Noni myt selvisi miksi Ensitreffit alttarilla - parit epäonnistuvat: Hanna Myllymaa laukoo periaatteitaan Hesarissa
Tämä siis ohjelman juontajan ja terapeutin Hannan suusta:
Helposti esimerkiksi ajatellaan, että kaksi energialtaan hyvin samankaltaista ihmistä sopii hyvin toisilleen, Myllymaa sanoo.
Rauhallinen tyyppi saattaa kuitenkin kaivata elämäänsä lisää säpinää, ja aktiivinen jotakuta, joka opettaisi olemaan paikallaan.
Ei, se ei todellakaan ole noin. Pirteä kyllästyy kun ei saa sohvamatoa liikkeelle ja sohvamato ahdistuu kun ei pysty vastaamaan odotuksiin.
Todellakin pitää olla samat energiat, kuinka urpo pitää olla ettei tätä ymmärrä, ja vielä parisuhdeterapeutti?
Niin monen parin kohdalla nähty ja riittää kun katsoo omaa parisuhdettaan ja kavereiden onnistuneita ja epäonnistuneita. Yhdessä ovat pysyneet ne, jotka tykkäävät tehdä samanlaisia asioita samoilla energioilla: oli se juhlimista, matkustelua, sohvailua tai urheilua. Parisuhde kaatuu jos toinen menee ja toinen ei jaksa. Piste.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, lainausmerkit näemmä katosivat. Tämä on siis Hannan sanomaa:
Helposti esimerkiksi ajatellaan, että kaksi energialtaan hyvin samankaltaista ihmistä sopii hyvin toisilleen, Myllymaa sanoo.
Rauhallinen tyyppi saattaa kuitenkin kaivata elämäänsä lisää säpinää, ja aktiivinen jotakuta, joka opettaisi olemaan paikallaan.
No mä olen kyllä halunnut rinnalleni tasapainottavan, rauhallisen ihmisen, joka ei sätki sinne tänne kuten itse. En todellakaan kestäisi olla toisen yhtä impulsiivisen ja nopealiikkeisen kanssa. Eli kyllä Hanna on ihan oikeassa. Toki ei pidä parittaa ääripäitä, jotka eivät osaa joustaa yhtään toisen suuntaan. Silloinhan elämä on yhtä tuskaa molemmilla.
Ydinkysymys: onko se rauhallinen vierelläsi onnellinen, kun
mutta ensitreffit alttsrilla ohjelmassa nämä asiat eivät tule esille hyvissä ajoin, vaan sitä joutuu sitten mennä naimisiin toisen kanssa ja sitten huomaakin arjen tullessa, että ylläriylläri, tuo toinen juoksee koko ajan kuin omaa varjoaan pakenisi
Olemme mieheni kanssa molemmat melko tasaisia ja sopuisia luonteita. Meillä menee loistavasti vielä kahdenkymmenen yhteiselovuoden jälkeenkin.
Ihastusvaiheessa ollaan helposti melko aktiivisenoloisia, vaikka arki olisikin enemmän sohvailua. Yritetään näyttää jotenkin kiinnostavammalta ja joustetaan enemmän. Sitten aika karistaa nämä esitykset ja lopulta näkyy vasta minkälainen henkilö oikeasti on.
Omat vanhemmat olivat temperamenteiltaan täysin vastakohtaiset ja epäilen, että alkuun tämä jörömpi skarppasi jotenkin tai oli turvallinen vaihtoehto. Erohan siitä tuli ja molemmat löysivät itselleen sopivamman kumppanin, jolle temperamentit täsmäsivät paremmin.
äitini aina valitti isästäni, että se on sellainen jääräpäinen tökstöks ihminen, joka ei yhtään kuuntele toista. Äitini oli täsmälleen samanlainen... ei vaan osannut nähdä sitä. Hän vain näki miten rasittava se puoliso on eikä yhtään osaa käyttäytyä :D
elivät kyllä loppuun asti naimisissa eikä kai eroakaan koskaan miettineet.
Kukaan vakavasti otettava terapeutti ei mene tuollaiseen ohjelmaan. Kyllä saman kaltainen elämäntapa pitää yhdessä. Liian suuret erot temperamentissa vie erilleen/tyytymättömyyteen. Yhdellä kaverilla puolisona täysin puhumaton kotihiiri ja sitten harrastaa sivusuhteita niiden kaltaistensa kanssa. Palaa kotiin vuosienkin jälkeen taas lepäilemään rauhasta ja hiljaisuudesta kunnes taas on lähdettävä, jottei kuolisi pystyyn. Noin siis omien sanojensa mukaan. Mutta ei tunnusta tätä ristiriitaisuutta, koska pelkuri ja mukavuuden haluinen egoisti. Huijaa siis kaikkia, jopa itseään.
Me olemme mieheni kanssa kaikkien spektrien ääripäissä ja kaiken lisäksi vielä vastakkaisissa päissä. Meitä yhdistää seksuaalinen vetovoima ja se, että kun tapasimme, olimme valmiita rakastumaan. Molemmat kokivat olevansa todella yksinäisiä. Olin menettänyt juuri kaksi parasta ystävääni liikenneonnettomuudessa ja mies oli ollut yli 10 vuotta todella yksin.
Rakastuimme salamana toisiimme. Nyt 15 vuotta myöhemmin olemme oppineet sietämään erilaisuutta.
Mun mielestä pari pitäisi laittaa polkemaan 1000 km matka fillarilla. Sitten ne yöpyis teltassa jossain ja tekis yhteistyötä jotta pärjäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, lainausmerkit näemmä katosivat. Tämä on siis Hannan sanomaa:
No mä olen kyllä halunnut rinnalleni tasapainottavan, rauhallisen ihmisen, joka ei sätki sinne tänne kuten itse. En todellakaan kestäisi olla toisen yhtä impulsiivisen ja nopealiikkeisen kanssa. Eli kyllä Hanna on ihan oikeassa. Toki ei pidä parittaa ääripäitä, jotka eivät osaa joustaa yhtään toisen suuntaan. Silloinhan elämä on yhtä tuskaa molemmilla.
Ydinkysym
>> mutta ensitreffit alttsrilla ohjelmassa nämä asiat eivät tule esille hyvissä ajoin, vaan sitä joutuu sitten mennä naimisiin toisen kanssa ja sitten huomaakin arjen tullessa, että ylläriylläri >>
Ja siksipä tuo formaatti onkin täysin typerä. Olen ollut sitä mieltä alusta asti.
Epäonnistuvat kahdesta syystä:
a) ohjelmaan otetaan mukaan mielenterveysongelmaisia tai muuten vaan henkisiä ongelmia omaavia henkilöitä
b) ns asiantuntijat eivät hoida hommaansa ja anna oikeita hyödyllisiä neuvoja tai kritisoi ollenkaan osallistujia kuten esimerkiksi UK versiossa. Tällöin osallistujilla ei oikeasti ole mahdollisuuksia nähdä omia virheitään ja yrittää korjata niitä. Lässytetään vaan ympäripyöreitä latteuksia ja hyväksytään kaikenlainen toiminta.
Vierailija kirjoitti:
äitini aina valitti isästäni, että se on sellainen jääräpäinen tökstöks ihminen, joka ei yhtään kuuntele toista. Äitini oli täsmälleen samanlainen... ei vaan osannut nähdä sitä. Hän vain näki miten rasittava se puoliso on eikä yhtään osaa käyttäytyä :D Elivät kyllä loppuun asti naimisissa eikä kai eroakaan koskaan miettineet.
No joo. Sä puhut sitten jo kolmannesta asiasta, eli miten ihmiset eivät edes tunne itseään ja tiedosta, millaisia _oikeasti_ ovat. On ihan sääntö, että varsinkaan nuorehkot miehet eivät yhtään osaa reflektoida itseään ja omaa käytöstään. Ovat sitten ihan hoomoilasina, kun nuorikon kanssa tulee skismaa.
Tärkeämpää kuin tunteista ja tekemisistään puhuminen, on ymmärtää oma toimintansa ja tiedostaa oma itsensä. Silloin tulee harkittua paremmin puheensa ja ne teot. On perustelut ja argumentit valmiina. Kyllä olisi sosiaaliset suhteet helppoja, jos kaikki perehtyisivät enemmän omaan itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole enemmän pienestä todennäköisyydestä löytää ohjelman kautta sopiva puoliso.
Tasapainoiset tavalliset ihmiset eivät tuollaiseen televisio-ohjelmaan mene. Epävakaat ihmiset eivät keskenään muodosta kestäviä liittoja.
Tätä just olen ihmetellyt miksi sinne pitää ilmoittaa itsensä, tai ketkä niitä tyyppejä sinne ilmoittelee, kun on valmiiksi traumatisoitunut, erittäin epävarma, hyvin itsekeskeinen, ahdistaa toisen läheisyys tms tms.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme mieheni kanssa kaikkien spektrien ääripäissä ja kaiken lisäksi vielä vastakkaisissa päissä. Meitä yhdistää seksuaalinen vetovoima ja se, että kun tapasimme, olimme valmiita rakastumaan. Molemmat kokivat olevansa todella yksinäisiä. Olin menettänyt juuri kaksi parasta ystävääni liikenneonnettomuudessa ja mies oli ollut yli 10 vuotta todella yksin.
Rakastuimme salamana toisiimme. Nyt 15 vuotta myöhemmin olemme oppineet sietämään erilaisuutta.
RAKKAUS - Kaiken se kestää, kaiken se voittaa!
Kun erilaisuus erottaa, se johtuu vain siitä, että keskinäistä rakkautta ei ole tarpeeksi. Ehkä ei kummallakaan, ehkä vain toisella.
ETA on tuhoontuomittu ajatus, sillä toisilleen tuntemattomat eivät ole ehtineet rakastua, kun jo pitää leikkiä kotia. Tyvestä puuhun noustaan, ei latvasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pari pitäisi laittaa polkemaan 1000 km matka fillarilla. Sitten ne yöpyis teltassa jossain ja tekis yhteistyötä jotta pärjäävät.
LOL! Tuommoisen testin jälkeen jopa vakiintuneet, sopuisat parit laittaisivat eron vireille.
Vierailija kirjoitti:
Epäonnistuvat kahdesta syystä:
a) ohjelmaan otetaan mukaan mielenterveysongelmaisia tai muuten vaan henkisiä ongelmia omaavia henkilöitä
b) ns asiantuntijat eivät hoida hommaansa ja anna oikeita hyödyllisiä neuvoja tai kritisoi ollenkaan osallistujia kuten esimerkiksi UK versiossa. Tällöin osallistujilla ei oikeasti ole mahdollisuuksia nähdä omia virheitään ja yrittää korjata niitä. Lässytetään vaan ympäripyöreitä latteuksia ja hyväksytään kaikenlainen toiminta.
a) ongelmattomilla ei ole ongelmaa kumppanin löytämisessäkään, jos sellaisen haluavat
b) "aasintuntijoilla" ei ole komptetenssia tehtävään, koska psykologia ylipäätään on huuhaa"tiede", joka perustuu (vääriin) oletuksiin ja (virheellisiin) tulkintoihin.
Lässytyksestä olen täysin samaa mieltä
Kiitos hyvästä aloituksesta ap. Olisi mielenkiintoista jutella asiasta mutta jo ensimmäiselle sivulle tiensä löysivät 1. Ne ketkä ovat itse poikkeuksia ja kun asia ei heillä ole noin niin muillakaan ei ole. 2. Ne ketkä sekoittavat tempparikatsojan ja ea-katsojan eivätkä ymmärrä että jälkimmäistä EI KIINNOSTA ns draamailu ja kyllä siellä tuotannossa tämä tiedetään. 3. Perus naisvihailijat.
Myllymaa leikkii myös tyhmää pohtiessaan, miksi kumppanin urheilullisuudella tai tatuoinneilla voi olal merkitystä tai miehet toivovat pitkähiuksista kumppania.
Tuo konseptihan on käytännössä järjestetty avioliitto, jota kovasti paheksutaan muualla toteutettuna. Onpa kumma, kun ei toimi länsimaassa(kaan).
Rakkauden kaavassa on monia huomioitavia muuttujia mutta sitten on se salaperäinen muuttuja x, rakkauden salaisuus.
Hanna saattaisi valita hieman toisin, jos kyseessä ei olisi tv-ohjelma. Sinne on pakko saada sitä draamaa, jota saa kätevästi noista "pannaan sohvaperunalle himoliikkuja potkimaan pottua ylös sohvalta"-tyyppisistä.
Eikä hän nyt ihan väärässä siinä ole, että kaksi sähköjänistä ei ehkä jaksa toisiaan ja kaksi nyhjöttäjää nyhjöttää sitten sohvan vastakkaisissa päissä. Kunhan nyt ei liian sähäkkää tule ja että toinen oikeasti haluaa vähän toisenlaista kumppania.
Toisenlaisen kumppanin voi myös saada pyytämättä. Oma hiljainen ja kiltti pojuni on vuosien saatossa kasvanut suuta soittavaksi setämieheksi.......
Parisuhde onnistuu paremmin, jos osapuolilla on samantyyliset tulevaisuudentavoitteet ja samantyyliset ajatukset vapaa-ajan vietosta. Tämä viimeinen etenkin on laaja kokonaisuus, joka kattaa sisälleen kaiken juhannuksenviettotavoista, sukumökinkäyttöön ja ulkomaanmatkoihin, tai vaikka vapaapäivien rytmiin (sellainenkin asia voi alkaa ärsyttää, jos molemmat tykkää liikkua ja urheilla vaikka toisen kanssa, mutta toinen jaksaisi vain aamulla ja toinen vain illalla). Tai sitten kilpailuvietti. Sekin voi tu ho ta suhteen, jos toisella on sairaalloinen kilpailuvietti ja toisella taas ei yhtään.