Appivanhempien riehuminen ruoasta
Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.
Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.
Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.
Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa.
Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.
Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!
Olenko muka kutsunut heidät kylään??!
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Kaikille poikien vanhemmille, muistakaa ottaa etäisyys aikuiseen ja etenkin kun hän aloittaa asumissuhteen puolison kanssa. Älkää ottako yhteyttä, älkää menkö, älkää soittako. Se tekee kipeää mutta se on oikea ratkaisu. Olette ystävällisiä jos joskus ottavat yhteyttä ja rouva muistakaa erityisesti huomioida ymmärtäen hänen asemansa ja vaikutusvaltansa. Miten etevä oletkin, miten vaativa työ jne.
No ei minulla eikä miehellä ole mitään ongelmaa lasten puolisoiden kanssa. Hyvillä käytöstavoilla pääsee pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.
Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.
ap
Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?
Ei miniällä ole vastauksia appivanhempien oikkuihin!
Jep, pyysin anoppia lapsenvahdiksi tunniksi (lapsella "kuumeeton päivä" ennen päiväkotiin paluuta) ja selitin että on tärkeä palaveri töissä. Eukko puhui loputtomasti ja tuli hölisemään kesken sen tärkeän paltsun johon olisi pitänyt keskittyä.
Jatkossa käytin lapsenvahtina vastaavassa tilanteessa telkkaria, joka on suoriutunut tehtävästä paremmin. Tunti ei oikeasti ole pitkä aika...
Mutkun etätyö ei ilmeisesti ole oikeaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.
ap
Mihin he olisivat menneet jos poika (tai miniä) olisi sanonut että valitettavasti meille ei voi nyt tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille poikien vanhemmille, muistakaa ottaa etäisyys aikuiseen ja etenkin kun hän aloittaa asumissuhteen puolison kanssa. Älkää ottako yhteyttä, älkää menkö, älkää soittako. Se tekee kipeää mutta se on oikea ratkaisu. Olette ystävällisiä jos joskus ottavat yhteyttä ja rouva muistakaa erityisesti huomioida ymmärtäen hänen asemansa ja vaikutusvaltansa. Miten etevä oletkin, miten vaativa työ jne.
No ei minulla eikä miehellä ole mitään ongelmaa lasten puolisoiden kanssa. Hyvillä käytöstavoilla pääsee pitkälle.
Teillä on ilmeisesti fiksummat puolisot lapsillanne kuin täällä kirjoittelevat.
Nykyisin on oletus että "nuoret" eivät tarvitse mitään tapoja, vaan vanhempien ih.isten pitää olla hyvätapaisia ja kestää kaikki nokittelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mihin he olisivat menneet jos poika (tai miniä) olisi sanonut että valitettavasti meille ei voi nyt tulla?
Junia ja busseja menee päiväsaikaan tiheään pohjoiseen päin. Olisivat ehtineet yöksi omaan kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus ei ole kaikille hauska. Täällä me yksinäiset, huonossa liitossa olevat ym. Puramme elämän yleistä veetutusta anoppeihin.
R-kriittiset jauhavat vuodesta 2021 klo 23.oo asti kun heillä ei muuta.
Tämmösiä me ollaan, lähden mansikoita ostamaan ja vierasvaraa kaupunkijussiin.
Olen naimisissa, ollut yli 20 vuotta. Nuorin poika heräsi just leikkaamaan nurmikkoa. Aviomieheni vetää laitoja trimmerillä. Minulla on hetki luppoaikaa, kunnes alan ruokaa laittamaan. Linja-autolla mennään siskon luo jussia viettämään. Juomat ja syömingit vietiin keskiviikkona valmiiksi. Poika tulee moottoripyörällä perässä grillaamaan ja tulee sit kotiin yöksi miniän tekeleen kans. Ei kaikki ole yhtä katkeria kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minä en kyllä laittaisi omia vanhempia enkä edes appivanhempia hotelliin, jos samalla paikkakunnalle tulevat. Ei he niin usein kylässä käy. Tuo on just mukavaa, että noin nopeasti piipahtavat kylässä.
Me varataan se hotelli ihan itse. Lapset ovat ammateissa, joissa töitä voi tehdä etätöinä, joten ei me heidän työpäivien ajaksi mennä heitä häiritsemään. Nähdään sitten työpäivän jälkeen. Mieluiten me viedään lapset puolisoineen ulos syömään, niin siinä voi seurustella rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Junia ja busseja menee päiväsaikaan tiheään pohjoiseen päin. Olisivat ehtineet yöksi omaan kotiinsa.
Niinpä. Tarvittaessa kannattaa opetella sanomaan ei. Valitettavasti nyt ei sovi.
On ihan ok että hain ja että tulivat mutta jokin kohtuus sentään!
Heille oli aamulla tekemäni makaronilaatikko, valmis salaatti, leipää, juustoja, leikkeleitä, tuoreita korvapuusteja, hedelmiä.
Vieressä iso kauppakeskus jossa ruokaa ja ravintoloita.
Tilanne oli täysin käsittämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on ilmeisesti fiksummat puolisot lapsillanne kuin täällä kirjoittelevat.
Nykyisin on oletus että "nuoret" eivät tarvitse mitään tapoja, vaan vanhempien ih.isten pitää olla h
Me kyllä ymmärretään mitä töiden tekeminen tarkoittaa. Silloin ei mennä vaatimaan seuraksi vaan annetaan työrauha. Sitä ei moni ketjuun vastannut ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne osaa itsekin käydä kaupasta ostamassa ruokaa?
EI TODELLAKAAN NÄMÄ OSAA. Ja meillä oli ruokaa varattuna runsain määrin, kaikki oikutkin huomioitu.
ap
Siis sulle on niin tylsä juhannus tulossa että harvinaiset vieraat, anoppi ja appi, pitää aamusta haukkua. Olen puolestasi pahoillaan. Missä lapset vai vain miehen entiset pahat moitittavat lapset?
Kas kun osaavat matkustella kuitenkin. Ensi kerralla miehesi sanoo että kentältä junalla keskustaan ja heti pohjoisen juniin, meille ei asiaa.
Sinulla on vakava ongelma. Pahansuopa oot!
siis sulle on niin tylsä juhannus tulossa. . ., ymmärtänet sitten minun vastineen?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannus ei ole kaikille hauska. Täällä me yksinäiset, huonossa liitossa olevat ym. Puramme elämän yleistä veetutusta anoppeihin.
R-kriittiset jauhavat vuodesta 2021 klo 23.oo asti kun heillä ei muuta.
Tämmösiä me ollaan, lähden mansikoita ostamaan ja vierasvaraa kaupunkijussiin.
Olen naimisissa, ollut yli 20 vuotta. Nuorin poika heräsi just leikkaamaan nurmikkoa. Aviomieheni vetää laitoja trimmerillä. Minulla on hetki luppoaikaa, kunnes alan ruokaa laittamaan. Linja-autolla mennään siskon luo jussia viettämään. Juomat ja syömingit vietiin keskiviikkona valmiiksi. Poika tulee moottoripyörällä perässä grillaamaan ja tulee sit kotiin yöksi miniän tekeleen kans. Ei kaikki ole yhtä katkeria kuin sinä.
Mutta luppoaika on hyvä käyttää anopin haukkumiseen, saa potkua päivään.
Joo, ei näytä huonolta minullakaan, mansikat haen kakun päälle , vieraiden kanssa syödään illalla. Miniät ovat äitiensä passattavana, pojille varattu remonttihommia anoppiloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se appivanhempien oma lapsi oli?
Lukutaito on kauhean mukava asia.
Totta,ja lluetun ymmärtäminen.
Mies töissä koko vierailun ja yöpymisen ajan? Kas kuinka kätevää, miehelle.
Kas, kun ei kannattaisi noin tosissaan ottaa näitä provoja. Kummallista miten usea nainen ottaa miehen ää liösuvusta. Minä seurusteluaikana tutustuin tulevan mieheni sukuun, ja hyvän miehen valitsinkin, on fiksusta suvusta. Olenkin huomannut, että ää liönainen valitsee ää liömiehen ääli ösuvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minä en kyllä laittaisi omia vanhempia enkä edes appivanhempia hotelliin, jos samalla paikkakunnalle tulevat. Ei he niin usein kylässä käy. Tuo on just mukavaa, että noin nopeasti piipahtavat kylässä.
En minäkään. Saavat ihan itse järkätä asian.
Tuollainen asenne tulee kaduttamaan myöhemmin kun heistä aika jättää. Kyllä minä soimasin itseäni, kun en pitänyt useammin y
Etkö voisi itse kiireiltäsi puolestaan vierailla vanhempiesi tai appivanhempiesi luona?! Minun vanhemmat elää vielä, aviomieheni vanhemmat eivät elä. Vanhemmillani ei ole mahdollisuutta sairauden vuoksi ajaa autoa. Käymme heillä kylässä, haemme vahempiani syömään meille. Joskus siskoni miehensä kans hakevat ja tulevat porukalla meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä meillä ainakin on sellainen sääntö, jonka tein miehelle selväksi heti vihkimisen jälkeen, että kumpikin hoitaa oman sukunsa. Minä en puhu miehen sukulaisille, eikä mies minun. Appivanhemmillekin tehtiin tämä selväksi heti alkuunsa. Mitään viestejä ei vaihdella ristiin, eikä olla missään yhteydessä toisten sukulaisiin. Minkäänlaista henkilökohtaista suhdetta ei saa muodostua miehen vanhempiin tai sisaruksiin, puhumattakaan, ett
Tuo kuulostaa nyt lähinnä siltä, että olet oikeasti koko suvun miniä. Niin kuin ennen etenkin maalla oltiin, kun anoppilaan muutettiin.
Nykyään moni asia on toisin ja hyvä niin 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, kun ei kannattaisi noin tosissaan ottaa näitä provoja. Kummallista miten usea nainen ottaa miehen ää liösuvusta. Minä seurusteluaikana tutustuin tulevan mieheni sukuun, ja hyvän miehen valitsinkin, on fiksusta suvusta. Olenkin huomannut, että ää liönainen valitsee ää liömiehen ääli ösuvusta.
Tämä. Ap, tuo typerä ak ka on taas joutunut ottamaan miehekseen pahnan pohjimmaisen typeryksen, ja tuommoista še sitten on, ap on todella idi ootti.
"Joo, ei näytä huonolta minullakaan, mansikat haen kakun päälle , vieraiden kanssa syödään illalla. Miniät ovat äitiensä passattavana, pojille varattu remonttihommia anoppiloissaan."
Pojat, miniät, tytöt ja vävyt on kavereineen mökillä, festareilla tai kuka missäkin. Heillä on iha oma elämänsä ja hyvä niin.
Vanhan ajan vierasvaraisuuteen ja hyvään käytökseen tottuneena ihmettelen tätä nuorten rouvien tylyyttä etenkin puolisonsa sukuun. Se on tosi rakkautta se, puoliso käy kiihkeänä lempimään kun kuulee miten inhoittavat hänen vanhempansa ovat ja vaivaksi jos 2 krt vuodessa käyvät.