Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhempien riehuminen ruoasta

Vierailija
19.06.2025 |

Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.

Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.

Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.

Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa. 

Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.

Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!

Olenko muka kutsunut heidät kylään??!

Kommentit (238)

Vierailija
201/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä olisin jutellut heidän kanssaan kuitenkin ja vähän kysellyt matkakuulumisia.

No mitä luulet minun tehneen autossa heitä hakiessa? He tiesi kyllä, tai olisi pitänyt tietää koska moneen kertaan asian sanoin, että teen kotona vielä töitä ennen lomaa.

ap

Oliko tätä sukupolvea, joka ei ymmärrä etätöitä? Esim. oma äitini on tällainen. Jos olen kotona = olen vapaana. Niin, teen 90% töistä etänä, koska työpisteeni sijaitsee toisella puolella Suomea. Mutta jos olen toimistolla, niin sitten olen töissä 24/7. Hänen mukaansa.

Vierailija
202/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on suuri mysteeri vuosienkin jälkeen se, että ravintola-alalla työskennellyt anoppi ja sairaalan kolmivuorotyötä tehnyt appi (jolla myös päivystyksiä) ei koskaan ymmärtäneet, että minä, miniä, joka olin töissä Ylellä eri ohjelmatoimituksissa, voisin tehdä epäsäännöllistä iltapainotteista työtä.

He tunki milloin mitenkin kutsumatta kylään ja vittuilu alkoi heti, jos en voinutkaan olla paikalla tai olin esimerkiksi epätyypilliseen aikaan siellä työpaikalla, nukkumassa tai jos en päässyt töiden takia jonnekin Oulun korkeudelle anopin etäsukulaisten rippijuhliin.

Ja sitten se opiskelu... Sitä ei ymmärretty ollenkaan. Tultiin kutsumatta kylään, haluttin mennä katselemaan nähtävyyksiä ja vaihtaa kuulumisia koko päivä, ja minä kerron, että minä en nyt pääse, kun on seuraavana päivänä tentti. Taaaas piti alkaa vittuilla, miten vain tyhmät lukee tentteihin, ei h

Appeni oli kylläkin HUOLTOMIES siellä sairaalassa. Eikä mitenkään erityisen välkky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa aloittaja töykeä appivanhemmilleen. Yllättävän monet vielä komppaa ja yllyttää, ikäänkuin jotkut periviholliset olisivat nuo oman puolison isä ja äiti.

Kyllä normaaleihin hyviin tapoihin kuuluu pitää vieraille seuraa ja kestitä heitä. Omat työt voi tehdä, kun vieraat ovat lähteneet. Vaikka sitten yöhön tai aamutunneille asti deadlinen paukkuessa, mutta käytöstavat ja ihmisten -perheenjäsenten!- kohtaaminen ensin.

Etenkin kun vanhemmasta sukupolvesta kyse.

Vieraat KUTSUTAAN. Näitähän ei ollut kutsuttu. Itse pyysivät palveluksia, säästivät sillä että miniä kuskasi, ruokki, kahvitti ja majoitti.

Ei niitä omiai töitä voi appivanhempien lomamatkojen mukaan tehdä, vaan työnantajan ja asiakkaiden mukaan.

Ja nuohan eivät ole PERHEENjäseniä, vaan miehen sukulaisia.

Siis miehen vanhemmat eivät saa käydä poikansa luona kylässä?  Aika suoraan ilmaistu kanta. Poikahan tuli töistä kotiin ja oli illan vanhempiensa kanssa, rouva toivottavasti korjaili rästejään rauhassa kodinhoitohuoneessa.

Vierailija
204/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on suuri mysteeri vuosienkin jälkeen se, että ravintola-alalla työskennellyt anoppi ja sairaalan kolmivuorotyötä tehnyt appi (jolla myös päivystyksiä) ei koskaan ymmärtäneet, että minä, miniä, joka olin töissä Ylellä eri ohjelmatoimituksissa, voisin tehdä epäsäännöllistä iltapainotteista työtä.

He tunki milloin mitenkin kutsumatta kylään ja vittuilu alkoi heti, jos en voinutkaan olla paikalla tai olin esimerkiksi epätyypilliseen aikaan siellä työpaikalla, nukkumassa tai jos en päässyt töiden takia jonnekin Oulun korkeudelle anopin etäsukulaisten rippijuhliin.

Ja sitten se opiskelu... Sitä ei ymmärretty ollenkaan. Tultiin kutsumatta kylään, haluttin mennä katselemaan nähtävyyksiä ja vaihtaa kuulumisia koko päivä, ja minä kerron, että minä en nyt pääse, kun on seuraavana päivänä tentti. Taaaas piti alkaa

Miten olet toimittajarukka nainut sinäkin säätyäsi alempaa, tyhmien vanhempien pojan?

Vierailija
205/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehen vanhemmat eivät saa käydä poikansa luona kylässä?  Aika suoraan ilmaistu kanta. Poikahan tuli töistä kotiin ja oli illan vanhempiensa kanssa, rouva toivottavasti korjaili rästejään rauhassa kodinhoitohuoneessa.

Onko joku kieltänyt. Totesin vain että eihän nuo missään kylässä käyneet, vaan itse itsensä palveluttivat. Miniäparka meni mutkille ja sai paskaa niskaan.

Kylään KUTSUTAAN.

Vierailija
206/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oltiin pettyneitä kun yksin jäätiin ihmettelemään keittiötä, eikä meidän matka, kokemukset lentokoneesta, kuvat ja tuliaiset kiinnostaneet. Itse olisi pitänyt lautaselle ruoka laittaa ja missä kahvinkeittimen nappulat? Kuppeja ei löydetty ja oltiin väsyneitä. Vanhoja ihmisiä kohdeltiin huonosti, itketti ja suututti. Piti siitä vähän ääntä korottaa ja Mauri sanoi että nyt jäi Tobleronet kyllä antamatta. Pojalle muistutettiin puhelimessa jälkeenpäin moneen kertaan, kuinka pettyneitä oltiin. Tämä muistetaan ja otetaan esille joka kerta kun tavataan! 

Vierailija
207/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme vaivaa suomalaisia naisia kun ei etsitä hyvästä kodista olevaa fiksujen vanhempien lasta vaan lapsillekin otetaan samat geenit kun vaan joku miehenrupukka sänkyynsä huolii.

Vierailija
208/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oltiin pettyneitä kun yksin jäätiin ihmettelemään keittiötä, eikä meidän matka, kokemukset lentokoneesta, kuvat ja tuliaiset kiinnostaneet. Itse olisi pitänyt lautaselle ruoka laittaa ja missä kahvinkeittimen nappulat? Kuppeja ei löydetty ja oltiin väsyneitä. Vanhoja ihmisiä kohdeltiin huonosti, itketti ja suututti. Piti siitä vähän ääntä korottaa ja Mauri sanoi että nyt jäi Tobleronet kyllä antamatta. Pojalle muistutettiin puhelimessa jälkeenpäin moneen kertaan, kuinka pettyneitä oltiin. Tämä muistetaan ja otetaan esille joka kerta kun tavataan! 

Noin huonokuntoiset ja epävakaat vanhukset toki jäävät jatkossa kotiin lepäämään. Eivätkä lähde riekkuamaan ympäri maailmaa viimeisillä voimillaan itsensä pyytettömästi uhraten 😌

Vierailija
209/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme vaivaa suomalaisia naisia kun ei etsitä hyvästä kodista olevaa fiksujen vanhempien lasta vaan lapsillekin otetaan samat geenit kun vaan joku miehenrupukka sänkyynsä huolii.

Osaisko joku anoppi vastata tähän? 

Vierailija
210/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä selväksi että voitte tulla mutta meillä mies töissä ja sinä etätöissä niin ei tule väärinkäsitystä.

Ei, kun pitää sanoa , että voitte tulla, mutta olemme töissä. Moni, etenkin vanhempi ihminen, ajattelee, että etätyö = vapaapäivä.

Vierailija
211/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten in fiksu ja mikä ei? Kovin fiksulta ei kuulosta väite että fiksuus tai sen puuttuminen johtuisi geeneistä.

Vierailija
212/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole näiden naisten asia vastata. Heidän, ketkä ovat naineen ryhmien vanhempien pojan. Jotain rupuhuoltomiehiä tai muuten vaan tyhmien.  Eikö ole tulevien lasten geenit peloittaneet ja järki sanonut ettei tästä hyvää koidu kun olen niin paljon yläpuolella miestäni  ja hänen sukuaan.

Vierailija
213/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten in fiksu ja mikä ei? Kovin fiksulta ei kuulosta väite että fiksuus tai sen puuttuminen johtuisi geeneistä.

