Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noni myt selvisi miksi Ensitreffit alttarilla - parit epäonnistuvat: Hanna Myllymaa laukoo periaatteitaan Hesarissa

Vierailija
23.06.2025 |

Tämä siis ohjelman juontajan ja terapeutin Hannan suusta:

Helposti esimerkiksi ajatellaan, että kaksi energialtaan hyvin samankaltaista ihmistä sopii hyvin toisilleen, Myllymaa sanoo.

Rauhallinen tyyppi saattaa kuitenkin kaivata elämäänsä lisää säpinää, ja aktiivinen jotakuta, joka opettaisi olemaan paikallaan.

Ei, se ei todellakaan ole noin. Pirteä kyllästyy kun ei saa sohvamatoa liikkeelle ja sohvamato ahdistuu kun ei pysty vastaamaan odotuksiin.

Todellakin pitää olla samat energiat, kuinka urpo pitää olla ettei tätä ymmärrä, ja vielä parisuhdeterapeutti?

Niin monen parin kohdalla nähty ja riittää kun katsoo omaa parisuhdettaan ja kavereiden onnistuneita ja epäonnistuneita. Yhdessä ovat pysyneet ne, jotka tykkäävät tehdä samanlaisia asioita samoilla energioilla: oli se juhlimista, matkustelua, sohvailua tai urheilua. Parisuhde kaatuu jos toinen menee ja toinen ei jaksa. Piste.

https://www.hs.fi/elama/art-2000011304505.html

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman perusta on pielessä. Ensitreffeillä ei mennä naimisiin. Jokainen ohjelmaan osallistunut halveksii avioliitto-instituutiota, ajatellen, että voihan sitä helposti erota. Sen ovatkin sitten toteuttaneet hyvinkin pian. Ohjelma on julkisuuden kipeille henkilöille, jotka haluavat vaihtaa siviilisäädykseen eronnut.

Vierailija
42/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, lainausmerkit näemmä katosivat. Tämä on siis Hannan sanomaa:

Helposti esimerkiksi ajatellaan, että kaksi energialtaan hyvin samankaltaista ihmistä sopii hyvin toisilleen, Myllymaa sanoo.

Rauhallinen tyyppi saattaa kuitenkin kaivata elämäänsä lisää säpinää, ja aktiivinen jotakuta, joka opettaisi olemaan paikallaan.

No mä olen kyllä halunnut rinnalleni tasapainottavan, rauhallisen ihmisen, joka ei sätki sinne tänne kuten itse. En todellakaan kestäisi olla toisen yhtä impulsiivisen ja nopealiikkeisen kanssa. Eli kyllä Hanna on ihan oikeassa. Toki ei pidä parittaa ääripäitä, jotka eivät osaa joustaa yhtään toisen suuntaan. Silloinhan elämä on yhtä tuskaa molemmilla.

Totta, taidat tuntea meidät. Olemme olleet noilla spekseillä yhdessä vain 55 v.😅

Me olemme olleet onnellisesti vasta vähän reilun 30v yhdessä. Minä säntäilijä, mies maailman rauhallisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kyllä äärimmäisen harvinaisissa tapauksissa. Pitää olla todella vahva kemia että eri energiatyypit viihtyvät parisuhteessa kyllästymättä toisiinsa. Ystävyyssuhteissa eri energisyys toimii paremmin.

Vierailija
44/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii kyllä äärimmäisen harvinaisissa tapauksissa. Pitää olla todella vahva kemia että eri energiatyypit viihtyvät parisuhteessa kyllästymättä toisiinsa. Ystävyyssuhteissa eri energisyys toimii paremmin.

Sanoisin, että päin vastoin. Ystävyyssuhteessa toisen erilaisuus ärsyttää, varsinkin jos ollaan samaa sukupuolta.

Parisuhde eri sukupuolen kanssa on eri asia. Siinä on jo perustaltaan biologinen eroavaisuus.

Vierailija
45/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äitini aina valitti isästäni, että se on sellainen jääräpäinen tökstöks ihminen, joka ei yhtään kuuntele toista. Äitini oli täsmälleen samanlainen... ei vaan osannut nähdä sitä. Hän vain näki miten rasittava se puoliso on eikä yhtään osaa käyttäytyä :D Elivät kyllä loppuun asti naimisissa eikä kai eroakaan koskaan miettineet. 

No joo. Sä puhut sitten jo kolmannesta asiasta, eli miten ihmiset eivät edes tunne itseään ja tiedosta, millaisia _oikeasti_ ovat. On ihan sääntö, että varsinkaan nuorehkot miehet eivät yhtään osaa reflektoida itseään ja omaa käytöstään. Ovat sitten ihan hoomoilasina, kun nuorikon kanssa tulee skismaa.

Tärkeämpää kuin tunteista ja tekemisistään puhuminen, on ymmärtää oma toimintansa ja tiedostaa oma itsensä. Silloin tulee harkittua paremmin puheensa ja ne teot. On perustelut ja argumentit valmiina.

Heillä vain äiti oli se, joka ei osannut nähdä. Ei ne naiset mitään jumalasta seuraavia ole, vaan joskus jopa umpimielisiä ja näkevät itsensä miten tahtovat nähdä

Vierailija
46/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole enemmän pienestä todennäköisyydestä löytää ohjelman kautta sopiva puoliso.

Tasapainoiset tavalliset ihmiset eivät tuollaiseen televisio-ohjelmaan mene. Epävakaat ihmiset eivät keskenään muodosta kestäviä liittoja.

Täyttä asiaa tuo. Pelkkä kemia ja huuma ei kanna koskaan tasapainoiseen parisuhteeseen. Epävakaat jahtaavat riippumatonta huumaa. Ja siksi suhteet eivät kestä.

Vierailija
47/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että aika monella on melko kyyninen mielikuva niin ohjelmassa alttarilla kohtaavista parisuhteen solmivista kuin ohjelman asiantuntijoista. 

Itse olen hämmästynyt siitä, miten hyvin pienistä seikoista tai piirteistä sotä olen huomannut sortuvani ajattelemaan sopiiko X.X ja Y.Y. toisilleen ja jatkuuko heidän yhteiselo kimpassa siiten kun "esiintyminen" kameran edessä on tullut päätökseen. Ja kuinka paljon sitä mukana oliat tietoisesti tai tiedostamattaan näytttelevät kameran edessä?

En voi kuin itse lievästi kamerakanmoisena ihailla miten vapautuneesti moni on kameroista huolimatta olla ja eää hyvin usein kuin kameroita ei olisi ollutkaan  saati Av:n kaltaisia forumeita, joissa n. Omanalansa asiantuntijaa ja huippuasiantuntija viisasta analysoivja tietää jokaisen heistä elosta paremmin Iltapaskojen ja Seikskan ohessa tasan tarkkaan miten heidän oikeasti tulisi olla ja elää ja kuinka varmasti ovat eläneet tähänkin astisen elonsa väärin. Ja sama suunta jatkuu vielä tuotantokauden jälkeenkin.

Vierailija
48/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että aika monella on melko kyyninen mielikuva niin ohjelmassa alttarilla kohtaavista parisuhteen solmivista kuin ohjelman asiantuntijoista. 

Itse olen hämmästynyt siitä, miten hyvin pienistä seikoista tai piirteistä sotä olen huomannut sortuvani ajattelemaan sopiiko X.X ja Y.Y. toisilleen ja jatkuuko heidän yhteiselo kimpassa siiten kun "esiintyminen" kameran edessä on tullut päätökseen. Ja kuinka paljon sitä mukana oliat tietoisesti tai tiedostamattaan näytttelevät kameran edessä?

En voi kuin itse lievästi kamerakanmoisena ihailla miten vapautuneesti moni on kameroista huolimatta olla ja eää hyvin usein kuin kameroita ei olisi ollutkaan  saati Av:n kaltaisia forumeita, joissa n. Omanalansa asiantuntijaa ja huippuasiantuntija viisasta analysoivja tietää jokaisen heistä elosta paremmin Iltapaskojen ja Seikskan ohessa tasan tarkkaan miten heidän oikeasti tulisi olla ja elää ja kuinka varmasti ovat eläneet tähänkin asti

Ehkä se oletkin sinä, joka et tiedä. Itse ajattelen, että ohjelmat tehdään niin, että ihmisille annetaan puheenaiheita ja ihmiset puhuvat ohjelmasta ja osallistujista sen perusteella mitä ohjelmassa on näytetty. Ei siitä tarvi sen enempää närkästyä. Jos joku ohjelmaan osannistunut ei tuota tajua, niin sitten se on voivoi. 

Bigbrotherkin kiinnostaa ihmisiä, jotka haluavat riitaa ja ristiriitatilenteita ja teennäisiä tekemällä tehtyjä konfliktitilanteita. Itse voisin katsoa ihan mielelläni sellaista bb:ta, jota voisi aidosti katsoa 24/7 ja niistä kameroista, joista itse haluaa, eikä vain ohjaajaan tarjoilemaan kontenttia. Mutta sellaista en taatusti saa, koska syyt x ja y ja z

49/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna näki tämän kipeästi sen blondin ja kaljun kanssa. Sori nimet unohtuneet. 

Jyrki ja....? 

Vierailija
50/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki juontajat pitäis vaihtaa.

Vierailija
51/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kyllä halunnut rinnalleni tasapainottavan, rauhallisen ihmisen, joka ei sätki sinne tänne kuten itse. En todellakaan kestäisi olla toisen yhtä impulsiivisen ja nopealiikkeisen kanssa. Eli kyllä Hanna on ihan oikeassa. Toki ei pidä parittaa ääripäitä, jotka eivät osaa joustaa yhtään toisen suuntaan. Silloinhan elämä on yhtä tuskaa molemmilla.

Ydinkysymys: onko se rauhallinen vierelläsi onnellinen, kun sinä sätkit sinne tänne ja hänen tehtävänsä o

Olet oikeassa. Olen impulsiivinen ja haluan toimintaa ja seikkailuja. Mieheni on rauhallinen introvertti joka haluaa, että kaikki menee aina samalla tavalla. Melkein 30 vuotta yhdessä ja kyllä tämä eroavaisuus on riippakiva joka vie meitä erilleen. Toisaalta miehen rauhallisuus on tehnyt minulle hyvää, mutta oma toimintani taas aiheuttaa ahdistusta miehessäni. 

Vierailija
52/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ahdistuu kun saavat kiltin ja kunnollisen miehen siinä ohjelmassa. Ihan joka kerta sama juttu, ei kelpaa kunnollinen mies ja naiset tekee kaikkensa että ero tulee. Selvästi naiset haluaisi naimisiin jännämiesten kanssa jotka pettää ja kohtelee huonosti.

Vierailija
53/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaikki juontajat pitäis vaihtaa.

Tarkoitttanre asiantuntijoita? - Ovathan he vuosien saatossa vaihtuneetkin. Moni taisi huokaista jo helpotuksesta ja toiset pettyä kun muistini mukaan Ilta-Sanomat uutisoi jo, että Kari  Kanala ei olisi mukana jatkossa.

Vaan millaisia asiantuntijoiden oikeasti pitäisi olla kun tuntuu, että ovat lähes mahdottoman edessä

Toisaalta taas välillä tuntuu, että väliäkö sillän ketä asiantuntijoiksi on otettu ja olisivat kun riittää, että 3x2 tyrkkyä esittää yhteiseloaan ja välillä muutama (ns) asiantuntija lässyttää ja höpöttää enimmäkseen joitain itsestään selvyyksiä mutta kuitenkin varoen sanomasta mitään sellaista, jonka voisi tulkita niin, että hän nyt tuomitsee ja pitää jotain tekoa/ toimea täysin vääränä ja virheellisenä, jonka vain hän tietää ja osaa nyt kertoa kun hän on nyt Se Oikea Asiantuntija ja Parhaiten tietävä...

Sinkkumies

Vierailija
54/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on tv-ohjelma, jossa on tarkoitus synnyttää draamaa. Siksi osallistujiksi valitaan lievästi persoonallisuushäiriöisiä tai muita traumojensa kanssa painivia ihmisiä - usein naisia. Yleisö saa sitten ihmetellä, miksi 20 vuotta suhteissaan epäonnistunut neurootikko ei onnistukaan sen "tavallisen" kumppanin kanssa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset alentuvat tälläiseen sirkukseen. 

Vierailija
55/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei niitä miehiä ja naisia ole edes haastateltu. Se on täysin eri asia kirjoitella paperille lomakkseeseen itseästään kaikkea ja kertoa millaisen kumppanin haluaa kun se että asiat kysytään kasvokkain. Lomakkeeseen voi kirjoittaa mitä vaan ja sen takia ne avioliitot menneet pilalle. Naiset olleet suorastaan tylyjä miehille siinä ohjelmassa kun luonne on täysin niin huono.

Vierailija
56/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa.

Minä introvertti, mies ekstrovertti.

Minä kotikissa, mies sosiaalinen.

Minä rauhallinen, mies eloisa.

Minä en harrasta, mies harrastaa ja paljon.

Jne.

Jne.

T. Erilaisuus täydentää ja yhdessä 8v sekä sovitaan oikein hyvin yhteen 

Vähän kuin meillä. Oli. Kymmenen vuoden jälkeen alkoi ottaa yhä kovemmin pattiin ja ero tuli lopulta.

Nyt on samansuuntainen puoliso, ja kuinka helppoa elämä onkaan! 

Näinhän se on. Lapset pitää tehdä mahdollisimman erilaisen ihmisen kanssa, ettei tule esim. vahvistaneeksi jotain sairautta. Parisuhde perustetaan sitten taas samanlaisen ihmisen kanssa, vain sukupuolet ovat erilaiset. Yhteiset harrastukset, arvot ja vauhti ovat yhteenlujittavia. Ja molempien pitää kokea saavansa suhteesta enemmän kuin yksin ollessaan.

Vierailija
57/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no sunlaiset sähikäiset  adrenaliininarkit ovat pääosin rauhallisille tyypeille helvetin rasittavia..vaikka sun mielestä olisikin niin kiva että joku muu sua rauhoittaisi.

Vierailija
58/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman perusta on pielessä. Ensitreffeillä ei mennä naimisiin. Jokainen ohjelmaan osallistunut halveksii avioliitto-instituutiota, ajatellen, että voihan sitä helposti erota. Sen ovatkin sitten toteuttaneet hyvinkin pian. Ohjelma on julkisuuden kipeille henkilöille, jotka haluavat vaihtaa siviilisäädykseen eronnut.

Tällä ohjelmalla meitä koulutetaan islamiin...

Vierailija
59/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole enemmän pienestä todennäköisyydestä löytää ohjelman kautta sopiva puoliso.

Tasapainoiset tavalliset ihmiset eivät tuollaiseen televisio-ohjelmaan mene. Epävakaat ihmiset eivät keskenään muodosta kestäviä liittoja.

Minkä takia sitten sun liitot eivät ole kestäneet?

Vierailija
60/103 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkoholistille/suurkuluttajalle raitis, sohvaperunalle liikuntahullu, vegaanille hc lihansyöjä, ateistille hihhuli, elämäntapatyöttömälle urakiipijä jne Kyllä siitä hyvä tulee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi