Appivanhempien riehuminen ruoasta
Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.
Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.
Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.
Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa.
Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.
Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!
Olenko muka kutsunut heidät kylään??!
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla sitten kosto on suloinen, kun sanot, että tämä hotelli on täynnä.
Hyvä;) Mutta vanhankansan ihmiset ei vaan ymmärrä että nykyaikana ei ole aikaa koska vanhaan aikaan sitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille poikien vanhemmille, muistakaa ottaa etäisyys aikuiseen ja etenkin kun hän aloittaa asumissuhteen puolison kanssa. Älkää ottako yhteyttä, älkää menkö, älkää soittako. Se tekee kipeää mutta se on oikea ratkaisu. Olette ystävällisiä jos joskus ottavat yhteyttä ja rouva muistakaa erityisesti huomioida ymmärtäen hänen asemansa ja vaikutusvaltansa. Miten etevä oletkin, miten vaativa työ jne.
No ei minulla eikä miehellä ole mitään ongelmaa lasten puolisoiden kanssa. Hyvillä käytöstavoilla pääsee pitkälle.
Teillä on ilmeisesti fiksummat puolisot lapsillanne kuin täällä kirjoittelevat.
Nykyisin on oletus että "nuoret" eivät tarvitse mitään tapoja, vaan vanhempien ih.isten pitää olla h
Minulle on opetettu, että vanhempia ihmisiä tulee kunnioittaa. Teen töitä ikääntyvien parissa, olen nöyrä, nöyrtymään en suostu koskaan.
mummu 60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.
Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.
ap
Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?
Ei miniällä ole vastauksia appivanhempien oikkuihin!
Mihin he olisivat menneet jos poika (tai miniä) olisi sanonut että valitettavasti meille ei voi nyt tulla?
Eli miniä otti hyvää hyvyyttään ja ilmoitti ajoissa, miten ovat aikansa tauluttaneet. Miniä joka tapauksessa kävi kaupassa huolehtiakseen tarjoilusta. Mitä teki appivanhemmat? Vastaus kysymykseesi: hotelliin tai jatkaneet
Tämäkö ap-miniä ei yhtään tuntenut miehen vanhempia ja hänet aivan yllätti tämä käytös, koska aiemmin kaikki oli mennyt hyvin? Jos noin oli, niin saa harmistua, mutta luulisi myös samalla muistavan, että appivanhemmat ovat oikeasti mukavia ja joskus ihmisillä on huono päivä. Jokaisesta kuprusta ei tarvitse tehdä av:lle aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.
Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.
ap
Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?
Ei miniällä ole vastauksia appivanhempien oikkuihin!
Mihin he olisivat menneet jos poika (tai miniä) olisi sanonut että valitettavasti meille ei voi nyt tulla?
Junia ja busseja menee päiväsaikaan tiheään pohjoiseen päin. Olisivat ehtineet yöksi omaan kotiinsa.
Helsingistä menee myös lentoja Ouluun, tunnin lento ja loput junalla, jos tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannus ei ole kaikille hauska. Täällä me yksinäiset, huonossa liitossa olevat ym. Puramme elämän yleistä veetutusta anoppeihin.
R-kriittiset jauhavat vuodesta 2021 klo 23.oo asti kun heillä ei muuta.
Tämmösiä me ollaan, lähden mansikoita ostamaan ja vierasvaraa kaupunkijussiin.
Olen naimisissa, ollut yli 20 vuotta. Nuorin poika heräsi just leikkaamaan nurmikkoa. Aviomieheni vetää laitoja trimmerillä. Minulla on hetki luppoaikaa, kunnes alan ruokaa laittamaan. Linja-autolla mennään siskon luo jussia viettämään. Juomat ja syömingit vietiin keskiviikkona valmiiksi. Poika tulee moottoripyörällä perässä grillaamaan ja tulee sit kotiin yöksi miniän tekeleen kans. Ei kaikki ole yhtä katkeria kuin sinä.
Mutta lupp
Anoppini on päässyt ikiuneen 2008. Ei ole hänestä moitteen sanaa.
Vierailija kirjoitti:
"Joo, ei näytä huonolta minullakaan, mansikat haen kakun päälle , vieraiden kanssa syödään illalla. Miniät ovat äitiensä passattavana, pojille varattu remonttihommia anoppiloissaan."
Pojat, miniät, tytöt ja vävyt on kavereineen mökillä, festareilla tai kuka missäkin. Heillä on iha oma elämänsä ja hyvä niin.
Niin myös meillä, vaikka tässä kotona tehdäänkin pois alta pihahommat, jotta saadaan jussista nauttia!
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kuvitella, että olisin saanut samoista aineksista konfliktin aikaan omien vanhempieni kanssa...
Ensinnäkin he ovat osoittaneet hyvää työpanosta olemalla läsnä työpaikalla, fyysisesti saatavilla. Esimerkiksi aamulla ajoissa oleminen on ollut hyvää työntekijyyttä. Heille etätyö on selvästi outo juttu ja se, että olennaista on olla saatavilla ja vastuussa oma-aloitteisesti omasta työpanoksesta,jota mitataan ihan jollain muulla kuin kellokortilla. Jos olisin teknisesti vapaapäivällä ( esim lauantai) ja sanoisin, että täytyy tehdä rästitöitä kotoa käsin, se olisi heille ihan kettuilua jos vaihtoehto olisi höpötellä heidän kanssa. He eivät myöskään ymmärrä, että välillä täytyy olla tavoitettavissa lomallakin.
Sitten matkailu on oma juttunsa. Heille se on jotain elämää suurempaa. Matkailu on tärkeää,mutta myös kuluttavaa. Mun vanhemmat luulee olevansa jotain avaruudesta laskeutuneita astronautteja, kun he palaavat
Kuulostaapa tutulta. Ja minulla myös kyse omista vanhemmistani. Jostain kumman syystä lentokentälle/-kentältä ei voi kulkea junalla/bussilla/taksilla, vaan sinne täytyisi saada kyyti. Ja sen jälkeen pitäisi olla aikaa kuunnella.
Viimeksi mitään ei oltu etukäteen sovittu. Soittivat iltapäivällä, että heidän koneensa sitten laskeutuu klo 19. Itselläni oli iltakokous (kuuluvat työhöni), en nyt pääse.
Mutta kun heillä olisi tuliaisiakin. Kiva, kiitos, mutta olen siis töissä.
Tästä seurasi loukkaantuminen ja mykkäkoulu.
Ja nuo tuliaiset, huokaus, vuodatan nyt tässä samalla. Ihan kiva että muistavat, ja ymmärrän että haluavat nähdä minua. Mutta silloin kun "olisi tuliaisia", ne pitäisi ihan pikimmiten kiiruhtaa hakemaan, muuten on jotenkin välinpiyämätön, ei ole kiitollinen, ei arvosta jne...
Kiinnostaisi tietää tarkemmin, mitä ruoassa oli vikana? Sanoiko miniä mitä kaikkea jääkaapista saa ottaa ja mitä heille on varattuna? Osasivatko käyttää mikroasi? Epäilen, että et kerro ihan kaikkea, mitä kyläilyyn liittyi.
Kaikki. Laatu, ruoka-aika, määrä, tapa. Kyllä sanoin, että mitä kaikkea on ja että vapaasti voi ottaa. Pullakahvit oli katettuna valmiiksi. Anoppi on entinen keittäjä ja appi teknikko, joten oletin, että perusmikroa tai paistinpannua osaavat käyttää. Ja olisin minä sen käytön näyttänytkin, jos olisi kysytty.
Heidän lähtökohtansa on sellaienn omituinen "miniän pitää istua nurkassa ja olla palvelemassa" -asenne, kaikki minun työni on helsinkiläistä tekohienostelua jne.
Ja kai he oli väsyneitä, mutta mikseivät sitten menneet sinne siivottuun työhuoneeseeni puhtaisiin lakanoihin nukkumaan pullakahvien päälle. Sen sijaan että itkupotkukiukuttelivat ja vielä haukkuivat kotiin päästyään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.
Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.
Heille oli jääkaapissa kaikki ruoka lämmittämistä vailla, kahvinkeitin ladattuna ja jopa pullat leivottuina. Me ei itse edes syödä pullaa, mutta leivoi ne koska he haluaa pullakhvit.
Mutta he loukkaantui siitä että minä en ollut heitä passaamassa päivällä.
Ap
Ehkä ois kannattanut tehdä ne rästityöt pullanleipomisen sijaan ja ostaa pullat ja jättää se ruuanvalmistus seurustelun lomaan tehtäväksi.
Kyllä teit selväksi että vierail
Aina niitä töitä ei voi tehdä ns. etukäteen, eli silloin kun ne pullat on leivottu, vaan ne työt tulevat esim. jonkun palaverin seurauksena.
Ja nuo tuliaiset, huokaus, vuodatan nyt tässä samalla. Ihan kiva että muistavat, ja ymmärrän että haluavat nähdä minua. Mutta silloin kun "olisi tuliaisia", ne pitäisi ihan pikimmiten kiiruhtaa hakemaan, muuten on jotenkin välinpiyämätön, ei ole kiitollinen, ei arvosta jne...
Nämä ei muuten tuoneet meille mitään tuliaisia. Minun olisi pitänyt kyllä kesken töiden kuunnella piiiitkät jaaritukset ja esittelyt kälyjen tuliaisista.
ap
150
sanoinko, että mieheni oli peräkammarin poika?! Mieheni asui omillaan. Hänellä oli myös alaikäinen lapsi huollettavanaan. Auttoi äitiään kaupassa käynneillä, saunan lämmityksessä, ruohon leikkaus, lumen luonti ym. Ei nämä työt loppuneet, vaan se huomio muutoin, oli mustasukkainen niin pojastaan kuin lapsenlapsestaan. Äkkiä sopeutui ja sai lisää lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kai ne osaa itsekin käydä kaupasta ostamassa ruokaa?
Kuka nyt on niin hullu että yöpymiseen kuuluu täyshoito ja ruokailu. Ihan junttia porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannus ei ole kaikille hauska. Täällä me yksinäiset, huonossa liitossa olevat ym. Puramme elämän yleistä veetutusta anoppeihin.
R-kriittiset jauhavat vuodesta 2021 klo 23.oo asti kun heillä ei muuta.
Tämmösiä me ollaan, lähden mansikoita ostamaan ja vierasvaraa kaupunkijussiin.
Olen naimisissa, ollut yli 20 vuotta. Nuorin poika heräsi just leikkaamaan nurmikkoa. Aviomieheni vetää laitoja trimmerillä. Minulla on hetki luppoaikaa, kunnes alan ruokaa laittamaan. Linja-autolla mennään siskon luo jussia viettämään. Juomat ja syömingit vietiin keskiviikkona valmiiksi. Poika tulee moottoripyörällä perässä grillaamaan ja tulee sit kotiin yöksi miniän tekeleen kans. Ei kaikki ole yhtä katkeria kuin sinä.
Ja tähän autuuteen kuuluu miniän tekele! Onko kyseinen jok
Miniäntekele, koska eivät asu yhdessä. Minäkin olin tekele, kunnes naimisiin mentiin. Vanhan kansan peruja pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea provo
No aika hyvä mun mielestä. Mikään ei sytytä mammoja niin, kuin miehen vanhempien haukkuminen :)
Et ole ilmeisesti koskaan kuullut miesten laukomia anoppivitsejä 😌 nämä keskustelut ovat vielä kevyellä tasolla niihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille poikien vanhemmille, muistakaa ottaa etäisyys aikuiseen ja etenkin kun hän aloittaa asumissuhteen puolison kanssa. Älkää ottako yhteyttä, älkää menkö, älkää soittako. Se tekee kipeää mutta se on oikea ratkaisu. Olette ystävällisiä jos joskus ottavat yhteyttä ja rouva muistakaa erityisesti huomioida ymmärtäen hänen asemansa ja vaikutusvaltansa. Miten etevä oletkin, miten vaativa työ jne.
No ei minulla eikä miehellä ole mitään ongelmaa lasten puolisoiden kanssa. Hyvillä käytöstavoilla pääsee pitkälle.
Nykyisin on oletus että "nuoret" eivät tarvitse mitään t
Vaikeita ihmisiä kunnioitan mieluusti riittävän etäältä.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä yhden asian:
Mitähän pirua me tälläkin tiedolla tehtäisiin?
Itse olet miehesi valinnut ja ottanut. Olet ollut tietoinen, että saat samalla appivanhemmat. Heihinkin luultavasti tutustuit ennen miehelään menoasi.
Joten pidä hyvänäsi ikävät appivanhempasi. Ja te kaikki muutkin, jotka tänne taas riehaannuitte appivanhempianne haukkumaan.
Me ihmiset ollaan kukin mitä ollaan. Marise ukollesi. Tehkää jotain, niin että elämänne paranee.
Saanko kysyä yhden asian:
Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Saanko kysyä toisenkin asian:
Kykenetkö minkäänlaiseen harkintaan, ennen kuin avaat vapaaehtoisesti näitä keskusteluita otsikon perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on oletus että "nuoret" eivät tarvitse mitään tapoja, vaan vanhempien ih.isten pitää olla h
Kyllä se on toisinpäin. Kun vanhenee niin jotkut luulevat että voi käyttäytyä miten sattuu. Mutta kotikasvatuksestahan se on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ei muuten tuoneet meille mitään tuliaisia. Minun olisi pitänyt kyllä kesken töiden kuunnella piiiitkät jaaritukset ja esittelyt kälyjen tuliaisista.
ap
Appivanhempasi ovat narsistisia sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan ajan vierasvaraisuuteen ja hyvään käytökseen tottuneena ihmettelen tätä nuorten rouvien tylyyttä etenkin puolisonsa sukuun. Se on tosi rakkautta se, puoliso käy kiihkeänä lempimään kun kuulee miten inhoittavat hänen vanhempansa ovat ja vaivaksi jos 2 krt vuodessa käyvät.
Oudosti vähäiset vierailut ajoittuvat siihen, että appivanhempien varsinainen rakkauden kohde on poissa koko vierailun ajan, syytön se miniä siihen on.
Joo ja sullahan ei ollut mitään käsitystä anopin puheliaisuudesta. Eipä tietenkään, koska olit kieltäytynyt tapaamasta häntä aiemmin.