Ai jaa.   Miksi osa  menestyy koulussa ja osa ei?  Miksi edelleen akateemisten lapset  ovat enemmistö yliopistoissa?

Vierailija
214/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa.   Miksi osa  menestyy koulussa ja osa ei?  Miksi edelleen akateemisten lapset  ovat enemmistö yliopistoissa?

Johtuu enemmä kasvatuksesta ja opituista tavoista kuin geeneistä. Jos taas on fiksu niin oppii kyllä poisikin niistä huonoista tavoista. Ellei niin olisi kukaan meistä ei olisi akateeminen ja me eläisimme menneisyydessä, luolissa tai jotain.

Vierailija
215/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa aloittaja töykeä appivanhemmilleen. Yllättävän monet vielä komppaa ja yllyttää, ikäänkuin jotkut periviholliset olisivat nuo oman puolison isä ja äiti.

Kyllä normaaleihin hyviin tapoihin kuuluu pitää vieraille seuraa ja kestitä heitä. Omat työt voi tehdä, kun vieraat ovat lähteneet. Vaikka sitten yöhön tai aamutunneille asti deadlinen paukkuessa, mutta käytöstavat ja ihmisten -perheenjäsenten!- kohtaaminen ensin.

Etenkin kun vanhemmasta sukupolvesta kyse.

Sut on näköjään äiti onnistunut kouluttamaan syyllistämällä ja nyt olet kuin äidin kaiku.

Vierailija
216/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun ostin vaimoni kanssa kämpän Hki keskustasta, ostettiin tarkoituksella yksiö.

Juurikin tämän takia, ettei sinne tuppaudu ketään maalta lentäneitä lokkeja yöksi, milloin milläkin verukkeella.

Kyllä itse ostaisin asuntoni omiin tarpeisiini sopivana, Ei tulisi mieleenkään ajatella, että joku tulee yökylään, niin pitää itse kituuttaa yksiössä. 

Vierailija
217/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin puheluille jatkossa... puhelunne äänitetään hyvän asiakaspalvelukokemuksen varmistamiseksi 😎

Vierailija
218/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole näiden naisten asia vastata. Heidän, ketkä ovat naineen ryhmien vanhempien pojan. Jotain rupuhuoltomiehiä tai muuten vaan tyhmien.  Eikö ole tulevien lasten geenit peloittaneet ja järki sanonut ettei tästä hyvää koidu kun olen niin paljon yläpuolella miestäni  ja hänen sukuaan.

Joskus idiooteilla vanhemmilla on fiksu lapsi 😌

Tai fiksuilla vanhemmilla idiootti lapsi. Elämä on kovin ihmeellistä 🧐

Vierailija
219/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että moni eläkeläinen ei ymmärrä etätyön konseptia. Eivät miellä sitä lainkaan työajaksi. Mahtoivatko olla tällaista yksinkertaista seniorikansaa,joka suuttui kun ignoorasit heidät ja menit työhuoneeseen "mököttämään ja piileksimään". 

Mun mummoni kaipasi seuraa, ja pyysi käymään, sanoin että on nyt töissä kiirettä, en voi jättää työntekijöitä yksin. Siihen hänellä oli ratkaisu: käy hakemassa sairaslomaa.

Mun äitini myös ehdotteli välillä sairaslomaa, kun hän olisi "tarvinnut" minua. 

Itse hän oli kiireinen, pitkää päivää tehnyt yrittäjä, joka parhaimmillaan työllisti kymmenkunta henkilöä,  eli en käsitä, miten hänen mielestään työntekijä voi tuosta vaan hakea sairauslomaa? 

Vierailija
220/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä yhden asian:

Mitähän pirua me tälläkin tiedolla tehtäisiin?

Itse olet miehesi valinnut ja ottanut.  Olet ollut tietoinen, että saat samalla appivanhemmat.  Heihinkin luultavasti tutustuit ennen miehelään menoasi.

Joten pidä hyvänäsi ikävät appivanhempasi.  Ja te kaikki muutkin, jotka tänne taas riehaannuitte appivanhempianne haukkumaan.

Me ihmiset ollaan kukin mitä ollaan.  Marise ukollesi.  Tehkää jotain, niin että elämänne paranee.

Mitä mielestäsi keskustelupalstalla pitäisi tehdä, jos keskustelu on turhaa? Miksi olet täällä itse? Mene tekemään jotain, niin elämäsi paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä