirkeä tyyppi tuo lisää Elämää hänen tasaiseen oloonsa, silloin molemmat ovat tyytyväisiä.

Yhtä hyvin se vikkeläliikkeinen voisi kokea toisen flegmaattisena, jopa hidasjärkisenä, jos tämä ei tykkäisi toisen eläväisyydestä. Eikö?

Nämä asiat tulevat nopeasti esiin jo tutustuessa, joten ei ole sitä pelkoa, että vääränlaisen tyypin valitsee.

Vierailija
20/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa.

Minä introvertti, mies ekstrovertti.

Minä kotikissa, mies sosiaalinen.

Minä rauhallinen, mies eloisa.

Minä en harrasta, mies harrastaa ja paljon.

Jne.

Jne.

T. Erilaisuus täydentää ja yhdessä 8v sekä sovitaan oikein hyvin yhteen 

Vähän kuin meillä. Oli. Kymmenen vuoden jälkeen alkoi ottaa yhä kovemmin pattiin ja ero tuli lopulta.

Nyt on samansuuntainen puoliso, ja kuinka helppoa elämä onkaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan