Täällä puhutaan paljon tyytymisestä kumppaniin. Missä kohtaa näillä tyytyjillä on se rakkaus? Siis se syy miksi ollaan kumppanin kanssa.
Ja miten "se jonka olisi halunnut" menee? Siis tiesit jonkun hyvän näköisen jne. ja halusit hänet, mutta et päässyt tutustumaan häneen ja tuli toinen joka oli sinusta kiinnostunut niin "otit" hänet puolisoksesi? Vai että seurustelit jonkun paremman kanssa ja tämä jätti? Vai tunsit yksipuolista rakkautta jotain henkilöä kohtaan joka tunsi sinut, mutta ei rakastunut sinuun?
Minä en käsitä, miksi joku nykyaikana menisi naimisiin ihmisen kanssa jota ei rakasta, tai pysyisi naimisissa. Meillä on vapaus valita, ja niitä vaihtoehtoja joihin rakastua on enemmän kuin se yksi tietty, joten ei tarvitse tyytyä, vaan etsii niin pitkään että osuu kohdalle molemminpuolinen rakkaus.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo eronnut, mutta otin tuolloin kakkosvaihtoehdon kun en ykköstä saanut. Hän oli minuun rakastunut, halusi sitoutua, osti heti kihlat, ihan ok näköinen, siisti, hygienia kunnossa, hyvässä työssä, alkoton ja savuton, ei riitoja, ei väkivaltaa jne. Mitään intohimoa ei ollut, ystävyyttä enemmänkin. Ykkösvaihtoehto oli ihan samanlainen, paitsi että oli intohimoa. Tyydyin kakkosvaihtoehtoon, koska halusin seuraa. Enää en ole aikeissa tyytyä, olin niin yksin suhteessa, josta puuttui intohimo ja intiimi läheisyys.
"Oli ihan samanlainen, paitsi että oli intohimoa".
Ykkösvaihtoehto ei tuntenut samoin sinua kohtaan vai joku muu syy miksi tyydyit kakkosvaihtoehtoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko tyytyä kun ei muutakaan voi. Sairaana ja vanhana ja köyhänä ei kannata erota! Se hyöty tästäkin on että toinenkin kärsii!
Outo näkökulma. Vaikka itsekään en ole ihmisen kanssa, jonka olisin halunnut, niin silti tätä rakastan, tuen ja toivon parasta.
Siis rakastit toista jota et saanut, ja rakastat yhä? Ja sitten rakastat nykyistäkin? Miten se on tyytymistä jos kerran rakastat? Eikö se ole nyt sitten se juttu?
En ole edellinen kirjoittaja, mutta olen nyt vuosia seurannut ystäväni tuskailua parisuhteessa. Rakastaa kyllä kovasti kumppaniaan, mutta kovasti pohtii tyytyykö häneen pidemmäksi aikaa. Miehessä on siis paljon hyviä piirteitä, mutta myös ongelmakohtia. Miettii, että onko mahdollista löytää täydellisempi mies, vai pitääkö tyytyä nykyiseen, joka tosiaan on monilta osin erinomainen kumppani, mutta myös isoja miinuksia löytyy.
Hienoa! Hyvässä avioliitossa toimii yhtä aikaa monta eri rakkauden lajia, toivon mukaan ainakin niin erosta, pragmaa kuin philiaakin.
Vikasta lauseesta sen verran, että osa on ihastunut siihen rakastumisen tunteeseen, ja kun arki alkaa ja pitäisi "siirtyä" rakastamiseen, eroavat koska haluavat sen maksimaalisen ilotulituksen ja hullun tunteen.