Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisten vessojen ovien rynkyttäjät

Vierailija
15.08.2025 |

Oletteko kohdanneet tilannetta, jossa joku tulee rynkyttämään ja hakkaamaan vessan ovea, jossain julkisella paikalla?

Itse olen nyt pari kertaa juuri tämän kesän aikana ollut tilanteessa, missä olen juuri kerennyt istumaan pöntölle pissimään, niin joku tulee rynkyttämään ovea.

Olen todennut ystävällisesti, että hetki, tämä on varattu. Ei kuitenkaan mene kuin 20-30 sekuntia, ja sama helvetin rynkytys ja oveen taputtelu käsillä alkaa uudestaan. Tämä häiritsee pissimistä, jopa hidastaa. 

Sitten siihen rynkytykseen totean taas että hetki, kun pitää ne kädetkin pestä ja mielellään housutkin laittaa kiinni kunnolla.

Rynkytys jatkuu, ja sitten oven takaa on molempina kertoina paljastunut vanhat mummelit, jotka kuitenkin näyttivät ulkoisesti hyväkuntoisilta, jopa sporttisilta. 

Eikö voisi vaan oikeasti odottaa sen ekan rynkytyksen jälkeen, eikä jatkaa sitä? Ymmärrän jos on hätä, mutta se rynkytys ei yhtään nopeuta sitä toisen toimintaa siellä vessassa.

Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sakset mukaan että voit leikata pökäreen ja jätät tilaa muille jotka tarvivat vessaa. 

Vierailija
2/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota tekee nuoretkin naiset. En ymmärrä mihin pyrkivät. Jos pytty on varattu, se on varattu, ei siihen kahta mahdu. Jos et yhtään pysty odottaamaan, käytä vaippoja saatana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauanko sulla menee "pissimiseen"? Kannattaisi mennä lääkäriin, ei ole normaalia.

Vierailija
4/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti ole koskaan kiinnitänyt huomiota siihen, miten monesti vessan ovien lukot ovat epäkunnossa (eivät näytä punaista, vaikka on lukossa) ja kuinka vaikeaa on tietää kokeilematta onko joku vessa varattu vai ei.

Vierailija
5/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kauanko sulla menee "pissimiseen"? Kannattaisi mennä lääkäriin, ei ole normaalia.

Mene sä svidduun, ei tuollainen päsmäröinti ole normaalia.

Vierailija
6/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti ole koskaan kiinnitänyt huomiota siihen, miten monesti vessan ovien lukot ovat epäkunnossa (eivät näytä punaista, vaikka on lukossa) ja kuinka vaikeaa on tietää kokeilematta onko joku vessa varattu vai ei.

Eiköhän se kuitenkin ole siinä vaiheessa jo selvää, kun kopista on kertaalleen sanottu, että tää on varattu. Lue tuo aloitus oikein ajatuksella.

Vierailija
7/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta se asia selviää yhdellä ränkytyksellä, ne loput ränkytykset ovat perusteettomia. Ap

Vierailija
8/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattunut. Olisin luullut rynkyttäjän olevan joku vieroitusoireinen nisti eikä pidätyskyvytön mummeli.

Vierailija
9/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ehkä huomaa lukon asentoa.  Eilen just koitin kirjaston vessassa, missä sinivalo, käytössä olevan kopin kahvaa.  Ei sitä nyt rynkyttämiseksi voi sanoa.

Vierailija
10/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jää punaiselle jos ovi huonosti laitettu lähtiessä kiinni.

Jossain ei ole mitään valoa ees kun sisällä haka

Vierailija
11/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vessassa saa istua vaikka paskalla oikein ajan kanssa. Joten jos vessa on varattu eikä pysty odottamaan, niin ei muuta kun etsimään toista.

Vierailija
12/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessoja on yleensä useampi pytty lähellä toisiaan. Jotain vikaa päässä kun ei ole mitään tapoja. Mummot ei enää kuule tekemisiään.

Vierailija
13/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä kummallista käyttäytymistä sekä kopin ulko- että sisäpuolella. Menin kerran Sokoksen vessaan, siellä oli hirveä määrä jonottajia ja kolme koppia. Kahdessa kopissa vaihtui väki tasaiseen tahtiin, mutta yhden kopin ovi pysyi lukittuna koko sen ajan kun siellä olin. Koska en halunut enää pidätellä lähdin seuraavan kerroksen vessaan. Kysynpä vaan, pitääkö sinne koppiin mennä asumaan? 

Vierailija
14/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripulierkeillä menee kauan. Myös papanaerkeillä voi mennä kauan.

Vierailija
15/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varatun vessan oveen tulee useampi rynkytys, ei kyseessä ole välttämättä sama ihminen. Se ensimmäinen rynkyttäjä, joka on ehkä kokeillut, onko ovi lukossa, on ehkä päässyt jo toiseen vessakoppiin. Tai jos kyseessä on ollut yksittäisvessa, hän on ehkä mennyt etsimään toista lähistöllä olevaa vessaa.

Se mummo sitten ei ehkä ole jaksanut lähteä johonkin kauempana olevaan vessaan, vaan on jäänyt jonottamaan. Hän ei ole välttämättä edes rynkyttänyt yhtään kertaa.

Olen itse ollut muutaman kerran tilanteessa, jossa minä ja useampi muu olemme seisseet kiltisti pitkässä vessajonossa, kunnes joku on älynnyt "rynkyttää" lukossa tai osittain lukossa olevan näköistä vessan ovea, ja se onkin ollut koko ajan vapaa! Tässä siis syy, että kannattaa joskus kokeilla vessan oven kahvasta, että onko se oikeasti varattu.

Vierailija
16/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä kummallista käyttäytymistä sekä kopin ulko- että sisäpuolella. Menin kerran Sokoksen vessaan, siellä oli hirveä määrä jonottajia ja kolme koppia. Kahdessa kopissa vaihtui väki tasaiseen tahtiin, mutta yhden kopin ovi pysyi lukittuna koko sen ajan kun siellä olin. Koska en halunut enää pidätellä lähdin seuraavan kerroksen vessaan. Kysynpä vaan, pitääkö sinne koppiin mennä asumaan? 

No onpa tosi kummallista 🤣

Vierailija
17/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kerran joku viis-kuuskymppinen nainen teki niin. Olin erään kesäpaikkakunnan ruokapaikan vessassa, en edes mitenkään kauan, niin tuo raivomuija rynkyttää ovea kuin hel vetistä heitetty piru. Alkoi kuulua kamala kolina ja koputtelu, pelästyin.

Huusin että hetki, mutta jatkaa vaan. No, en siis ala kesken asioideni nousta yhtään mihinkään jonkun röyhkeän takia, joten olin hetkeni kuten oli tarve. Kun tulin ulos, muija tuijotti minua suorastaan vaarallinen ilme naamallaan ja paineli sisälle vessaan. Teki mieli huutaa perään, että onko noin vaikeaa ymmärtää että muillakin on tarpeensa ja oikeutensa, esimerkiksi oma aikansa olla rauhassa vessassa, etkä sinä kuule ole täällä kenellekään mikään vip, mutta energioistaan päätellen olisi varmaan käynyt silmille. :D

Vierailija
18/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on samoja kuin ne jotka tööttää liikenteessä kun joku antaa jalankulkijoille tietä.

Vierailija
19/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuda niille seuraavalla kerralla että oot kakalla.

Vierailija
20/30 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistiko kukaan oliko koppiin menny enää hengissä. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ihminen kuolee vessaan.