Yksinäiselle ja mökittömälle juhanus on raskasta aikaa
Kommentit (120)
Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolen.
Eipä oikeastaan. Mielummin olen yksin kotona kuin lähtisin jonnekin ördäämään.
Miten pärjäisit mökillä hyttysten ja muiden öttisten seassa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi mökki, mutta en yksinäisenä viitsi mennä.
Mä tuun messiin. Varkauden asema huomenna klo 15.00?
Mä olin ennen sellainen, että kaipasin ystäviä tai eron jälkeen uutta parisuhdetta, voidakseni "elää" tai tehdä haluamiani asioita. Mutta sitten vaan aloin matkustella yksin, hankin ajokortin ja auton ja aloin mökkeillä yksin, käydä leffassa, treenaamassa jne. Nykyään on muutamia kavereitakin, mutta silti mieluiten teen asioita yksin. Ihan parasta on esim. ulkomailla syödä lounasta jossain kävelykadun varrella ja vain katsella ihmisiä. Kukaan ei tunne minua, ei odota minulta mitään, saan vain olla ja nauttia. Tsemppiä ja hyvää juhannusta!
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi.
Ai ei mulla vaan ole koskaan raskasta jussia ollut. Olen ollut Suomenlinnassa, sinkkujuhlissa, risteilyillä, kylpylöissä yms.
Vierailija kirjoitti:
Tappaisin ne. Kuten ennenkin olen tehnyt. Osaan käyttää sekä sanomalehteä, että kärpäslätkää.
Vierailija kirjoitti:
Että mökille sateeseen siivoomaan ampiaispesiä ja myyränraatoja, ajamaan ruohoa, kantamaan vettä, tiskaamaan käsin ja ruokkimaan juhannuslokkeja? Eiii...
Huitomaan sääskiä, paarmoja ym lentäviä, kuuntelemaan naapurin kännimölinää yökaudet, katsomaan oman suvun juoppoja, syömään halpaa makkaraa, saunomaan liian kylmässä saunassa, uimaan kylmässä vedessä jos nyt edes vettä näkyy missään, kuuntelemaan kirkuvia riiteleviä lapsia ja teinejä, ehkä aikuisiakin.
Juu ei kiitos! Mieluummin kotona ruokakaupan lähellä ilman ötököitä ja naapureita. Kaikki mökeillä niin kotona rauhallista, hiljaista. Sauna lämpiää ja ruoka tuoretta ja hyvää. Voi katsoa elokuvia, ulkoilla ja syödä hyvin. Vieraat tulee ja lähtee ajallaan. Puhelimeenkaan ei tarvitse vastata jos ei huvita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ennen sellainen, että kaipasin ystäviä tai eron jälkeen uutta parisuhdetta, voidakseni "elää" tai tehdä haluamiani asioita. Mutta sitten vaan aloin matkustella yksin, hankin ajokortin ja auton ja aloin mökkeillä yksin, käydä leffassa, treenaamassa jne. Nykyään on muutamia kavereitakin, mutta silti mieluiten teen asioita yksin. Ihan parasta on esim. ulkomailla syödä lounasta jossain kävelykadun varrella ja vain katsella ihmisiä. Kukaan ei tunne minua, ei odota minulta mitään, saan vain olla ja nauttia. Tsemppiä ja hyvää juhannusta!
Upeeta! Mä kanssa olen eron jälkeen ryyppäämään yksin. Keksin minkä vaan syyn ryyppäämiselle, milloin ruohonleikkuun, terssin pesun tai rantasaunomisen. Hyvä me! Hyvä meiän tiimi!
Mökille voi tulla mörökölli.
Vuokrasin mokin. Yöllä joku tempoi ulko-ovea. Autoni oli mökin edessä.
Vuokranantaja selosti, että hänen tuttunsa erehtyi mökistä. Oli muka luullut, että mökki on vapaana.
Jep jep, mökki vapaana, vaikka edessä seisoo vieras auto.
Vierailija kirjoitti:
Oot rohkea!
No voi voi. Puolen vuoden kuluttua aiheena on joulu. Yksin. Kyllä tämä on Niin surkeaa ja raskasta, ympäri vuoden. Voi kyynel, jos toinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Yksin matkustelu on parasta, omassa hyvässä seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappaisin ne. Kuten ennenkin olen tehnyt. Osaan käyttää sekä sanomalehteä, että kärpäslätkää.
Minäkin voin ne tappaa vaikka kaikki. Tuo vaan purkissa mulle, en viitsi perässä juosta.
Vierailija kirjoitti:
Että mökille sateeseen siivoomaan ampiaispesiä ja myyränraatoja, ajamaan ruohoa, kantamaan vettä, tiskaamaan käsin ja ruokkimaan juhannuslokkeja? Eiii...
Ei, vaan istua takkatulen loisteessa ristikoita tehden ja kuunnella samalla sateen ropinaa, välillä katsella järvelle ja seurata joutsenparin elämää. Puutarhassa puuhailla jos ei sada, uida kun huvittaa, saunoa ihanissa löylyissä, syödä hyvin, (tiskaaminen on luonnollinen jatkumo ruoanlaitolle ja syömiselle), eikä tuttavapiirissäni ole lokkeilijoita. Veden saa pumpulla, mutta kantamisessakin on oma viehätyksensä. Ruohoa ei ole vaan kaunista kukkaketoa ja kunttaa. Oma rauha, oma tupa, oma lupa.
Ihmiset on erilaisia, näkökulmat on erilaisia. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Vierailija kirjoitti:
Juhannusta ei ole ilman mökkiä
On ollut jo 12 juhannusta ilman mökkiä. Myytiin pois, 11 vuotta "nautittiin" mökkeilystä.
Tuo mökki, jossa joku tempo ovea yöllä, on kaksikerroksinen. Makuutilat yläkerrassa.
Olin kuitenkin nukkumassa lähellä ulko-ovea sohvalla. Siksi siihen heräsin.
Mahtaako jäljet johtaa sylttytehtaalle. Luulikohan se äijä, joka oli vuokrannut mökin meille, että ovi jätetään huolettomasti yöksi lukitsematta. Ja että nukutaan yläkerrassa kaikki. Tilaisuus tulla nuuskimaan ja pöllimään jotain.
Se mökki on kuitenkin sen äijän oman talon välittömässä läheisyydessä. Tie päättyy mökille, eikä jatku minnekään.
Se oli sit viimeinen kerta kun vuokrasin siltä sen mökin. Vuokrasin sen muutaman kerran.
Osta kumivene tai vuokraa. Mene onkimaan.